Ervaringen met de Award zadels ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:30

germie schreef:
magootie schreef:

Ik dacht er precies hetzelfde over! Heb sinds 2,5 week een nieuw zadel en in mijn zoektocht kwam ik ook de Award zadels tegen. Ik vond ze erg plastic overkomen, en dan die prijs.

Op basis van de foto's snap ik het ook hoor. Het is net of er een soort coating over het leer zit.

Maar wat me het meest stoort is dat ze allemaal onder de wrong lijken te trekken. Overal zitten daar vouwen in het leer.

Maar foto's kunnen enorm vertekenen. Ik ken ook voorbeelden van goedkope zadels die op foto's super lijken.

Klopt dat zag ik ook. Het leer trekt heel erg! Ik zou er nooit voor kiezen!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 08:16

Ik vooral niet vanwege de 2 jaar garantie. Passend bij 500-600 euro zadels. Dat is gewoon eu wet, maar staat niet voor kwaliteit. Wintec geeft al 10 jaar.

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:52

Boras schreef:
Ik dacht bij de 1e aanblik eerlijk eerlijk gezegd dat het goedkope, opgepimpte zadels zijn. Kunststof, kwam in me op.

Ik kan met bewondering kijken naar een mooi leren zadel. Dat gevoel roepen deze zadels niet bij me op.

2000 euro zou ik dan ook nooit geraden hebben.


Dat had ik ook, ondanks sommige er echt super luxe uit zien!
Maar er zijn tot nu toe maar 2 ervaringen met de zadels?

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:58

Afbeelding

Ik ben echt heel happy ermee <3

Het leer is zacht, zit heerlijk en trekt niet rond de kniewrong, dat is het model en ik vind het niet goedkoop ogen. Ieder zn mening daarin denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 00:07

Daniquebyoux schreef:
[ [url=m/wDbPQk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben echt heel happy ermee <3

Het leer is zacht, zit heerlijk en trekt niet rond de kniewrong, dat is het model en ik vind het niet goedkoop ogen. Ieder zn mening daarin denk ik.


Je zit teveel op de lepel. Je zitting had een maat groter gemoeten. Door die gigantische wrong word je been naar achter geduwd waardoor je teveel op de lepel terecht komt.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 00:13

Anoniem schreef:
Daniquebyoux schreef:
[ [url=m/wDbPQk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben echt heel happy ermee <3

Het leer is zacht, zit heerlijk en trekt niet rond de kniewrong, dat is het model en ik vind het niet goedkoop ogen. Ieder zn mening daarin denk ik.


Je zit teveel op de lepel. Je zitting had een maat groter gemoeten. Door die gigantische wrong word je been naar achter geduwd waardoor je teveel op de lepel terecht komt.


Nee ik zat te stuiteren want ik vind doorzitten moeilijk en een foto is een moment opname :’)

lydiawess

Berichten: 49
Geregistreerd: 06-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:17

Ik kan alleen maar zeggen dat ik meer dan tevreden ben over deze zadels.
Ontworpen door een zadelmaker die echt verstand heeft over de anatomie van het paard.

Voor mijn paard met extreem korte rug en lang schouderblad was het een hele zoektocht om een perfect zadel voor ons allebei te vinden.

Van alles al geprobeerd, hulsebos, custom, anatomica, sella.. enzovoort.

Tot dat ik een pasconsult heb gedaan bij award! Wauw wat een verschil, nog nooit zoveel kennis gezien bij een zadelmaker als van de awardzadels. Met rijden gaf mijn paard het antwoord zelf dat dit zijn zadel was. Veel meer lossigheid ontspanning en direct veel meer cadans en swung in de gangen.
Ik zelf vond ik het zadel heeeeeerlijk zitten.
Echt mooi zacht leer ook.

Ik ben verkocht !

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:44

Daniquebyoux schreef:
[ [url=m/wDbPQk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben echt heel happy ermee <3

Het leer is zacht, zit heerlijk en trekt niet rond de kniewrong, dat is het model en ik vind het niet goedkoop ogen. Ieder zn mening daarin denk ik.


Ik vind dit een prachtige foto. Paard loopt in balans, ongedwongen.
Van het zadel kan ik weinig zeggen, vind het er niet slecht uitzien, hooguit dat misschien de beugel 1 gaatje langer kan (maar sommige mensen zitten dan niet lekker meer).

JeDe
Berichten: 147
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:58

Ik ben door dit zadelmerk benaderd om ze te gaan verkopen. Ik vind ze er interessant uitzien, maar toen ik kritische vragen ging stellen hoorde ik niks meer...
Blijkbaar mag je als gediplomeerd zadelpasser/maker niet al te moeilijke vragen stellen.

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:18

ondanks dat dit topic al lang niet meer actief is wilde ik toch nog even iets toevoegen.
Ik heb naar deze zadels gekeken en eigenlijk valt op iedere foto me op dat de mensen niet goed in de zadels lijken te zitten. Ik zie vaak mensen die in een stoel zit zitten, hun benen op trekken of lijken te zweven op het zadel. Ik kan niet de vinger op de juiste term leggen, maar ik zie er altijd iets aan. Ik vind het er in ieder geval niet al te fijn uit zien

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:06

ikheetesmee schreef:
ondanks dat dit topic al lang niet meer actief is wilde ik toch nog even iets toevoegen.
Ik heb naar deze zadels gekeken en eigenlijk valt op iedere foto me op dat de mensen niet goed in de zadels lijken te zitten. Ik zie vaak mensen die in een stoel zit zitten, hun benen op trekken of lijken te zweven op het zadel. Ik kan niet de vinger op de juiste term leggen, maar ik zie er altijd iets aan. Ik vind het er in ieder geval niet al te fijn uit zien




Ik wil daar toch tegen in gaan. K heb bij elk zadel dat k er altijd wat aan zie. We zijn mensen en mensen zijn niet perfect. Je kunt een trekje van iemand niet afschuiven op een zadel, want dat zullen ze op elk zadel doen.
Je kunt het er niet fijn uit vinden zien, maar ze zitten heerlijk. Mijn paard is er aanzienlijk beter van geworden en ik zelf ook.

Afbeelding
foto nog van Maart.

leonie87

Berichten: 4461
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:34

Ik schop even een wat ouder topic omhoog. Zijn er inmiddels al meer ervaringen?

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:27

Hai!
Ben nog steeds erg happy met mn zadel. Zit er gewoon lekker in en merk dat Byoux, ondanks zijn obesitas, erg nog steeds fijn onder loopt. Het is echt je typische dressuurzadel, maar je kan er ook prima een sprongetje mee doen. Geen probleem, echt perfect voor een recreatieruiter!
Mijn verzorger (eerste foto) zit wat minder in het zadel maar dat komt omdat de kniewrong niet haar type is. Verder vind zij het ook een heerlijk zadel waar ze uren in zou kunnen zitten! Voor haar privacy is haar hoofd ff doorkrast.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:26

Vreemd, kwam dit merk net op fb tegen met een super negatieve reactie. En volgens mij was dit jou paard Danique. Met die kuilen in de rug? Kan helaas nu het bericht niet meer vinden. Hij is verwijderd (had de link opgeslagen)

Jammer, want er stonden ook meerdere negatieve verhalen erop. Oke, deels ook door de zadelmaker die dit zadel had aangemeten. Ik was namelijk voor een vriendin aan het kijken naar de diverse zadelmerken, ze keek namelijk ook naar deze.

zosja24

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 00:35

Ik heb het zadel ook en naar mijn mening inderdaad het bonte paard. Is enorm dik geworden sorry maar dan weet een zadelmaker het ook niet meer. Het houd een keer op ik heb het zadel op mijn 5 jarige liggen en dit paard heeft weinig schoft veel schouder rond geribt. Dus niet moeilijk maar ook zeker niet makkelijk een zadel voor te vinden vind het zadel tot dus ver heerlijk moet um nog laten aanpassen als dat nodig is afspraak moet ik nog maken maar hier 2 foto's voor verschil
Dit was ergens in begin juni
Afbeelding

September begin
Afbeelding

2 dagen terug geen rare druk plekken bulten of deuken in rug.
Afbeelding

Enige wat ik moet zegen heb echt even een poos naar me evenwicht zitten zoeken ook zelf in verwachting geweest dus dan is alles om maar netjes te zeggen naar de knoppen :')

Ik heb even moeten wennen gloed nieuw zadel alles moet nog naar je gaan staan en dat is eigenlijk tot nu toe het enige. Ik gooide heel erg met me been over de kniewrong met aanleggen van het been dit wordt nu met een beter geplaatste wrong tegen gehouden dus dit is ook wel de rede dat ik natuurlijk een verschil van dag en nacht heb met me oude zadel.

sweetjuna
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-02-11

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:30

ik weet niet of deze opmerking hier volledig gepast is omdat ik zelf geen award zadel heb maar ik heb wel een ander zadel van Kelly gekocht en zo is zij de eerste zadelmaker in tijden geweest die een goedpassen zadel op mijn pony heeft weten aan te meten. en zo heb ik zelf verder totaal geen negatieve dingen over haar te zeggen.

Lies09

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-07-09

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:10

@chamion, wij vonden inderdaad gisteren ook dat bericht op fb. Terwijl ik het aan het lezen was werd hij verwijderd en vervolgens kon ik het dus niet meer terug vinden.

Mocht deze persoon op bokt zitten dan zou ik toch graag deze ervaring nog even lezen. Wij hebben sinds 1.5 maand ook een award zadel. Ik kan niet anders zeggen dat dat het paard een stuk fijner is gaan lopen! Dus dat is wel positief.

zosja24

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:20

Ze vertelt zelf niet het volledige verhaal. Ben ik achter.
En vind het dan rond uit schandalig dat je iemand zo zwart maakt op sociaal media.....

Ik hoop dat award zelf het kenbaar maakt dat is niet aan mij maar dit is puur eigen schuld dikke buld geef daar niet een ondernemer de schuld van!
Ik ben blij met me zadel al heb ik echt een paar keer au gehad. Maar mijn houding was ook niet om blij van te worden...
Er rijden nu zat mensen ook sponsor ruiters in internationaal niveau met een zadel dus die weten echt wel wat ze op hun paard gooien...

