paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:20

JudithO schreef:
Ik heb laatst een keer gehad dat hij er bij post NL punt wel door kwam, maar bij bezorging een bon werd meegeleverd dat het de afmetingen overschreed en dus moest worden bijbetaald. Ging om een vliegenmasker welke gewoon ingeduwd kon worden zodat hij wel aan de afmetingen voldeed.
Dus post NL afleverpunt is niet het probleem, de problemen krijg je vaak vanuit het sorteercentrum.

Wat raar. Ik heb met brievenbuspakketjes nog nooit problemen gehad. Je moet je wel aan de maten houden, uiteraard.


DatBenIkNou schreef:
Toevallig komt er net mooi voorbeeld voorbij op Facebook. Iemand biedt laarsjes aan voor 55 euro ex verzenden. Ik zoek dan altijd even op internet naar specificaties en kom ze tegen nieuw voor 59 euro in de opruiming. Lijkt me dan niet zo'n goede deal! De verkoopster geeft aan dat zij er anderhalf jaar geleden veel meer voor heeft betaald. Tsjaaaa....heel jammer voor jou joh...
Kijk dan snap ik ook wel dat sommigen hun spullen gewoon niet verkopen.

Ja, zo'n voorbeeld heb ik ook. Ik zag een tof geel dekje, dus ik vroeg wat ie zou moeten kosten. 25 euro. Okay, even over denken en toen zag ik 'm bij Agradi nieuw voor 27. Dan is de keuze snel gemaakt :).


san4nie
Berichten: 3551
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:25

Ja dan is het natuurlijk zonde om tweedehands te kopen. Wat natuurlijk ook altijd nog wat meer risico is dan nieuw. Dat weegt ook nog mee.

Ik word trouwens ook niet goed van de hoeveelheid mensen die een berichtje sturen om te vragen of het er nog is. Stuur ik terug dat het er nog is. Geen reactie.
Waarom willen al die mensen alleen maar weten wat ik heb liggen? Als je toch geen interesse meer hebt, zeg dat dan even.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:19

DatBenIkNou schreef:
Toevallig komt er net mooi voorbeeld voorbij op Facebook. Iemand biedt laarsjes aan voor 55 euro ex verzenden. Ik zoek dan altijd even op internet naar specificaties en kom ze tegen nieuw voor 59 euro in de opruiming. Lijkt me dan niet zo'n goede deal! De verkoopster geeft aan dat zij er anderhalf jaar geleden veel meer voor heeft betaald. Tsjaaaa....heel jammer voor jou joh...
Kijk dan snap ik ook wel dat sommigen hun spullen gewoon niet verkopen.


Ik had laatst hetzelfde, maar de verkoopster had de laarzen gekocht toen ze nog niet in de aanbieding waren. Wat ik best geloof, maar dan kun je beter je vraagprijs omlaag gooien want niemand koopt ze als je ze voor bijna dezelfde prijs nieuw hebt.

JM :#

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:51

Voor mij spelen de verzendkosten een grote rol. Leuk een dekje van 20 euro maar met bijna 7 euro verzendkosten kan ik net zo goed een nieuw dekje kopen van 30/35 euro. Minder risico en nieuw. Wellicht niet het zelfde merk maar een dekje/pad hoeft geen 10 jaar mee te gaan. Mijn goedkopere dekjes zien er nog steeds goed uitzien na minimaal 5 jaar gebruik. En ik wil ook weleens wat anders. Dan ga ik toch geen 40 euro betalen voor een ongewassen 2dehands dekje.

Als ik de 2de hands betaalbare dingen zie dan zijn dat vaak intensief gebruikte spullen.
Ik zou ook om verzendkosten te besparen spullen op halen om het leuk te houden. Soms wel lastig om te bepalen wat een normaal bod is voor iemand. Heb een leuk pad gezien van anky hier in de buurt maar staan geen prijzen bij. En sommige vragen er nog 35, 40 of zelfs LE 55 euro voor. Zover ik kan vinden nieuw 60 euro. Ondanks dat ik de persoon niet ken zou ik het oprecht vervelend vinden als die persoon 35 euro in gedachte heeft en ik met iets veel lagers kom.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Bodiwi
Berichten: 142
Geregistreerd: 22-09-19

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:58

Maakt toch niet uit? Dan moeten ze er maar een prijs bij zetten. Gewoon bieden dus.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:59

Tigra_ schreef:
Voor mij spelen de verzendkosten een grote rol. Leuk een dekje van 20 euro maar met bijna 7 euro verzendkosten kan ik net zo goed een nieuw dekje kopen van 30/35 euro. Minder risico en nieuw. Wellicht niet het zelfde merk maar een dekje/pad hoeft geen 10 jaar mee te gaan. Mijn goedkopere dekjes zien er nog steeds goed uitzien na minimaal 5 jaar gebruik. En ik wil ook weleens wat anders. Dan ga ik toch geen 40 euro betalen voor een ongewassen 2dehands dekje.

Als ik de 2de hands betaalbare dingen zie dan zijn dat vaak intensief gebruikte spullen.
Ik zou ook om verzendkosten te besparen spullen op halen om het leuk te houden. Soms wel lastig om te bepalen wat een normaal bod is voor iemand. Heb een leuk pad gezien van anky hier in de buurt maar staan geen prijzen bij. En sommige vragen er nog 35, 40 of zelfs LE 55 euro voor. Zover ik kan vinden nieuw 60 euro. Ondanks dat ik de persoon niet ken zou ik het oprecht vervelend vinden als die persoon 35 euro in gedachte heeft en ik met iets veel lagers kom.

Het is niet jouw schuld dat ze er geen prijs bij zetten. Gewoon bieden dus.

MyChoice

Berichten: 2191
Geregistreerd: 08-11-17

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:43

Ik zet spullen die zo goed als nieuw zijn te koop voor de normale prijs minus 25% en dan de helft.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

_Lorette_

Berichten: 12070
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:49

_San87_ schreef:
Stiekem mis ik het oude forumdeel voor 2e hands spullen :o . Was altijd zo lekker scrollen.


Dit heb ik net zo! Ik vind de huidige Markt nog steeds niet fijn.

Verzendkosten vind ik ook een drempel. Dan is het al snel aantrekkelijker om voor net iets meer nieuw in de winkel te kopen.

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

Seven

Berichten: 21188
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:52

Hier hetzelfde tweedehandse flextrainer voor €50 per 4 stuks maar overal zijn ze die prijs nu nieuw dus maar nieuwe besteld omdat de verkoper wel de prijs wou hebben.

Ik vond de eerdere verkoop pagina's ook fijner en kocht en verkocht daar vaak wat, nu via de markt nooit meer.

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:14

Ik verkoop zelf ook het een en ander via marktplaats, meestal verkoop ik het wel redelijk snel. Ik houd ongeveer de helft van de nieuwprijs aan voor (bijna) ongebruikte spullen. Bijvoorbeeld een deken die alleen gepast is, maar toch net niet helemaal lekker zit. Of een rijbroek die twee keer is gedragen maar toch niet helemaal lekker zit. Als iets echt veel gebruikt is 25% van de nieuwprijs of minder.

Zelf koop ik bijna nooit iets tweedehands. Bij dekens vind ik het risico te groot, die blijken vaak toch niet waterdicht en dan heb je geen poot om op te staan. Ik koop het dan liever nieuw in de winkel wanneer er een leuke kortingsactie is. Hetzelfde voor dekjes. Ik ga geen 40 euro +verzendkosten betalen voor een tweedehands, gebruikt dekje. Dan koop ik er liever eentje in een kortingsactie, dan heb ik hem nieuw, gratis verzonden en met garantie :)

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:19

_Lorette_ schreef:
_San87_ schreef:
Stiekem mis ik het oude forumdeel voor 2e hands spullen :o . Was altijd zo lekker scrollen.


Dit heb ik net zo! Ik vind de huidige Markt nog steeds niet fijn.

Verzendkosten vind ik ook een drempel. Dan is het al snel aantrekkelijker om voor net iets meer nieuw in de winkel te kopen.

Ik ook niet. Heb regelmatig bericht gestuurd naar verkopers, maar gewoon geen bericht :'). Het kijkt ook niet leuk. En dan ook nog eens al die ruitersportzaken ertussen.

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:24

Seven schreef:
Hier hetzelfde tweedehandse flextrainer voor €50 per 4 stuks maar overal zijn ze die prijs nu nieuw dus maar nieuwe besteld omdat de verkoper wel de prijs wou hebben.

Ik vond de eerdere verkoop pagina's ook fijner en kocht en verkocht daar vaak wat, nu via de markt nooit meer.


Ik verkoop nieuwe voor 15,- maar een enkel paar. Passen mijn paard niet, heb ze ook al een tijdje liggen.

Ik vind verzendkosten ook altijd zo'n ''drempel''. Soms zie ik wel een leuk halster of zoiets voorbij komen, en dan kan ik het ook beter nieuw kopen. Soms betaal je meer aan verzendkosten dan het product.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-19 00:10

Verzendkosten zijn soms wel drempel maar heb jij als je online bij ruiterportzaak besteld ook. Ik probeer die zo goedkoop mogelijk te houden. Heb verspreid ook nog wat vrienden soms laat ik het dan als dichterbij is daar ophalen. Dan hebben mensen het ook gezien en is daar ook geen probleem.

Soms geef ik iets weg aan iemand die ik ken en kan gebruiken. Dan weet ik dat goed terecht komt. Ook weleens ludieke actie tegen een kleinigheid weg.

Maar de dure dingen die ik dat niet mee uiteraard.

Marcella

Berichten: 36670
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 01:32

Ik heb in ieder geval besloten dat mijn fleece dekens en wollen deken wel iets voor de katten gaat maken en misschien dan sjabrakken als vulling gebruiken. :+

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Ladyson

Berichten: 3221
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 02:53

Door het topic ben ik gemotiveerd op Marktplaats gaan kijken.

Ben begonnen met Eskadron dekjes, maar ik zie dan vooral smoezelige dekjes van 40 euro erop staan. Een smoezelig dekje zou ik uberhaupt al niet kopen. Ik heb zelf geen enkel dekje dat er zo 'vies' uit ziet, laat staan dat ik er 40 euro voor ga betalen.

