[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:38

@ Meya: lekker even op de roze wolk blijven zitten, alleen maar leuk toch?

Het was fijn weer les te hebben gisteren. Paardlief had er zin in, maar dan kun je altijd met een beetje terugrijden erg fijn krijgen.

Voor de liefhebber, ik heb een overzichtstopicje gemaakt van mijn reis door Mongolië:
[BEU] Te paard door Mongolië . Door dat rotweer van vandaag verlangde ik terug naar met 25 graden rijden in een shirtje in de prachtige natuur daar haha.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:44

Ziet er goed uit Meya! Fijn dat jullie zo bezig kunnen in de les en dat je er oefeningen uit kan rijden zonder dat je weet dat je die kon rijden! Geeft altijd een goed gevoel!

Aaidaa fijn dat je les goed ging!

Ik heb morgen weer wedstrijd. Wel een beetje vaak achter elkaar maar het kwam zo uit. Wil denk ik in november met de andere pony gaan starten als alles goed blijft gaan dus dan kan ik het meer verdelen. Hoop vandaag nog wel even te kunnen rijden anders heeft Donner morgen denk ik wel veel energie haha

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:19

Marietje@ fijn dat je fijn hebt gereden !
Waneer heb je wedstrijd ?
Oefen je je proef voor die tijd of dat niet ?

Meya@ lekker blijven zitten op de roze wolk zo genieten is dat ! Fijn dat je.les zo goed ging ! Gaaf dat je zo ook al exstra dingen kan mee pakken! Vind je foto rechst boven een heel fijn beeld geven.
Fijn dat de zadelfiter het ook opvalt en goede verbegering ziet !
Van welke hengst is ze drachtig ? En waneer verwachten jullie het veulen?

Aaidaa@ fijn dat de les goed ging. Ik ga zo je topic ff kijken :)

Veertje @ ik weet niet of je het nog lees maar veel succes en plezier vandaag !


Gisteren na de kliniek geweest en ze is geholpen aan de gewrichten.
Nu 2 weken rust dan de kraker er bij en dan rustig beginnen met logeren en weer oppaken ben erg benieuwd wat dit gaat uit pakken.

Als kerst op de taart heb ik vanochtend op onze (halve) 3 jarige gereden.
Was zo gaaf om er zelf voor het eerst op te zitten maar wel erg wiebelig haha

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:33

Thnx allemaal!

Rosanne ben benieuwd, hoop voor je dat het goed uitpakt! Hope is drachtig van Geniaal en half april uitgerekend. :)

Gaaf aaidaa, heb je goede band met je schoonvader zeker om zo samen weg te gaan? :) Hoe gaat het met de wond van de jouwe?

Succes Veertje

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 15:13

Ja klopt Meya, en een gezamenlijke hobby is natuurlijk altijd handig :)
De wond is gelukkig dicht, geneest verder goed. En achteraf gezien zat hij niet exact onder de singel, maar ervoor. Maar even geen singel na een trap die zo'n wond veroorzaakt heeft, is ook dan wel een goed idee lijkt me. Maar ze loopt weer fijn onder het zadel nu :D

Over een ruim half jaar allemaal leuke veulen foto's hier zo te lezen <3

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 19:06

Bedankt Rosanna & Meya :) Het is niet super goed gegaan. Was wel tevreden maar omdat het toch een selectie wedstrijd is word er altijd strenger gerekend daar. Zit ook te twijfelen of ik de tweede wel mee ga doen met Donner of dat ik Gestoa daar in de B ga starten. Mijn doel was toch niet om de selecties mee te rijden omdat er altijd super goede en dure paarden starten daar en dan weet je gewoon dat je onderaan mee draait in welke klasse dan ook.

Hopelijk gaat het helpen Rosanna! Gaaf om op zo'n jonkie te rijden!

Fijn dat de wond goed is genezen aaidaa!

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:18

Ik had vandaag een onderlinge wedstrijd. Eerste keer op pad in ca3 maanden, eerste keer weer binnen. In principe liep ze heel fijn, maarrr, mensen die een hand door hun haar halen, of door een deur lopen,of ademen, dat is natuurlijk allemaal doodeng :roll: ze is een keer of 3 weg gesprongen, daardoor in de verkeerde galop, overspringen, wegschieten ipv halsstrekken.. Al met al nog 180, maar het was wel echt zonde zeg maar. Dus het was een goed idee om eerst even onderling te doen voordat we weer echt op pad gaan, heeft ze weer even kunnen wennen haha.

