paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
petra8
Berichten: 1128
Geregistreerd: 08-06-09

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:46

Eskadron, daar noem je ook weer iets..... Die zie ik dan 2ehands voor 65 euro staan, die koop ik dan wel nieuw met 25% korting wanneer er weer ergens een actie is.

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com


alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:48

Ik koop best dingen tweedehands, maar hier in de omgeving vragen mensen voor gebruikt spul soms nog bijna de nieuwprijs.

Ook bucas dekens die dan na gebruik en ongewassen nog rustig 100 euro voor gevraagd wordt. Dan koop ik wil nieuw.

Ik koop zelf nooit tweedehands als nieuwprijs binnen de 50 ligt, dan heb ik liever nieuw.
Hier zelf een zadel in de verkoop gedaan die ik zelf voor 500 had overgenomen, zelf na dik 2 jaar in de verkoop uiteindelijk voor 350 verkocht. Maar moest echt geduld hebben.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

tiwi1969

Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:48

Zadels is inderdaad een probleem. Dertig jaar geleden reed iedereen met een veelzijdigheidszadel. Die hadden veel kortere takken aan de boom waardoor ze makkelijker pasten op verschillende paarden. Te wijd of te hard, dan deed je er een dikke wollen deken onder. Lag hij achterover dan een schuine rubber onderlegger.
Met de huidige dressuurzadels komt de pasvorm veel nauwkeuriger, die minder vergevingsgezind.
Mijn Barnsby dressuurzadel heb ik na lang adverteren ver onder de waarde aan een handelaar verkocht.
Ik weet nu wel dat je een duur zadel puur voor jezelf en je paard koopt, het is beslist geen investering die je terugkrijgt als je paard groeit of je overstapt naar een ander paard.

Een paar jaar geleden had ik een set Rhino dekens van onze overleden pony te koop. Netjes professioneel gewassen en nog geen seizoen gebruikt. Ik mocht blij zijn dat ik de waskosten eruit haalde bij verkoop.

Later nog twee sets Amigo Bravo dekens met liners verkocht, die heb ik zelf in bad uitgespoeld en de liners in de wasmachine. Kreeg er op die manier net zo weinig voor maar niet de kosten van het wassen gemaakt.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:52

Ik herken het probleem ook.
Als me iets in de weg ligt geef ik het uiteindelijk liever weg aan een bekende of aan een goed doel dan dat ik het onder de prijs weg doe aan een vreemde.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:54

Heb laatst op een 2dehands beurs spullen ingeleverd. Dat heeft toch nog wat opgeleverd.
Vind zelf dat veel spullen echt voor teveel geld word aangeboden. Dan koop ik het liever nieuw.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:58

anoukwendy schreef:
Dat lijkt al een tijdje zo. Heb nog zo’n 40 eskadron dekjes waar ik vanaf wil en 22 dekens maar lijkt onmogelijk


Hier ook!
Heb er zelfs 3 te koop voor €50,- en zijn ook nog echt in goede staat en van prima collecties. Maar Eskadron loopt op het moment zo slecht..

MyChoice

Berichten: 2178
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:59

marije1109 schreef:
Grappig ik zoek juist 2e hands hoofdstel (micklem extra full),tribal vzh zadel, bucas dekens, maar of je betaalt als nog de hoofdprijs (Dan koop ik liever nieuw met garantie) of er zitten slechte foto's bij of ik kan het helemaal niet 2e hands vinden....


Een bruine micklem toevallig?

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:00

HopeDreamer schreef:
anoukwendy schreef:
Dat lijkt al een tijdje zo. Heb nog zo’n 40 eskadron dekjes waar ik vanaf wil en 22 dekens maar lijkt onmogelijk


Hier ook!
Heb er zelfs 3 te koop voor €50,- en zijn ook nog echt in goede staat en van prima collecties. Maar Eskadron loopt op het moment zo slecht..

Dat is dus écht een te hoge prijs voor een dekje ook al is het Eskadron.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

xTammyy

Berichten: 4396
Geregistreerd: 20-09-10

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:07

In [***] zit op de bok. Daar bracht ik mijn spullen altijd heen. Ze houden daar 20% van de verkoop prijs zelf en de rest is voor jou.
Volgens mij loopt het zaakje goed, als het niet te ver weg is zou je daar eens kunnen kijken.

Opzoek naar een leuke baan in de elektrotechniek met doorgroeimogelijkheden?
Stuur me dan een berichtje :)

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:11

Ineke2 schreef:
HopeDreamer schreef:

Hier ook!
Heb er zelfs 3 te koop voor €50,- en zijn ook nog echt in goede staat en van prima collecties. Maar Eskadron loopt op het moment zo slecht..

Dat is dus écht een te hoge prijs voor een dekje ook al is het Eskadron.[/quote]


Ineke 2;
Voor alle 3 samen eh...

