Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
pien_2010

Berichten: 42805
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:54

LadyMadonna schreef:
Maar ben ik de enige die de stalgang erg (irritant) smal vind?
Nee, ik vind hem zelfs gevaarlijk te smal!
Met Hercule vroeger toen hij nog een hengst was, had ik echt problemen gehad, want de dames vlogen altijd tegen de tralies omhoog als we langs kwamen en probeerden hem ook te bijten vanuit hun stal. Hij piaffeerde er dan erlangs. Was niet zo kalm en braaf als George.


NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:55

Nee, ik moet er ook niet aan denken om daar met een paard door heen te lopen, hoe braaf ook. Maar wordt hierboven inderdaad ook al genoemd

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:01

Ik vond dat wel meevallen. Ben zelf iets soortgelijks gewend. Dan wel geen hengsten op stal, maar geeft nooit problemen.

capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:06

Lees even terug over de stalgang. Is al veel over gezegd.

Hij is echt heel braaf. Mijn merrie had het in die gang allang op een gillen gezet :')

Ik hoop ook nog op wat beelden van george lekker buiten ipv op stal. Ik denk dat het voor leken nu geen compleet beeld geeft

Anoniem

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:09

Als er al zes, zeven opmerkingen over gemaakt zijn ben je zeker niet de enige. :roll:

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:04

capopjekop schreef:
Lees even terug over de stalgang. Is al veel over gezegd.

Hij is echt heel braaf. Mijn merrie had het in die gang allang op een gillen gezet :')

Ik hoop ook nog op wat beelden van george lekker buiten ipv op stal. Ik denk dat het voor leken nu geen compleet beeld geeft


Nou, dat laatste zeker. Een leek krijgt nou niet echt het beeld van hoe het in de paarden wereld toegaat als ze deze docu-soap bekijken. Had je daar het idee van dan, dat het "educatief" zou zijn?

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:09

Ik vind het juist tof om te zien dat het ‘ook maar’ een mens is. Britt staat bekend als iets angstigere ruiter. Zo was ze eerst ook met Eve, maar ze doet het allemaal wel.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:10

Anoniem schreef:
Als er al zes, zeven opmerkingen over gemaakt zijn ben je zeker niet de enige. :roll:

Oh sorry.... ik heb erop gescand maar niet gezien....
#doeslief

capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:25

rien10 schreef:
capopjekop schreef:
Lees even terug over de stalgang. Is al veel over gezegd.

Hij is echt heel braaf. Mijn merrie had het in die gang allang op een gillen gezet :')

Ik hoop ook nog op wat beelden van george lekker buiten ipv op stal. Ik denk dat het voor leken nu geen compleet beeld geeft


Nou, dat laatste zeker. Een leek krijgt nou niet echt het beeld van hoe het in de paarden wereld toegaat als ze deze docu-soap bekijken. Had je daar het idee van dan, dat het "educatief" zou zijn?


Nee, allerminst.

Maar ik hoop wel dat er ook beeldmateriaal komt van een George die lekker buiten loopt en niet meer sprankelend wit is en paard mag zijn :) zodat jonge paardenmeisjes niet alleen het perfecte plaatje van een schoon paard op stal zien.

Maar goed. Nog 5 afleveringen te gaan dus dat kan nog komen


Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:44

rien10 schreef:
capopjekop schreef:
Lees even terug over de stalgang. Is al veel over gezegd.

Hij is echt heel braaf. Mijn merrie had het in die gang allang op een gillen gezet :')

Ik hoop ook nog op wat beelden van george lekker buiten ipv op stal. Ik denk dat het voor leken nu geen compleet beeld geeft


Nou, dat laatste zeker. Een leek krijgt nou niet echt het beeld van hoe het in de paarden wereld toegaat als ze deze docu-soap bekijken. Had je daar het idee van dan, dat het "educatief" zou zijn?

Waar ik dan weer nieuwsgierig naar ben, is hoe ze het voor elkaar heeft gekregen om deze direct Z1 te starten. Misschien komt dat ook nog aan bod in deze serie.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:46

Ik heb in de video's van PaardenpraatTV Britt haar paarden nog maar heel af en toe buiten zien staan (buiten Jack en Vito, die ergens anders staan), dus ik betwijfel het, maar wie weet staan ze buiten de video's om wel gewoon buiten en krijgen we dat in deze serie wel te zien.

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:48

Pipodipo schreef:
Waar ik dan weer nieuwsgierig naar ben, is hoe ze het voor elkaar heeft gekregen om deze direct Z1 te starten. Misschien komt dat ook nog aan bod in deze serie.

“Ik heb een keer per ongeluk met Eve HC gestart en toen een winstpunt gehaald. Dit is allemaal erg stom gegaan, maar uiteindelijk is het goed gekomen. Het is allemaal keurig geregeld.”, laat Dekker in een reactie weten dat ze wel rechtmatig Z1 heeft gestart.

https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... et-george/

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:04

Je kan niet per ongeluk HC starten en na het HC starten kan je dat niet terugdraaien zodat je winstpunt(en) wel tellen. Vreemde zaak dat de KNHS hiervoor een uitzondering maakt.

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:11

Anoeska27 schreef:
Je kan niet per ongeluk HC starten en na het HC starten kan je dat niet terugdraaien zodat je winstpunt(en) wel tellen. Vreemde zaak dat de KNHS hiervoor een uitzondering maakt.


Ik heb er geen moeite mee. Volgens mij heeft ze meer dan 20 winstpunten in het M2 met Eve. En daarmee startgerechtigd in het Z1.
Zou het om 1 wp gaan in Z1: die ze wel gehaald heeft HC of niet. Niet zo spannend allemaal.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:13

Anoeska27 schreef:
Je kan niet per ongeluk HC starten en na het HC starten kan je dat niet terugdraaien zodat je winstpunt(en) wel tellen. Vreemde zaak dat de KNHS hiervoor een uitzondering maakt.