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:25

Meya @ ik heb even gegoogld een hele gave hengst !!
Dan mogen wij samen nacht wakken haha

Aaidaa@ ik kan niet wachten haha vind het zo spannend !!

Fijn dat ze fijn liep !
Jammer dat ze wat schrikachtig was maar dat komt vast wel weer goed.
Ga je nu nog een onderling rijden of volgende keer gewoon starten?


Veertje@ fijn dat je zelf tevreden bent soms zijn jurys ook wel heel erg verschillend van wat ze willen zien. En snap wel hoe je er over denkt kwa selecties en dure paarden.
Is hier in de omgeving ook wel.

Ik heb me vandaag opgegeven voor een wedstrijd zaterdag in de B 1 proefje ben erg benieuwd hoe Flappie het gaat doen :)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:10

@aaidaa, jammer van de spanning, maar zoals je zegt ze heeft er alvast aan kunnen wennen. Wie weet hoe het de volgende keer gaat!

@Rosanna, ja ik twijfel nog een beetje of ik de tweede mee ga doen. Denk het wel, maar goed dan weet ik hoe ik ervoor sta.

Super spannend om je eerste B te gaan rijden! Ga je de proeven nog echt oefenen of zie je het tegen die tijd wel?
Ik heb met Gestoa ook mijn B debuut gepland staan, hopelijk blijft alles goed gaan met haar. Heb haar al eens B gestart met clubwedstrijd hadden toen zonder echt oefenen 197,5 gereden ofzo :)

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:03

@Rosanna, de volgende keer gaan we weer voor het echt :)
Succes zaterdag!!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:14

En weer even bij gelezen, jullie gaan hier zo hard elke keer! :+

Van vallen nog wel blauw maar niet meer dan beetje stijf/spierpijn gehad gelukkig.
Rijden van 3 paarden is inderdaad soms best druk, maar scheelt 3jarige echt niet vaak hoeft en voor een ook bijrijder heb die haar op wedstrijden start, dus ook lekker traint. En een heel fijne eigenaar van de paarden die ook met alles helpt, dan hoeft het niet snel snel, maar als ik bv ene op stal zet en andere pak en begin te poetsen, wisselt hij spullen vast.

Meya, leuk dat jonge dier zo braaf is, duimen dan dat nog even doorgroeit. En supergoed van je les! Fijne plaatjes ook, komt helemaal goed!

Veertje fijn dat de les goed ging, met instructrice nu besproken hoe en wat? Fijn wedstrijd wel tevreden was maar jammer op selectie bij jullie dan zo anders gepunt wordt, dat is hier niet gelukkig. Ook leuk om met andere dan kilometers te gaan maken in de B.

Rosanna, goed dat jullie de dierenarts erbij betrekken, hopelijk positieve uitkomsten straks na de behandeling. En leuk zelf op de 3jarige hebt gereden, wel weer even wennen dan hé zo'n jonkie.

Marietje weer fijn bezig dan ook, die wedstrijd komt echt goed, en aan elkaar plakken komt straks dan ook wel weer!

Aida wat een supergave foto's en ook een hele gave ervaring denk ik om dit met jouw schoonvader te doen!? Man/vriend zelf niet actief in de paarden?
En goede oefening dan vandaag op de onderlinge, slim gepland, kan je straks weer officieel op pad.


Hier was gisteren de eerste selectie en vanwege ontzettende drukte en slechte bodem helaas al niet echt fijn kunnen losrijden, paard was braaf maar er was gewoon echt geen ruimte om te galopperen oid, dus dat kon uiteindelijk paar minuten voor mijn proef pas. in de ring vond ze helaas echt alles weer doodeng dus aantal keer getwijfeld af te groeten, maar als oefening toch maar doorgereden. Wonder boven wonder nog 177 en naast heel rijtje (terechte) 2en en 3en toch ook nog mooie cijfers. Zo ontzettend balen, want ze kan het makkelijk, maar omgaan met spanning is zo moeilijk te trainen, behalve km maken, hoe frustrerend het gisteren ook was. Volgende week maar nieuwe poging en dan pas weer eind november

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:44

@haike, ik ken mijn vriend van de studentenpaardrijvereniging tijdens mijn studietijd, we hebben ook nog samen in de springles gezeten na die tijd, maar hij rijdt eigenlijk niet echt meer. En met zijn 2meter lengte paste hij ook echt niet op die kleine mongoolse paardjes haha.