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:17

Nog steeds want Eskadron is geen gewild merk ( meer)
Sowieso zijn dekjes echt moeilijk te verkopen helaas.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:30

Ineke2 schreef:
Nog steeds want Eskadron is geen gewild merk ( meer)
Sowieso zijn dekjes echt moeilijk te verkopen helaas.


Ik vind het zelf een nette prijs, het zijn geen cottons en waren nieuw €74,95. Het is ongeveer €16,- per dekje, dat vind ik persoonlijk niet duur voor een Eskadron dekje. Maar goed, daar is iedereen verschillend in wat iemand er aan wilt uitgeven.


RSDICBS

Berichten: 1003
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:35

Hier is ook de lol van het 2de hands kopen eraf.

Duidelijke foto's gevraagd. Nog nadrukkelijk gevraagd of het nog heel is.. (en nee er krasje vind ik zeker niet erg) nee hoor zeker nog heel.
Maar krijg ik ipv een passier hoofdstel een Harry's horse met passier frontriem binnen, waar tevens ook een steentje mist en een hele hap uit de lak is.
Verkoper bericht gedaan en deze zegt doodleuk.. Ja jammer maar je kan hem toch gebruiken want hij is niet uitgescheurd...? _-:(
Daarna ben ik gelijk geblokt en is m'n 70 euro dus weggegooid geld.

Tevens met een minipaard tuigje. Heel leuk op de foto's en mooi op hun paardje,nee was nog zo goed als nieuw. Bij binnenkomst een vies versleten tuig wat zelf samengesteld was. (en daar betaal je dan 100 euro voor)

Op zoek voor een 100 grams deken voor ons ijslandse paard, dan vind ik een (gewassen) deken in het dorp want koop dus niet meer in goed vertrouwen maar ga wel zelf kijken wat het is, vragen ze 100 euro voor.. Nee sorry dan koop ik een mooie nieuwe met garantie

Als ik zelf spullen verkoop zorg ik altijd voor duidelijke foto's en alleen spul wat niet beschadigd of kapot is. Maak het zelfs nog ff schoon of was het uit (bekleding maxi cosí bv) voor het in de doos gaat.

Alleen foto's in topic bekijken: &if=1

CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:35

HopeDreamer schreef:
Ineke2 schreef:
Nog steeds want Eskadron is geen gewild merk ( meer)
Sowieso zijn dekjes echt moeilijk te verkopen helaas.


Ik vind het zelf een nette prijs, het zijn geen cottons en waren nieuw €74,95. Het is ongeveer €16,- per dekje, dat vind ik persoonlijk niet duur voor een Eskadron dekje. Maar goed, daar is iedereen verschillend in wat iemand er aan wilt uitgeven.

Dat is inderdaad helemaal niet duur voor Eskadron.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:40

Ik ken het ook wel. Hoe goedkoop je het ook aanbiedt, niemand wil het hebben. Zet je erbij GRATIS dan maken mensen ruzie om wie het eerst was :o?

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Andreeaa

Berichten: 811
Geregistreerd: 04-03-10
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:40

Ik weet niet waar je ergens zit, maar wij brachten onze spullen altijd naar op de bok in Kapelle.
Daar zit een grote 2ehands paardenwinkel en kan je je spullen inbrengen. Hun verkopen het voor je. Ze rekenen 30% van de opbrengst voor hun zelf. 70% is voor jou.
Dingen die ik zelf niet verkocht kreeg werden daar wel verkocht.
https://www.opdebok.nl/

1 september 2014❤1 mei 2017❤22 april 2022❤
www.happymamalife.nl

hiphorse

Berichten: 1031
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:43

Ik zit soms ook echt lang met spul te koop. Al had ik laatst dat ik veel achter elkaar verkocht wat ik al meerdere keren had geprobeerd te verkopen.
Dingen als zadels verkopen gewoon erg lastig. Hellaas liggen dat soort dingen ook giga in de weg ...

De andere kant is zoals al gezegt is dat iedereen de hoofdprijs wil.

Zo zocht ik laatst een kifra pad (nieuw had ik geen geld voor..)
Maar vond bijna alleen gebruikt en dan maar een klein beetje goedkoper dan nieuw... uiteindelijk toch wat voor een goede prijs kunnen vinden *\o/*

Maar zowel verkopen als kopen is lastig

Meestal als ik iets verkoop doe ik de helft van de nieuwprijs of minder als het echt gebruikt eruit ziet. Of gratis.

Zou ook wel meer 2e hands willen kopen maar dan wel voor een normale prijs
Heb wel een keer een deken gekocht die waterdicht en heel zou zijn... nop was meer spat dicht maar zeker niet geschikt voor meer regen wat wel beloofd was. En de binnenkant was gatenkaas, doei 30 euro (toen nog scholier dus was toen voor mij veel geld)
Uiteindelijk weggeven aan iemand die minder te besteden had en er heel blij mee was.

ik verstop mijn pony onder een deken zodat jij het mooie er niet van af kan kijken

Malenka

Berichten: 7516
Geregistreerd: 04-10-06

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:19

Als ik dit lees heb ik tot nu toe veel geluk gehad denk ik. Zadels liggen wel wat langer meestal in verband met passen. Maar over het algemeen verlies ik er niet veel op. Ik heb geregeld gekregen wat ik zelf voor een zadel heb betaald. Maar ik koop ze dan ook nooit voor de volle nieuwprijs.

Mijn spullen zijn dan meestal ook geen standaard materiaal. Dat scheelt ook.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:24

Ik lever alles bij op de bok in, een tweedehands ruitersportzaak. Is het direct opgeruimd en je krijgt netjes bericht als er geld voor je klaarlegt. Een percentage is voor de winkel maar dat is het mij meer dan waard.

Kanzi
Berichten: 2655
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:39

Ik bracht de spullen die ik wilde verkopen naar de winkel van Nico Avezaath in Maurik.
Ze hebben daar speciaal een hal voor tweedehands paardenspullen, die 1 keer per week open is voor verkoop.
Van de opbrengst krijg je een waardebon voor in de ruitershop.
Ik vond dat prima werken, als ik iets nieuws wilde kopen bracht ik daar de spullen naar toe die ik niet meer gebruikte. Handig!

http://www.nicoavezaath.nl/paardensnuffelhal.html

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:29

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 20:07

Ik wil de spullen echt kwijt en dus geen bon voor de winkel zelf want ik heb juist veel te veel en geen nieuw terug nodig.

Tja ik zeg altijd zeker bij mijn dure spullen kom kijken. Bij het zadel zeg ik als ik al eens vrienden heb in een hoek ik kom wel langs kan je passen. En proberen want snap dat het geen goedkope uitgave is. Ook weleens bij dealer gevraagd die einde jaar zijn hele voorraad pas verkoopt en vaak nog tegen bijna nieuw prijs. Of hij mijne niet terug kan nemen en dan bepaald percentage pakt van mijn zadel als hij hem verkoopt. Maar dan is voor hem de marge te klein is het antwoord. Terwijl hij ook pasgeld krijgt en niet altijd verkoopt ook. Maar daar stond hij niet voor open. Eerder met andere zadelmaker zij het met een behoorlijke verlies en persentage voor haar wel verkocht. En dan is dealer blij, ik blij en de nieuwe eigenaar blij. Dat vond ik zeker bij de dure merken een nette oplossing voor zadels. Zouden er meer moeten zijn die dat durven doen. En nee zelf geen nieuw zadel daar terug gekocht gewoon netjes geld.

Ik ben van België dus veel in NL verweg maar heb veel vrienden door landen heen wonen. Vaak combineer ik dan de verkoop met vrienden bezoek. Zodat mensen zien wat ze kopen. Met verzenden slechts ervaringen. En ben vaak nog netjes stuur maar terug dan geld terug zelf.

Geduld heb ik en prijzen zijn bij mij onderhandelbaar mits koper zelf ook moeite neemt te zien. Maar soms bieden ze dan inderdaad een tientje voor iets waar nieuw kaartje nog aanhangt of aantoonbaar is wat het mij gekost heeft en dus soms 300 euro waard was en nieuw nog meer kosten. En nee ik zit vaak zwaar onder de prijs van ruitersport zelfs met korting...maar zet soms hogere vraag prijs!! Neer om de tientjes mensen eruit te halen. Maar zet altijd vraagprijs mag nog gehandeld of geboden worden maar wel naar waarde.

Op foto zijn sommige dingen moeilijker te laten zien. Puur omdat het beter of juist slechter over kan komen dan in werkelijkheid is.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 20:13

Ik ben nu met een stalhouder die ook nog wat spullen en paarden kwijt wil of we een soort van open dag op de stal kunnen houden met 2dehands beurs kan organiseren. Waar mensen tegen kleine prijs kraam kunnen huren.

Vraag is of je veel paardensporters Aan trekt die willen. Verkopen maar ook kopen. Geen toegangprijs zoals op beurs. En zien of er ook wat ruitersport zaken met nieuw spul willen staan. En we ergens genoeg aanloop krijgen dan. Daar zijn we nu aan het puzzelen voor organisatie en reclame hoe?

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:18

Reclame op social media en per mail / what’s app naar de stalgenoten.

Kun je binnen verkopen?
Anders zou ik op minst wachten tot het het voorjaar voor je iets organiseert.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

pillow
Berichten: 7726
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:23

Ik heb al een maand 5 dekens te koop, op marktplaats en diverse Facebook pagina's. Het zijn echt heel goede grote dekens en twee zijn helemaal nieuw. Er staat geen vraagprijs bij, ik hoef er ook niet veel voor, maar er wordt helemaal niet op gereageerd. Ja 15 euro voor de nieuwe en dat doe ik niet. Ik vind het echt zonde om ze dan maar weg te gooien, maar ik ga ze niet meer gebruiken en wil ze ook niet weer op zolder, Maar wat dan wel.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miez, Rachral en 47 bezoekers

cron