Manege Lelystad maakt zich ernstig zorgen over voortbestaan

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Manege Lelystad maakt zich ernstig zorgen over voortbestaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-19 22:33

omroep flevoland
Overige


Manege Lelystad maakt zich ernstig zorgen over het eigen voortbestaan. Het rhinovirus heeft de manege volgens eigenaar Karst van der Laan al tussen de 50.000 en 100.000 euro gekost. Niet alleen komen er minder klanten en kinderen naar paardrijlessen, de manege maakt ook veel kosten om het virus te bestrijden.

Door de paardenziekte moest de manege vorige week twee paarden laten inslapen. Vrijdag heeft de manege helaas een derde paard moeten laten inslapen. Op dit moment staan er nog twintig paarden in quarantaine. Bij negen paarden is het virus vastgesteld.

Oproep aan klanten
De manege roept haar klanten op om begrip te hebben dat lessen uitvallen en vraagt hen te blijven betalen. ''Zodra de situatie het toelaat, zullen de lessen zo snel mogelijk worden hervat. We gaan kijken hoe wij de verloren paardenlessen kunnen compenseren,'' schrijft de manege aan haar klanten.

Rhinopneumonie is een virusziekte die bij paarden voorkomt. Rhino kent verschillende varianten. Eén daarvan is neurologisch. Die variant uit zich onder meer in verlammingsverschijnselen. De paarden bij Manege Lelystad hebben de neurologische vorm.

Veel kosten die niet zijn verzekerd
De manege is verzekerd tegen calamiteiten, maar die verzekering sluit volgens de manege paardenziekten uit. Dit omdat het risico te groot is.

Om de ziekte te bestrijden zijn veel kosten gemaakt. Voor bijvoorbeeld de veearts, medicijnen, testen, het huren van quarantaine-boxen en het ontsmetten van de stallen. Later moeten ook nog de bodems van de manege vervangen worden in verband met verontreiniging en alle normale kosten gaan ook door.

Daarnaast is er inkomstenderving, omdat er normaal zo'n 500 klanten per week op de manege zijn en nu is er niemand.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


moonsparkle
Berichten: 21657
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:53

Lastige situatie, kan me voorstellen dat de mensen die het niet zo breed hebben ook niet voor niets gaan betalen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Manege Lelystad maakt zich ernstig zorgen over voortbestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:59

Erg voor de manege, maar om eerlijk te zijn, ik zou ook niet doorbetalen. Je weet maar nooit.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:59

Echt een vreselijke situatie. Ze zitten zo klem door ziekte en isolatie van de paarden dat ze ook geen andere keuze hebben dan de lessen niet door laten gaan. Maar als je daardoor financieel ten onder dreigt te gaan zou wel heel erg naar zijn. Vooral als je er als manege niks aan kunt doen. Ze vechten zich rot om de paarden verder gezond te houden, dan zijn deze zorgen nog eens extra er boven op.

Ik hoop dat ze op deze fijne locatie gewoon door kunnen blijven gaan en dit te boven komen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Manege Lelystad maakt zich ernstig zorgen over voortbestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:18

Kan iemand mij vertellen waarom de bodems vervangen moeten? Ik lees al jaren over Rhino, maar dit heb ik nog nooit eerder gehoord.

Ik vind het echt heel naar voor ze en vraag me ook af wat ik zou doen als klant. Want het doorbetalen klinkt echt niet onredelijk, maar als je krom ligt voor je lessen is het wel heel zuur dat je niets hebt voor je geld.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


LiannePuthzy

Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:21

Dreamybol schreef:
Kan iemand mij vertellen waarom de bodems vervangen moeten? Ik lees al jaren over Rhino, maar dit heb ik nog nooit eerder gehoord.

Ik vind het echt heel naar voor ze en vraag me ook af wat ik zou doen als klant. Want het doorbetalen klinkt echt niet onredelijk, maar als je krom ligt voor je lessen is het wel heel zuur dat je niets hebt voor je geld.

Ben ik ook benieuwd naar, ik heb altijd gelezen en gehoord van de veearts dat het virus niet heel lang buiten het lichaam kan overleven. Bodems vervangen lijkt mij dus wel een heel extreme maatregel

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:22

Dreamybol schreef:
Kan iemand mij vertellen waarom de bodems vervangen moeten? Ik lees al jaren over Rhino, maar dit heb ik nog nooit eerder gehoord.

