Automobilist ingereden op groep ruiters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:25

Wat een nare situatie. Gelukkig is het goed afgelopen.

@Skreiandor: Wat fijn om wat helderheid in het verhaal te krijgen van iemand die aanwezig was. Kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit bij sommigen uit de groep.
Begrijp ik nou goed dat er door iemand uit de groep op de auto getikt is terwijl deze op volle snelheid langsreed? Lijkt me dat je jezelf daarmee flink pijn doet. Of was de auto al flink geremd voordat er op de auto geklapt werd? Wat was dan de reden om de auto te tikken?

EDIT: Link in de OP doet het bij ij trouwens niet

IK BEN REINIER!


Skreiandor
Berichten: 677
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:28

LaCiega schreef:
Wat een nare situatie. Gelukkig is het goed afgelopen.

@Skreiandor: Wat fijn om wat helderheid in het verhaal te krijgen van iemand die aanwezig was. Kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit bij sommigen uit de groep.
Begrijp ik nou goed dat er door iemand uit de groep op de auto getikt is terwijl deze op volle snelheid langsreed? Lijkt me dat je jezelf daarmee flink pijn doet. Of was de auto al flink geremd voordat er op de auto geklapt werd? Wat was dan de reden om de auto te tikken?


De reden van de klap op de auto met de hand is dat de bestuurder tot 3x toe (3de keer was door de persoon die voorop liep met haar pony aan de hand) niet reageerde op handgebaren vaart te minder. Uit reactie geef je dan een klap op de auto om hem op die manier te laten stoppen/wakker te schudden. Ik had ook met mijn zweep een klap op de auto willen geven maar op dat moment wordt mijn paard zijn linker achterbeen onder hem vandaan gereden.

Het gebeurde allemaal op een smalle dijk. Meneer kent deze dijk ook goed genoeg want hij woont hier in de buurt

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Skreia 18-07-1997 - 29-01-2009
Cas (TimorxReinar) 08-07-2006 - 28-07-2023

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:30

Niobe schreef:
Shadow0 schreef:
Is toch leuk spannend? Het is duidelijk dat ze alle redelijke voorzorgsmaatregelen genomen hebben, en bovendien dat de paarden braaf genoeg waren.


Precies dit. Als mensen gewoon normaal langs zo’n groep kunnen gaan, was er niets aan de hand geweest. Ze hebben gewoon de pech gehad dat er zo’n idioot was.
Moet kunnen dit hoor!

Eens. Persoonlijk vind ik het hetzelfde als wanneer je als bestuurder langs een groep kinderen komt, dan minder ik ook vaart. Niet omdat de kinderen zouden kunnen schrikken zoals een paard dat kan, maar vooral omdat ze onvoorspelbaar zijn. Ik passeer in het buitengebied wandelaars (met honden) ook altijd zonder het gas erop te houden. In de avond/nacht net zo. Anderzijds vind ik het als bestuurder ook prettig als de andere weggebruikers ervoor zorgen dat ze zichtbaar zijn, dan kan ik ze op tijd zien en mijn gedrag dus aanpassen. Zo heb ik ooit eens de auto aan de kant gezet om een vrouw met hond aan te spreken om te vertellen dat ze echt totaal niet te zien waren. Ze had dat zelf niet door en vond het prettig dat ik haar hierover informeerde.

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:34

Niobe schreef:
Shadow0 schreef:
Is toch leuk spannend? Het is duidelijk dat ze alle redelijke voorzorgsmaatregelen genomen hebben, en bovendien dat de paarden braaf genoeg waren.


Precies dit. Als mensen gewoon normaal langs zo’n groep kunnen gaan, was er niets aan de hand geweest. Ze hebben gewoon de pech gehad dat er zo’n idioot was.
Moet kunnen dit hoor!
S'cuse me!? 'moet kunnen'!? Dit kon helemaal niet! Vent oppakken en behind the bars waar hij thuishoort.. Zulke lui maken mij pissed!

Have You Hugged Your Horse Today?

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Automobilist ingereden op groep ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:36

CoonArt, lees de hele conversatie eens opnieuw (dus ook het bericht waar Shadow initieel op reageerde).

