[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:19

Dee_Es, wat zonde van de spanning, zo jammer als je dan weet dat je met iets meer tijd voor de start je meer had kunnen laten zien. Desondanks gefeliciteerd met je winstpunten, maar kan me voorstellen dat je meer had gewild.

Zijgangen rijden is echt de beste tip tot nu toe. Piekmomenten ga ik rekening mee houden, maar daar buiten kan het ook nog flink druk zijn met slecht weer (in de winter schijnt 12 paarden ook voor te komen). Gisteren voor het eerst in de buitenbak kunnen rijden, alleen, en dat ging goed, behalve dan dat ze druk en hengstig was en er iemand een autodeur dicht sloeg achter de heg :(:) Begin er aan gewend te raken dat ze letterlijk altijd de dag voor een wedstrijd zo'n bui heeft, qua omgaan met spanning is het ook best leerzaam.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)


veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:38

Nog mensen die dit weekend op pad gaan?

Roosje super dat jullie L1 mogen starten! Alvast veel succes met jullie debuut!

Dee_Es, wat jammer dat er zoveel spanning was. Toch netjes om dan nog 2 winst te rijden! Heb je het toch goed opgelost!

Ik heb gisteren weer even gereden met Gestoa. Gisteren alweer wat langer gedraafd. We konden niet echt heel fijn rijden omdat het weiland zo nat was. Vanmiddag mag ze lekker mee naar buiten als het droog blijft. Hier even een screenshot uit een filmpje. In vergelijking met de vorige keer liep ze al iets meer bovenin i.p.v op de voorhand. Ze hoeft van mij echt niet perfect bovenin te lopen maar ze moet zichzelf wel meer gaan dragen :) Het is allemaal nog lang niet perfect, maar ze wilt wel echt weer graag werken
Afbeelding

Dit was maandag:
Afbeelding

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:14

Ik vind het grappig om te lezen dat veel inderdaad aangeven dat het niet goed ging maar dan toch nog winst gereden hebben :) Bij mij ging 1 proef niet goed en hadden we ook maar 169 punten en degene die wel goed ging maar 181 :')

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:24

Hoihoi! Mag ik me hier misschien ook melden? *D
Ik heb net de laatste pagina's een beetje teruggelezen. Wij zijn nu ongeveer een jaartje bezig samen.
Nu willen we in november eens een oefenwedstrijd meepakken om te pijlen hoe we er voor staan *D

Nu trainen we vooral veel op lengte in haar hals (en daarmee lichaam), tempo (ze kruipt snel terug in tempo als ze het spannend vind) en mooi recht gebogen zijn.
Ze is links nog wat sterker dan rechts, dus dat proberen we er een beetje uit te krijgen.

Dit zijn wij! het is nog lang niet wat het moet zijn, maar toch zit er elke keer weer vooruitgang in *D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ohja ik ben Sanne, 23 jaar & m'n pony is Nova, 6 jaar & een Epony!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 21:27

Dee_Es schreef:
Respect voor je bijleespost Melissa :D veel succes donderdag!

Wij morgen morgen weer op pad. Vandaag nog even gelest, puur basiswerk/rechtrichten gedaan. Was erg hard werken maar hopelijk hebben we er morgen profijt van. Daarna krijgt ze een paar dagen vrij en daarna gaan we naar de selecties toe trainen.


Zie nu pas hoe lang die is geworden :+

Roulette dat is wel echt heel veel in een 20x40 bak.. Zou ik ook niet zo vrolijk van worden

dee_es wat zonde dat je paard zoveel spanning had.. Snap dat je daar flink van baalt zeker gezien jullie op moment zo fijn gaan! Selecties L1 rijden is ook niet erg toch?

Veertje fijn dat je weer even hebt kunnen rijden met Gesteo, balen dat de wei zo nat is! Heb je geen bak tot je beschikking/

Welkom Sanne, Nova is leuk!!

Ken gisteren meegehad naar de oefendressuur, eerste keer weer binnen. Ze deed het heel fijn :)
Ze vond het altijd nog heel spannend om het eerste rondje alleen de baan door te moeten, als er dan iemand om de baan een rondje meeloopt is het goed. Gister dus wel zelf geprobeerd en ze ging vol vertrouwen netjes naar achteren :) 2e proef vond ze de zijkant even iets spannend maar ook dat was gauw goed. 1e proef kregen we onwijs leuk commentaar en 209,5 punten en in de 2e proef 195. Op naar het indoorseizoen :D
En als kers op de taart deed de papa van Ken daar ook mee wat we niet wisten. Zo leuk om die eens in het echt te zien lopen, en wauw wat is dat een gaaf paard <3 <3

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 21:37

Welkom Sanne! Wat is Nova een onwijs knappe pony zeg!

@Melissa, aan de overkant is wel een bak maar die is veel te zwaar voor haar en dat is niet zo'n goed idee om daar dan in te rijden. Misschien dat ik binnenkort wel even naar de binnenbak ga stappen maar dat is even kijken of dat kan

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 21:41

Melissa, wat leuk! Super fijn dat het bij jullie zo goed ging en dat je de vader van Ken nog hebt gezien.

Onze wedstrijd vandaag was uit de categorie schiet mij maar lek. Heb ik eindelijk een keer een echt ontspannen paard, kon ik er een keer echt aan rijden, kwamen we best fijn de proeven door, ook al had het best ietsje actiever gemogen, hebben we 171 en 174. Echt, super gespannen zwaar over tempo paard nauwelijks in kunnen houden rij ik dubbele winstpunten, rij ik fijn krijgen we dit, I'm lost _-:(

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 22:29

Roulette dat meen je niet. Wat zuur. Wat stond er voor commentaar op je protocol?
Met 12 man in een 20x40 bak lijkt me alleen te doen als iedereen dezelfde kant op gaat rijden of niet? Ik zou gek worden denk ik :=

Melissa, dat was een geslaagde oefening dus, super punten!

Sanne wat een leukerd! Op de foto's ziet het rijden er fijn uit.

Super bedankt voor jullie opbeurende berichtjes. Ben ook wel streng voor mezelf maar ik rij ook niet met een paard dat nog niks kan en kent. Ze zet er alleen nogal graag een kop op :'). Had trouwens 1 wp, had 2 jury's (Tommie Visser <<)), nu dus L1+9.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 07:46

Sanne, welkom! Knappe pony heb je!

Melissa, mooi resultaat hoor.

Roulette, frustrerend kan dat zijn.... daarom moet je ook gewoon kijken naar je gevoel. Als dat maar goed is geweest :j

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 08:45

Dee_Es, commentaar is 2 pagina's nageeflijkheid en actiever (en dat ik vriendelijk rij). Op zich inhoudelijk wel commentaar waar we iets mee kunnen, maar wat ze wilde zien was wel een beetje hoog niveau voor de B, de rest had ook geen winstpunten en hetzelfde commentaar overigens. Gisteren geschreven voor de L1 en L2 en daar ook weer veel van geleerd.
Ach, de dagen dat het echt vol is zijn de dagen dat ik op mijn oude stal niet eens had kunnen rijden, dus ik probeer het maar als winst te zien dat we dan nog iets kunnen.

Sanne, welkom, leuke pony!

Veertje, wat fijn dat Gestoa en jij weer aan de slag kunnen, ziet er fijn uit.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:31

ninavo schreef:
We hebben helaas 2 weken niet kunnen trainen door wat vervelende omstandigheden... Nu kan ik zaterdag pas weer en dat betekent dat hij bijna 3 weken stil heeft gestaan. Hij wordt dan mega stijf dus ik verwacht de eerste maand weer te moeten besteden aan loswerken, daarna weer proefgericht moeten trainen en dan wordt het eind november of later...

Youtube filmpjes vind ik ook nooit echt iets van kloppen, ik kijk wel altijd de filmpjes op de knhs proevenapp, dat is fijn om de proef vast een keer goed te zien. Ze geven daar echter geen punten!


Ondanks de verwachting dat hij mega stijf zou zijn liep hij perfect! Misschien hoeven we ons debuut dan toch niet uit te stellen. Meneer is gisteren ook helemaal getoiletteerd, dus hij ziet er weer prachtig uit!
Een foto met de oude vertrouwde bokt kwaliteit :')
Afbeelding

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:07

Dankjewel Roulette, ons debuut hebben we vast staan voor nu op 9 november. Nog mooi de tijd om alles op te pakken. Vandaag onze eerste galop sprongen mee gepakt en ze had er erg veel zin in haha. Zit nog genoeg werk aan, maar ben al blij dat ze zich goed voelt. Gaat het tegen die tijd toch niet dan melden we ons gewoon af :)

Ninavo, knap paardje zeg! Fijn dat het toch goed ging ondanks dat je een paar weken niet hebt kunnen rijden!

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:29

ninavo: wat een knap paard zeg!! Wow

xSannee: welkom, wat knap met een e pony tussen de paarden! Maar ook echt een knapperd die gaat zeker wat ogen doen staren.

Vandaag zijn Kamea en ik weer op wedstrijd geweest, vorige week hadden we nog 172p. Vandaag reden we naar de 185,5! Ze liep zo lekker, zelfs zevens op de galop en dat terwijl dat haar moeilijkste gang is.
Verruimen en halsstrekken zijn echt nog punten om aan te werken en daar lieten we wederom punten op vallen. Maar ben zo blij en ze deed het zooo goed *\o/*

Edit: ohja, afwenden en rechtuit is een moeilijk dingetje, is nog wat zwabberig haha. Vandaar de terechte 4 :P

Hieronder een foto van het protocol
Afbeelding

Esva
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:52

Trots!
Wij hebben een jaar geleden ons eerste paard gekocht. 6jarige van 170. Ik rij hem samen met mijn 13 jarige dochter. Zij heeft vandaag haar 2e wedstrijd gereden (1e was afgelopen mei)
Zij moet natuurlijk bij de paarden starten dat is eigenlijk wel jammer voor haar, maar het maakt me super trots. Ze had gewoon 2 winstpunten vandaag. 189,5 en 186,5 Ik moet binnenkort ook maar eens zelf starten

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:08

Esva: wat super gedaan zeg! Een paard delen kan best, ik en mijn zusje delen al jaren onze pony’s en paarden. Dan heb je geen bijrijder meer nodig als je het wat drukker hebt :')

Sorry kon het niet laten om nog een fotootje te delen die net online kwam. Zo trots op hoe ze al loopt! Je ziet op deze foto dat ze nog best wat overbouwd is. Hoop ook dat ze echt nog een groeispurtje krijgen gaat, wie weet.. :')

Afbeelding

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:47

Dankjewel allemaal! *D
& Deempjexxx, ja pony tussen de paarden haha, ach, ben nooit een fanatieke wedstrijdruiter geweest en wel altijd gek op pony's geweest, dus er kwam een pony haha!!
Maar zeker in de dressuur moet dat goedkomen.

Super fijne punten Melissa! *D

Fijn dat het toch goed ging ninavo! Knap paard!

Mooi protocol Deempjexxx! Ik oefen het binnenkomen op de AC ook regelmatig, maar dat blijft best lastig _O-
Leuk dier heb je!

Esva; knap van je dochter! Stoer met 13 tussen de paarden *D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 23:34

Bedankt voor alle complimentjes! Ik vind hem ook heel knap <3
Dit is hoe wij rijden vandaag de dag:
(Ik ben me bewust dat mijn houding en armen nog niet goed zijn)
Afbeelding
Afbeelding

Esva: Wat stoer van je dochter! Mooie punten hoor.

Deempjexxx: nette proef! Ging het deze keer voor je gevoel ook beter?

Veertje99: ik hoop ook mijn debuut te kunnen maken rond die tijd! Alvast veel succes en plezier gewenst in ieder geval

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 05:06

Deempje, gefeliciteerd! Mooi hoor!!

Esva, wat leuk van je dochter. En inderdaad zelf ook maar eens dan ;)

Ninavo, jammer van je armen, dat verstoord het beeld wel een beetje. Maar je bent jezelf er van bewust, dat is het belangrijkste :j dan kun je er ook aan werken.

Hier enorme twijfels of ik woensdag wel mijn debuut moet maken. Omdat ze ziek is geweest heb ik niet aan de rechtergalop kunnen werken (die hebben we dus niet) wat ik wel enorm zonde vind! Daarnaast gaat het nu ook niet super lekker na 2 weken “vakantie”... Anderzijds kan ik ook gewoon 1 proefje starten voor de ervaring (zit enorm lange tijd tussen de 2 proeven dus dat vind ik te veel voor haar) en wilde ik sowieso eigenlijk gaan voor de ervaring.... twijfel twijfel twijfel....

Esva
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-10-19

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 07:41

Leuke reacties, bedankt. Afbeelding


ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:11

linda2008 schreef:
Deempje, gefeliciteerd! Mooi hoor!!

Esva, wat leuk van je dochter. En inderdaad zelf ook maar eens dan ;)

Ninavo, jammer van je armen, dat verstoord het beeld wel een beetje. Maar je bent jezelf er van bewust, dat is het belangrijkste :j dan kun je er ook aan werken.

Hier enorme twijfels of ik woensdag wel mijn debuut moet maken. Omdat ze ziek is geweest heb ik niet aan de rechtergalop kunnen werken (die hebben we dus niet) wat ik wel enorm zonde vind! Daarnaast gaat het nu ook niet super lekker na 2 weken “vakantie”... Anderzijds kan ik ook gewoon 1 proefje starten voor de ervaring (zit enorm lange tijd tussen de 2 proeven dus dat vind ik te veel voor haar) en wilde ik sowieso eigenlijk gaan voor de ervaring.... twijfel twijfel twijfel....


Ja ik steek nu af en toe mijn armen even naar voren om er zeker van te zijn dat ik niet in de teugels ga hangen met het doorzitten, dat vind ik nog net wat belangrijker dan het beeld wat het veroorzaakt. Zodra ik van mezelf weet dat ik niet meer hang zal dit al minder worden.

1 proefje zal vast geen kwaad kunnen, als je haar gewoon niet overvraagd komt dat vast wel goed!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:18

XSannee: Dat binnenkomen op de ac lijn is inderdaad echt een ding hoor, ik oefen het zo vaak maar bij een jong paard is zo’n lange lijn echt heel lang. Maar dat zal zeker wel goed komen als ze wat meer balans heeft.

Ninavo: het ging echt een stuk beter, ze was zo fijn te rijden en gewoon rustig tempo en niet zo overhaast.
Jij hebt ook een gaaf dier hoor, ziet er goed uit. En goed dat je de punten weet waar je aan werken moet!

Linda2008: Bedankt!

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:34

Pff jullie gaan hard ineens. Ik lees wel mee op mijn telefoon, maar reageren vind ik zo lastig dan. Dus dat doe ik als ik weer achter een computer zit.

Roulette_ 12 paarden in een binnenbak? :oo Ik moet er niet aan denken.. Kan je niet bijv smorgens vroeg gaan rijden?
En tsja, het blijft een jurysport. Ene keer krijg je de punten cadeau als je ze niet verdient, en de andere keer verdien je ze maar krijg je ze niet. :(:)

xSannee wat een gave pony heb je! En leuk, een medestander die met een pony tussen de paarden start.

melissa_93 niet even een foto van jouw paard en de papa gemaakt? Mooie punten hoor!

ninavo knap paard! Leuk he dat toiletteren. Ik kan er echt van genieten als ik alle lange haren zie verdwijnen. :Y) Zonde van je houding op de rijfoto's, want paard loopt fijn.

Deempjexxx wat een mooi protocol! Fijne jury, met 4en en 7ens. Daar heb je wat aan. En foto ziet er netjes uit.
Ik moet toch eens hoognodig dat binnenkomen gaan oefenen, ik vrees dat wij daar anders ook 4en voor gaan krijgen. :+

linda2008, je rijdt met een jonkie, in de B! Gewoon je debuut gaan maken en gaaaan. Je gaat voor de ervaring EN het plezier. Niet zo perfectionistisch zijn dat je gelijk alle oefeningen voor een 10 wilt rijden, focus je eerst op de andere doelen. ;)

Mijn knapperd was dit weekend mee naar de laatste show van dit jaar, ze heeft zich weer super laten zien. <3
En wij hebben lekker impulsief volgende week ook ons debuut in de B. :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:16

Absque, wauw wat een mooie foto’s <3
Dankje! Dat zijn opbeurende woorden en daar heb je helemaal gelijk in :j

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:22

Gaaf he? Ben er ook zo blij mee. :+:
En ik herken je gevoel helemaal hoor. Maar wat ik heb geleerd is om realistische haalbare doelen te stellen, en niet alles tegelijk willen. Zo begin ik na elke wedstrijd met 'ik ben in ieder geval blijven zitten'. Ook dat is natuurlijk een prima doel en tot op heden altijd haalbaar gebleken. :+

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:12

Deempjexxx Fijn dat niet alleen de punten beter waren! Helaas is het paardje niet van mij maar ik mag hem wel als mijn eigen beschouwen, ik krijg 2x per week les dus dat geeft mij veel duidelijkheid over wat er verbeterd moet worden.

Absque_dubio ja heerlijk dat tutten, hij vindt het ook mega fijn. Als ik hem aan het poetsen ben wordt ik ook altijd heel lief terug gekriebeld!
Over mijn houding, daar ben ik zelf ook nog niet tevreden mee, maar als je kijkt waar ik vandaan kom is het al een hele verbetering:
Afbeelding
Hier verzorgde ik Ziezoe nog niet.

Wat een mega gave foto’s!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ctje5 en 12 bezoekers