Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:01

Fireheart schreef:
Boompje1985 schreef:
Aan de buurvrouw die gisteren op vakantie is gegaan en der kat buiten heeft gelaten. Gisteren avond en vanochtend heeft de kat aan 1 stuk zitten miauwen bij de deur. :(:) Der oudere kittens zitten binnen en miauwen terug, is heel hartverscheurend dit.


Ik zou direct 144 bellen, wat ontzettend triest dit -O-


Ik wacht daar even mee tot morgen, misschien komt er nog iemand langs voor de kat en haar kinders. Het zijn wel al oudere kittens maar ik vind het bizar dat die dus wel binnen zitten en moeders dus buiten gesloten is. Wel heb ik alvast een schuil plekje gemaakt in mijn schuur. Daar staat nu een kartonnen doos met fleece dekentjes en een bakje met water. Mocht er vandaag niemand langskomen dan zal ik der vanavond toch maar wat brokjes geven. En morgen even kijken of ik kan achterhalen waar de zus van het baasje woont (tis hier een ons kent ons buurt) en anders toch maar 144 bellen voor advies. Veel meer kan ik niet doen denk ik?

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:05

MarlindeRooz, is de kritiek geleverd op je werk of op jou als persoon?
Want ook al vind ik het zelf ook altijd enorm ruk, als je echt fouten maakt of dingen vergeet of niet doet, dan is de kritiek natuurlijk wel terecht. Niet om je slechter te doen voelen, maar zo rationaliseer ik het juist altijd voor mezelf. Dan zeg ik tegen mezelf van 'de kritiek is niet op mij, maar op het feit dat ik project X niet goed heb opgevolgd en inderdaad, ik had de deadline ook niet gehaald, dus de kritiek is wel terecht. Volgende keer een tandje bijsteken.'
Uiteraard moet de kritiek dan wel eerlijk en opbouwend gebracht worden, als dat niet is, is het moeilijk om professioneel te blijven.

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:11

Gini schreef:
MarlindeRooz, is de kritiek geleverd op je werk of op jou als persoon?
Want ook al vind ik het zelf ook altijd enorm ruk, als je echt fouten maakt of dingen vergeet of niet doet, dan is de kritiek natuurlijk wel terecht. Niet om je slechter te doen voelen, maar zo rationaliseer ik het juist altijd voor mezelf. Dan zeg ik tegen mezelf van 'de kritiek is niet op mij, maar op het feit dat ik project X niet goed heb opgevolgd en inderdaad, ik had de deadline ook niet gehaald, dus de kritiek is wel terecht. Volgende keer een tandje bijsteken.'
Uiteraard moet de kritiek dan wel eerlijk en opbouwend gebracht worden, als dat niet is, is het moeilijk om professioneel te blijven.


Ja als het face to face, persoonlijk, alleen is gedaan, het staat nu in een groepsapp, waar ze niet eens op kan reageren ook nog! Echt not done op deze manier.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:20

Dat hangt dus heel erg af van hoe de communicatie normaal verloopt en hoe deze nu verlopen is. Kan zijn dat er zoiets in de groepsapp stond als 'Zaterdag was de rayon van de wasproducten weer niet aangevuld. Dat is al de derde zaterdag op rij. Kan de verantwoordelijke op zaterdag hier aub rekening mee houden.'
Maar goed, kritiek is altijd balen en als je er echt een onrechtvaardigheidsgevoel van krijgt, kan je beter iets anders zoeken of een gesprek aangaan met je leidinggevende.

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:02

Mensen die in de bus aan het appen zijn met het geluid van het toetsenbord aan :\

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:03

Flying_Angel schreef:
Mensen die in de bus aan het appen zijn met het geluid van het toetsenbord aan :



Haha oh dat vind ik ook zo schijtirritant

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:06

Flying_Angel schreef:
Mensen die in de bus aan het appen zijn met het geluid van het toetsenbord aan :


Of op het werk. Moordneigingen krijg je ervan :')

elinedeau95

Berichten: 1193
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:19

Ik erger mij echt dood aan mijn school. In mei mijn scriptie ingeleverd en op de dag van vandaag geen cijfer. Je kan bellen, mailen en langsgaan wat je wilt maar steeds krijg je het antwoord: 'we zijn er mee bezig'.... Ondertussen heeft het mij wel een baan gekost -O-

hagelslag
Berichten: 9017
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:21

Het moment dat je denkt heee het gaat minimaal beter. En dan komt er weer een harde klap. Ik vind dit zo oneerlijk.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:21

Gini schreef:
Dat hangt dus heel erg af van hoe de communicatie normaal verloopt en hoe deze nu verlopen is. Kan zijn dat er zoiets in de groepsapp stond als 'Zaterdag was de rayon van de wasproducten weer niet aangevuld. Dat is al de derde zaterdag op rij. Kan de verantwoordelijke op zaterdag hier aub rekening mee houden.'
Maar goed, kritiek is altijd balen en als je er echt een onrechtvaardigheidsgevoel van krijgt, kan je beter iets anders zoeken of een gesprek aangaan met je leidinggevende.


Ook dat vind ik al op het randje. Spreek mensen gewoon persoonlijk aan.

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:27

Erger mij aan het UWV en zoals verwacht geen antwoord. Misschien eind van de week een antwoord. -O-

En anders heb ik begin volgende week wel antwoord. :')

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:42

xDenies schreef:
Die tractoren?

TREKKERS

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:44

SindyKaya schreef:
xDenies schreef:
Die tractoren?

TREKKERS


Ja!!!

Mo_86

Berichten: 1235
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:04

Dat ik door m’n pms een hoofd vol blubber heb met de concentratie van een bosui. Woensdag een tweede sollicitatiegesprek met voorafgaand een assessment, dat ik vandaag moest maken. Dik verknald, zag al dat ik onder gemiddeld heb gescoord. Op een van de onderdelen best slecht gescoord die voor de functie wel belangrijk is. Uit ervaring weet ik dat ik dat in de praktijk juist best goed doe dus het resultaat op dit punt klopt ook niet. Ga er nu niet meer vanuit dat ik de baan krijg en baal nu behoorlijk.

nicole_floor

Berichten: 3244
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:09

Het wordt tractoren. Ze moeten het verbieden. Het is TREKKER!.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:40

Nou dan bevestigen jullie nu mijn twijfel van vanochtend :)


Ik dacht vandaag even een rondje dorp te doen en te 'buurten' op mijn werk. Moest iets omruilen en halen. Werd me eerst medegedeeld dat er iets gebeurd was met de dieren waar ik al zes jaar voor strijd dat zoiets niet kan gebeuren .. en nu dus in mijn afwezigheid van 6 weken wél is gebeurd ……. al mijn net ingerichte schappen waren helemaal overhoop gehaald en overal stond wat. Voelt een beetje dubbel.

Maar los van dat … was ik na een half uurtje helemaal kapot en had ik verwacht dat ik ondertussen al wel weer wat meer kon. Misschien meer kunnen op een ander gebied …
Mijn ergernis dus van vandaag.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:00

Dat ik de lamp boven de eettafel niet goed opgehangen kreeg bij mijn vriend... heb er al tig opgehangen maar het laatste stukje lukte gewoon niet.... Dus morgen even samen proberen.

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:19

Asociale automobilist.
Een vrachtwagen reed de doorgaande 80 km weg op vanuit een linker zijstraat ervan. Dit ging nogal langzaam maargoed de auto voor mij gaat via de bezinepomp (rechterkant van de weg) de vrachtwagen inhalen. Ik snap dat niet :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:19

Gini schreef:
Dat hangt dus heel erg af van hoe de communicatie normaal verloopt en hoe deze nu verlopen is. Kan zijn dat er zoiets in de groepsapp stond als 'Zaterdag was de rayon van de wasproducten weer niet aangevuld. Dat is al de derde zaterdag op rij. Kan de verantwoordelijke op zaterdag hier aub rekening mee houden.'
Maar goed, kritiek is altijd balen en als je er echt een onrechtvaardigheidsgevoel van krijgt, kan je beter iets anders zoeken of een gesprek aangaan met je leidinggevende.

Er wordt herhaaldelijk benoemd dat de zaterdagploeg niet functioneert en dat er dus blijkbaar misbruikt gemaakt wordt. En ze hebben maar 1 vrije dag blabla. En ik kan er dus niet op antwoorden hè. Heb niet eens een tekstvak in die app.
Maar ga ze even bellen denk ik. Ben pas om 21:00 thuis.

Ik ben echt geen haaibaai dus ze hadden me ook even kunnen bellen of uit kunnen nodigen op gesprek. Of kunnen vragen hoe dit komt. Maar op deze manier iets in een groep gooien en zeggen “heb je opmerkingen of toevoegingen moet je mij (baas) of collega x maar appen. “ En dit heeft mijn baas dus doorgestuurd naar mijn bazin en die zet het in de app...

Let op dit speelt dus al 3 weken (steeds iets anders) en ze hebben dus nog niet persoonlijk contact met mij opgenomen. Alleen via de app 1x en dus in de gesloten groepsapp.
Elke andere dag gaat er vast ook wel wat fout maar dan zijn ze er zelf. Dus dat wordt niet in de app besproken.
Ze bedoelen het niet verkeerd maar ik vind dit echt heel onprettig. Iedereen kan meelezen en weet aan wie dit bedoeld is. En vind ze verder heel lief en aardig maar dit doen ze niet handig.

xPabloBokt

Berichten: 9392
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 20:55

Vriend heeft een tijd geleden aan de auto gesleuteld en wat olie geknoeid. Daar is serieus indirect tegen ons over geklaagd tegen de vereniging van eigenaren. Hogedrukspuit geregeld, vlek proberen schoon te maken en nu krijgen we een appje van de huurbaas dat ze de stenen gaan vervangen en dat de kosten voor ons zijn.

Dacht het dus even niet hè. Het is een parkeerplaats geen marmeren vloer. Doe even normaal.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 21:39

Hihi (doe dan haha) in een bericht. Zeker aan het einde van een bericht dat niet grappig is.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 21:42

Myfairytale schreef:
Hihi (doe dan haha) in een bericht. Zeker aan het einde van een bericht dat niet grappig is.

Ik moest je bericht meermaals lezen, zeker zo na het bericht van Pablobokt :')

Groot gelijk trouwens Pablobokt.

xPabloBokt

Berichten: 9392
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 21:45

Ja helaas valt het onder gemeenschappelijke ruimte en zullen wij het moeten betalen, maar ik sta gelijk op mijn achterste poten door de manier waarop dit gewoon even medegedeeld wordt. Heb er gewoon niks over te zeggen hoe en wat. Kan ik niet zo goed tegen -O-

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 21:49

Vind vooral de buren nogal achterbaks.
Je kan ook aanbieden te helpen met schoonmaken of een idee aandragen hoe je dat wel schoon krijgt.
Eenmaal ingetrokken gaat dat bijna niet meer, geloof ik maar het is niet dat jullie er niks aan gedaan hebben als ik het zo lees.

xPabloBokt

Berichten: 9392
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 21:52

Ineke2 schreef:
Vind vooral de buren nogal achterbaks.
Je kan ook aanbieden te helpen met schoonmaken of een idee aandragen hoe je dat wel schoon krijgt.
Eenmaal ingetrokken gaat dat bijna niet meer, geloof ik maar het is niet dat jullie er niks aan gedaan hebben als ik het zo lees.


Nee we weten ondertussen wie de klager is en die heeft dus geen moeite gedaan om ons er persoonlijk op aan te spreken, is gelijk naar de VVE gestapt en zo hebben wij het uiteindelijk te horen gekregen. Daar was ik toen al taai over, maar dit slaat echt alles. Ik woon hier nog geen half jaar en voel me echt extreem bekeken en voorbijgelopen tegelijkertijd.