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Automobilist ingereden op groep ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:43

Ik zou zeker aangifte doen, ondanks dat er geen schade is(gelukkig maar) is dit wel doorrijden na een ongeval. En in het meest vervelende geval een poging tot doodslag.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:26

Ik zag een foto voorbijkomen van de groep. Het gaat inderdaad over nogal serieuse kerstboomverlichtingen dus de groep niet gezien hebben wegens te donker is onmogelijk indien je gezond bent. Toen hier sommigen zeiden dat het misschien wel onwel/verward/dementheid kon zijn dacht ik ook "ahja, dat zal het wel zijn geweest. Logisch, wie is er nu zo'n idioot anders?"
Maar blijkbaar bestaan ze toch :\ .
Zoveel geluk dat die paarden zo braaf zijn gebleven. Een kudde op hol geslagen met kinderen..ik mag er niet aan denken. Hopelijk krijgt dit nog een flink staartje.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:13

Ayasha schreef:
WTF?
Ik mag idd hopen dat dit als een poging tot moord gezien zal worden. Idioot!
Dit doe je toch niet met mensenlevens?

wel met dierenlevens? lol

Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Re: Automobilist ingereden op groep ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:08

Tjee wat erg! Wie doet er nou zoiets? Ze waren idd goed verlicht als een soort kerstboompjes <|-

Regenboog!
*pum* :O

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:31

Skreiandor schreef:
Ik zal even een beknopte versie geven. Mijn paard was namelijk t slachtoffer van deze dwaas. Hij werd op de dijk tot 3x toe gevraagd door gebaren om gas terug te nemen omdat hij veel te hard kwam aanrijden. Dit negeerde hij. Vervolgens geven 2 mensen een klap op zijn auto omdat hij niet reageert. Zijn reactie hierop is dat hij hard een paar meter achteruit rijdt en iemand bijna aanrijdt. Vervolgens geeft hij weer gas naar voor, rijdt iemand aan met zijn zijspiegel en vervolgens mijn paard die door alle consternatie wat scheef stond. Doordat hij flink uit balans raakte lag ik er zelf ook bijna naast. Dat hij vervolgens daarna in paniek raakt omdat mensen zich op zijn auto storten en ervandoor wilt gaan kan maar is zeker niet goed te praten! Als hij op de gebaren had gereageerd en stapvoets was gepasseerd of even stil was gaan staan was er niks aan de hand geweest. En nee het was geen bejaarde man oid.
Mijn paard heeft er gelukkig niks aan overgehouden (lichamelijk en mentaal) maar dit had natuurlijk veel erger af kunnen lopen als hij in paniek was geraakt of wanneer er een pony met een klein kind erop was aangereden.
Ik hoop maar dat hij door alles wat er gebeurt is ervan geleerd heeft en een volgende keer paarden normaal passeert. Ik ga zeker aangifte doen maar ben bang dat er verder niks op volgt omdat er geen schade is aan mijn paard (te belachelijk voor woorden eigenlijk....)


Niet te geloven dit verhaal, zo iemand zou je toch wel iets aan kunnen doen! Had zo anders af kunnen lopen.... bizar dat hij er waarschijnlijk ongestraft mee weg kan komen... kun je het niet gooien op trauma van jezelf of van je paard? Wellicht is er dan een schadevergoeding mogelijk?
Iig veel sterkte voor alle betrokkenen, zo sneu voor die kinderen :’(

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 00:28

Mindim schreef:
Wat een idioot!

Verder snap ik niet waarom je in het donker een buitenrit zou willen maken met kinderen of uberhaupt. Het zicht is slecht en wat als er een op hol slaat in het donker....met een kind erop... ik vind dat om eerlijk te zijn enigzins onverantwoord.


Bij alle kleine ruiters liep een begeleider die de pony vast had.
Daarnaast is het een lichtjes parade.
Paarden/ruiters zijn super goed verlicht.
Deze optocht wordt al jaren gedaan en is altijd een groot succes!

.¨:
`.
Don Zhivago
Paardrijden is geen individuele sport... Het is een TEAM sport!!!
Z2 startgerechrigd. Met actief pensioen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 08:34

Skreiandor er wordt nergens voor mijn post gesproken over een lichtjesparade die elk jaar gehouden wordt en dat mensen weten en verwachten dat er bijzonder verkeer op straat is, maar enkel een gezellige avond op stal met een buitenrit? Ik heb alles gelezen hoor ;)
Alleen de link niet, want die werkt niet?
En ja, het moet kunnen vanzelf, het zou moeten kunnen, maar het kan amper nog. De tegenwoordige maatschappij waarbij de verhuftering rap om zich heen slaat, maakt het toch een risico. Dat neem je overdag al, laat staan in het donker op een smalle dijk.

Ik kwam eens een fietsoptocht tegen in het donker, ook een halve kerstbomenparade. Maar door al het licht kon ik niet zien wat er achter het licht zat, ik zag enkel licht, veel licht, pas toen ik langs reed, zag ik dat er fietsers achter de lampjes zaten. Dus dat men altijd weet dat daar iets loopt, correct, dat je altijd kunt zien wat er precies loopt, daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.

