[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:03

Dankjewel! *D

Absque jij hebt ook echt zo'n leuke :+:
Mooie foto's!

Als alles meezit deze week heb ik volgend weekend een oefenwedstrijdje!



absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:06

Dankjewel allemaal!
Ben ook zo gek op dr :+:
Afbeelding

Ze lijkt steeds meer op dr mama, zo leuk!
Oude foto van ons. In onze slankere jaren. :+
En het bewijs dat ik prima recht en ontspannen kan zitten. :=
Grappig is wel, mams is absoluut groter dan dochter, en ook een stuk langer. Maar doordat dochter zoveel body heeft vind ik dat ik er erg mooi op pas. Gelukkig maar, anders voor niks 3 jaar moeten wachten.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door absque_dubio op 04-11-19 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:09

Die is ook knap <3
En ik zie de gelijkenis wel!

Hoe groot zijn ze? En hoe lang ben jij?

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:11

Bruine is afgelopen voorjaar 1.53 officieel gemeten, valkje 1.47. Ik ben zelf 1.69, wel met lange benen.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:43

@absque, ze zijn beide zo ontzettend leuk! Je past prima op de valk hoor! Het ziet er niet uit alsof je haar zou storen in haar bewegingen enz. Haar moeder is ook wel echt knap! Rijd je haar ook nog?

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:48

Ik vind je ook nog mooi het valkje passen hoor! Heeft inderdaad al mooi body!

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:59

veertje99 schreef:
@absque, ze zijn beide zo ontzettend leuk! Je past prima op de valk hoor! Het ziet er niet uit alsof je haar zou storen in haar bewegingen enz. Haar moeder is ook wel echt knap! Rijd je haar ook nog?

Haar moeder heb ik vorige maand nog Z2 gestart, helaas net geen winstpunt. Daarna even een kleine blessure, veulen werd afgespeend, en nu geen nieuwe wedstrijden staan. Vliegende wissels moeten nog wat beter. Maar ben de laatste tijd meer in de modus van ik-wil-naar-het-bos met haar. Wedstrijden komen vast wel weer. Bijrijdster rijdt haar in het M, ik mijn valkje in de B, en afgelopen seizoen mega druk geweest met keuringen en shows. Dus we zijn eigenlijk elk weekend wel met de trailer op pad. Ben blij als het maart is, de pony’s veulenbuiken krijgen, en we even trailer-vakantie hebben. :o :')

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:08

absque_dubio schreef:
veertje99 schreef:
@absque, ze zijn beide zo ontzettend leuk! Je past prima op de valk hoor! Het ziet er niet uit alsof je haar zou storen in haar bewegingen enz. Haar moeder is ook wel echt knap! Rijd je haar ook nog?

Haar moeder heb ik vorige maand nog Z2 gestart, helaas net geen winstpunt. Daarna even een kleine blessure, veulen werd afgespeend, en nu geen nieuwe wedstrijden staan. Vliegende wissels moeten nog wat beter. Maar ben de laatste tijd meer in de modus van ik-wil-naar-het-bos met haar. Wedstrijden komen vast wel weer. Bijrijdster rijdt haar in het M, ik mijn valkje in de B, en afgelopen seizoen mega druk geweest met keuringen en shows. Dus we zijn eigenlijk elk weekend wel met de trailer op pad. Ben blij als het maart is, de pony’s veulenbuiken krijgen, en we even trailer-vakantie hebben. :o :')

Dat kan ik helemaal begrijpen haha! Wel leuk dat haar bijrijder ook zo goed gaat met de wedstrijden! Nog een paar maandjes dan heb je even lekker rust :)

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:13

Ja is echt heel leuk! Nou word ik net zo gelukkig van naar m’n pony’s kijken, dan dat ik erop zit. Dat scheelt ook een hoop. Ze zijn voor mij zoveel meer dan rij-objecten.
Jij het idee dat jullie helemaal klaar zijn voor jullie debuut zaterdag? Aan de laatste punten te zien hebben jullie geen ‘probleem-onderdelen’?