Precies, de gewone zielen hoeven dat niet te proberen. Het schept natuurlijk wel een precedent, de KNHS nu zelf de Sinterklaas <:) ?

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:23

NienkeV1994 schreef:
Ik heb in de video's van PaardenpraatTV Britt haar paarden nog maar heel af en toe buiten zien staan (buiten Jack en Vito, die ergens anders staan), dus ik betwijfel het, maar wie weet staan ze buiten de video's om wel gewoon buiten en krijgen we dat in deze serie wel te zien.


In de zomer wel maar niet in de winter.. tenminste dat zei ze op haar laatste video tegen die jongen die Vito nu bijrijdt.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:27

janouk schreef:
Ik heb er geen moeite mee. Volgens mij heeft ze meer dan 20 winstpunten in het M2 met Eve. En daarmee startgerechtigd in het Z1.
Zou het om 1 wp gaan in Z1: die ze wel gehaald heeft HC of niet. Niet zo spannend allemaal.

Zo denk ik er ook over. Als je bijna 68% rijdt laat je zien als combinatie het niveau prima aan te kunnen. Want George is dan wel verder opgeleid, dat wil nog niet zeggen dat iedereen er "zomaar even" een nette Z1 proef mee neerzet. Petje af voor Britt.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:32

Pipodipo schreef:
Anoeska27 schreef:
Je kan niet per ongeluk HC starten en na het HC starten kan je dat niet terugdraaien zodat je winstpunt(en) wel tellen. Vreemde zaak dat de KNHS hiervoor een uitzondering maakt.

Precies, de gewone zielen hoeven dat niet te proberen. Het schept natuurlijk wel een precedent, de KNHS nu zelf de Sinterklaas <:) ?


Was het niet gewoon een kwestie van opnieuw starten en die punt wel halen?

Zoiets begreep ik toen iig.

equishoots

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-09-18
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:33

Britt is zo geweldig. Echt een lelker nuchter persoon, heerlijk! <3

"I don't shoot what it looks like, I shoot what it feels like."
https://equishoots.com/home

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:41

Rex_Rolfo schreef:
janouk schreef:
Ik heb er geen moeite mee. Volgens mij heeft ze meer dan 20 winstpunten in het M2 met Eve. En daarmee startgerechtigd in het Z1.
Zou het om 1 wp gaan in Z1: die ze wel gehaald heeft HC of niet. Niet zo spannend allemaal.

Zo denk ik er ook over. Als je bijna 68% rijdt laat je zien als combinatie het niveau prima aan te kunnen. Want George is dan wel verder opgeleid, dat wil nog niet zeggen dat iedereen er "zomaar even" een nette Z1 proef mee neerzet. Petje af voor Britt.

Het gaat er niet om dat ze mooie punten haalt met George, dat is alleen maar leuk natuurlijk. Maar het is wel een beetje eigenaardig dat ze dus niet startgerechtigd was in het Z1 omdat ze die klassering nooit eerder gehaald heeft. Maar goed, als de KNHS graag van die regels af wil wijken dan vind ik dat prima *\o/* . MIsschien mogen we onder de KNHS binnenkort gewoon starten wat we willen, net als in andere landen.

cp112

Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:53

Ze was met Eve Z1 geklasseerd en zou volgens mij een keer Z1 starten maar was als HC gezet.
Reed wel ruim winst.

Ach so what. Als we daar al over moeten gaan sikkeneuren :+

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:57

“Jullie zijn gewoon allemaal jaloers!”
:')

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:57

Rijdt ze op dit moment eigenlijk wedstrijden? Als je naar het NK wilt dan zul je toch selecties moeten rijden? Dacht dat dat wel haar doel was namelijk.

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:00

cp112 schreef:
Ze was met Eve Z1 geklasseerd en zou volgens mij een keer Z1 starten maar was als HC gezet.
Reed wel ruim winst.

Ach so what. Als we daar al over moeten gaan sikkeneuren :+

Eve is niet Z1 geklasseerd. Maar het is niet om te sikkeneuren, ik zie alleen een pracht van een kans om dat klasseringsgedoe los te laten en net zo te gaan werken als in andere landen waar je mag starten wat je wil.

Nibbit

Berichten: 10405
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:02

Rex_Rolfo schreef:
janouk schreef:
Ik heb er geen moeite mee. Volgens mij heeft ze meer dan 20 winstpunten in het M2 met Eve. En daarmee startgerechtigd in het Z1.
Zou het om 1 wp gaan in Z1: die ze wel gehaald heeft HC of niet. Niet zo spannend allemaal.

Zo denk ik er ook over. Als je bijna 68% rijdt laat je zien als combinatie het niveau prima aan te kunnen. Want George is dan wel verder opgeleid, dat wil nog niet zeggen dat iedereen er "zomaar even" een nette Z1 proef mee neerzet. Petje af voor Britt.


Tuurlijk, ze kan het wel, makkelijk! :D :D
En ik denk dat ook iedereen het haar van harte gunt!

Maar het zou ook gek zijn als de regels niet voor haar gelden. (misschien wordt er nog wat mee gedaan)

Stel dat ze bijv. regiokampioen wordt terwijl ze niet startgerechtigd is?
Normaal zou je de titel en linten moeten inleveren, dat zou ook niet leuk zijn


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daliance, Dennis, dioni, EliseXJoelle, Ginny135, Googlebot, IASCrawler, Melzazu, nardxash, othelloster, pluisje88, Poekkie, Room_Soesje, YvonneV en 26 bezoekers