Ik vind het echt heel naar voor ze en vraag me ook af wat ik zou doen als klant. Want het doorbetalen klinkt echt niet onredelijk, maar als je krom ligt voor je lessen is het wel heel zuur dat je niets hebt voor je geld.


Ik sta hier op stal! De bodems moeten waarschijnlijk vervangen worden omdat de quarantaine wordt gehouden in de binnenbakken. Daar is het nu ipv zand alleen maar stro overal en nergens. Van beide 20x40 banen. Die moeten dus vervangen worden idd

[o]

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Manege Lelystad maakt zich ernstig zorgen over voortbestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:26

Was daar dan geen andere oplossing voor? Voor 2 bakken ben je zo 30.000 euro verder aan nieuwe bodems. Dus tenzij dat toch op de planning stond voelt het wel een beetje als kosten opzoeken. Al begrijp ik ook dat je de ruimte voor quarantaine voor zoveel paarden ook maar moet hebben. Helse situatie in elk geval.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:45

Ze hebben nergens anders plek voor isolatie. :n ze moeten best veel paarden apart houden. Minimale afstanden per box op besmetting door bv niezen te voorkomen. Buiten is niet te doen dan zijn de binnenbakken het beste. Daar wordt natuurlijk nu vol op geplast en gepoept. Los nog van stro, hooi enz dat nu overal gaat zitten. Kan me heel goed voorstellen dat daarna de bodems wel aan vervanging toe zijn

Lijkt me ook als pensionklant een nare spannende tijd.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Blue_flower
Berichten: 1918
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Manege Lelystad maakt zich ernstig zorgen over voortbestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 05:10

Alle paarden moeten naast elkaar weg. Zodat ze elkaar niet meer kunnen besmetten. Dus de paarden die in de boxen staan, staan nu met 1 lege box ertussen. Dan hou je op een manege met deze aantallen weinig opties over. Plus dat ze drie groepen moesten maken: gezond, risico en ziek.
De stallen waar de zieke paarden hebben gestaan moesten gereinigd worden, dus daar moesten sowieso alle paarden uit.

Op hun Facebook houden ze iedereen goed op de hoogte en is te lezen hoe ze het aanpakken.

Overigens zijn er diverse acties opgestart om de manege financieel te steunen.

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Manege Lelystad maakt zich ernstig zorgen over voortbestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 06:01

Vreselijk, ik zou ze zeker steunen

Strooigoed

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Manege Lelystad maakt zich ernstig zorgen over voortbestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 07:21

Als ik daar zou lessen, zou ik gewoon betalen! Bedoel al die tijd heb je plezier en veel geleerd op die paarden. En als je ze daardoor kan helpen. Is geen optie om een geld inzameling te openen? Ik ken heel de manege niet. Maar kleine bijdrage wil ik best geven

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 07:39

plutolover schreef:
Als ik daar zou lessen, zou ik gewoon betalen! Bedoel al die tijd heb je plezier en veel geleerd op die paarden. En als je ze daardoor kan helpen. Is geen optie om een geld inzameling te openen? Ik ken heel de manege niet. Maar kleine bijdrage wil ik best geven



Er is een crowdfundingsactie door de vereniging opgestart

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

Blue_flower
Berichten: 1918
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 07:39

plutolover schreef:
Als ik daar zou lessen, zou ik gewoon betalen! Bedoel al die tijd heb je plezier en veel geleerd op die paarden. En als je ze daardoor kan helpen. Is geen optie om een geld inzameling te openen? Ik ken heel de manege niet. Maar kleine bijdrage wil ik best geven


Die is er al! Via Google wel te vinden.


mvdende

Berichten: 5642
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 07:44

Heel vervelend, maar als klant zou ik echt niet betalen voor lessen die ik niet krijg. Één les kost gemiddeld zn €11, met deze Rhino uitbraak zijn ze wel een week of 8 tot 10 zoet. Dat zou zn €88- €110 zijn wat je dus als "donatie" zou bijdragen. Sorry maar dat geld kan ik op zn moment echt heel goed zelf gebruiken.

Als een manege mij zou verplichten te blijven betalen of bijvoorbeeld bij een 10 rittenkaart alle ritten door laat gaan zodat ik alsnog mn geld kwijt ben, dan zijn ze per direct een klant kwijt!

Afhankelijk van de situatie zou ik wel aanbieden het uurtje/ 2 uurtjes in de week die ik er normaal gesproken zou zijn, ook te komen om te helpen met schoonmaken bijvoorbeeld.