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:27

Dat is het belangrijkste! Dat je er gelukkig van word en er plezier uithaalt!

Helaas hebben wij ons debuut afgezegd.. Ik baal zo ontzettend hard :( Ges loopt weer niet helemaal lekker. Het is niet zo erg als dat het geweest is maar het is waarschijnlijk toch net teveel geweest ondanks dat het de afgelopen weken echt goed ging.. Ga morgen voorstellen om gewoon sws 1 of 2 maanden alleen maar aan de hand te stappen zodat alles goed kan herstellen. Grote kans dat ze morgen weer gewoon normaal in het weiland loopt, maar kan het haar niet aandoen om dan zaterdag 2 proeven te moeten lopen :(

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:44

Ach dat meen je. Wat zuur! :(:) Ze is dit jaar elke keer kreupel/onregelmatig toch? Wat is er toen bij de kliniek uitgekomen? Want dit moet ergens vandaan komen..

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 07:50

Helaas wisten ze het bij de kliniek ook niet 100% zeker. We zijn 3x bij de kliniek geweest en de dierenarts is ook nog 2x op stal geweest. Het komt ergens bij haar hoef vandaan. Ik denk zelf in haar kootholte want die spieren en/of pezen wilt ze niet strekken. Haar gewone pees waar je normaal beschermers overheen doet is het niet want daar is een echo van gemaakt

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 08:18

Wat enorm balen Veer, hopelijk is ze snel weer helemaal goed....

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:30

Ben bang dat we haar de komende 2/3 maanden beter echt rust kunnen geven. Het heeft meer rust nodig dat we dachten

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:15

Absque, in jullie slankere jaren? _O- hilarisch! Je bent nog steeds poepie slank!!
Kan me voorstellen dat je de trailer beu bent, ik heb dat soms ook. Ik rij 1x per week naar de vereniging en 1x per week naar les, toen daar ook die wedstrijd bij kwam had ik het ook gehad die week haha!!

En ja je kunt keurig zitten! Ik heb laatste tijd veel geklaagd over mijn houding en zit, maar mijn instructrice overtuigde mij dat wanneer een paard niet perfect loopt, je ook nog niet altijd perfect kunt zitten. Het is allemaal met elkaar verbonden ;) zij had er natuurlijk een hele uitleg bij, maar dat klonk echt heel logisch :j (andersom geldt natuurlijk hetzelfde :P i know!)

Veertje, jeetje wat balen zeg! Is er geen verder onderzoek gedaan? Ik zou persoonlijk toch graag willen weten wat er aan de hand is. Hoewel rust natuurlijk nooit kwaad kan, maar voordat je straks gaat opbouwen en het weer opnieuw mis gaat.... :(

Sanne, wat leuk! Was jij nog niet eerder gestart? Spannend hoor!

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:32

veertje99 kunnen ze geen echo/scan van dat gebied maken? Na bij wijze van een jaar wel-niet-wel-niet zou ik het zoals linda zegt ook graag willen uitzoeken. Voordat je over 2-3 maanden weer hetzelfde krijgt. Al lijkt het me ook frustrerend hoor, om bezig te zijn met de kliniek en dat er telkens niks uit komt.

linda, nou valkje en ik zijn beide wel royaal gebouwd hoor. :') Daarom passen we ook goed bij elkaar. :+ Maand terug kwam iemand op stal dat ze het veulen zag zitten bij valkje. Ze is nu net een dag of 120 drachtig dus dat is absoluut nog niet te zien. Kan er ook niks aan doen dat we beide van lucht groeien. :+
Jij ook lekker actief met de trailer dus. Is de vereniging en les ver, of valt dat nog mee?
Dat zeg je precies goed over de houding. Zolang je nog te veel met handen/benen/zit moet doen (wat bij zo'n jonkie nou eenmaal zo is) kan je ook gewoon niet rustig netjes zitten. Komt vanzelf wel als de hulpen makkelijker/kleiner gaan worden. Maar soms wel frustrerend. Ik wil gewoon lekker recht zitten en mn benen lang kunnen maken haha.

Valkje is niet helemaal in dr doen lijkt het. Ze is té rustig en té braaf. Gaat allemaal te makkelijk, staat stil met opstappen, geen rare fratsen. Lijkt wel een echte kinderpony zo. Dus deze week even stap terug, weinig doen, en wat extra bijvoeren. Kijken of ze dan weer wat meer haarzelf wordt. Wil haar eigenlijk zondag 1 proefje starten, maar dan moet het wel goed voelen.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:12

Ah veertje wat balen zeg... zeker als je niet precies weet wat het is.

Linda; nee ik ben nog niet eerst gestart! Iets met een pony met gekke uitspattingen die ik eerst wat meer onder controle moet hebben :P

Abesque; grappig, als je zo verteld wat er is lijkt het me fijn. Maar omdat ze normaal niet zo is ga je je zorgen maken, logisch ook! Beetje rust is ook nooit verkeerd :)

Vandaag weer gereden, buienradar vond het droog, maar het begon toch _O-
Achja we hebben het overleefd. Ze was best lief. Iets paniekerig op een gegeven moment maar ik kon er uiteindelijk wel doorheen rijden *D

Paar oefeningen uit de proef weer meegenomen, laten we zeggen dat we nog een paar dagen hebben _O-

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:13

We kunnen wel weer een nieuwe scan maken, maar het advies is dan precies hetzelfde als dat we nu doen. Rust en stappen. Dus ik denk dat het nu gewoon nog niet goed genoeg herstelt was. Maar het is wel vervelend wat het is nu al ruim een half jaar op en af en het komt eigenlijk iedere keer terug. Dus de vraag is ook of het uberhaupt nog wel weer goed komt.. Stap ritjes gaan goed, af en toe stukje draven ook. Laatst ging de galop ook echt goed. Maar echte trainingen enz zijn blijkbaar toch teveel.

Het nadeel is ook gewoon ze is dan 1 dag echt kreupel en 3 dagen later huppelt en springt ze door het weiland en heeft ze 'nergens' last van. Dat maakt het ook zo lastig. Maar goed we gaan het zien, voor nu rust.

@Absque, bedoel je dat Valkje gewoon echt rustig is of gewoon weinig energie heeft? Kan ook zijn dat alles wat gewoontjes voor haar word en ze daarom rustig is?

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:28

Sanne ohh balen is dat, dan hoop je droog te rijden, gaat het alsnog regenen. :+
Haha en die proef komt vast goed! Nog niet alles hoeft perfect he. :D

veertje, dan inderdaad een écht lange tijd op rust, en daarna rustig opbouwen. En hopen dat het dan wel goed komt. :(:)

Ik vind het lastig uit te leggen, maar onder het zadel is ze sinds het weekend wat 'mat' in haar reageren, en minder voorwaarts, terwijl ze wel vrolijk en fit eruit ziet en ook zo voelt. Ze deed vanmorgen braaf haar rondje, maar dat was het dan ook zegmaar. Al had ze ook enkele stukjes dat de 'go' er wel weer in zat. En in de omgang (zoals opstappen) ook net te rustig, zo herken ik haar niet. Misschien een combi van spierpijn en te veel indrukken van het weekend. Of dat het nu plots weer warmer is en ze daar last van heeft. Dat ze in het algemeen braver wordt, had ik wel verwacht. Dat mag ook wel. :Y)

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:59

absque_dubio schreef:
Haha en die proef komt vast goed! Nog niet alles hoeft perfect he. :D


Haha ja dat vind ik nog lastig :P


Wat een lastig "ziektebeeld" veertje.. heb je dan ook een schema van de da voor het opbouwen oid?

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 23:44

So hè jullie hebben flink gekletst terwijl ik even offline was haha!

