Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 19:53

Ir1ne schreef:
ik heb vandaag een smw gereden (samengesteld mennen) en een klein onvolkomenheidje gehad. denk dat ik maar ga golfen :+

Nou wil ik wel weten wat er gebeurd is, klinkt boeiend :D

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 19:54

ik kreeg trouwens ook nog commentaar op de naam van mijn paard: hij heet Chippendale, nou noemen wij hem nooit zo, (Chip, Chippie, Chipa, CD) maar dat is nogal een bron van discussie of hilariteit... alsof ik m zo genoemd heb...... hahaa

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 19:58

beatje schreef:
Ir1ne schreef:
ik heb vandaag een smw gereden (samengesteld mennen) en een klein onvolkomenheidje gehad. denk dat ik maar ga golfen :+

Nou wil ik wel weten wat er gebeurd is, klinkt boeiend :D



hahah nou.........

het was zeik en zeiknat, en ik galoppeer mijn vaardigheid (poortjes rijden/pionnetjes met ballen erop) nu omdat het lijkt alsof hij dat makkelijker vindt... maar van poortje 9 naar poort 10 was krapjes dus nam ik hem terug. van 10 naar 11 weer galopperen maar met dat hij afzet glijdt hij weg en legde ik net de zweep aan.

resultaat was dat hij zn been zo hoog optrok dat hij over de streng landde en dus de streng (daarmee trekken ze de koets) tussen zn benen had. dat had ik zo snel niet door. Toen raakte hij in paniek (lees, keihard bokkend er vandoor vliegen, geen houden aan), normaal red ik me wel met de leidsels en mn rem maar de rem werkte niet, resulterend in een soort sleetje in de modder (scoot scoot) en mijn leidsels glipten steeds verder weg door de regen.... %)

heb maar gegild naar mijn vriend, die is tevens mijn groom en we zijn een superteam. we doen altijd alles samen. Gelukkig heeft die aardig wat in de mouwen, want anders was ik recht door het juryhokje heen gevlogen. #)

Wat is zon paard dan sterk he... en dan te bedenken dat mijn chippie eigenlijk altijd heel zoet is. Die is praktisch nooit stout. :(:)

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:15

Ah nee. Hij schoot even uit zijn panty en deed zijn naam eer aan.
Verder alles wel goed afgelopen of veel schade?

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:23

Nee ging goed. Alleen gediskwalificeerd omdat ik op de storm tour een poortje van de verkeerde kant nam :+ daarbij wel een bordje plat gewalst trouwens ..

Paard is echt niet gemeen of stout maar wel een beetje dommig. Daardoor de paniek. Hij zal wel lekker slapen, hij was echt op na de tijd.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:29

Dat is wel even schrikken Ir1ne. Gelukkig goed afgelopen! Dat is de reden dat ik altijd met bokriem reed. Ik ben eens vol over de kop gegaan met wagen en al omdat Punette haar been over het lamoen kreeg. Wil ik niet nog een keer proberen. Ik heb gevoeld hoe het is om vast te zitten in prikkeldraad. Dat doet pijn zeg maar.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:34

Hij had zn been alleen over de streng gelukkig. Ik heb er sporen riempjes aan om de strengen hoger te houden, maar die was geknapt ..

Hij bokte niet hoog, meer een soort wipwap. Echt paniek.

Klinkt trouwens heel eng met koets en al over de kop...

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:38

Ja, is geen aanrader. Ik heb Punette daarna ook nooit meer voor de wagen gehad. Wel voor de slee, dat vindt ze echt geweldig.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:48

Wij moesten doorrijden van de jury. Heb de marathon ook nog uitgereden. Rommelig, dat wel. K ben normaal echt niet bang maar als je zo weinig controle hebt (vol in de rem, leidsels die glijden) is het wel eng..

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 23:52

Oei eng avontuur :(:)
Hier toen ik nog een jong meisje was eens met de fiets in het prikkeldraad beland, is inderdaad heel pijnlijk.

Ik moet morgen eens kijken hoeveel winterdekens er nog heel zijn, sowieso 3 :=
Morgen of maandag ga ik de paarden scheren dan zijn dekens wel handig.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 07:06

Jeetje wat gaan jullie hard.

Irene dat is schrikken, gelukkig goed afgelopen.

Ik heb nu net 2 nachten in mijn huisje geslapen. Gisteren nog met mijn moeder en vannacht alleen. Vond het enorm spannend, want hoorde andere geluiden dan gisteren. Wel veel beter geslapen.

Ik ga zo richting Broekelo voor de cross, zin in maar ook wel spannend. Hopelijk is het niet glad geworden. Nouja 9 uur rijd ik pas weg haha

rover_
Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 07:49

Wat een schrik Irene, gelukkig toch nog ‘goed’ afgelopen. Wat een gepiep over zijn naam...

Succes Joyce, hoop dat gladheid meevalt.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 08:27

Ir1ne schreef:
Wij moesten doorrijden van de jury. Heb de marathon ook nog uitgereden. Rommelig, dat wel. K ben normaal echt niet bang maar als je zo weinig controle hebt (vol in de rem, leidsels die glijden) is het wel eng..


Doorrijden nadat het been weer over de streng is gehaald of ervoor ook al? Ik snap het ook wel weer, daarmee proberen ze je te helpen, en je paard, om over de angst heen te komen.

Succes Joyce in Boekelo!

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 09:00

haha nee, we hebben uiteraard alles weer vastgemaakt zoals het hoort!

Idd gezeur over zn naam, snap ik niet zoveel van, zo erg is het nu ook weer niet...

Succes Joyce en veel plezier!

Karin_deB

Berichten: 8247
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:39

Even schrikken inderdaad. Gelukkig goed afgelopen!

@karev,worden jouw betonplaten in de paddock niet glad??

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 15:57

Hoi allemaal!

Ik post niet veel maar lees wel met jullie mee :)
Ons bouwproject begint op z'n eind te lopen. Heeft een van jullie toevallig nog behoefte aan een partijtje stenen en een restje kalkzandstenen? Mag gratis mee (Maarsbergen). Misschien dat we nog meer materialen over hebben, zou ik even moeten kijken.


Afbeelding

Afbeelding

Slmt9

Berichten: 4799
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:57

Mag ik ook even een ander advies vragen? Mijn paard krijgt 1x in de twee jaar last van aarswormen. Ik heb hem nu vier weken geleden ontwormt met panacur, de vorige keer deed ik dit na zes weken nog een keer. Ik vraag me af, is dit nodig?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:38

Als ze al wormen hebben (dus zichtbaar) zou ik zeker nog een keer ontwormen.
Toen ze hier bloedwormen hadden hebben we met panacur solution 2,5% ontwormd https://images.app.goo.gl/cUC24YcJfFgncHkr6
Gedurende 7 dagen elke dag ontwormd.

rover_
Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:30

Heb het ooit 1x gehad bij een paard en moest toen inderdaad ook een herhaal kuur geven. Verder iedere dag met plakband rondom anus en onder staart de eitjes weghalen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:55

Verdorie mijn oude merrie heeft een snee boven dr oog. Ik heb net lang getwijfeld, het staat iets open maar ik ga het niet laten hechten. Dan maar een lelijk litteken Morgen komt de arts ook op werk en kan ik aan haar evt ontstekingsremmer oid vragen.
Het is echt een merrie met flinke problemen in de omgang, ik ben draagmerries gewend, veulens, jonge paarden etc en zij staat in de top 3 lastigste paarden in de hand die ik ken ( helaas)
De merrie is gewoon te vervelend, spuiten tot verdoven is al een uitdaging en erna boven het oog hechten is net zo`n uitdaging. Een foto maken was al flink inzoomen en steigeren, achteruit lopen draaien etc.

Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 13-10-19 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:58

Balen Lynn. Ik heb ooit een paard gehad die echt een lelijke jaap had. Had prima gehecht kunnen worden alleen zagen we het te laat. Uiteindelijk dagelijks wassen en groene leem en het is zo goed als weg gegaan. Je zag een klein litteken maar die had hij al meer op zijn hoofd.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:02

ik heb nog even foto bijgevoegd, is niet groot, wel vrij diep al laat ze er gewoon echt niet aankomen. na 10 min. draaien kon ik er wat Betadine zalf inkrijgen maar ook dat was met rondjes draaien, steigeren, trekken etc
wassen en wat anders erop krijgen staat gelijk aan zelfmoord poging

Dan helaas maar een lelijk litteken en hopen dat er geen vuil inzit of komt

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:13

ohhh LN, dat had mijn oudje van de zomer ook. rotplek om te zien, en natuurlijk op zondagochtend.. Maar helemaal niets aan gedaan en was al snel dicht en je ziet er echt niets meer van...

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:21

Niet te druk over maken Lynn Nikita. De wond zit boven haar oog. Dit komt wel weer goed hoor.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:35

Jeetje schrikken zeg, hopelijk komt het weer goed en valt het litteken mee.