Jammer van de selectie! Maar ontzettend druk + slechte bodem, dan zou ik het ook niet zo best doen denk ik. Hopelijk volgende week beter!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 22:39

Oh leuk, ben me aan het bedenken of ik hem dan ook ken, maar denk het niet. Ik was nationaal niet zo heel actief.
Maar met 2 meter op die paarden lijkt me inderdaad niet ideaal en als weinig rijdt, zullen het ook echt lange afstanden geweest zijn.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 06:33

Hij is ook gewoon te zwaar voor de limiet van 85kg
Maar ik denk niet dat je hem kent, hij is volgens mij maar een keer of 3 mee op SO geweest. Kan ik je daar van kennen dan? Ik heb nog twee jaar vns bestuur gedaan en heb er nog redelijk lang rondgehobbeld. Maar vooral nationaal, ik ben 1x meegeweest naar een SRNC in België maar verder niet.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:13

Stuur je een pb!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:13

:wave: Goedemorgen!

@ Aaida; Wat gaaf zeg! Dat is een reis die je niet alledaags maakt!
@ Veertje: Hoe is je wedstrijd gegaan?
@ Rosanna; Jeetje joh, wat heeft ze precies dat ze aan haar gewrichten is geholpen? :(:)
Stoer van je 3 jarige!
@ Aaida; Fijn dat de wond dicht is
@ Veertje; Joh, gewoon mee doen :j Je moet het zien als een normale wedstrijd!
@ Aaida; Gelukkig dat het een onderlinge was! Kan je toch mooi als oefening meenemen
@ Rosanna; Leuk, veel succes vast!
@ Haike; Jeetje joh, wat zonde en jammer! Dat ze op zo'n locatie selecties organiseren?!!

Hier ook wedstrijd gehad, ik zit weer op mijn roze wolk! Hij deed het super super super! _/-\o_
Ik had voor ogen; als hij maar braaf is dan is het goed, was toch alweer bijna 5 maanden geleden ...
2 x eerste en mooi 3 punten mee naar huis! *\%/*
De proef fietste ik eigenlijk zo door, het aan elkaar plakken ging beter dan ooit. :')
Laatst bijgewerkt door Marietje35 op 14-10-19 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:15

Wat tof Marietje, gefeliciteerd!!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:17

Dank je! Ben ook heel erg blij :D
Zaten ook nog domme foutjes in, ik rij uit mijn hoofd en vergat een onderdeel .... belletje! kostte me dus -2 8)7
Komend weekend weer, hopelijk is hij dan net zo fijn te rijden.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:25

succes alvast! Als hij zo lekker blijft lopen, komt dat vast goed +:)+

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:31

Gefeliciteerd Marietje, goed dan toch gegaan bent!! Toch ook te streng dus voor jezelf.

Selectie op deze locatie snap ik ook nooit naar helaas elk jaar weer en nu zelfs 2x. Maar als komende selectie weer slecht rijd, heb ik al geen kans meer, dus kan ik die ook overslaan, zoek ik de fijne locaties uit

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:33

Waar was die selectie? Ik zou mooi klagen ....

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:00

Volgens mij elk jaar al klachten over maar zijn er niet meer locaties die willen organiseren. Maar dit jaar was ook wel echt heel erg.

Er is 1 losrijdring en dan in de hal ernaast 1 ring m en 1 ring b tegelijk, dus dan is het al druk met ruiters.
En nu was ik om 18.07 en het was van 17.45-18.00 ringverkennen en kwamen er dus vanaf 1730 nog heel veel ruiters vast rondstappen (erop en aan de hand) om dus even de ring in te mogen. Maar aangezien die dus pas veel later zelf hoefde te rijden, deden die niet meer dan gezellig met z'n allen naast elkaar stappen.
In de ring mocht je daarna alleen stappen en draven maar liepen er dus 2 ook aan de hand lekker op de hoefslag, steeds in de hoeken stilstaan, en als je er dan wat van zei, kreeg je een grote mond terug, want 'rijbaan regels waren alleen geldig tijdens losrijden en dat was ringverkennen niet'...... Dat sommige mensen wel al vrij snel daarna moesten starten, snapte/boeide ze niet. |o

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:02

Bizar hoor! Welke regio start jij dan?
Over losrijden etc; breek me de bek niet open! Wat kunnen mensen soms overal lak aan hebbeN.....

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 22:04

Gisteren was er een fotograaf aanwezig. Toch wel blij met het algemene beeld. Het kan nog veel beter, maar het is ook zeker minder geweest.
Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:09

@ Aaida; Leuke foto's!! Beeld is inderdaad niet verkeerd toch zo?
Wat me alleen wel erg opvalt is hoe schraal hij/zij is, mist best wat vlees en spier?