Helaas heb ik vandaag te horen gekregen dat ons debuut uitgesteld moet worden tot februari...
De trailer die nu beschikbaar is, is slechts anderhalf paards en daar gaat meneer niet op. In februari komt er een tweepaardse trailer.

Heel zuur dus, maar ja we maken er het beste van en gaan hem nu lekker verder trainen! Ook komt het met school opzich wel uit, heb het daar enorm druk mee nu!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 06:10

Absque, een korte vakantie kan wel heel goed zijn. Ik doe soms even een halve week niks om ons te “resetten” maar als ze wat sloom is, maar verder gewoon gezond, zou ik even een weekje pauze inlassen en kijken hoe ze daarna is...?
Op pad met de trailer, voor mij is naar de vereniging maar 5 minuutjes rijden, naar mijn les is wel een uur. Gelukkig vind Raika het wel prima op de trailer zo lang haar hooinet maar vol is :P laden gaat ook altijd wel goed, thuis loopt ze er binnen 2 minuten op, vanaf het andere terrein heb ik 10 minuten nodig maar dat mag ook wel. Ze is jong en ik laad haar altijd zelf (alleen), dus zo lang ze er uiteindelijk maar op gaat vind ik het prima :j

Edit; zie dat ze drachtig is, daar worden sommige ook wat sloom van. Of wat in zichzelf gekeerd. :j zou me er niet te druk om maken maar haar wel proberen te helpen uiteraard.

Ninavo, leuk toch juist dat er weer meer leven in het topic zit? :D
Aan de ene kant jammer dat het is uitgesteld, aan de andere kant komt het dan misschien wel goed uit.

Wij moeten echt eerst aan de galop werken nu, dus hier ook even geen wedstrijd...
Heeft iemand anders nog iets op de planning staan?

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 07:56

@Sanne, ja toen we daar waren dachten ze aan een ontsteking. Die was ingespoten en toen 5 weken lang 5x per dag stappen onder het zadel. Expres onder het zadel zodat ze echt actief moet lopen en aan de hand slentert ze meer. Na die 5 weken mochten we weer heel rustig aan opbouwen met af en toe kleine stukjes draven. Het hele opbouw proces ging gewoon goed. Maar ja het is blijkbaar toch niet alleen een ontsteking


@ninavo, wat jammer zeg! Was er ook geen trailer te leen die je kon gebruiken?

@Linda, soms is echt even doortrainen ook fijn i.p.v snel de punten binnen halen. Ik heb zondag met Donner wedstrijd

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 07:59

veertje99 schreef:
@Sanne, ja toen we daar waren dachten ze aan een ontsteking. Die was ingespoten en toen 5 weken lang 5x per dag stappen onder het zadel. Expres onder het zadel zodat ze echt actief moet lopen en aan de hand slentert ze meer. Na die 5 weken mochten we weer heel rustig aan opbouwen met af en toe kleine stukjes draven. Het hele opbouw proces ging gewoon goed. Maar ja het is blijkbaar toch niet alleen een ontsteking


@ninavo, wat jammer zeg! Was er ook geen trailer te leen die je kon gebruiken?

@Linda, soms is echt even doortrainen ook fijn i.p.v snel de punten binnen halen. Ik heb zondag met Donner wedstrijd


Ik kan zelf nog niet rijden, en de eigenaar vond het een beetje onnodig om er eentje te lenen als er gewoon een nieuwe trailer komt. Maar ja zo super erg is het nou ook weer niet, we zijn nu aan het trainen voor travers, schouderbinnenwaarts, contra en zelfs al een beetje met de wissels! Dus hopelijk vliegen we in februari de B door.

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:26

holy mozes... dat komt niet geheel overeen met B-niveau hahaha! Zijn jullie al zo veel verder in de training? Ben heel benieuwd hoe vlot je dan door het B heen zal vliegen...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ladypronk, YandexBot en 8 bezoekers