Vervolgens even gekeken naar goedkope peesbeschermers voor mijn pony, wel in de buurt want met verzendkosten is het de moeite niet. Aanbod is voornamelijk full of in felle kleurtjes. Ik zoek gewoon een paar neutrale in het zwart. Bij Divoza koop ik ze nieuw voor 20 euro dus dat ga ik maar doen.

Verder heb ik een Horseware Liner nodig. Vraagprijzen liggen tussen de 35 en 55 euro excl verzenden. Ik kan m nu voor 50 euro incl verzenden online bestellen, maar dan nieuw. Rara wat ga ik doen :D

Mijn eigen spullen bewaar ik als reserve of geef ik weg aan mensen die het minder belangrijk vinden om er 'hip' bij te lopen.

Seven

Berichten: 21188
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 08:27

Ik heb nog pony peeskappen van br wit maat shet
Volledig nieuw in de nieuw verpakking :D

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:07

Omdat ik ze momenteel nauwelijks kan vinden. Niet in de winkel, op marktplaats, bokt markt etc. Heeft iemand hier toevallig nog een zadelvormig dekje/sjabrak liggen?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:12

Marsu schreef:
Omdat ik ze momenteel nauwelijks kan vinden. Niet in de winkel, op marktplaats, bokt markt etc. Heeft iemand hier toevallig nog een zadelvormig dekje/sjabrak liggen?


Volgens mij wel. Maar als die er nog ligt is het een okergele :D Zal vandaag wel even kijken.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:31

Dat is het punt inderdaad. Dat je met korting online genoeg dekjes etc kunt kopen voor dezelfde prijs als er soms 2e hands gevraagd wordt.
Ben zelf redelijk van mn spullen af gekomen, maar heb ook echt hele schappelijke prijzen gevraagd. Ook alleen materiaal, wat nog echt netjes was en er zgan uitzag.

Zie soms dekjes met vlekken en strepen...die zou ik gratis niet eens willen hebben.

heb zelf een paar kennissen, waar ik wel eens spullen van overneem. Ik weet, dat alles wat daar vandaan komt in een top toestand is en zou er zelf dingen durven te kopen zonder te kijken. Zijn mensen die nogal vaak wat kopen en vrij gauw bedenken dat het toch niet hun kleur / model / whatever is, dus dat is mooi voor mij.


pillow
Berichten: 7771
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:20

Marsu schreef:
Omdat ik ze momenteel nauwelijks kan vinden. Niet in de winkel, op marktplaats, bokt markt etc. Heeft iemand hier toevallig nog een zadelvormig dekje/sjabrak liggen?

ja die heb ik , meerdere

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:26

Moderatoropmerking:
Zouden jullie er rekening mee willen houden dit topic niet te gebruiken als een verkapt verkoop topic? Er zijn enkele reacties die daar naar neigen, daarvoor is de Markt.
Bedankt!

"Een draver, is gaver" :D

Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:31

Marsu schreef:
Omdat ik ze momenteel nauwelijks kan vinden. Niet in de winkel, op marktplaats, bokt markt etc. Heeft iemand hier toevallig nog een zadelvormig dekje/sjabrak liggen?

Ik heb een zilveren en nog 4 andere kleuren

ONDERSCHRIFTLOOS

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:56

De paardenmarkt lijkt wel verzadigd. Ik zie enorm dure dingen op mp staan. Maar merk dat ik amper reacties krijg op spullen die ik erop zet voor niet al te veel geld. Een Ankypad aanbieden voor 20 euro en dan een bod krijgen van 7.50 euro. In het begin heb ik geen reactie terug gestuurd nu stuur ik terug voor 45 euro is hij voor jou. Onzinnige biedingen heb ik helemaal niets mee. Dan denk ik reageer gewoon niet. Toch zie ik ook veel onwijs dure producten staan. Vieze verwassen dekjes en dan 40 euro vragen. Dan snap ik, dat je niet verkoopt. Ik heb overigens ook spullen voor de crossmotor van mijn dochter er op gehad. Dat zijn serieuze prijzen van 50 tot en met 200 euro. En gek genoeg was ik dat zo kwijt.

Ik denk dat we weer terug moeten in de paardenwereld dat je spullen koopt om langdurig te gebruiken. En pas nieuwe te kopen als het af is. En niet omdat je erop uitgekeken bent.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

belle_boef

Berichten: 10724
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:03

Maar bij veel aanbod doen mensen gewoon op veel artikelen een laag bod en dan zie je vanzelf of er een toehapt. En dat werkt, zeker als iemand er vanaf wil. Als je dan succes hebt probeer je dat vaker. Zo werkt het nou eenmaal. Bij schaarste moet je toch sneller de vraagprijs betalen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:20

Ik sta open voor een reëel bod daarom zet je er ook vraagprijs bij. Maar zo'n bod slaat werkelijk nergens op. En wat vaak ook met mp is dat mensen eindeloos berichten sturen en vervolgens niets meer laten horen.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Taucha, tienus63 en 89 bezoekers