[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

alicelover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:50

Gefeliciteerd Corina.

Leuke vergelijking die twee foto's Yaartje.

Natuurlijk mag dat Sammy!
Knap veulen. Wat voor eentje is het?
En wat leuk dat je hebt besloten hem te gaan houden.

En Formidable die zich weer voorbeeldig gedroeg in zijn showblok. Fijn dier! Hoop echt dat Ode wat van zijn nuchtere karakter heeft geërfd. Momenteel is het net haar moeder... staart erop neusgaten wijd open en in een snurkende draf door de wei. En dit allemaal vanwege een wandelaar in het kleine bosje naast de weide. :+

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:53

Dank je wel Alicelover.
De vader van het veulen is High Shutterfly en de vader van moeder is Canturano.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:19

Alicelover. Komt vast goed! Mijn 3 jarige van Formidable zijn ondertussen allebij zadelmak. Eerlijk en vlug, daar houdt ik wel van :j

Sammy. Mooi veulen! Verwacht je aankomend jaar ook een veulen?

Corinadrenth. Gefeliciteerd met de eerste premie!
Is er op de keuring van IHW ook echt opkomst?
Ik zie met regelmaat stamboeken die keuringen afmelden ivm te weinig deelnemers. Zo jammer altijd...

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 06:38

Zaar ging vrijdag top de trailer op en soof had pas na 30 min door dat ze weg was :+ in de opfok groep heeft zaar nog niet haar plekje gevonden en is ze behoorlijk in elkaar genept.... over had hele lichaam wondjes en 1 grote op haar neus. Ik vind het heel sneu Maar weet ook dat het echt even wennen moet. Hoop dat ze zich snel op haar plekje voelt.
Afbeelding
Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 07:45

tirzasarah10 schreef:
Zaar ging vrijdag top de trailer op en soof had pas na 30 min door dat ze weg was :+ in de opfok groep heeft zaar nog niet haar plekje gevonden en is ze behoorlijk in elkaar genept.... over had hele lichaam wondjes en 1 grote op haar neus. Ik vind het heel sneu Maar weet ook dat het echt even wennen moet. Hoop dat ze zich snel op haar plekje voelt.
[ [url=m/6IGj1E.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5muDsI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit had ik niet laten gebeuren. Je laat je paard toch niet in elkaar slaan

Diva - hannoveraan - merrie - 19-02-2010 - Desperados x andiamo
Annika heidi dreamer- zwaar warmbloed (IHW) merrie- 29-04-2019- castor II van de catshoeve X Desperados

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 07:58

corinadrenth schreef:
tirzasarah10 schreef:
[ [url=m/6IGj1E.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5muDsI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit had ik niet laten gebeuren. Je laat je paard toch niet in elkaar slaan

Je hebt toch niet alles in de hand. Er gebeuren ook dingen waar je niet altijd bij bent.

Ik heb orphelia in eigen beheer maar met het slechte weer kon ik ondanks grote schuilstal niet voorkomen dat ze toch kou had. Inmiddels gaat het gelukkig beter hoor maar soms heeft het een paar dagen nodig.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:22

Nynkster, wauw <3

Sammy, gaaf ding en mooi bloed. Groot gelijk dat je hem houd.

AM, heerlijk dier is het toch en dat met Abgar bloed.

Tirza, oooo sneu maar voorkomen kan je het niet, zal vast beter gaan.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:55

Het duurt meestal een dag en dan is het goed. Je kan er toch moeilijk 24/7 erbij blijven staan..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:22

Ik heb mijn merrie normaal ook altijd deken op, maar ga het nu niet doen.
Veulen van de week 2 maanden, die moet er nog wel even bijblijven.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat de merrie het niet snel koud heeft en altijd heel graag naar buiten gaat, weer of geen weer. Ze heeft nu ook al iets donsvachtje ontwikkeld.
Gisterochtend hebben ze paar uur in de regen gelopen en was het toch best fris.
Maar toen ik ze binnen haalde voelde ze gewoon warm onder buik, de kleine ook.
Het viel me ook op dat ze bovenop haar rug nat was, maar de buik niet.
Het water liep gewoon over de haren op de buik er zo vanaf, leek wel waterafstotend haha.

@Corinadrenth - Gefeliciteerd!
Wat is IHW?

@XYaartje - Wat een schatje is het toch! En hij is wel heel volwassen al geworden.

@Am_Horses - Wauw wat een stoer paard! Snap dat je daar blij mee bent en dan het karakter, helemaal top!

@Sammy2000 - Fijn dat ie mag blijven! Ik ken het, ook mijn eerste veulen gefokt dit jaar. Maar het was zoiezo de bedoeling dat het veulen zou blijven. Ik wordt er ook zo blij van elke dag, lijkt me ook echt vreselijk als ie niet in buurt kan blijven. Maarja voorlopig heb ik nog geen plekje gevonden, dus mag ie lekker thuis blijven. We zien het wel.