Skreiandor
Berichten: 677
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 08:58

Mindim schreef:
Skreiandor er wordt nergens voor mijn post gesproken over een lichtjesparade die elk jaar gehouden wordt en dat mensen weten en verwachten dat er bijzonder verkeer op straat is, maar enkel een gezellige avond op stal met een buitenrit? Ik heb alles gelezen hoor ;)
Alleen de link niet, want die werkt niet?
En ja, het moet kunnen vanzelf, het zou moeten kunnen, maar het kan amper nog. De tegenwoordige maatschappij waarbij de verhuftering rap om zich heen slaat, maakt het toch een risico. Dat neem je overdag al, laat staan in het donker op een smalle dijk.

Ik kwam eens een fietsoptocht tegen in het donker, ook een halve kerstbomenparade. Maar door al het licht kon ik niet zien wat er achter het licht zat, ik zag enkel licht, veel licht, pas toen ik langs reed, zag ik dat er fietsers achter de lampjes zaten. Dus dat men altijd weet dat daar iets loopt, correct, dat je altijd kunt zien wat er precies loopt, daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.


Er staat toch duidelijk dat iedereen goed verlicht is! Oh en omdat de maatschappij verhufterd kunnen wij straks op geen enkel moment meer naar buiten toe en moeten we opgesloten blijven op ons terrein?? Sorry hoor maar wij ruiters moeten al genoeg rekening houden met alles. En als je niet kan inschatten wat je ziet dan neem je gas terug of ga je stil staan en al helemaal op een dijk en blijf je niet vol gas doorrijden!!! Wij moeten nou eenmaal over die dijk om überhaupt van stal weg te kunnen!

En dit is mijn laatste reactie op jouw berichten het verhaal is duidelijk!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Skreia 18-07-1997 - 29-01-2009
Cas (TimorxReinar) 08-07-2006 - 28-07-2023

Anoniem

Re: Automobilist ingereden op groep ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:46

Ik snap niet waarom je nu zo boos word op mij?
Ik keur niet goed wat die man heeft gedaan, heb er ook geen begrip voor.

Ik zeg niet dat je dingen niet moet doen, alleen dat sommige dingen die vroeger prima konden, soms nu niet altijd risicoloos verlopen. En dat is heel jammer, maar we gaan helaas die kant op.

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:52

Ibbel schreef:
Ik heb staaltjes volkomen onbegrijpelijk autorijgedrag gezien van een beginnend demente vrouw van begin 50, dat wil je niet weten.
En verder reed ik ooit eens mee met iemand die als ik geen waarschuwing had gegeven rustig was gaan spookrijden op de A9 bij Amsterdam.

Spookrijden - ook zoiets. Dat zíe je toch? Nee dus, gebeurt toch regelmatig...


Hoe dan? Onze wegen zijn zo aangelegd dat het heel moeilijk is om per ongeluk tegen het verkeer in te rijden op een snelweg. Daar moet je bijna actief over na gaan denken.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Automobilist ingereden op groep ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:55

Nee hoor, het is vrij simpel. Ik reed een tijdje geleden de afrit af, stond onderaan bij de stoplichten te wachten om rechtsaf te slaan en vanaf links kwam een auto onder het viaduct door en sloeg doodleuk rechtsaf. De afrit op dus en dus tegen het verkeer in. Veel toeteren en seinen hielp toen gelukkig wel, maar als er geen ander verkeer was geweest, was dat dus een spookrijder geworden. Waren oudere mensen.

Oy with the poodles, already

Linnie050

Berichten: 11793
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Automobilist ingereden op groep ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:08

En als je de auto kunt raken met je hand rijd hij er ook nog eens heel dicht langs!

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Automobilist ingereden op groep ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:05

Jammer dat er niet een paard van paniek een flinke trap tegen de auto heeft gegeven....


Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 00:57

orkaan schreef:
Jammer dat er niet een paard van paniek een flinke trap tegen de auto heeft gegeven....


Nou liever niet!
Zo met het pootje door een ruit :(
Heb dat 1x gezien bij een paard.. zat geen heel peesvezeltje meer op.

.¨:
`.
Don Zhivago
Paardrijden is geen individuele sport... Het is een TEAM sport!!!
Z2 startgerechrigd. Met actief pensioen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evito_06, Gittta, Lalidan, nafkedemi, Princesj, Talishe en 55 bezoekers