[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 22:46

@Imaginearum Fijn dat de proeven fijner gingen dan het losrijden. Punten liggen inderdaad vrij ver uit elkaar als je gevoelsmatig hetzelfde rijd. Wel punten op de protocollen waar je wat mee kon? En waaruit blijkt waarom je voor de eerste x bv een 6 hebt waar je dan de tweede proef een 7 had gereden?


Foto's van de koeienclinic zullen zeker gedeeld worden. Ik denk dat de oortjes er dan vol op staan en haar ogen bijna uit haar kassen zullen poppen :=

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).


Imaginaerum
Berichten: 3682
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:02

Wat is het rustig hier. :) Ik heb Gen vandaag nog even meegenomen en het viel me helemaal niet tegen. Ze werkte heel goed mee, al was ze in de proeven al wel wat leeg, maar eigenlijk deed ze hartstikke lief.

Was ik beide proeven even mooi laatste met 174,5 en 176 en allemaal vieren zonder commentaar. :') Ik ben naar de jury toegegaan en heb netjes om een toelichting gevraagd, want de protocollen kwamen gewoon echt niet overeen met mijn gevoel. De jury was er heilig van overtuigd dat ik reed op een hoofdschuddende Fries (het is een springgefokte KWPN'er :') _O- en vandaag was ze gelukkig niet aan het schudden, heeft ze eerder wel gedaan als ze in staakmodus is). Ik had in ieder geval allemaal vieren op het wijken zonder commentaar want "mijn paard stak schuin over".
Wel jammer dat andere juryleden het dan zo verkeerd hebben gezien met hun 7 en 7,5 als beoordeling op ons wijken. :D (Oké, wel een paar keer vieren gekregen in eerdere proeven toen ze ging steigeren in het wijken, dat is dan wel logisch). Paar dagen geleden liep ze nog twee winst in een proef en nu bakte ze er zogenaamd niets van. Jammer hoor, beetje een wisselend gevoel nu over onze laatste L1 wedstrijd, maar ik was in ieder geval blij met hoe lief mijn paard was! Ze heeft geen pas verkeerd gezet vandaag. :)
Nu lekker dooroefenen en over een tijdje maar eens L2. Zal pas na de winter zijn denk ik, ik hoop dat we niet teveel vorst krijgen!

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:30

Calice staat momenteel weer een tijdje stil.

Woensdag ochtend werd ik wakker gebeld door diegene die samen met mijn Calice doet, ze had een enorm warm en dik been daarnaast lichte verhoging. doordat Calice bij mij thuis staat ben ik mn bed uit gegaan en even er heen gegaan, ik heb daarna de Da gebeld. we waren met dr aan het stappen, daardoor slonk de zwelling aanzienlijk.
Calice heeft dus Einschuss, Dit is ontstaan door haar mok wat niet weg wilde.
Nu ziet haar been er weer goed uit en haar mok gaat beter, maar voorlopig even niet trainen :(


Iedereen verder gefeliciteerd met de punten!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:16

Wat jammer Imaginaerum :\
Liep er ook daadwerkelijk een fries mee?

Ooh, das goed balen Brittjuh97, hopelijk knapt ze snel op!

Hier even weinig te melden, heb mn volgende officiële wedstrijd "pas" 1 december weer :)
Ze was vorige week in de les wel heel erg afgeleid en niet met mij bezig, ws tegen de hengstigheid aan, dus moeite met de bekken goed te kantelen, dus alles wat ik vroeg was niet leuk. Meestal krijgt m'n instructrice ons daar wel doorheen gepraat, maar dat lukte pas aan het einde vd les :+ Vandaag lekker even rondje zeedijk/strand gedaan, was genieten :D

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:35

Oei Einschuss dat heeft de mijne ook gehad, wel even zoet mee geweest. Ze krijgt het al na de kleinste verwonding of rasp/mok oid. Ik check haar benen ook heel zorgvuldig en krab direct alle losse velletjes weg als het een beetje lukt zonder bloed. Beterschap!

Wij gaan verhuizen, dus alles even op een lager pitje. Eerst maar even rustig wennen aan de nieuwe stal. Zadel is pas ook weer vermaakt, voel direct al een heel fijn verschil. Dus lekker door trainen en afhankelijk hoe snel ze zicht thuis gaat voelen, plannen we weer wat in.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:44

Sakura789 schreef:
Oei Einschuss dat heeft de mijne ook gehad, wel even zoet mee geweest. Ze krijgt het al na de kleinste verwonding of rasp/mok oid. Ik check haar benen ook heel zorgvuldig en krab direct alle losse velletjes weg als het een beetje lukt zonder bloed. Beterschap!

Wij gaan verhuizen, dus alles even op een lager pitje. Eerst maar even rustig wennen aan de nieuwe stal. Zadel is pas ook weer vermaakt, voel direct al een heel fijn verschil. Dus lekker door trainen en afhankelijk hoe snel ze zicht thuis gaat voelen, plannen we weer wat in.


Heb je er lang mee stil gestaan? hoe heb jij het opgelost? heb je nog problemen erna gehad? dat kon mn da me niet vertellen. ben blij dat de zwelling zo goed als weg is, alleen nog bij dr sokje, verder niet. ben al lang blij dat we mogen stappen, zodat ik dr wel soepel in dr lichaam kan houden.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:39

Wel een paar weken hoor, meestal liep het in de nacht op stal op. Wel AB en vochtafdrijvers gehad, maar uiteindelijk werkte het badangeren in de nacht het beste. Bij haar zat het wat hoger, toen dat 's nachts niet meer op liep, ging het heel snel voorbij. Daarna nooit meer klachten gehad eigenlijk.

Vooral heel veel gestapt en dan met name het probleembeen aan de buitenkant, zodat die niet moeilijke bochten hoeft te maken. Wel een week of wat zoet geweest, ik ben nu heel erg alert op de achterbenen en zodra ik merk dat er schilfers vanaf komen dan ga ik met mijn nagels de hele been na om alle schilfers en korstjes weg te krijgen. Het is even werk, maar als het gaat broeien dan begint het weer vrees ik.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:58

Imaginearum wat jammer dat je punten totaal niet overeenkwamen met je gevoel. Je zou haast denken dat je coupon verwisseld is. Helaas erg herkenbaar.. Ik had dat ook tijdens onze eerste selectie. Fijne proef gereden, en dan scoren we toch altijd wel boven de 65%. Kregen we de uitslag...183 punten. Stond op mijn protocol een aantal keer springt weg, en onderaan jammer van de spanningsmomenten en kijkerig in de hoek. Dit terwijl we een hele ontspannen proef reden, zonder enige spanning en kijkerig was ze al helemaal niet. Helaas was de jury al weg en kon ik niet met haar in gesprek, anders had ik dat zeker gedaan. Vorige week hadden we de tweede selectie, toen ook een fijne proef gereden maar het mocht net wat flitsender.. Toen liep ze wel naar 196.5 punt. Soms begrijp je er helemaal niks van. Maar gewoon naast je neer leggen en lekker verder gaan!

Brittjuh97 wat vervelend.. veel beterschap met je paardje!

Wij hebben vorige week lekker rustig aan gedaan, even wat rust na de twee selectiewedstrijden. Aankomende zondag gaan we van start op de mooie wedstrijd Indoor Oosteind, dus deze week weer lekker aan de slag!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:23

Gefeliciteerd iedereen met de behaalde punten!

Dat het voor je gevoel totaal niet overeenkomt met je punten ken ik wel, als het dan gefilmd is is het helemaal fijn want dan kun je nog zien of de jury idd gelijk had of dat je toch bij je eigen gevoel blijft dat het hoger gepunt had moeten worden.

Hier staat ondertussen ons wedstrijddebuut gepland, 5 januari! Dus we hebben nog eventjes, maar ook nog genoeg punten om te verbeteren dus dat is wel fijn.

Oh leuk in oosteind ginatje! Mijn staleigenaar heeft daar vrijdag haar wedstrijddebuut ( wel gelijk ZZ-licht haha ) is 5 minuten bij ons vandaan met de trailer dus ideaal haha.

Het is dat mijn eigen in behandeling is dus nu opgebouwd kan worden anders had ik met haar Z1 willen starten daar.

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )


Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:52

Wat vervelend Britt van de einschuss! Ik duim voor je dat Calice snel opknapt.
Lastig altijd, als de punten niet gelijkgestemd zijn met je gevoel. Vind dat zelf ook altijd vervelend. Dan heb ik zo fijn gereden en is het terugzien van de protocollen zo'n domper. Ach ja, bekijken en weer door :)

Ik ga 1 december weer. Helaas weinig training de laatste tijd, het blijft een manegepony. Gelukkig steeds wel erg fijne lessen met de andere paarden. Instructrice komt ook nog eens helpen bij het inrijden tegen die tijd, dus het komt wel goed. Lekker positief blijven! :j

Dakota F12+1 / L1+4

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:53

Sakura789 schreef:
Wel een paar weken hoor, meestal liep het in de nacht op stal op. Wel AB en vochtafdrijvers gehad, maar uiteindelijk werkte het badangeren in de nacht het beste. Bij haar zat het wat hoger, toen dat 's nachts niet meer op liep, ging het heel snel voorbij. Daarna nooit meer klachten gehad eigenlijk.

Vooral heel veel gestapt en dan met name het probleembeen aan de buitenkant, zodat die niet moeilijke bochten hoeft te maken. Wel een week of wat zoet geweest, ik ben nu heel erg alert op de achterbenen en zodra ik merk dat er schilfers vanaf komen dan ga ik met mijn nagels de hele been na om alle schilfers en korstjes weg te krijgen. Het is even werk, maar als het gaat broeien dan begint het weer vrees ik.


Thanks! Ik merk bij Calice gelukkig niet dat het in de nacht weer erger/dikker word. haar been blijft gelukkig vrij stabiel. stappen doen wij ook erg veel, soms ga ik er zonder zadel er op in de bak om evengoed haar soepel te houden in de halshouding en in de rug.

kimwilliam

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 13:58

hallo allemaal,

na onze l1 debuut er een tijd uitgelegen helaas. dit hoor een hersenschudding (niet door het paard).
nu alles weer aan het op pakken en moet het combineren met mijn studie,werk,eigen huis die veel verbouwing nodig heeft.


ons l1 debuut was wel weer een daagje die anders was dan normaal. ik ging onder de man naar de wedstrijd. deze weg heeft hij al meerdere keren gelopen en precies die dag moest meneer een probleem veroorzaken en 7x op zn achterbenen gaan staan. toen we eindelijk bij de wedstrijd waren maakte hij overal een probleem van en het enige wat hij wilde was kleine voltes lopen. na een tijd te hebben gereden en een stuur, gas en rem te hebben moest ik toch echt de ring al in... de proef maar heel voorzichtig gereden en niet te veel gevraagd. dat was te merken in de punten ook..... 170 en 176 ... maar hij is niet op zn achterbenen gaan staan in de proeven en we zijn weer veilig thuis gekomen :) al met al weet een rare dag.
tevens lag het dit keer niet aan mij maar was meneer echt er een potje van aan het maken. ze zeggen niet voor niks Je leven wordt ruiger met een tuiger , denk ik maar dan.

nu weer aan het oppakken voor in dec een kerstbokaal te rijden :)

-Kimmy Shots-
william Motafko ( v. Nando ) B+14 l1+11 l2+..
Chanorka ( v. tuschinski ) PSG/Inter 1 ... mommy to be : [KS-MK] unforgettable change - Chanorka x Negro


Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:33

Balen kimwilliam! Hopen gaat het volgende keer beter!

Hier ook even pech, paard is bij de eigenaar met grondwerk onderuit gegaan, daarna gelijk stokkreupel, nu een dag later is de kreupelheid wel stuk minder maar goed is het nog zeker niet, dierenarts denkt dat er iniedergeval niks gebroken is en verder rustig aan en koelen en afwachten. Dus hopelijk valt het allemaal mee.

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

Elitedeux

Berichten: 688
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:41

Ik kom mij ook weer melden na 7 maanden Australië en Bali. Jacco van de week weer opgepakt, mijn moeder heeft hem fanatiek gelogeerd in deze 7 maanden en dat werpt echt zijn vruchten af. Het was opstappen en wegrijden. Hij is ook gecastreerd en ik merk nu al dat hij zich veel beter voelt, en hij is veel makkelijker met alles. Nu lekker doortrainen en eind van deze maand hebben we 2 proeven opgegeven. Even kijken waar we staan :+

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 23:30

kimwilliam schreef:
hallo allemaal,

na onze l1 debuut er een tijd uitgelegen helaas. dit hoor een hersenschudding (niet door het paard).
nu alles weer aan het op pakken en moet het combineren met mijn studie,werk,eigen huis die veel verbouwing nodig heeft.


ons l1 debuut was wel weer een daagje die anders was dan normaal. ik ging onder de man naar de wedstrijd. deze weg heeft hij al meerdere keren gelopen en precies die dag moest meneer een probleem veroorzaken en 7x op zn achterbenen gaan staan. toen we eindelijk bij de wedstrijd waren maakte hij overal een probleem van en het enige wat hij wilde was kleine voltes lopen. na een tijd te hebben gereden en een stuur, gas en rem te hebben moest ik toch echt de ring al in... de proef maar heel voorzichtig gereden en niet te veel gevraagd. dat was te merken in de punten ook..... 170 en 176 ... maar hij is niet op zn achterbenen gaan staan in de proeven en we zijn weer veilig thuis gekomen :) al met al weet een rare dag.
tevens lag het dit keer niet aan mij maar was meneer echt er een potje van aan het maken. ze zeggen niet voor niks Je leven wordt ruiger met een tuiger , denk ik maar dan.

nu weer aan het oppakken voor in dec een kerstbokaal te rijden :)


Balen! en indd, het leven is ruiger met een tuiger.. ik kan met je mee praten! geloof me, uiteindelijk komt alles weer goed.

kimwilliam

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:10

Zekerweten, want als ze eenmaal gaan lopen en het kwartje valt dan gaat het snel.

-Kimmy Shots-
william Motafko ( v. Nando ) B+14 l1+11 l2+..
Chanorka ( v. tuschinski ) PSG/Inter 1 ... mommy to be : [KS-MK] unforgettable change - Chanorka x Negro

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:56

Klopt! Calice gooit af en toe Z oefeningen tijdens de trainingen er door als ze geen zin heeft of als ze iets moeilijk vind. Zelfs wanneer ze spanningen heeft tijdens een buitenrit gooit ze de passage er in :') Liever dat ze die gekke dingen doet dan weg rennen

kimwilliam

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:59

Precies! Ze kunnen maar al vast die dingen beheersen. Hier ook passage, galopwissels met buiten crossen en een ulta verzamelde galop als we bijna bij het crosspad zijn maar al met al het belangrijkste ze blijven onder controle

-Kimmy Shots-
william Motafko ( v. Nando ) B+14 l1+11 l2+..
Chanorka ( v. tuschinski ) PSG/Inter 1 ... mommy to be : [KS-MK] unforgettable change - Chanorka x Negro

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:08

Hallo allemaal! Hier al een tijd niet geweest. 5 maanden geen wedstrijden gereden ivm met klussen en verhuizen. Nu weer 2 keer gestart en 4 winstpunten rijker. We hebben de punten voor L2 binnen.

Nog meer die vandaag zijn gestart? :D

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(


Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 23:03

Gefeliciteerd!

Van de week is de DA langs geweest voor Calice haar been, Ze was erg verrast en vooral omdat ze zwelling eigenlijk helemaal weg is. nu mogen we het rijden weer oppakken. helaas is ze er nog wel wat gevoelig voor. dus goed in de gaten houden


Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 01:32

Ik zou vorige week op wedstrijd gaan maar die heb ik afgemeld. Paard gewassen gevlochten auto en trailer klaar, wilde hij niet meer eten.. temp gemeten 38.4, dus al te hoog maar nog geen reden tot paniek.. wedstrijd natuurlijk direct afgemeld, paard op stal, werd zieker en zieker.. stond er maar sip bij, nogmaals na een uur, anderhalf uur temperatuur opgemeten, 39.5.. direct dierenarts gebeld, helemaal niks te vinden en alles klonk en was goed behalve de temperatuur, toen al 40,1. dus een ontstekingsremmer erin. Na een half uur weer gaan eten en dor de nacht heen alles opgegeten en oogde weer attent en wakker. Die dag is de temperatuur gezakt naar 38.0. Dag ernaar weer zijn normale temperatuur 37.4. En tot op heden goed.
Wss een virusje geweest oid en de mijne presteert het altijd in het weekend _-:(
Maargoed, alles weer goed gelukkig en dat is het belangrijkst.

Nu weer rustig aan verder trainen maar nog niks op de planning staan.

Lindor, gefeliciteerd met je winstpunten, ga je gelijk over of blijf je nog in de L1?
Brittjuh, fijn dat de zwelling weg is en je weer mag opbouwen.
Letizia, dat is een verrassing, nog even lekker oefenen en gaan!

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:09

Sharona wat balen zeg! Wel apart dat die koorts zo snel op kwam. Geen wedstrijdstress ofzo? Geen idee of dan zoiets kan gebeuren.

Letizia oeps :+

Wij blijven nog lekker in de L1. We moeten eerst 190+ rijden voor we over gaan.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers