[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:18

Ninavo zoveel les is dan zeker heel fijn! Je houding is duidelijk al heel veel verbeterd, knap hoor! En als je zelf bewust bent van wat er nog beter kan, dan is dat al stap 1!!

Oh absque wat een prachtige pony <3
Ben benieuwd hoe je debuut gaat!

Esva; beeld ziet er fijn uit! Mooi wedstrijdset ook!

Ik houd sinds kort een agenda bij voor het rijden. Waarin ik plan wanneer ik wat ga doen, maar ook osteopaat, hoefsmid, tandarts enzo. Daarbij stel ik doelen per week (waar ik op wil focussen) en beschrijf ik hoe het rijden ging enzo. Merk dat ik dat wel heel fijn vind werken! Dan zie je op een gegeven moment bepaald dingen terugkomen en kun je daar weer aan werken.


linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 06:23

Vandaag is het zo ver... ons debuut :=
Ik ben weer ouderwets zenuwachtig, gelukkig gaat het vaak beter als ik op paard zit :o
Vanavond zal ik een uitgebreid verslag plaatsen :D

XSanne, zo’n agenda heb ik ook een tijdje gedaan maar ik merk dat ik er niet consequent genoeg voor ben, misschien toch weer eens oppakken :j

Wie hebben er verder nog wedstrijden gepland staan en wanneer?

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 06:25

Linda2008: succes vandaag! Zal zeker goed komen. +:)+


Esva
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-10-19

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 06:34

Succes vanavond.
Ik heb 26 okt er weer 1 gepland voor mijn dochter

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 07:24

Succes en ook veel plezier Linda!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:48

Succes Linda!

Wij gaan zaterdag weer op pad. Paard loopt tot nu toe super deze week dus ik heb er wel zin in.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:40

ninavo inderdaad al een hele vooruitgang! Lekker blijven oefenen met je houding, zal vast beetje bij beetje beter gaan. :) Geen enkele ruiter is begonnen met gelijk kaarsrecht zitten.

xSannee ik ook. :') Morgen maar even proefje oefenen. Zo heel stabiel is ze nog niet, maar dat hoeft ook niet. We doen lekker rustig aan en ik ben al blij met hoe ze nu loopt.

linda2008 heel veel plezier, en geniet ervan! :D

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:42

Veel succes Linda2008! Genieten ervan! *D

Absque; haha dat heb ik ook hoor! *D
Het "moet" nog zoveel stabieler, maar ach dat komt vanzelf!

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:48

xSannee ik zat even je profiel en het topic in je onderschrift te kijken. Bij welke stal sta jij? Ik heb mijn pony's uit Ederveen verhuisd, en werk daar nog, dus wel aardig bekend in die buurt.
Onwijs gave foto's trouwens van je pony! Wat was jullie opstapprobleem? En dat gaat nu wel goed?

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:36

Ik sta op dit moment nog op stal de Mars in Bennekom maar gaan 1 november verhuizen naar een kleine stal bij mensen aan huis in Wageningen.

Thanks *D ben ik ook heel blij mee!

Opstapprobleem is ontstaan doordat ze bij vorige eigenaren veel te snel zijn gegaan voor d'r. Gewoon er op springen en gaan. Dat zorgde voor heeeel veel spanning. Het is echt sen binnenvetter dus die spanning is moeilijk te zien, maar uiteindelijk ontploft dan de bom. En dat uitte zich in rennen bij het opstappen. (Echt zo dat ze zich lostrok en weer met 3 man gevangen moest worden)

Door heel veel grondwerk enzo gaat dat nu redelijk goed! Ze blijft gevoelig, dus ik doe kort wat grondwerk voordat ik er opstap & dan gaat het eigenlijk altijd heel goed! Ze krijgt een koekje als ik zit, dat helpt ook _O-

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:35

Nou dat was een hele bijzondere ervaring....
Ik was de hele dag mega zenuwachtig! Met losrijden liep ze eigenlijk wel fijn, maar ik was een beetje aan het wachten tot de pauze (dan mochten we in de ring losrijden). Die pauze bleek er niet te komen omdat het uit liep, dus “ineens” moet je dan beginnen.... := zo spannend!!

Ze heeft zich voorbeeldig gedragen <3 dat was natuurlijk het belangrijkste! Ze deed zo haar best! De stap en draf stukken waren ook gewoon fijn!! Galop is natuurlijk heel onbevestigd, linksom weinig balans, rechtsom die hebben we nog niet :P Maar dat wist ik van te voren.

Na mijn proeven was ik gewoon super tevreden! Ze had zo haar best gedaan!!! De punten konden me niks meer schelen! Wat was ik trots!!!

Toen bleek de jury iets mild geweest te zijn met de rechtergalop (4en, in plaats van 2en of 3en) waardoor we het gewoon weg hadden kunnen poetsen en toch nog 181 en 180 punten hebben behaald!! :D stiekem wel een leuke “kers op de taart”
Mijn dag kan niet meer stuk! Mijn paardje zo dankbaar <3
Afbeelding

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:21

linda2008 schreef:
Nou dat was een hele bijzondere ervaring....
Ik was de hele dag mega zenuwachtig! Met losrijden liep ze eigenlijk wel fijn, maar ik was een beetje aan het wachten tot de pauze (dan mochten we in de ring losrijden). Die pauze bleek er niet te komen omdat het uit liep, dus “ineens” moet je dan beginnen.... := zo spannend!!

Ze heeft zich voorbeeldig gedragen <3 dat was natuurlijk het belangrijkste! Ze deed zo haar best! De stap en draf stukken waren ook gewoon fijn!! Galop is natuurlijk heel onbevestigd, linksom weinig balans, rechtsom die hebben we nog niet :P Maar dat wist ik van te voren.

Na mijn proeven was ik gewoon super tevreden! Ze had zo haar best gedaan!!! De punten konden me niks meer schelen! Wat was ik trots!!!

Toen bleek de jury iets mild geweest te zijn met de rechtergalop (4en, in plaats van 2en of 3en) waardoor we het gewoon weg hadden kunnen poetsen en toch nog 181 en 180 punten hebben behaald!! :D stiekem wel een leuke “kers op de taart”
Mijn dag kan niet meer stuk! Mijn paardje zo dankbaar <3
[ [url=m/J7nApl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat fijn dat het zo super goed ging! Ik blijft paardje mega leuk vinden, en de milde jury is natuurlijk ook nog leuk!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Esva
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-10-19

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:24

Linda, van harte. Voelt vast goed. Op naar de volgende...

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:36

Bedankt :)
Ja stiekem wel extra leuk ;) maar vooral zoooo blij gewoon met mijn brave pony die het allemaal maar braaf doet <3
En goed om te zien dat mijn overgangen stap-draf en draf-stap werden beloond met 7ens, daar hadden we flink op geoefend :o :D

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:14

Super Linda , gefeliciteerd met je punten . En nog flink ruimte voor verbetering stel de galop gaat ook in de toekomst goed .. dan kun je gewoon super meedoen !

Wij gaan zaterdag avond weer starten .. ook hier de galop nog niet bevestigd al gaat het thuis steeds beter.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:20

Linda wat fijn dat ze zo braaf was!!! En dan ook nog twee winstpunten, gefeliciteerd!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:29

Gefeliciteerd Linda!! En wat heb jij een leuke fjord zeg *D
Ziet er superchique uit in jullie wedstrijdoutfit!

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:50

Bedankt allemaal :)

Dee_Es en Evelien, veel succes vandaag! Schrijven jullie ook een verslagje? :D

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 10:41

linda2008 schreef:
Bedankt allemaal :)

Dee_Es en Evelien, veel succes vandaag! Schrijven jullie ook een verslagje? :D



Dankjewel Linda! Ik zal een verslagje schrijven :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:47

Ninavo dat ziet er goed uit, hopen dat jullie debuut door kan gaan!

Veertje ook het debuut gepland, spannend!

Deempje gefeliciteerd met je wp!

Esva wat netjes van je dochter, top!

Deempje mooie foto!

Absque nee zo stom he, ik was nog wel aan het uitstappen toen hij aan het losrijden was en toen ik bij de trailer aan het afzadelen was bedacht ik me dat een foto eigenlijk ook wel leuk was geweest :+

linda gewoon lekker voor de ervaring gaan, leren ze mooi van!
Wat een knappie :+ Gaaf je debuut, gaat vast goedkomen!

Allemaal weer lekker wedstrijden, leuk!
Wij starten volgend weekend weer :)

Linda wat een mooie debuut! En je foto ziet er fijn uit! Kan je mooi op doortrainen!

Wij hadden afgelopen dinsdag in de clubles paraplu training :+ Het regenden nogal dus de paraplu ging op, dat was een mooi leermoment. Ze vond het heel erg spannend en kon er eerst ook niet langskomen. Daarna linksom braaf (met wat spanning) erlangs, ging ik rechtsom was het weer eng. Natuurlijk net ander lichtinval. Laatste kwartiertje wel fijn kunnen afsluiten, toen was het wat meer oke.

Donderdag ging me zusje even met haar springen, en gezien ze iets onder de hindernis totaal niet eng vind zegt me zusje nouw dat leggen we er toch een paraplu bij. Mooie oefening. En de paparaplu naast de hindernis op de grond was niet eng maar zodra ik de paraplu omhoog deed vond ze het wel weer spannend. Mooi iets om mee te oefenen en vertrouwen te winnen.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:24

Wat een goed idee, paraplutraining. Ook goed voor jullie vertrouwen samen.

Linda, ik vind jouw fjord zo ontzettend knap <3 als je haar ooit beu bent dan kom je dr maar brengen ;) Gefeliciteerd met je punten!

Mijn paard liep heerlijk deze week, tot gisteren. Ik stapte op en ze voelde gewoon als een blok beton zo strak. 40min bezig geweest om haar nageeflijk te krijgen samen met mn instructrice door maar domweg voorwaarts te blijven rijden en lengtebuiging te vragen in het lijf. Niet de beste generale zeg maar.

Vandaag voelde ze gelukkig al veel minder strak. En de proeven gingen eigenlijk best lekker, vooral de 2e proef echt fijn kunnen rijden maar daar had ik wel een strenge jury (wel fijn commentaar op het protocol hoor). 199,5 en 192,5 en bij allebei de proeven een 5e plek. Nu dus L1+12 *\o/*

Hoe ging het bij jou Evelien?

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:54

Wauw DeeEs wat goed!! Je weet wat ze zeggen over een slechte generale.... blijkt wel te kloppen ;) :D gefeliciteerd!!
(En nee sorry, mijn fjordje gaat nergens heen ;) :P )

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:08

linda2008 schreef:
(En nee sorry, mijn fjordje gaat nergens heen ;) :P )

Kon het proberen O:)

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:48

DeeEs super nette punten, gefeliciteerd!

Véline was erg koperig, maar wel braaf. Nette galop laten zien en dat was eigenlijk mijn doel voor vandaag.. 172,5 en 175 punten, helaas geen winst..
Wel leuk commentaar van de jury " stoere fries!" Dus de volgende keer iets meer rust erin zien te krijgen. Kilometers maken dus ;)

Esva
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-10-19

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 07:16

Mijn 13 jarige dochter staat voor zaterdag op de wachtlijst, maar zondag is al definitief. Dus een kans dat ze 2 wedstrijden heeft komend weekend. Goede ervaring voor ons grote puppy paard van 171. Blijf het stoer van haar vinden. Nu B+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers