paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 15:28

Ik weet niet hoe het bij jullie staat. Maar ik wordt er serieus moedeloos en gefrustreerd van ondertussen.

Ik heb heel veel paardenmateriaal. Soms nauwelijks gebruikt. Soms goedkopere kwaliteit maar ook echt duur merk spul.

Veel voor groot paard maar omdat die op pensioen staat nu en er een pony voor terug heb past het materiaal niet.

Ik ben nu al een tijd aan het opruimen en zet alles wat nog goed is soms zelfs nog als nieuw te koop. In mijn ogen vraag ik redelijke prijzen. Na vergelijk ander bijna gelijkwaardig.

Maar mensen nemen ten eerste niet de moeite om te komen kijken. Bied soms zelf aan bij niet te ver te laten passen zien. Zeker bij het dure materiaal. Maar zelfs dat lijkt niet te doen.

De meeste proberen met een laag bod het spul te krijgen. Soms zeg ik kom maar halen ervoor. Want moet uiteindelijk weg.Maar dan hoor je ze niet meer. of zit te wachten op afspraak maar komen dan niet en reageren niet meer. Kost mij ook veel tijd.

Soms zeggen mensen als je toch niet gebruikt kan je het gratis weg doen want jij doet er niets meer mee. Tja is toch geld waard dus doe ik ook niet aan iedere gek die daarna er een paar tientjes voor vangt die ik zelf ook kan vangen.

Weggeven kan ik altijd nog aan iemand die ik het gun. En in mijn kring met paarden zit. Die weten dat ik heel redelijk en eerlijk spul verkoop. Als er iets mis is zeg ik dat ook eerlijk. Of laat het zien. En is op zeker de prijs meer dan redelijk. Maar dan is het nee is kapot dus doe maar gratis. Terwijl ik dat toch netjes al zei. En zo kapot niet kunnen gebruiken gaat hier direct kliko in. Het is dan zeker nog bruikbaar.

In de ruitersport zaak vragen ze echt veel meer voor nieuw en gebruikte dingen. Die prijzen kijk ik altijd en probeer in iets lager dan gemiddeld te verkopen dan. Op het gebruikte is ook niet altijd garantie bij ruiterportzaak. Vooral bij zadels zie je dat veel. Betalen mensen uiteindelijk dik bij ruiterportzaak 2 de hands maar ook geen garantie.

Toch wil ik veel spullen uiteindelijk toch echt wel kwijt anders zet ik niet in verkoop. Maar soms denk ik laat maar gedoe en laat het weer liggen op zolder voor als ooit die niet meer komt.

Zijn er meer mensen die hier tegen aan lopen? En hoe nu verder? Zijn er andere manieren dan internet in verkopen eigen materiaal?

af laatst 2de hands beurs waar je kin inschrijven maar de kraam kosten al zoveel dat verdien je niet terug en weet niet hoeveel volk er dan komt en ook echt koopt.

Ruitersport zaak ook geen belang bij dat iemand stukje shop huurt naar redelijkheid prijs voor verkoop materiaal. En garage sale wat hier was zie je geen paardenvolk. Zou eigenlijk op wedstrijd en kraam moeten zetten voor enkele euro. Dat het leuk blijft.
Laatst bijgewerkt door Almighty op 20-10-19 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt


Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:32

De opties lijken me vrij beperkt. Als ze het niet hoeven kan je ze niet verplichten.
Ongeacht hoe fantastisch het spul is en hoe laag de prijs, mensen maken hun eigen keuzes. Valt niet veel meer op te zeggen dan "in de verkoop houden" of "op zolder leggen".

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:34

Is er een tweedehands ruitersportzaak bij je in de buurt waar je je spullen kwijt kan?

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

xLaraaj

Berichten: 3674
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:34

Ik heb dit ook voor. Zadeldoeken ging redelijk makkelijk weg.
Maar zit nu al een 2-3maanden met mijn zadel in de verkoop en niks nada noppes.
Of ze bieden 150€. Dan kan ik het evengoed als decoratie thuis houden :+

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

tamary

Berichten: 29149
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:35

Ik heb ook nog zat liggen wat nog in de verkoop moet en dat dit het risico is, ben ik al achter. Geduld hebben en goede advertenties plaatsen. Kliko/kringloop kan altijd nog.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:36

Tja, kwestie van vraag en aanbod..
Je kan het wel vragen, maar als mensen het er niet voor willen geven blijf je ermee zitten.

Ik heb aantal artikelen te koop staan, loopt niet storm, maar ligt niet in de weg en wat wel in de weg lag heb ik bij de kringloopwinkel die voor het goede doel werkt gebracht. En heb wel eens teugels enzo (nieuwe maar die vond ik niet fijn) gewoon weggegeven.

En laten we eerlijk zijn, shabrakken ook leuke kan je tegenwoordig in de aanbieding voor euro of 15 nieuw kopen... dus tja, waarom dan dure 2e hands? of je moet eskadron liefhebber zijn of zo, maar voor mij heeft het merk geen extra waarde, ik vind een dekje leuk of juist niet. En ben er al lang achter dat prijs en kwaliteit niet altijd hand in hand gaan.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:37

Hier hetzelfde, raak het ook niet kwijt en begint me nu toch wel in de weg te liggen.. dus dan wordt het helaas toch enkeltje kliko

Sjaco
Berichten: 374
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:37

Kwestie van vraag en aanbod.
Mijn indruk is dat er "overal" (Marktplaats, Bokt markt en diverse Facebook verkoophoeken etc.) Meer aanbod dan vraag is.

Wij hebben de laatste weken juist best veel kunnen verkopen via de diverse kanalen (waarbij er idd mensen tussen zitten die wel bieden en vervolgens nergens meer op reageren).

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:42

Als ik het echt niet kwijt raak geef ik het hier aan een school, die doen 1x per jaar een rommelmarkt houden en het geld wat ze daarmee verdienen gaat dan naar de kindjes en dieren die ze daar hebben...

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:42

Bij veel dingen is het zo dat er maar net iemand op zoek moet zijn naar wat jij verkoopt.

Vooral bij spullen die maat en pasvorm afhankelijk zijn en wat duurder zijn in aanschaf.

In zadels zijn zoveel modellen, maten en merken te koop, de kans dat iemand precies dat zoekt wat jij verkoopt is gewoon kleiner.

Zorgen dat het te koop blijft staan, als iemand dan zoekt op dat model en die maat, jouw advertentie bij de zoekresultaten staat :)

En dat kan soms best lang duren hoor, mijn zadel heeft bijna 2 maanden te koop gestaan en dat was een boomloze, dus al minder maatwerk dan de meeste boomzadels.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

AmyJamess

Berichten: 2115
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:45

Zelfde verhaal zo'n beetje.
Ik kom ook noet van de spullen af.
En als er een bod wordt gedaan dan os het een belachelijk lage prijs.
Zo had ik begin van het jaar een deken te koop, deken koste mij ongeveer 100 euro. Helemaal nieuw, kaartje zat er nog aan, krijg ik alleen maar biedingen van 5 a 10 euro..
Uit eindelijk wel voor een redelijk bedrag kunnen verkopen

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:48

Ja ken het probleem. Had heel veel nieuw aangeschaft voor mijn Paintje, en die ging een paar maand later met pensioen vanwege een trap op dr sprong.
De woorden gratis heb ik dan niet gehoord, maar wel biedingen erop dat ik dacht van dachutnie. En ik heb het dan ook idd in de zadelkamer laten liggen. Er zat bij mij echt nieuw spul tussen wat ik nog niet eens had kunnen gebruiken. En ik rijd ook nog eens western, heb een dure smaak :o dus bagger zat er niet tussen.
Toevallig kwam ik een bericht tegen van een paardenopvang (in Dld. ) die blijkbaar ook spullen aannemen, en dan zelf weer verkopen om geld in te zamelen. Dat is dan nu ook de enigste weg die ik nog ga bewandelen. Alles uitzoeken en dan gaat het die kant op. Dat gez**k op MP en FB ben ik meer dan zat.
Voor zover ik heb begrepen doet de paardenkamp dat ook. Inzamelen en dan zelf weer verkopen om geld in te zamelen. Is mss een idee voor je ipv de kliko.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

snoopydogy

Berichten: 2219
Geregistreerd: 20-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:49

ik vind latijd leuk op zoek naar 2de handjes maar hier in mijn maat wat ik zoek nooit wat te vinden
welsh a lopen van 110 maar ook lastig kwa maten en zo

kerstmuts

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 15:54

Tja dekjes snap ik nog en die geef ik vaak gewoon weg uiteindelijk. Sommige aanbod is inderdaad apart zoals back on track spul. Heb hakbeschermers en nekbeschermer te koop daar staat bij bieden en een vraagprijs. Dit is wat duurder maar inderdaad moet net iemand hebben die zoekt op dat materiaal. Maar de bedrijven die dat verkopen bestaan allemaal nog dus zou denken er is markt voor.

Heb ook nog nieuwe winterdeken shet te groot gekocht op beurs. Raak aan straat niet kwijt.

Voor goed doel wil ik misschien nog eens door bak heen. Daar hun ik het dan meer aan dan aan onbekend weg te doen .

Maar om nu mijn peperduur dressuurzadel daarheen te doen waar 10x opgezette is nope. Is wel ook weer uitzonderlijk merk wat hier minder gevoerd wordt. Dat is zonde. En weet wel aanbod groot daar. Maar ja ligt nu ook afgeschreven op zolder. Ik leer geen geld meer in spul paard stoppen alleen hoognodige en dan betaalbaar merk dat enkeltje kliko geen ramp is.

hummer14
Berichten: 145
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:57

Misschien is dit iets, bij Heeja Ruitersport,
"Het is weer tijd om uw ongebruikte spullen van zolder te slepen, want onze jaarlijkse tweedehands markt komt er weer aan! Tussen 2 September en 6 November kunt u uw spullen laten taxeren en inleveren"


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door hummer14 op 20-10-19 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Berichten: 8115
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:58

Tja, hier ook wat te veel zadels.
Maar van de kant van de koper gezien, kan ik het ook wel begrijpen.
Sommige sjabrakken die aangeboden worden zijn vreselijk gedateerd of vol met vlekken.
Dekens koop ik niet meer 2dehands, nu al paar x gehad dat ze echt niet waterdicht meer waren, vreselijk vuil of vol met gaten. Voor 55-100 euro dan maar liever een nieuwe.
Zadels kopen 2de hands bijft lastig. De maatvoering is vaak niet bekend, of klopt niet. En hoe weet je of een bepaald zadel wel of niet past of lekker zit. Dit moet je dan gaan passen en voor je het weet ben je telkens voor 1 zadel passen/uitproberen weer een paar uur bezig. Dan liever wat duurder en naar een winkel waar er meerdere te passen zijn.

Op FB hebben we een marktplaats van hier in de buurt. Dat werkt wel goed omdat het allemaal lekker inde buurt is.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:03

Overigens als ik iets koop is het altijd in de buurt, zodat ik het kan afhalen, dus kan zien voordat ik het koop.
(ook niet paardenspullen)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

marije1109

Berichten: 1132
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:17

Grappig ik zoek juist 2e hands hoofdstel (micklem extra full),tribal vzh zadel, bucas dekens, maar of je betaalt als nog de hoofdprijs (Dan koop ik liever nieuw met garantie) of er zitten slechte foto's bij of ik kan het helemaal niet 2e hands vinden....

Life is good, Marie mijn topper!

petra8
Berichten: 1128
Geregistreerd: 08-06-09

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:23

Ik kijk 2ehands voor Back on Track en Rambo Ionic producten maar de 2e hands prijzen liggen zo hoog dat het vaak goedkoper is om ze nieuw aan te schaffen omdat er altijd wel een aanbieding te vinden is met 25 tot 30% korting.

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:26

Ik had laatst een bod op 2 dingen van €20,- dat terwijl het beide nog in top staat was. Het kostte nieuw €170,-....
Uiteindelijk voor beide spullen totaal nog €75,- gekregen, dat vond ik zelf prima.

Maar sommigen... |o

CalipsoLover

Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:28

Hier in de buurt is er elk jaar een tweedehandsbeurs. Alles dat je verkoopt krijg je terug in een bon voor die paardenwinkel. Daar verkoop ik mijn meeste paardenspullen snel en gemakkelijk.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

belle_boef

Berichten: 10724
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:30

Soms is het verschil met nieuw indd minimaal. Zeker bij duurdere producten kies ik dan toch voor nieuw. Dan heb je in ieder geval garantie.
Dus wil ik een product 2e hands moet het wel duidelijk een verschil in prijs zijn vergeleken met de winkel. En aangezien winkels en zeker webwinkels geregeld korting van 25% hebben doet dat wel wat met de markt aan 2e hands producten die nagenoeg nieuw zijn. Daar heb je het grootste verlies op.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:31

Tweedehands kopen vind ik altijd een groter risico, omdat het product altijd kan afwijken van wat je eerst dacht te krijgen of omdat het gewoon niet past/mooi is. Bij een winkel kan je dan nog terug.
Daarnaast heb ik toch al een paar keer mogen ondervinden dat mensen hun producten toch nog net iets mooier of beter voorstellen dan ze daadwerkelijk zijn (zonder ze meteen leugenaars of oplichters te noemen).
In mijn tienerjaren was ik best een fervent tweedehands-koper, maar na een paar ervaringen waarbij mijn euforie bij het pakje openen verdween als sneeuw voor de zon geef ik graag extra euro's uit aan de zekerheid van online en offline 'nieuw' shoppen.

Ibbel

Berichten: 49059
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:33

Zadels is gewoon altijd een probleem. Mensen willen geen zadel kopen zonder een zadelpasser. Dertig/veertig jaar geleden kocht je gewoon een zadel en dat paste dan (meestal) wel, en anders klooide je wat met onderleggers. En de paarden hadden daar ook niets van.

anoukwendy

Berichten: 4493
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:38

Dat lijkt al een tijdje zo. Heb nog zo’n 40 eskadron dekjes waar ik vanaf wil en 22 dekens maar lijkt onmogelijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, c_alsemgeest, cariena1, Em_, Poezebeest, StalNollie, sterregoud, SusanH, Umeo, Vagabondo, Vitas, xRooss en 99 bezoekers