Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:27

Leuk, gefeliciteerd! Misschien is het voor jezelf leuker om mee te praten in het "veulens 2019" topic? In dit topic zijn alle paarden en jaar ouder, van 2018 :)

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:44

Ik vind je foto's mooi hoor vulina {:}
Of nja. Wat erop staat natuurlijk

Ik heb weinig spannende foto's. Wil van het weekend mn veulen bij ze in gooien. Eens zien wat daar van komt. Of het goed gaat. Ik hooooop het wel

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:45

Wat leuk al die verschillende visies over hoe en wanneer jullie wat willen gaan doen!

Met Tjitske neem ik nu paar grondwerk lessen en gaat al best goed. Meer doen we ook niet, vast staan borstelen en af en toe lopen.

Haha en zo af en toe even plagen, maar ze is zo braaf.
Afbeelding
Afbeelding

En haar mooie billen :D

Afbeelding

Joltsje

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 21:16

@vulina, ik zag ze over het hoofd :Y) en ik mis een mooi vosje naast zijn vriend

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 21:20

Zo te zien een goede beweger Vulina!

Leonie, fijn dat alles goed is gegaan.

Maximus een mooi halster met naam.

En Tjitske al mooie ronde friezenbillen.

salatiga1995

Berichten: 1943
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 23:45

Kan knap showen Vulina! Ga je die naar de hengstenkeuring doen?

Fijn dat alles goed is gegaan Leonie! Hoe lang moet hij nu binnen blijven?

Ik vind Tjitske steeds knapper worden! En zo'n lieve uitstraling heeft ze <3

Hier weinig te melden, heb nog geen nieuwe foto's van de opfok gekregen en kan zelf moeilijk langs :+
Voor de fokkers die elk jaar fokken, zitten jullie ook nu in het veulens 2019 topic? Ik heb nu dus een veulen van 2019 gekocht maar vind het toch anders om dan in het 2019 topic aan te sluiten terwijl ik het hele dikke buiken topic gemist heb (en dus de geboorte/aftellen etc naar de veulens ook) vind het hier dan toch leuker, voelt meer bekend.. :')

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 08:37

Hier is Bo deze winter al de pineut. Trailer laden, vast staan, braaf meelopen en reageren op lichaamshouding etc. Wil volgend jaar al wat in hand onderdelen starten voor de leuk. Gewoon zien als dagje uit, meneer vertroetelen en veel aandacht geven. En dan als hij drie is eens rustig gaan oppakken onder het zadel.

Vd week even een vlechtje gemaakt in zn voorpluk maar vergeten foto te maken :P wil niet dat hij er last van krijgt met die veulen haartjes die nog alle kanten uit springen haha.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:12

Hoe gaat het nu met de arme man leonie?

Hier een 2019 veulen. Gewoon aanmelden. Zitten er meer die een veulen gekocht hebben. Het is het dikke buiken topic zelf niet he!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:33

Wat leuk om te lezen waar jullie mee bezig zijn en wat jullie plannen zijn :) Ik ben niet een hele actieve meekletser maar lees wel braaf met jullie mee hoor ;) Komt ook misschien een beetje omdat ik Guusje niet super vaak zie.

Qua hoogte is Guusje nog wel een van de kleinste van de groep maar het scheelt denk ik 3-4 centimeter met de KPWN'ers die er staan dus ik maak me nog direct zorgen. Alleen hoop i kdat ze de 1,70 gaat halen maar dan moet ze nog wel 20 cm de lucht in schieten en daar heb ik toch een beetje een hard hoofd in :+
Wij willen Guusje na het volgende weideseizoen naar huis halen, dan is ze 2,5. Dan beetje grondwerk en longeren en in het voorjaar naar de keuring. Dan wanneer ze 3,5 jaar is beginnen met zadelmak maken als ze voldoende is uitgebloeid in ieder geval :) .

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:38

Hoe groot is Guusje nu? Wie weet is het een laatbloeier ;)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:40

Nou het is wel een fries natuurlijk dus dat zal ook wel schelen, die zijn over het algemeen wat later volgens mij. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe groot ze is, ze komt tot mijn oksel en ik ben 182 :+ Ik denk dat ze tond de 1,50 is momenteel maar ik ben ook alweer een maandje niet geweest.


Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:42

droversrun schreef:
Nou het is wel een fries natuurlijk dus dat zal ook wel schelen, die zijn over het algemeen wat later volgens mij. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe groot ze is, ze komt tot mijn oksel en ik ben 182 :+ Ik denk dat ze tond de 1,50 is momenteel maar ik ben ook alweer een maandje niet geweest.


Dan is ze bijna net zo groot als Tjitske, haar schoft rond 1.55 en billen zitten boven de 1.60

Welke afstamming heeft ze?

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:50

Ze is een Elias x Andries.