Vroeger een keer een Droes uitbraak gehad onder de manege paarden die toen toevallig nog na het ponykamp op de wei stonden. Ook niet hoeven te betalen voor de gemiste lessen. Niet meer dan normaal eigenlijk dat je niet betaald voor niet geleverde diensten.

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 07:58

Wat een rot situatie.

Ik zou ook door betalen. Als lesklant kom je daar iedere week, misschien wel vaker. Je favoriete, lieve paard waar je graag op rijdt staat er... Er misschien heb je wel meer favorieten. Ja, ik zou absoluut mijn "lessen" betalen en dat wat ik kan missen.

shadowstar

Berichten: 339
Geregistreerd: 13-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 07:59

Ik vind het vreselijk wat hier gebeurt, een ziekte die je bedrijf kan verwoestten, en niet alleen dat maar al die paarden die ziek zijn, en die al overleden zijn, dit gun je niemand.

Ik vind het top hoe hun reageren en er alles aan doen om het niet verder te verspreiden en de paarden te redden.

Heel veel sterkte gewenst voor alle betrokkenen!

raket

Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Manege Lelystad maakt zich ernstig zorgen over voortbestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 08:27

Ik zou ook doorbetalen. Met die kosten heb ik dan toch al rekening gehouden.
Ik ben ook niet voor niets gaan paardrijden in plaats van fietsen.
Zit toch meer gevoel bij.

...

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:07

mvdende schreef:
Heel vervelend, maar als klant zou ik echt niet betalen voor lessen die ik niet krijg. Één les kost gemiddeld zn €11, met deze Rhino uitbraak zijn ze wel een week of 8 tot 10 zoet. Dat zou zn €88- €110 zijn wat je dus als "donatie" zou bijdragen. Sorry maar dat geld kan ik op zn moment echt heel goed zelf gebruiken.

Als een manege mij zou verplichten te blijven betalen of bijvoorbeeld bij een 10 rittenkaart alle ritten door laat gaan zodat ik alsnog mn geld kwijt ben, dan zijn ze per direct een klant kwijt!

Afhankelijk van de situatie zou ik wel aanbieden het uurtje/ 2 uurtjes in de week die ik er normaal gesproken zou zijn, ook te komen om te helpen met schoonmaken bijvoorbeeld.

Vroeger een keer een Droes uitbraak gehad onder de manege paarden die toen toevallig nog na het ponykamp op de wei stonden. Ook niet hoeven te betalen voor de gemiste lessen. Niet meer dan normaal eigenlijk dat je niet betaald voor niet geleverde diensten.

Niemand wordt verplicht toch?

Vind je reactie beetje egoïstisch.
En dan heb ik t er niet over of je het wel of niet kunt missen, daarin sta je vrij. Maar wel je laatste zin: niet meer dan normaal dat je niet betaald voor niet geleverde diensten.

Nee natuurlijk is dat zo maar heb je enig idee wat een kosten dit hele geintje met zich mee brengt? Hoeveel uren de medewerkers moeten draaien, hoe vreselijk het is om de paarden te zien sterven, wat er allemaal geregeld moet worden om te zorgen dat de zieke paarden goed verzorgd worden en ondertussen de gezonde paarden niet jn aanraking komen.

Als dit voor de manege haar ondergang betekend vind ik dit echt vreselijk. Dat gun je toch niemand? Hoe kun je dan aankomen met dat het normaal is dat je voor niet geleverde diensten niet betaald? Het zijn geen auto’s? En ja technisch gezien heb je gelijk maar man wat een harde reactie zonder enig gevoel van medeleven voor iedereen die daar vecht, gelukkig hebben ze niet alleen maar zulke klanten en zijn er hopelijk genoeg mensen om ze te ondersteunen.

Overigens ben ik er nog nooit geweest maar als ik zie wat ze allemaal doen kan ik alleen maar respect hebben.

Strooigoed

mvdende

Berichten: 5642
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:33

Gwenvd schreef:
mvdende schreef:
Heel vervelend, maar als klant zou ik echt niet betalen voor lessen die ik niet krijg. Één les kost gemiddeld zn €11, met deze Rhino uitbraak zijn ze wel een week of 8 tot 10 zoet. Dat zou zn €88- €110 zijn wat je dus als "donatie" zou bijdragen. Sorry maar dat geld kan ik op zn moment echt heel goed zelf gebruiken.

Als een manege mij zou verplichten te blijven betalen of bijvoorbeeld bij een 10 rittenkaart alle ritten door laat gaan zodat ik alsnog mn geld kwijt ben, dan zijn ze per direct een klant kwijt!

Afhankelijk van de situatie zou ik wel aanbieden het uurtje/ 2 uurtjes in de week die ik er normaal gesproken zou zijn, ook te komen om te helpen met schoonmaken bijvoorbeeld.

Vroeger een keer een Droes uitbraak gehad onder de manege paarden die toen toevallig nog na het ponykamp op de wei stonden. Ook niet hoeven te betalen voor de gemiste lessen. Niet meer dan normaal eigenlijk dat je niet betaald voor niet geleverde diensten.

Niemand wordt verplicht toch?

Vind je reactie beetje egoïstisch.
En dan heb ik t er niet over of je het wel of niet kunt missen, daarin sta je vrij. Maar wel je laatste zin: niet meer dan normaal dat je niet betaald voor niet geleverde diensten.

Nee natuurlijk is dat zo maar heb je enig idee wat een kosten dit hele geintje met zich mee brengt? Hoeveel uren de medewerkers moeten draaien, hoe vreselijk het is om de paarden te zien sterven, wat er allemaal geregeld moet worden om te zorgen dat de zieke paarden goed verzorgd worden en ondertussen de gezonde paarden niet jn aanraking komen.

Als dit voor de manege haar ondergang betekend vind ik dit echt vreselijk. Dat gun je toch niemand? Hoe kun je dan aankomen met dat het normaal is dat je voor niet geleverde diensten niet betaald? Het zijn geen auto’s? En ja technisch gezien heb je gelijk maar man wat een harde reactie zonder enig gevoel van medeleven voor iedereen die daar vecht, gelukkig hebben ze niet alleen maar zulke klanten en zijn er hopelijk genoeg mensen om ze te ondersteunen.

Overigens ben ik er nog nooit geweest maar als ik zie wat ze allemaal doen kan ik alleen maar respect hebben.


Volgens mij mis je ook het stuk waarin ik aangeef ipv mijn geld, wel graag mijn tijd "doneer" aan het helpen op de manege!

Ook geef ik aan dat een manege het nooit mag verplichten! Te blijven betalen. Dat er lesklanten zijn die het geld hebben/ ervoor over hebben om wel die €100+ te betalen is natuurlijk fijn voor de manege, maar iedereen hoort vrij te zijn in hun beslissing wel of niet te betalen.

Ik bedoel dan ook meer dat zodra ik verplicht zou worden te betalen of dat ze bijvoorbeeld mijn lessen op papier door laten gaan terwijl er geen lessen gegeven worden, dat ik dan actie zou ondernemen door bijvoorbeeld helemaal te stoppen met lessen op die manege.....

Het is een bedrijf en hoe erg ik het ook vind voor de paarden en medewerkers, een bedrijf hoort "diensten" te leveren en/of andere afspraken te maken. Niet op eigen houtje beslissen dat klanten maar moeten betalen.

Nogmaals dit natuurlijk alleen als een manege je VERPLICHT te betalen.

Als het gevraagd wordt als vrijwillige bijdrage in de kosten zonder dat dit voor de lesklanten consequenties heeft als ze besluitenniet te betalen, heb ik er natuurlijk geen problemen mee.

Zelf heb ik het niet breed, paardrijden is een grote kostenpost per maand, dus ik zou niets betalen maar wel kijken of ik bijvoorbeeld op stal kan helpen.

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:37

Gwenvd schreef:
mvdende schreef:
Heel vervelend, maar als klant zou ik echt niet betalen voor lessen die ik niet krijg. Één les kost gemiddeld zn €11, met deze Rhino uitbraak zijn ze wel een week of 8 tot 10 zoet. Dat zou zn €88- €110 zijn wat je dus als "donatie" zou bijdragen. Sorry maar dat geld kan ik op zn moment echt heel goed zelf gebruiken.

Als een manege mij zou verplichten te blijven betalen of bijvoorbeeld bij een 10 rittenkaart alle ritten door laat gaan zodat ik alsnog mn geld kwijt ben, dan zijn ze per direct een klant kwijt!

Afhankelijk van de situatie zou ik wel aanbieden het uurtje/ 2 uurtjes in de week die ik er normaal gesproken zou zijn, ook te komen om te helpen met schoonmaken bijvoorbeeld.

Vroeger een keer een Droes uitbraak gehad onder de manege paarden die toen toevallig nog na het ponykamp op de wei stonden. Ook niet hoeven te betalen voor de gemiste lessen. Niet meer dan normaal eigenlijk dat je niet betaald voor niet geleverde diensten.

Niemand wordt verplicht toch?

Vind je reactie beetje egoïstisch.
En dan heb ik t er niet over of je het wel of niet kunt missen, daarin sta je vrij. Maar wel je laatste zin: niet meer dan normaal dat je niet betaald voor niet geleverde diensten.

Nee natuurlijk is dat zo maar heb je enig idee wat een kosten dit hele geintje met zich mee brengt? Hoeveel uren de medewerkers moeten draaien, hoe vreselijk het is om de paarden te zien sterven, wat er allemaal geregeld moet worden om te zorgen dat de zieke paarden goed verzorgd worden en ondertussen de gezonde paarden niet jn aanraking komen.

Als dit voor de manege haar ondergang betekend vind ik dit echt vreselijk. Dat gun je toch niemand? Hoe kun je dan aankomen met dat het normaal is dat je voor niet geleverde diensten niet betaald? Het zijn geen auto’s? En ja technisch gezien heb je gelijk maar man wat een harde reactie zonder enig gevoel van medeleven voor iedereen die daar vecht, gelukkig hebben ze niet alleen maar zulke klanten en zijn er hopelijk genoeg mensen om ze te ondersteunen.

Overigens ben ik er nog nooit geweest maar als ik zie wat ze allemaal doen kan ik alleen maar respect hebben.



ik stuur je even een pb ....

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:40

Er staat toch duidelijk dat ze gaan kijken hoe ze de verloren paardrijlessen kunnen compenseren? Dus dat kun je waarschijnlijk later inhalen of ze bedenken iets anders ter compensatie. Ik zou ook zeker doorbetalen want ik vind het onmenselijk om zo'n bedrijf op zo'n moment te laten zitten / een schop na te geven.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:45

Jildau schreef:
Er staat toch duidelijk dat ze gaan kijken hoe ze de verloren paardrijlessen kunnen compenseren? Dus dat kun je waarschijnlijk later inhalen of ze bedenken iets anders ter compensatie. Ik zou ook zeker doorbetalen want ik vind het onmenselijk om zo'n bedrijf op zo'n moment te laten zitten / een schop na te geven.


Als je de lessen later zou kunnen inhalen of gecompenseerd worden, ben je dus ook niet aan het doorbetalen voor de lessen die nu niet plaatsvinden. ;) Uiteindelijk wordt de dienst waarvoor je betaald hebt dus gewoon geleverd.

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:49

Gini schreef:
Jildau schreef:
Er staat toch duidelijk dat ze gaan kijken hoe ze de verloren paardrijlessen kunnen compenseren? Dus dat kun je waarschijnlijk later inhalen of ze bedenken iets anders ter compensatie. Ik zou ook zeker doorbetalen want ik vind het onmenselijk om zo'n bedrijf op zo'n moment te laten zitten / een schop na te geven.


Als je de lessen later zou kunnen inhalen of gecompenseerd worden, ben je dus ook niet aan het doorbetalen voor de lessen die nu niet plaatsvinden. ;) Uiteindelijk wordt de dienst waarvoor je betaald hebt dus gewoon geleverd.


Precies. Maar direct je lidmaatschap opzeggen wanneer de lessen niet door kunnen gaan door zo'n vreselijke ziekte vind ik echt harteloos. En zodra de lessen weer beginnen direct weer aanmelden zeker? Pfff daar houd ik echt niet van.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:49

Paar jaar terug hebben we droes gehad op m'n werk. Vanuit de klanten is toen het initiatief genomen om om niet gereden lessen toch door te betalen. Heel veel mensen hebben hier toen aan meegedaan. Ook is er veel geklust op de manege door leesgroepen die hun gezellige uurtje rijden miste en samen gingen schilderen o.i.d.

Hier kan je je als bedrijf vrijwel niet voor verzekeren, ik hoop voor ze dat ze het gaan redden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Barramundi, charrr91, ComscoreBot, denisesilver, Elitedeux, GoogleAdsense, herous, Kmbrly, Mnoonn, Nanu, rosak, Suusw, Switch2016, Tzatziki en 24 bezoekers