[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 15:06

Niet al te dikke zweetdeken of cooler.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:57

Welke deken zouden jullie aanraden?

Mijn bucas light Turnhout versie is beetje stuk.

Ik ben fan van bucas maar is vrij prijzig

Nu ben ik opzoek naar alternatieve deken die wel sloopvast is.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:06

Agradi heeft bucas met korting nu.. Zeker de irish light is dan in verhouding niet duur.
Ik heb diverse dekens gehad maar bucas blijft in onze kudde toch echt heel.. Wel de irish niet de freedom, die is echt minder sterk.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:55

Mariposa11 schreef:
Agradi heeft bucas met korting nu.. Zeker de irish light is dan in verhouding niet duur.
Ik heb diverse dekens gehad maar bucas blijft in onze kudde toch echt heel.. Wel de irish niet de freedom, die is echt minder sterk.


Daarom ook de bucas aangeschaft enige wat beetje heel blijft.

Ze hebben de flap waar bucas (waar je halsstuk aan vast maakt) heel vakkundig eraf gesloopt. Nu net ik een halsstuk aan vast wilt doen..

Opzich plakt die wel. Dus ga ff kijken hoelang dat goed gaat.. eerste keer dat ik een halsstuk om heb..

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:07

Mss gek idee, maar vast lijmen met tent lijm? Ik plak daar ook de gaatjes mee en dat werkt iig heel goed..

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:11

Je kan hem ook weer vast laten stikken bij een deken reparatie shop ;)

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:30

RianneH schreef:
Je kan hem ook weer vast laten stikken bij een deken reparatie shop ;)



das idd een betere optie :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:13

Dat vast stikken zou kunnen alleen de flap ontbreekt ook... echt geen idee hoe ze voor elkaar gekregen hebben.

Het is ook heel netjes eraf getrokken

Eerste foto de met flap. Andere foto is andere kant zonder



Afbeelding
Afbeelding

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:24

Bucas mss eens mailen met de vraag of je die los kan bestellen?

Het is er idd wel heel vakkundig afgesloopt!

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:44

Ok hoe enorm fan ik ook ben van shires... de onderdeken is drama :(

Sluit zo hoog dat ze amper kan eten.. gespen achter zitten bijna bovenaan en ik denk hoe dan?!

Afbeelding
Afbeelding

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:49

Dat ziet er niet erg comfortabel uit Marjan..

Ik heb gisteren na het scheren een Bucas Irish Light opgegooid, deze is maar 50 gram en geschikt van 5 tot 12 graden. Kwam erachter dat het vannacht heeft gevroren! :o Zou deze dan ook de licht zijn? Ze staat wel gewoon binnen met alle deuren dicht in een goed geïsoleerde stal..

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:51

Ketly schreef:
Dat ziet er niet erg comfortabel uit Marjan..

Ik heb gisteren na het scheren een Bucas Irish Light opgegooid, deze is maar 50 gram en geschikt van 5 tot 12 graden. Kwam erachter dat het vannacht heeft gevroren! :o Zou deze dan ook de licht zijn? Ze staat wel gewoon binnen met alle deuren dicht in een goed geïsoleerde stal..



Maar ze gaan toch ook naar buiten?

Was net 3.5 graad?
Op stal zal het dan niet heel koud zijn idd met alles dicht.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:51

Ketly schreef:
Dat ziet er niet erg comfortabel uit Marjan..

Ik heb gisteren na het scheren een Bucas Irish Light opgegooid, deze is maar 50 gram en geschikt van 5 tot 12 graden. Kwam erachter dat het vannacht heeft gevroren! :o Zou deze dan ook de licht zijn? Ze staat wel gewoon binnen met alle deuren dicht in een goed geïsoleerde stal..


Nee |o terwijl de rest zo goed past..

Binnen is het vast niet koud? Die van mij is ongeschoren met niet mega veel vacht en staat bij de deur en heeft 100 gram op. Staat overdag hele dag buiten.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:54

Ik heb mijn pony geschoren onder de bucas smartex rain. Merkte gisteravond dat ze onder de deken eigenlijk koud aanvoelde. Terwijl het normaal een best warm type is.

Heeft iemand ervaring met de horseware liners onder de bucas? Die zijn er vanaf 100 gram. Ik vond 150 gram van bucas echt teveel. Voorgaande jaren heeft ze nooit hoger dan 200gram gestaan.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 11:00

simongek schreef:
Ketly schreef:
Dat ziet er niet erg comfortabel uit Marjan..

Ik heb gisteren na het scheren een Bucas Irish Light opgegooid, deze is maar 50 gram en geschikt van 5 tot 12 graden. Kwam erachter dat het vannacht heeft gevroren! :o Zou deze dan ook de licht zijn? Ze staat wel gewoon binnen met alle deuren dicht in een goed geïsoleerde stal..



Maar ze gaan toch ook naar buiten?

Was net 3.5 graad?
Op stal zal het dan niet heel koud zijn idd met alles dicht.


Uiteraard gaan ze naar buiten :D Denk dat ze er rond half 11 uit gaan en dan is het hier ongeveer 7 graden met volop zon, dus ik verwacht dan niet heel veel kou. Ze staan ook tussen allemaal gebouwen en aan één kant bomen, dus weinig wind. Als ze weer naar binnen gaat ligt het rond de 6 graden, dus ligt een beetje op het randje.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 11:05

Saaams schreef:
Heeft iemand ervaring met de horseware liners onder de bucas? Die zijn er vanaf 100 gram. Ik vond 150 gram van bucas echt teveel. Voorgaande jaren heeft ze nooit hoger dan 200gram gestaan.


Daar ben ik ook wel benieuwd naar :j
En anders welke onderdekens nog meer geschikt zijn onder een smartex?

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 11:50

Ketly schreef:
Dat ziet er niet erg comfortabel uit Marjan..

Ik heb gisteren na het scheren een Bucas Irish Light opgegooid, deze is maar 50 gram en geschikt van 5 tot 12 graden. Kwam erachter dat het vannacht heeft gevroren! :o Zou deze dan ook de licht zijn? Ze staat wel gewoon binnen met alle deuren dicht in een goed geïsoleerde stal..


Mijn half geschoren shet staat met 50 gram buiten 24/7. Ging ook de afgelopen nachten prima. Verschilt ook per paard. Die Temps zijn een indicatie en verschilt per paard

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 11:51

Saaams schreef:
Heeft iemand ervaring met de horseware liners onder de bucas? Die zijn er vanaf 100 gram. Ik vond 150 gram van bucas echt teveel. Voorgaande jaren heeft ze nooit hoger dan 200gram gestaan.


Jep altijd liners onder de bucas gehad. Eventueel kan je klitteband aan de klitteband van de hals doen maar dat deed ik niet omdat je deken dan binnenkant iets kan beschadigen. Ik heb ze alleen aan de achterkant vast aan de deken. Nooit peoblemen gehad.

Oh wacht. Jij had hem geschoren. Vind die Temps van die dekens altijd dubieus. Want is dat met of zonder eigen haar? 50 voor een kaal paard zou ik te koud vinden. Mijn pony is aantal weken half geschoren. En mijn grote met alleen borst eruit heeft ook 50 op. Zou een geschoren paard iig 100 opleggen nu persoonlijk.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 30-10-19 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 11:57

ik twijfel om een rambo duo deken aan te schaffen maar heb geen idee of hij die gaat passen. daarnaast heb ik vorig jaar een smartex extra gekocht. En die zou dan overbodig zijn. Maar goed verlopig doet hij het maar mijn zijn bucas light versie voor nu, en als die echt stuk is dan heb ik nog een smartex rain liggen. En dan de extra.

eigenlijk zou hij nu een extra op moeten maar voor die paar dagen heeft hij het niet koud. Van weekend wordt het weer warmer. En mijn haf heeft het niet snel koud.

dus ik twijfel wanneer ik de extra op zou doen. Die kan van -20 tot 10 graden mits niet geschoren. Denk zelf als het stabiel overdags onder de 10 graden blijft.

vorig jaar had ik alleen mn light deken en dan 1x 2 weken een onderdeken eronder gedaan.

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 12:02

Ik heb de smartex extra gewisseld naar de smartex Rain. Veels te warm onder de extra nog :=

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 12:21

Hier 5 weken geleden geschoren, dus nu gewoon dunne vacht alweer helaas := Onder 150 gram voelt hij lekker. Vorige week nog de 50 gram/light maar nu is het wel echt stuk frisser.

Rosje8
Berichten: 292
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 15:17

Zorro_ schreef:
Persoonlijk zou ik dan een zweetdekentje opleggen, zelf zou ik er eentje kiezen met hals :). Misschien eens proberen en kijken hoe hij daaronder staat en thuis aan komt? Anders toch wat anders proberen. Zoiets is altijd vrij moeilijk want is ook erg afhankelijk van je paard :)


Ja ik ga het gewoon proberen met een dunner zweetdeken dan, dankjewel!

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:56

MarjanB schreef:
Ok hoe enorm fan ik ook ben van shires... de onderdeken is drama :(

Sluit zo hoog dat ze amper kan eten.. gespen achter zitten bijna bovenaan en ik denk hoe dan?!

[ [url=knip]Afbeelding[/url] ]
[ [url=knip]Afbeelding[/url] ]



Meer mensen deze ervaring met die onderdeken? Of zou dit een productiefout kunnen zijn?
Ik wilde hem net bestellen....

Iemand andere tips mbt onderdekens (100 gram zoek ik nog) de liner van horseware is te krap... Highliner Harry horse is perfect maar niet in 100 gram beschikbaar.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:04

emilie schreef:
Iemand andere tips mbt onderdekens (100 gram zoek ik nog) de liner van horseware is te krap... Highliner Harry horse is perfect maar niet in 100 gram beschikbaar.


Ik heb de onderdeken van thermo-master van Kramer , de annecy. Die vind ik qua pasvorm heel mooi.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:41

emilie schreef:
MarjanB schreef:
Ok hoe enorm fan ik ook ben van shires... de onderdeken is drama :(

Sluit zo hoog dat ze amper kan eten.. gespen achter zitten bijna bovenaan en ik denk hoe dan?!

[ [url=knip]Afbeelding[/url] ]
[ [url=knip]Afbeelding[/url] ]



Meer mensen deze ervaring met die onderdeken? Of zou dit een productiefout kunnen zijn?
Ik wilde hem net bestellen....

Iemand andere tips mbt onderdekens (100 gram zoek ik nog) de liner van horseware is te krap... Highliner Harry horse is perfect maar niet in 100 gram beschikbaar.


Ik heb agradi gevraagd er naar te kijken, had net nog geen reactie. Mocht ik wat horen stuur ik je wel even een Pb

Heb zelf ook het probleem dat de andere onderdekens te smal zijn. Kijk nu naar staldeken van shires