Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:33

SkyMarian: Ik denk echt valkschimmel!


Iedereen een Connemara!!


.


SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:35

TinekeVD schreef:
Witje heeft echt hele donkere ogen of niet? Ik zal ze hier morgen ook eens bekijken. Ghadir had bij zijn geboorte grijze ogen, nu zijn ze licht bruin maar volgens mij heeft Mel ze niet zo donker als sky.


Heksenogen }> *D
Je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben Ria. Hoe dan ook is het een toffe pony met een ontzettend lekker bekkie.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:47

Dat is het zéker. Daar is hoe dan ook geen twijfel over mogelijk!!


Iedereen een Connemara!!


.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 22:13

Dat gevoel moeten de meesten toch wel hebben als je naar je eigen pony('s) kijkt. <3 <3 <3
Voel me echt elke dag zo bevoorrecht dat er zoveel moois in de achtertuin rond loopt. :j

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:37

Hier net zo hoor, stroom iedere x vol met geluk en liefde als ik ze zie staan

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:54

Hier hetzelfde, kan me dan zo ongelofelijk rijk, gelukkig en bevoorrecht voelen


Iedereen een Connemara!!


.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:59

Mooi hè <3
... ben er niet heel erg goed in, maar soms lukt het om het geluk te delen. Oke en het arme kind te overladen met informatie. :')

Taartje en buurmeisje samen aan het grondwerk gezet. ~~}>
Afbeelding

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 22:16

Heldin!!! :D


Iedereen een Connemara!!


.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 22:34

Taartje op haar best ... ipv netjes op de cirkel te blijven liep ze in een rechte lijn de cirkel uit naar mij toe met het meiske skiënd aan het einde van de leadrope. :))
Daarna ging het overigens prima toen beide besefte dat ze met elkaar in gesprek waren en ik slechts publiek.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 23:08

Oeps...!!
Maar fijn dat het daarna wel goed ging!!

Hier vandaag heerlijk genoten van mijn ponys. Met Punzel simpel balkjes gedraafd in het kader van enthousiasme management.

Met JJ min of meer serieus aan de dressuur. Bakbodem was niet helemaal fijn, maar toch erg genoten.
Kortom: typische Ria - zondag gehad:
Afbeelding
Afbeelding


Iedereen een Connemara!!


.

EllyC

Berichten: 8118
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 06:25

Wij zijn zaterdag heerlijk naar het bos gegaan. Op de weg daarheen regende het enorm maar eenmaal daar aangekomen was het na een kwartiertje gelukkig droog en kwam zelfs het zonnetje door. Willem heeft zijn taak weer goed volbracht, er was een paard mee dat voor de 1e x in het bos was en dan is het zo fijn dat willem zo heerlijk stabiel is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:10

Esther hoe gaat het met Rebel?

Beauty ging voor 2 weken goed. Liep enorm fijn.
Sinds vorige week woensdag voelt het toch weer niet rad. Niet stok kreupel maar wel dat ik denk nee, dit is niet mijn pony.

Uithof had helaas niet eerder plek dan over 3 weken. Dus we gaan volgende week naar de kliniek in Heesch.

Laerkens Beauty

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:06

Wat is Willem mooi hoog op de benen Elly!!! Heb je de andere al verkocht? :)

Heerlijk toch dat soort zondagen Ria. Maakt het bolletje zo lekker leeg. :j

Balen Saaams. Heb je nu iets meer aanknopingspunt waar te zoeken?

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:48

Voorgevoel: ja.
Duidelijk? Nee.
Ze heeft echt goed gelopen. Ik heb onder begeleiding van de juf gereden. Om de dag. Zadelmaker er weer bij voor controle. Maar ineens begon ze woensdag tijdens de les echt heel naar. Het herstelde wel, ze liep daarna rad. 3 dagen vrij gehad en zondag weer gereden en ze voelde gewoon niet oke.

Ik kan het gevoel moeilijk omschrijven: wij mensen leunen wel eens op 1 voet, dan leunen we weer op de ander. Als we staan wisselen we dat af. Zo voelde het bij Beauty ook. Alsof ze afwisselde in het zetten van druk op het ene en andere voorbeen.

Ik denk dus dat het probleem in de hoeven zit. Ook al is linksvoor al eens uitverdoofd en gaf dit geen gewenst resultaat. Het heeft denk ik samen gelopen met de blokkade van het cto. Daar kwam het duidelijk vanuit de schouder. Ze pakt nu wel lengte in het voorbeen, maar niet genoeg bodem.

https://youtu.be/ZussMcmvf5E

Laerkens Beauty

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:56

Oh.. Saams, wat balen zeg. Hoop dat onderzoek nu wat meer duidelijkheid geeft over wat er aan de hand kan zijn. Dit is echt wel rot voor je zo.


Iedereen een Connemara!!


.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:14

Er zit waarschijnlijk (ook) een hoefzweer. Hoef is warm en pijnlijk. Ze is ook niet blij als ze moet stappen. Hoefsmid is op de hoogte.
Kwam ik net achter. Ik dacht laat ik eens beide voelen. :+

Laerkens Beauty

EllyC

Berichten: 8118
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:29

Ja de andere is al verkocht naar super plek aan huis. Mensen zijn super blij met jaar

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:26

Gatsie Saams wat vervelend, eerst de hoefzweer er maar uit en hopelijk wordt je in de kliniek wat wijzer.

Haha en taartje maakt er een spelletje van. Ik zie een nieuwe update aankomen op Ierse humor :j

Hier gaat alles rustig z’n gangetje met de paarden. Sanne zit druk midden in haar tentamens. Af en toe heb je van die weken.
Ben wel eens even nog wat beter naar de prachtige oogjes van ons koppel gaan kijken en lady heeft de donkerste.
Afbeelding
Dit is van onze bruine merrie

Afbeelding
Dit is van onze Ghadir de palomino zoon van bovenstaande merrie

Afbeelding
Het oog van Tralee’s Melody

Afbeelding
En van Lady

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 12:48

Wederom heel benieuwd wat ze op de kliniek zeggen Saaams. Houd je ons op de hoogte? :)

Heerlijk al die ogen. <3

Taartje is net als de andere 2 dames een fantastisch principiele trut en toch ook wel een tikkie eenkennig. Over iets meer dan een uurtje komt 'de juf' aan huis. Uurtje met Sky lessen en daarna mag Taartje op voor een eerste check-up. Kan ik mooi met Ien afstemmen welke arbeid haar nu helpt in voorbereiding op een carriere onder het zadel. Ik vind haar vrij strak in de hals en slap op de buik/ borst en billen. Ze zal zichzelf ws aan de nek naar voren bewegen. Niet direct heel erg wenselijk voor later. :+
Zoeff mag ook nog voor een opknapbeurt na een periode heel stijf te hebben gelopen. Ze is weer helemaal de oude, maar met bekappen merken we dat ze heel veel achter heeft opgevangen. Pootje naar voren optillen is een big no go. Firo mag morgen aan de bak en eens bedenken of ik hem ook (deels) ga scheren.


TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:30

Goed bezig Sky.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 17:35

Sky was weer haar briljante zelf. Mening was duidelijk aanwezig en ze was ook niet de beroerdste om deze te delen. :') Op naar de arbeidspirouette. :+

Taartje had weinig bijzonders, maar een mooie start kunnen geven en mooie input voor werk aan de hand/longe. :j

Zoeff was het felste van allemaal -:(- tot ze begreep dat die naalden in haar bips ook wat opleveren. :wow: Bij de laatste naald was de boos ineens weg. +:)+

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:53

Rebel's been is na mijn laatste bericht nogmaals op de echo geweest. DA vond toen alle puzzelstukjes op de plek vallen: lichte peesblessure, vooral last van bot irritatie bij de aanhechting van de pees. Vage plaatjes voor de leek,maar volgens haar heel duidelijk beeld. Nu een injectie gekregen om botherstel te stimuleren. Dagelijks kort wandelingetje en koelen (ivm pees) en verder staanhij 24/7 op een paddock. Dan over 6 weken weer echo.
Rebel kan je niet echt plezier doen met poetsen, dus ben met wat trucjes begonnen, je moet wat he...maar daar wordt hij razend fanatiek op eten van , dus moet ff wat anders dan belonen met snoep.

Als afsluiter een foto van Rebels oog, best licht bruin vind ik.
Afbeelding

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 23:21

Gelukkig biedt alles mogelijkheid tot volledig herstel. :j Rebel gaat duidelijk voor de koekjes. :))

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 23:28

Fijn dat het beeld nu duidelijk is, maar kan me voorstellen dat het stiekem ook even slikken is. Maar wat SkyMarian zegt: gelukkig wel zicht op herstel

Mbt belonen:
Misschien belonen met plukje hooi?

Of leren voedselweigeren? leren de lége hand aan te raken om het voertje te krijgen ( doen we bij onze honden altijd)

Anders wat berkentak geven? Is hij wel rustig als je hem aan de hand laat grazen?


Iedereen een Connemara!!


.

EllyC

Berichten: 8118
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 08:22

na alle ogen foto's hier eentje van willem. Bijzondere ogen vind ik omdat je er zo diep in kan kijken.
Afbeelding

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers