Bart Veeze en Ferguson winnen Prix St. George debuut met 71%

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Bart Veeze en Ferguson winnen Prix St. George debuut met 71%

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 14:43

kwpn
Dressuur


De KWPN-goedgekeurde hengst Ferguson won gisteren onder Bart Veeze de Prix St. George in Voorthuizen. Het debuut van de combinatie leverde direct ruim 71% op.

Ferguson (Floriscount uit Liebelei van Lauries Crusador, fokker E. Luetjen uit Grasberg) kwam in april in handen van Rom Vermunt en Harld Bruinier, die de hengst onderbrachten bij Bart Veeze. De combinatie was al te zien op enkele hengstenshows en een demonstratie op Outdoor Gelderland, maar gisteren stond hun wedstrijddebuut op het programma.

Anders
“Ik heb nog even moeten zoeken naar mijn slipjas en ik moest meer aan deze proef wennen dan Ferguson”, begint Bart lachend. “Het ging echt wel heel goed. De draf was heel fijn, daar kregen we veel 8’en en voor de uitgestrekte draf zelfs een 9. Daarnaast scoort hij er natuurlijk op dat hij drie hele goede basisgangen heeft. Ik maakte zelf wat domme foutjes, de keertwendingen konden beter en één wissel reed ik zelf niet goed. Die wissel leverde een 3 op, terwijl hij voor de serie om de drie een 9 scoorde. Die foutjes moeten eruit, maar dat lag echt aan mij en niet aan Ferguson. Ik had al een paar jaar geen Lichte Tour meer gereden en dat is echt weer heel anders dan bijvoorbeeld de Pavo Cup.”

Steady
Bart reed de afgelopen jaren voornamelijk wedstrijden voor jonge paarden. Ondanks dat hij dus even moest schakelen naar een Lichte Tour-proef, bevalt het hem wel. “Het is altijd leuk om met hele goede paarden op wedstrijd te gaan en het is echt fijn om weer een Lichte Tour-paard erbij te hebben. Ferguson is heel steady in de ring; hij kijkt niet op of om en doet zijn ding. Dat is natuurlijk ideaal en ik ben echt blij met ons debuut.”

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Bart Veeze en Ferguson winnen Prix St. George debuut met 71%

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:08

Ik ben heel benieuwd naar beeldmateriaal, iemand iets gezien? Ben erg gecharmeerd van deze hengst!

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:18

een 9 voor de drie-ers op je debuut :wow:
Ik ben ook erg gecharmeerd van deze hengst... mooi type.

Anouk_Iris
Berichten: 4
Geregistreerd: 17-03-17

Re: Bart Veeze en Ferguson winnen Prix St. George debuut met 71%

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:57

Ik heb deze wedstrijd geholpen met het schrijven. Was een fijne proef om te zien, heel vloeiend!