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:51

Ah okee

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 16:52

Hier gaat het super! Heb hem gister gemeten op 135 dus dat viel me nog mee.. hij oogt kleiner :=
Hij moet nu vooral veel naar buiten en bewegen. De zwelling is minimaal en hij lijkt nergens last van te hebben (behalve van 15 merries om zich heen die wel heel leuk zijn :roll: )

Even een foto van hoe zn zaakje er nu uit ziet (voor de zekerheid maar even in spoiler):

Spoiler:
Afbeelding

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 17:20

Mag ik mij ook melden? Ben sinds afgelopen zondag trotse eigenaar van Trippel geboren op 22-05-2018. Trippel is een merrie. Haar vader is Noakin van de Sterrebornehof. Reservekampioen op de veulenkeuring.
Afbeelding
Afbeelding

Joltsje

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:50

Welkom esscan. Wat voor ras is t?

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:51

Welkom

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:25

Welkom essxan! Wat een knapperd heb je gekocht <3

Ik heb Jacky vandaag gemeten. Haar schoft is 1m45 en haar billen zijn 1m49 :D een maand geleden was ze 1m44 bij de schoft. De billen heb ik toen niet gemeten. Ik ben heel benieuwd hoe groot ze word. Haar moeder is 1.52 en haar vader 1.68.

salatiga1995

Berichten: 1943
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:54

Welkom essxan! Ben benieuwd idd wat voor ras het is!

En ach droversrun wat wordt Guusje toch leuk! <3 als ze te klein blijft mag je haar hier brengen hoor haha :+

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:46

Fijn dat het herstel goed gaat Leonie! Ik kan weinig opmaken uit je foto maar ik zie volgens mij niets dat ontstoken is :+
Welkom Essxan :)
Dan is Jackie best al groot Yarkayunda want zo groot zijn haar ouders niet, hoe groot hoop je dat ze wordt?
Haha dankje Salatiga <3. Ze is inderdaad wel echt superrrrr leuk hoor, haar karakter is echt fantastisch, ze heeft echt overal lak aan :+ Doet compleet haar eigen ding, ik hou er van haha. Als ze maar respect voor mij behoud en tot nu toe gaat dat gelukkig goed.

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:59

Oh wat een hoop leuke verhalen, visies en foto's weer! Ik pik er even een paar uit..

@Vulina, Wat een hoop beweging zit daar al in! Ben benieuwd straks als die groot is! Naja, nog groter :')

@plutolover, Wat tof zo dat halster, staat hem goed! Is dat fijn zo, dat materiaal?

@Janinevv, die is straks al zadelmak wanneer je erop gaat hihi

@xLeoniee, fijn dat alles goed gaat!

@Essxan, welkom wat een leukert! Wat is ze voor iets?

Rose heeft gisteren voor het eerst een singel om gehad.. ze wil zo graag overal altijd bij zijn.. ok, dan mag ze ook wat doen. Ze vond er eigenlijk niet zo veel van haha, heerlijk dier is ze aan het worden!

Afbeelding

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:42

Welkom Essxan!

Eveyy, fijn, zo'n braverd! Die is straks zomaar zadelmak :j

Thanks allemaal. Ben ook wel echt blij met hem. Zag hem nu sinds jong veulen weer eens echt lopen, en hoewel hij zo slap is als dat hij groot is, is hij nog steeds heel goed :))

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:56

Dank jullie wel voor het welkom. Ze staat ingeschreven bij het bonte paarden stamboek. Is eigenlijk een mengelmoesje van verschillende rassen. Achter haar vader zit arabier en trakhener. Haar moeder is een halve Fries. Op haar paspoort staat barrock pinto.
Haar papa
Afbeelding

Haar opa
Afbeelding

Chantal2133
Berichten: 73
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 20:53

Wat leuk toch altijd al die verhalen van iedereen..

Toch vind ik het knap je paard bij de opfok kan me niet voorstellen dat ik hem een dag niet zie.. maar goed als ik dat gelijk gedaan had wist ik niet veter..

Gelukkig staat ie in een heel leuk groepje dus kan ook lekker paard zijn..

Mijne ook met een jaar gecastreerd man man wat was ik nerveus al die horror verhalen.. maar alles perfect gegaan op stal geen eens zwelling gehad elke dag afgespoten en de wei op. Was echt door de merrie want het is echt een sullie en nu is hij nog meer sullie geworden hahaha

Wat een mooie foto's allemaal tjitske mooie Fries love them..

En wat een joekels krijgen jullie allemaal.. die van mij is nu 143 volgens mijn Fokker is hij een joekel en hoor het ook van mensen om me heen dat ie groot is.. maarja zie hem elke dag dus zie het waarschijnlijk niet..

Wat doe ik met hem soms niks even wat lekkers voeren.. we wandelen veel met mijn vriendin en haar paard binnenkort maar eens alleen proberen kijken of hij dan ook nog mee loopt...is al een hoop gewent auto's brommers trekkers vissers hahaha erg eng honden maar schrok van de week van een galopperend paard dat ineens opdook hahahaha maar een echte tinker paar passen en dan niks aan de hand..

Verder doe ik niks bijzonders ga om zoals ik met de volwassen paarden omga en gaat allemaal vanzelf eigenlijk..

Afbeelding

Even een charmante snack foto samen met zijn maatje een 29 jarige merrie