Neem je verlies en trek niet andere erbij in

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:38

zosja24 schreef:
Ze vertelt zelf niet het volledige verhaal. Ben ik achter.
En vind het dan rond uit schandalig dat je iemand zo zwart maakt op sociaal media.....

Ik hoop dat award zelf het kenbaar maakt dat is niet aan mij maar dit is puur eigen schuld dikke buld geef daar niet een ondernemer de schuld van!
Ik ben blij met me zadel al heb ik echt een paar keer au gehad. Maar mijn houding was ook niet om blij van te worden...
Er rijden nu zat mensen ook sponsor ruiters in internationaal niveau met een zadel dus die weten echt wel wat ze op hun paard gooien...

Neem je verlies en trek niet andere erbij in


Ben ik wel benieuwd naar welke ruiters op internationaal niveau hierop rijden. Van de foto's op Facebook en hier ben ik nog niet overtuigd van dit zadel

zosja24

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:33

Gedacht aan dat dat paard moddervet is geworden niet mee gerekend sorry maar te veel factoren waar ik zelf niet eens wat mee zou kunnen. En dan ben ik geeneens zadelmaker.
Maar erbij vertellen dat iemand die nog in opleiding aan het zadel heeft gezeten heeft gezeten?

Sorry maar ga aub iemand anders zwart maken deze problemen zijn er niet van de 1 of de andere dag.

En dat blijft me mening Kelly is naar mijn mening zeer kundig

En over de sponsor ruiters die kun je op de pagina vinden.
En zijn ruiters die hoger rijden dan Z2 dus meer ervaring en inzicht in hun paard dan een recreant. Geeft niet recreatief rijden maar het inzicht is dan minder dan iemand die echt een hoog niveau al heeft behaald iemand die dat niveau rijdt en het niet passend vind gaat niet zijn paard naar de donder helpen voor een sponsor zadel

zosja24

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:35

Heb je bewijs van een dierenarts.
Voor de problemen die jij aangeeft moet je sws een echo laten maken om deze schade te kunnen aantonen....
Als jij een zeer slecht passend zadel had was er al een probleem aanwezig dan een nieuw zadel en dan aardig veel aankomen dat is alles behalve goed voor een paard en dat kan je niet tegen spreken. Zeker niet in vergelijking met foto's van Feb maart april met nu

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:55

Ik moet eerlijk zeggen zosjs dat het lijkt alsof jij aandelen hebt bij deze dealmaker?
Ik zie namelijk een paard wat wellicht wat is aangekomen, maar niet zodanig van boommaat is veranderd in die hoedanigheid. Daarnaast, ook ik vind menig ruiter niet netjes zitten in het zadel van de promo's door deze zadelmaker. Ook jouw zadel zodra, als ik heel eerlijk ben, vind ik erg hellend, jou erg op de lepel zitten en rondom de schouder vind ik het ook niet lekker zitten.

Overigens zijn er meer slechte recensies te lezen, niet alleen van Danique.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:26

Celiien schreef:
Ik moet eerlijk zeggen zosjs dat het lijkt alsof jij aandelen hebt bij deze dealmaker?
Ik zie namelijk een paard wat wellicht wat is aangekomen, maar niet zodanig van boommaat is veranderd in die hoedanigheid. Daarnaast, ook ik vind menig ruiter niet netjes zitten in het zadel van de promo's door deze zadelmaker. Ook jouw zadel zodra, als ik heel eerlijk ben, vind ik erg hellend, jou erg op de lepel zitten en rondom de schouder vind ik het ook niet lekker zitten.

Overigens zijn er meer slechte recensies te lezen, niet alleen van Danique.



Jij snapt hem.

Vooraf gaand heb ik nooit zadel problemen gehad, ik liet kelly komen om op te vullen. Zij vertelde mij dat zadel niet pastte, dus nieuw zadel erbij.
Zij had echter dit zadel niet mogen aanmeten.. de pasvorm is niet geschikt voor het paard.
En een dierenarts hoeft geen echo te maken voor atrofie. Ben jij nu zelf en dierenarts en zadelmaker?

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:28

Ik vond de eerste zadel foto’s die ze plaatste van het bonte paard al slecht dus dit verhaal verbaasd me niets... de inchmaat is ook niet goed en de ligging en vorm kussens vooral passen niet bij dat type paard.

Ik vind het ook maar twijfelachtig, bovendien zijn 2 Z2 ruiters nou niet meteen een rits aan goede recensies... Ik moet mijn lesklanten ook degene op hoger niveau af en toe op een zadelmaker wijzen. En dat is niet erg, zolang het goed opgelost word. Ik heb een Award zadel mogen bewonderen en prijs kwaliteit is wat mij betreft alles behalve goed. De afwerking liet te wensen over. Voor dat geld kun je meer krijgen.

liesie55
Berichten: 103
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:55

Ik schrok van alle negatieve berichten op facebook. Daarom vraag ik mij af, waarom deze zo snel verwijderd zijn. Dit maakt het nog meer verdacht.