@Tirzasarah10 - Achhh dat lijkt me zo moeilijk, het blijft toch je baby.
Zal er wel beetje bijhoren inderdaad de eerste dagen, maar hoop wel dat ze goed in de gaten houden.
Moet niet te lang duren...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:33

Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat een veulen niet werd geaccepteerd. Jaarlingen of ouder gaat veel lastiger, daardoor hebben wij besloten alleen veulens in te scharen..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:48

Ik hoop dat mijn veulen door de 2 1jarigen wordt geaccepteerd :))

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:24

Wat balen Tirza! Hopelijk wordt ze snel geaccepteerd.

Leuke afstamming Sammy, wat leuk dat ie mag blijven!

Odin gaat de 26e naar de opfok. Ben benieuwd hoe dat gaat, woensdag krijgt ie z'n eerste enting en volgende week zn wormenkuur. Dan is ie klaar om te gaan.

Afbeelding
Hij vond dat ie aandacht tekort had, dus dat wilde hij over de rug van z'n moeder heen _O-

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:54

Diertje, dat hoofdje ook van hem. Echt van: "Baasje, ik wil aandacht!" _O-

Cioccolato, ik hoop heel hard met je mee!

Hagelkruis: Ja he! En volwassen is hij zeker. Gedraagt zich inmiddels ook echt zo. Heeft minder fratsen. Knuffelen? Hij vind dat hij daar nu echt te oud voor is _O- . Speelt ook minder met grote broer en lijkt zijn plek in de kudde nu aardig te kennen. Heerlijk zo'n kudde die zo'n kleintje dan even goed kan opvoeden :) .
Al begin ik aan Maria te merken dat het voor haar goed is. Als ik alleen met haar werk in het afgezette stuk is ze echt even blij dat ze zonder hem is. Laatst ook een stukje met haar buiten gewandeld zonder Isaac en ze kwam echt helemaal tot rust. Het is ook niet niks zo'n druktemaker opvoeden :) . Maar mijn hart heeft hij wel gestolen <3 .

Ook nog niks gehoord van de eigenaar over wanneer hij weg gaat, dus voorlopig nog steeds elke dag genieten van de boef (en veel foto's en filmpjes maken)
.
Prikpalen en lint zijn alleen niet veilig voor Isaac. Die moeten grondig onderzocht worden als ik bezig ben met een stuk afzetten zodat ik apart kan werken met een pony (anders heb ik de hele kudde om mij heen die mee wilt doen of Isaac die er achteraan hobbelt _O- ).

Tirza, Hoop met je mee dat ze zich snel thuis voelt! Blijft toch altijd even spannend zo de eerste dagen.

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:04

DiertjeC, spannend!
Ik weet dat onze veulens dezelfde dag geboren zijn, 9 Mei.
Ik weet nog niet zo goed wanneer ik mijne naar de opfok breng. Mama en baby zijn nog veel te veel gehecht en ze drinkt nog regelmatig.
Wil ze het liefst zo lang mogelijk bijeen houden totdat mama er genoeg van heeft. De merrie levert gelukkig niet veel in, staat mooi rond en gezond erop.

Moeilijk .... moeilijk keuzes maken

Imre
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:20

Wat leuk dat je hem toch kan houden, Sammy!

Wat sneu voor haar, Tirza! Dikke glip in haar neus. :(:) Ik hoop dat ze gauw haar plekje vindt.

Die Odin van jou is zo grappig, Diertje! :') Met z'n prethoofd!

Fijn dat je merrie het zo goed doet, xPenny. De mijne valt niet rond te voeren. Nog iets meer dan twee weken, dan gaat Saga verhuizen, hopelijk trekt ze dan snel bij nadat haar uier is opgedroogd en ik weer wat kachtvoer kan gaan bijvoeren. Saga is echt de welvaart zelve.

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:59

Hij is echt een pretletter idd, moet altijd zo om hem lachen.

Idd penny! Odin drinkt ook nog veel, maar heb af en toe het idee dat het ook stress drinken is. El levert echt teveel in de laatste tijd, zeker nu met die wond erbij, is ze zo onwijs aan het inleveren. Dus tijd dat ie eraf gaat. Zeker ook omdat ze bij ons weer op stal staan, werkt ook niet met die 2 samen

jeannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:07

Cioccolato schreef:

Mijn veulen staat in principe te koop om die reden... mijn 2 jaarlingen is al zo’n gevestigd koppeltje dat ik me afvraagt of ze zonder kleerscheuren wordt geaccepteerd. Haar moeder blijft met mijn hoog bejaarde ruin lopen dus dat is ook geen optie. Of ik moet het helemaal op zijn kop gooien.

Meneer de Wit 1984, schotse woezelReduster Fleur 2006, Welsh NWR v. DGR Now or Never x Wester Aikemas Adios, drachtig van His Royal Badness DKBillie Jean MDW 2018, Welsh WPBR v. Cassanova du Bois x DGR Now or NeverZonnnebloem 2018, Welsh NWR v. Veenstra's Grapjas x Wester Aikema's NorbertFoxy Foxtrot MDW 2019Welsh NWR v. Veenstra's Grapjas x DGR Now or Neververkocht...

CubaLibre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:39

Is altijd zielig als je veulen moet wennen en "gewond" raakt maar dat hoort er wel n beetje bij, meestal valt t wel mee en accepteren ze elkaar snel.

Hier net weer even n bezoekje gebracht aan Frosty, die heeft nu n vriendin gekregen en staat in de loopstal.... ze was iig blij om ons weer even te zien. Manlief had haar al ruim 3 weken niet meer gezien want die is op vakantie geweest en Frosty is toen vrij snel daarna verhuisd.

Zo staat ze er nu bij:
Afbeelding

DG Dry Jill
A Dollar For A Rose zilveren boktveulen 2016
Flashy Gold On Black gouden boktveulen 2019 <3 : [KS-ITP] She did it! Frosty Gouden merrieveulen 2019

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:52

Niet leuk als je veulentje gewond raakt.

Cuba wat fijn dat ze het zo goed doen.

Hoevaak gaan jullie meestal bij de veulens kijken als ze in de opfok staan?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:56

jeannaa schreef:
Cioccolato schreef:

Mijn veulen staat in principe te koop om die reden... mijn 2 jaarlingen is al zo’n gevestigd koppeltje dat ik me afvraagt of ze zonder kleerscheuren wordt geaccepteerd. Haar moeder blijft met mijn hoog bejaarde ruin lopen dus dat is ook geen optie. Of ik moet het helemaal op zijn kop gooien.

Lastig he?!
Ik heb merrie en veulen en 2 jaarlingen al naast elkaar gehad. Hij speelt zo leuk met 1 ervan. Ze zijn ook al door 't draad gegaan. Stonden ze dus met 4 heel rustig te grazen. De twee jaarlingen staan samen ik 1 grote stal, veulen heeft de stal er naast als zijn 'voerstal' dus ook dan heedt hij contact met ze door de tralies. Ik hoop dus op het beste. En anders koop ik er een veulen, Shetlander, maatje bij of gooi de koppels overhoop.

Maar ik wil eerst graag mijn merrie verkopen :j

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:36

Mijn aangekochte veulen komt ook bij mn jaarling in.
Deze zomer zijn ze als 2 jaarlingen bij een 2jarige in gekomen. Dat was wel even jagen maar nu gaat dat best goed. Ligt ook wel beetje aan karakter van de oudere ponys..

Mijn merrieveulen staat straks alleen met mn 2 jarige merrie. Die krijgt er regelmatig van langs maar dat is maar goed ook :Y)

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:43

Ja ik moet 't ook maar aankijken. M'n veulen is honds brutaal naar andere paarden en mensen, dus die mag best even op z'n plek zo af en toe.. _O-

jeannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:05

Mijn jaarlingen staan al sinds half mei met zijn tweetjes ergens anders dus het is niet ideaal. Ze komen wel weer op het gras te lopen en dat scheelt vaak wel. Op het zand zijn ze toch meer geneigd te klooien. Eentje bij kopen wil ik niet. Billie van vorig jaar was stukken brutaler dan deze. Deze is braver. Mijn ouwe hoeft ook niet veel te doen om haar af te schudden en dat was vorig jaar wel anders.

Meneer de Wit 1984, schotse woezelReduster Fleur 2006, Welsh NWR v. DGR Now or Never x Wester Aikemas Adios, drachtig van His Royal Badness DKBillie Jean MDW 2018, Welsh WPBR v. Cassanova du Bois x DGR Now or NeverZonnnebloem 2018, Welsh NWR v. Veenstra's Grapjas x Wester Aikema's NorbertFoxy Foxtrot MDW 2019Welsh NWR v. Veenstra's Grapjas x DGR Now or Neververkocht...

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:07

Tirzasarah. Fijn dat het afspenen goed is verlopen. In het begin is het altijd wat moeilijk, met een paar dagen zal het vast beter gaan.

Jobamara. Zijn moeder heb ik ook gekend. Die wilde zo graag werken... Heel eerlijk karakter had ze

Hagelkruis. Je kan nog lekker genieten van je baby. De meeste zijn al op kamers.

Diertjec. Odilia is zo'n clown <3

XPenny. Fijn dat je merrie het zo goed volhoudt.

Imre. Hopen dat ze snel bijtrekt

Cubalibre. Fijn dat ze het zo goed doet.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:18

Hagelkruis

Ihw is international heavy warmblood.
Volksmond zwaar warmbloed.
Stamt af van oud kwpn

Diva - hannoveraan - merrie - 19-02-2010 - Desperados x andiamo
Annika heidi dreamer- zwaar warmbloed (IHW) merrie- 29-04-2019- castor II van de catshoeve X Desperados