[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:54

Suus: jaloers zeg, wauw wat prachtig! <3 Ik wil er ook heel graag eens heen.

Jenny: Jammer, net geen winstpunt!
Ik hoef daar vast ook niet aan te komen met mn "stippel" :')

Danielle: Ziet er heel fijn uit zeg. En wat is Fleur mooi slank.

Pepper is weer net een skippybal := Hij krijgt alleen hooi en een handje krachtvoer.Voorheen kreeg hij fibra premium, maar omdat hij in een groepsstalling staat vreten ze allemaal elkaars eten op.. Dus ik ben er mee gestopt want ik vind het zonde om voor een zak voer te betalen voor een ander zijn paard. Hij krijgt nu een handje suikerarme bix gewoon van stal.Ook is hij net ontwormd dus dat zou het ook niet mogen zijn.
Vanaf deze week ga ik hem langzaam wat meer aan het werk zetten. Dus ik moet wel echt een planning gaan maken, anders red ik het allemaal niet na werk. := Ik zit te denken aan zoiets: (ook even voor mezelf hier, want dan is het misschien een stok achter de deur)

Maandag voor de sulky
Dinsdag longeren/lange lijnen
Woensdag rust
Donderdag voor de sulky
Vrijdag rust
Zaterdag voor de sulky
Zondag lange lijnen/longeren

Verzorgster komt ongeveer 3x per week doordeweeks en "longeert" hem dan, wat balkjes of wandelt een beetje met hem naast het poetsen.

Als zijn lijntje dan niet beter wordt, dan moet ik toch eens verder gaan bedenken. Ik zou ervoor kunnen kiezen om hem op stal te zetten en wat uurtjes in de paddock ipv in de groep zodat hij niet meer onbeperkt hooi kan slurpen.. maar dat wil ik eigenlijk liever niet. Maar op de huidige manier heb ik geen controle over wat hij eet.. Lastig. Laten we hopen dat het wat beter wordt als hij meer aan het werk gaat.


Knolselder

Berichten: 4316
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:08

Ik zou een stamboek om die redenen nu niet meteen ouderwets noemen. Het zijn nu eenmaal raseigenschappen die bij de pony horen en dus gezien willen worden in een stamboek.

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:16

marga1 schreef:
Even onder mijn steen vandaan.
Ik heb toch echt twee keer een punt minder gehad voor verzorging bij een dressuurwedstrijd omdat ik mijn shetlander zijn manen niet ingevlochten had. Want ze kon niet zien of hij nagaf.

Hoewel ik nu maar elke keer een Hengstenvlecht doe maar dat is meestal om de pony wat koel mogelijkheid te geven, want scheren doe ik niet, hij staat 24/7 buiten ook in de winter.

Maar dit is denk ik bij KNHS geweest en niet bij stamboek want daar moet je juist los.

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:21

Patricia_86 schreef:
marga1 schreef:
Even onder mijn steen vandaan.
Ik heb toch echt twee keer een punt minder gehad voor verzorging bij een dressuurwedstrijd omdat ik mijn shetlander zijn manen niet ingevlochten had. Want ze kon niet zien of hij nagaf.

Hoewel ik nu maar elke keer een Hengstenvlecht doe maar dat is meestal om de pony wat koel mogelijkheid te geven, want scheren doe ik niet, hij staat 24/7 buiten ook in de winter.

Maar dit is denk ik bij KNHS geweest en niet bij stamboek want daar moet je juist los.


Moet ik zeggen dat ik manen los ook niet echt moeite doen vind. Ook niet echt netjes op een dressuur proef

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:22

Knolselder schreef:
Ik zou een stamboek om die redenen nu niet meteen ouderwets noemen. Het zijn nu eenmaal raseigenschappen die bij de pony horen en dus gezien willen worden in een stamboek.


Ik vind dat ze altijd te dikke pony’s willen zien. Hebben ze niet door dat dat echt gevaarlijk is?


Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:24

Kymberly, ik denk dat het met dit schema vast wel goed gaat komen :) stippels kunnen btw geen NSPS stamboek pony’s zijn. Dit was een stamboek wedstrijd :P

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:29

Knolselder schreef:
Ik zou een stamboek om die redenen nu niet meteen ouderwets noemen. Het zijn nu eenmaal raseigenschappen die bij de pony horen en dus gezien willen worden in een stamboek.


Ik vind het ouderwets dat ze (te) volle pony’s willen zien. Zelfde geldt ook voor welshjes op de keuring. Ik vind dat geen raseigenschap meer van deze tijd; het is inmiddels wel duidelijk hoeveel ellende het kan veroorzaken :)

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:34

Wat vervelend dat Pep weer een skippybal wordt, Kym! Hij blaast helemaal op hè? Je schema is op zich heel mooi, maar wellicht wel pittig voor zo’n jonge pony. Maar dat hangt ook weer af van de intensiteit van het werk natuurlijk. Vijf keer kort spelenderwijs wat doen is wat anders als vijf keer een uur aan de bak elke week.

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:33

Kun je met Pepper niet gaan wandelen in plaats van longeren? Longeren is een pittige belasting voor zo'n jonkie...

Ik vind het ook niet meer van deze tijd dat ze graag te dikke pony's willen zien. Maarja, dat is mijn mening :')
Komt misschien ook omdat ik (erg) slanke pony's heb hoor. Ik merk dat ik pony's al gauw als 'dik' bestempel := (geef ik eerlijk toe)

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:20

Sunshinedaan schreef:
Kun je met Pepper niet gaan wandelen in plaats van longeren? Longeren is een pittige belasting voor zo'n jonkie...

Ik vind het ook niet meer van deze tijd dat ze graag te dikke pony's willen zien. Maarja, dat is mijn mening :')
Komt misschien ook omdat ik (erg) slanke pony's heb hoor. Ik merk dat ik pony's al gauw als 'dik' bestempel := (geef ik eerlijk toe)


Pepper is volgens mij niet jonger dan Sem :)

Haha dan vind je Hidde zeker dik, maar hij valt toch wel erg mee. Hij is fit en heeft een goede conditie en loopt zo’n 3-4 keer in de week.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:06

Pepper wordt in mei 5 jaar inderdaad. Dus een jaar ouder dan Sem meen ik? wandelen is helaas nogal inspiratieloos in onze omgeving. Als ik de laan afwandel sta ik naast de A44. Vind ik niet zo gezellig en ook niet altijd even veilig.

Als hij voor de sulky staat rij ik meestal 20 minuten. Longeren een kwartiertje en lange lijnen 20 min tot een klein half uur. Dus ik rij inderdaad niet lang. :) Longeren doe ik trouwens altijd in de grote bak en geen/weinig voltes maar rechtuit en wendingen.

Jenny: met de stippel opmerking bedoelde ik als reactie op Patricia die zei dat de jury jeuk krijgt van stippels haha. Stamboek wedstrijden kan ik inderdaad niet rijden met hem.

Knolselder

Berichten: 4316
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:40

Vroeger was de shet gewoon veel zwaarder van botstructuur ook.

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:45

Ohja, dan is Pepper inderdaad een jaar ouder dan Sem :)
Leuk dat hij het werk voor de sulky zo goed oppikt hoor!
Langs de snelweg wandelen is inderdaad niet erg gezellig :')

Stippels = appaloosa's ja. Daar krijgt de NSPS rode vlekken van in de nek :=

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:12

Welkom Mirjam!

Fijn dat het beter gaat met Hidde zijn energie Jenny :) Wat een schatje is Boris! Balen dat je net geen winstpunt reed..

Wat leuk dat Sem naar jou gegaan is Daniëlle! Hij past leuk in jouw kudde.

Lillian: mooi je nieuwe sulky! Leuk kleurtje.

Knappe geschoren Toliene. En Pepper, Hilton, Max en Willem zijn natuurlijk ook knap :D

Vervelend dat Pepper zo opblaast Kymberley, onbeperkt hooi is niet altijd handig voor alle pony's is mijn ervaring. Maar is hij opgeblazen of te stevig/dik?

Druk met werk maar ondertussen lekker met Sjors in het bos aan het rijden :) Door omstandigheden heb ik hem recent terug moeten verhuizen naar zijn vorige stalling, maar hier kunnen we uren het bos in en staat Sjors weer samen met Gigant van Linda dus dat is super fijn. Het bos is prachtig en Sjors lijkt al wat fitter, helaas is het een ingewikkelde 'kwaal' wat niet 123 opgelost is dus het zal waarschijnlijk nog enige tijd duren voor hij weer 100% fit is. Ondertussen gaat hij graag incognito :P
Afbeelding

En ik heb in september zijn manen er af moeten scheren omdat ik zijn sportcoupe gruwelijk verpest had := Ik vond het vooral in het begin echt vreselijk, maar gelukkig is het inmiddels alweer een flink stuk aangegroeid. Hopelijk is het gauw weer op sportcoupe lengte. Die streep is een overgang van geschoren naar niet geschoren vacht, ik had zijn hals/borst uitgeschoren.
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 15:57

Ayla: wat fijn dat jullie weer lekker in t bos kunnen rijden! Daar ben ik wel jaloers op. En gezellig weer met Linda en gigant :)
Vind het hem wel leuk staan hoor dit kapsel :))
Pep is zowel opgeblazen als dik.. heb hem nu weer een zandkuurtje gegeven dus dat zal ook wel wat schelen denk ik.

Gisteren voor t eerst het laantje op geweest voor stal en hij deed het erg goed. Zelfs toen de buurvrouw met de kudde schapen de weg op kwam. := heel trots en volgend weekend gaan we eens een stukje verder!

Fluffig uitzicht
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 16:03

Jenny: haha Hidde is toch niet dik? Hij lijkt altijd wel mooi op conditie.

Ik vind Sjors zijn manen wel stoer zo, het misstaat hem in ieder geval niet. Maar kan me ook voorstellen dat je zijn sportcoup weer terug wilt.

Je kunt met recht trots zijn Kym! Wat doet hij het goed. Op je foto lijkt het wel lente! Was gister ook wel erg mooi weer.


Hier nog steeds niets te melden. Nog steeds geen wedstrijden op de planning, wel lekker lessen vanavond voor ‘t eerst weer sinds onze wedstrijdpauze. Zin in! Hopelijk gedraagt Willem zich ook haha, chronisch energie te veel en dat kan met name in de bak wel eens voor heel wat joligheid zorgen.

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:13

Ik vind het nieuwe kapsel van Sjors ook leuk!
Leuk om weer iets van je te horen Ayla!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:46

Ik vind de stekels hem niet misstaan Ayla. Staat wel stoer.
Lekker rijden met Pepper . Fijn dat het zo goed gaat.
Wa
Veel plezier met lessen met Willem.
Afbeelding caya is ook weer kaal en haar dieet helpt. Ze is al flink wat kilo's kwijt :-)

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:04

Wat ziet Caya er onwijs goed uit al! Niet meer zo’n enorme hangbuik. Lekker bezig +:)+ <3


Ik heb zo enorm fijn gelest gisteravond. Echt trots op Willem, hij pakte het allemaal zo netjes weer op en liep zo enorm goed. Ik zat echt te genieten <3

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:03

Patricia_86 schreef:
marga1 schreef:
Even onder mijn steen vandaan.
Ik heb toch echt twee keer een punt minder gehad voor verzorging bij een dressuurwedstrijd omdat ik mijn shetlander zijn manen niet ingevlochten had. Want ze kon niet zien of hij nagaf.

Hoewel ik nu maar elke keer een Hengstenvlecht doe maar dat is meestal om de pony wat koel mogelijkheid te geven, want scheren doe ik niet, hij staat 24/7 buiten ook in de winter.

Maar dit is denk ik bij KNHS geweest en niet bij stamboek want daar moet je juist los.


Inderdaad KNHS. Maar in het regelement staat dat je hier rekening mee moet houden dat er geen haartje af mag.
By the way ik hou van harig en fluffy. Ik vind ze in de winter zo lekker teddybeer.

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:32

Wat stoer die korte manen bij Sjors!

Caya ziet er goed uit zeg, wat een verschil!

En Willem weer aan de slag na vakantie.
Fijn dat ie zo lekker liep :)

Pepper gaat ook goed voor de sulky, leuk joh!

Hier alles zijn gangetje. Amy is zich aardig aan het gedragen in de kudde
Met Fleur zondag dressuur wedstrijdje. Hoop ik stiekem mijn laatste puntjes in de B te verzamelen :o

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:26

Fijn dat Amy het begint te leren :P
Succes zondag! Ga je daarna meteen de overstap naar L maken?

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:11

Susanne schreef:
Fijn dat Amy het begint te leren :P
Succes zondag! Ga je daarna meteen de overstap naar L maken?


Dank je!
Ja, zodra het kan, stap ik over naar de L.
Ik denk dat ik met Fleur daar voorlopig wel blijf hangen :')
Volgend jaar hoop ik met tweespan Sem & Fleur dressuur te starten.
Kan Sem wat ervaring opdoen :)

En jij? Wanneer ga jij ZZ starten met Willem? *D

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:53

Leuke vooruitzichten :)
Ik heb nog geen concrete plannen daarmee, wil sowieso nog een of twee keer Z starten omdat ik het anders zo rot heb ‘afgesloten’ (Hippiade tweede proef niet kunnen starten). Maar ergens in 2020 is wel de bedoeling haha.

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 13:29

Suus, ook nog even via Bokt natuurlijk.. happy birthday! :*

Ga je het vieren?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 3 bezoekers