[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 07:56

Goed gedaan en gefeliciteerd met je prijs! :)

Rock this day like there is no tomorrow


Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:29

Lekkere punten allemaal.

Blijft toch een jurysport, maakt het soms best wel lastig.

Ik kwam nu veel fijner van mijn paard, maar wel met lagere punten dan vorige keer. Moet ook wel zeggen dat ik de tweede proef niet goed geoefend heb. Ik vind het echt een rotproef om te onthouden en dan de teugels op maat maken vanaf de volte. Echt niet mijn favoriete proef :')

Voer nu haver voor meer energie, ben benieuwd of ik vandaag weer effect merk, gisteren was ze vrij fanatiek :D


Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:27

Ja proef 8, ik kan de meeste proeven wel uit mn hoofd, maar deze wil maar niet lukken!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:30

mooie punten allemaal!! gefeliciteerd


Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:52

Bedankt allemaal!
Ik start in december weer en dan voor het eerst de proeven 9&10. Vind ze wel een uitdaging, maar juist wel leuk voor de verandering :D In proef 8 dat stukje met halsstrekken op de volte is idd erg snel, zeker meteen daarna wijken inzetten heb ik wel een paar keer moeten oefenen.
Over wijken gesproken, we gaan echt met sprongen vooruit! Van een rechte lijn tot wijken naar hoefslag, zo leuk om zelf vordering te kunnen merken :):)

Dakota F12+1 / L1+4

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 19:39

Yentaah wat fijn dat je zo die vooruitgang merkt!

Proef 8 vind ik juist wel leuk xD hahaha Maar dat komt door die slangenvolte, ik hou van slangenvoltes :') Die doen we zo vaak in het losrijden dat paardlief die kan dromen.


Zelf staan we nu op L1+7 en ik heb even een korte pauze ingelast. We zijn nog niet helemaal klaar voor de L2 en vind het zelf wel fijn om dan even net wat meer bevestiging te hebben voor we de laatste 3 punten gaan halen :)

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

xVera94

Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:27

Ik meld me weer even hier. Eventjes niet gereageerd, wel meegelezen.
Welkom nieuwe meekletsers en iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!! Leuk om te zien dat iedereen zo fijn bezig is.

Ik ga langzaam een beetje afscheid nemen van dit topic. Ik ben er inmiddels zeker van dat ik niet meer in het L1 ga starten en dat ik waarschijnlijk deze winter eens L2 wil proberen (ipv het eerdere idee om in het buitenseizoen weer verder te gaan).

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:50

Welkom roosjenat!

Fijn dat je onderlinge wedstrijd zo goed ging Sharon! Geeft toch goede moed voor de officiële wedstrijden!

Welkom Lara!, jammer dat je proeven wat minder gingen, maar fijn dat je er wel een tevreden gevoel aan over hebt gehouden!

En toch weer een puntje erbij yentaah, jammer dat je je niet in alle punten kunt vinden maar het blijft een jurysport helaas.

Mooie punten gereden Sharona! Altijd leuk als het zo goed gaat.

En jij ook cijsalover :)

Hier zijn de paarden weer naar de osteopaat geweest, Edison zat inderdaad goed vast op de plekken die ik al dacht dus ben heel benieuwd, morgen mag ik er weer op kijken of ik al verschil ga merken! Doel is nogsteeds om in januari te gaan starten

Succes in de L2 Vera!

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:34

Ik moet de proeven nog maar even goed lezen haha. cadans is vrij lang dus die kleine voltes zijn wel wat lastiger soms :)

Loes: je kan ook de wedstrijden wel rijden en niet direct over toch? :)

Vera: fijn dat het zo goed gaat en veel succes in de L2! :D

Shari: heel erg bedankt! Ben nog aan het nagenieten van de fijne proef <3 fijn voor je paarden. Merk je ook verschil?

Wij trainen nog steeds rustig door. We genieten nog lekker na van de onderlinge en hebben momenteel een nieuwe neusriem:


Afbeelding

En ik kreeg (onder andere) deze foto van de onderlinge wedstrijd, helaas net een sta moment van mij, maar vindt het zo’n stoer paard zo <3

Afbeelding

Rock this day like there is no tomorrow

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 06:55

Ik mag er vanaf vandaag pas weer op dus ben heel benieuwd hoe ze gaan voelen!

Ik heb ook nog wat foto’s ontvangen van de proefgerichte clinic :), baal van mijn houding maar hij is nog onvoorspelbaar en kan ineens heel gek doen, dus ik moet dat nog wat leren loslaten en dus niet naar voren vallen in mijn zit.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:04

Wat een leuk paard Shari_Becker!!

Net weer 2 puntjes er bij gereden, dus inmiddels L1 + 6,maar ben nog echt niet L2 klaar, dus we blijven nog wel even hangen :+

Nog meer mensen die starten vh weekend? :)

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:16

Mooie foto's Sharon en Shari! Netjes Letizia, gefeliciteerd!
Ik heb morgen een FNRS proefje, ik start begin december pas weer. Nog genoeg tijd om te oefenen.
De KNHS en FNRS proef is voor mij vrijwel hetzelfde. Morgen voelt als even een check of we het echt kunnen, ookal is de jurering anders :)

Dakota F12+1 / L1+4

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:58

Persoonlijk vind ik je eigen gevoel toch belangrijker, tis alleen wel fijn als dat gelijk loopt met je punten :)

Djuun heeft ook even een maandje pauze, eind november clubkampioenschap en 1 december weer officieel, hopelijk met m'n nieuwe zadel :D

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:59

_sharonnn schreef:
Ik moet de proeven nog maar even goed lezen haha. cadans is vrij lang dus die kleine voltes zijn wel wat lastiger soms :)

Loes: je kan ook de wedstrijden wel rijden en niet direct over toch? :)

Vera: fijn dat het zo goed gaat en veel succes in de L2! :D

Shari: heel erg bedankt! Ben nog aan het nagenieten van de fijne proef <3 fijn voor je paarden. Merk je ook verschil?

Wij trainen nog steeds rustig door. We genieten nog lekker na van de onderlinge en hebben momenteel een nieuwe neusriem:


[ [url=m/WgVl5V.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik kreeg (onder andere) deze foto van de onderlinge wedstrijd, helaas net een sta moment van mij, maar vindt het zo’n stoer paard zo <3

[ [url=m/E8j9mY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Las helemaal over je berichtje heen, maar ziet er zeker leuk uit :D

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:50

Succes iedereen die start dit weekend!

Gefeliciteerd letitzia!

Wij hebben dinsdag ons L1 debuut, heel spannend! :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur


roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 18:23

Wij hebben net ons L1 debuut gehad, ze liep onwijs fijn! Alleen het wijken was niet helemaal netjes maar verder prima gereden

Helaas geen winstpunten gereden, had ik van te voren ook niet verwacht.

Maar hoe Miley liep ben ik super tevreden mee en dat telt voor mij meer.

Op naar volgende week :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 18:59

@sharon dat is inderdaad zeker waar. Me inmiddels toch ook maar opgegeven voor 23/11 in Heteren. We zien wel wat er dan gebeurt. Wie weet halen we de laatste 3 WP en kunnen we eens L2 proberen. Who knows.
Mooie foto's van jouw paardje!

@Shari_Becker mooi paard! Je houding is inderdaad een verbeterpuntje, maar ach als alles altijd perfect zou zijn dan is het toch ook saai? :')

@Letizia wat mis je om de overstap naar L2 vol vertrouwen te kunnen maken?

@Yentaah was je FNRS proef goed gegaan?

@Roosjenat jammer dat je geen WP had, maar fijn dat je tevreden bent over hoe Miley het deed! Dat is toch uiteindelijk het aller belangrijkste :)

Afgelopen weken doet Vera het erg goed. Mw snapt zowaar ineens de achteruit en nu wordt het zaak haar recht achteruit te gaan want ze heeft de neiging om met haar achterhand naar rechts te gaan.

9 nov hebben wij een koeienclinic staan :') Erg benieuwd hoe mw dat doet. En tot aan de wedstrijd zal het oefenen blijven op paard wat meer laten zitten, actief houden van achter en vlugger te maken op mijn been. Genoeg huiswerk nog.

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:31

Loes1996 schreef:
@sharon dat is inderdaad zeker waar. Me inmiddels toch ook maar opgegeven voor 23/11 in Heteren. We zien wel wat er dan gebeurt. Wie weet halen we de laatste 3 WP en kunnen we eens L2 proberen. Who knows.
Mooie foto's van jouw paardje!

@Shari_Becker mooi paard! Je houding is inderdaad een verbeterpuntje, maar ach als alles altijd perfect zou zijn dan is het toch ook saai? :')

@Letizia wat mis je om de overstap naar L2 vol vertrouwen te kunnen maken?

@Yentaah was je FNRS proef goed gegaan?

@Roosjenat jammer dat je geen WP had, maar fijn dat je tevreden bent over hoe Miley het deed! Dat is toch uiteindelijk het aller belangrijkste :)

Afgelopen weken doet Vera het erg goed. Mw snapt zowaar ineens de achteruit en nu wordt het zaak haar recht achteruit te gaan want ze heeft de neiging om met haar achterhand naar rechts te gaan.

9 nov hebben wij een koeienclinic staan :') Erg benieuwd hoe mw dat doet. En tot aan de wedstrijd zal het oefenen blijven op paard wat meer laten zitten, actief houden van achter en vlugger te maken op mijn been. Genoeg huiswerk nog.


Inderdaad, helemaal mee eens!

Huiswerk is altijd fijn, kun je lekker er mee bezig. Succes alvast 9 november, hopelijk vind ze ze niet al te eng haha.

Mijn dame vind koeien namelijk niet zo leuk, op het crossterrein in Lunteren lopen ze los en daar was niet zo mee eens :+

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:52

Letizia: absoluut mee eens, het gevoel waarmee ik afstap zegt veel meer! Echter reed ik de week daarvoor fijn en had ik net-aan een winstpuntje. Maakte me wat onzeker. Maar met de FNRS liep ze fantastisch en echt met pit. Nette punten gereden. Geeft toch bevestiging dat we het niveau wel aankunnen, maar het af en toe wat spetterender mag. {:}
Roosjenat: fijn dat het debuut een goede ervaring was en lees ik hieruit dat je volgende week weer start? Dan alvast succes!
Loes: prettig kunnen rijden! Merk dat mijn instelling steeds meer verbetert binnen de wedstrijden, ik rijd echt voor mezelf en het samen groeien. Wat goed dat Vera het achterwaarts zo oppakt. Fijn om zo'n lijstje doelen te hebben! Hahaha, succes met de koeien ;)

Dakota F12+1 / L1+4

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:59

Yentaah schreef:
Letizia: absoluut mee eens, het gevoel waarmee ik afstap zegt veel meer! Echter reed ik de week daarvoor fijn en had ik net-aan een winstpuntje. Maakte me wat onzeker. Maar met de FNRS liep ze fantastisch en echt met pit. Nette punten gereden. Geeft toch bevestiging dat we het niveau wel aankunnen, maar het af en toe wat spetterender mag. {:}
Roosjenat: fijn dat het debuut een goede ervaring was en lees ik hieruit dat je volgende week weer start? Dan alvast succes!
Loes: prettig kunnen rijden! Merk dat mijn instelling steeds meer verbetert binnen de wedstrijden, ik rijd echt voor mezelf en het samen groeien. Wat goed dat Vera het achterwaarts zo oppakt. Fijn om zo'n lijstje doelen te hebben! Hahaha, succes met de koeien ;)



Dankjewel! Ja klopt ik start a.s dinsdag weer. Probeer elke week te gaan starten zolang het weer het toelaat.

Hoe gaat het bij jou kwa rijden? :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:14

Loes, ja klopt! Tis echter bij hem puur vanwege het feit dat hij ineens 180 graden kan omdraaien, of kop tussen zn benen doet en wil gaan bokken etc

Met mijn eigen paard rijd ik Z1 en dan kan ik het prima haha
Afbeelding

Afbeelding

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:29

@Yentaah, hmm, ja, snap dat dat je wel onzeker maakt...

@Loes, het mag allemaal net wat flitsender en wijken mag scherper, opzich rijden we, net als in de B, altijd rond de 190, dus gewoon netjes, maar denk dat we dat in de L2 niet gaan redden :)
Misschien dat ik in januari de clubkampioenschap in de L2 start om eens te kijken hoe het gaat, is toch niet officieel :)

Imaginaerum
Berichten: 3679
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:57

Wij hebben vandaag weer even een poging gewaagd, het losrijden ging echt vreselijk maar in de proeven was ze echt superlief en heb ik er heel fijn aan kunnen rijden. Voor mijn gevoel twee gelijkwaardige proeven (bij dezelfde jury), punten lagen vrij ver uit elkaar. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. We hadden 184,5 en 195 en de eerste prijs. <3
We mogen nu L2 starten, maar ik wil eerst nog wat verder dooroefenen en bevestigen.

Mooie foto's, Shari_Becker!
Loes1996, wat leuk, deel je ook wat foto's van de koeienclinic? :P
Roosjenat, de kop is eraf nu, op naar de volgende keer!
Gefeliciteerd met je winstpunten, Letizia!
_sharonnn, mooie foto's!

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers