[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:07

Irish heeft het bij mij altijd goed gedaan, al heb ik hem nooit laten wassen, en wel na ieder seizoen afgeschrobt en ingespoten met Bucas spray. Dat kan je proberen, maar of ie dan langdurige buien vol zal houden weet ik niet.

Hier wisselt de temperatuur heel erg. Gister overdag en nacht heb ik de deken afgelaten, het was zacht en droog, maar vanochtend de 0 grams op gedaan tegen de regen en komende koude vannacht. De deken dient puur als mobiele schuilstal, en merk dat de temperatuur zeker wat hoger blijft hier in het midden van het land tegenover Friesland voorheen.

"Een draver, is gaver" :D


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:33

Tancreda4 schreef:
Faitherr schreef:
Welke bucas dekens gaat het om? Ik heb 3 maal een nieuwe gekregen en ze waren allemaal lek, lekte bij redelijke regen door op de rug en bij extreme regen had ik een zeiknat paard.
Ging om de bucas freedom (met hals)
Heb nu een ander merk want was er wel klaar mee.


Irish turnout

Overigens lekt de smartex ook bij de naden. Zijkant van dr buik is ook daar nat.


Mijn rambo lekt op de naden, daarover contact gehad met Horseware. Maar dat is acceptabel volgens hun en dus geen garantie. Omdat de machines door de stof heen stikken is dat niet waterdicht te krijgen.

zoef123

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:21

Tancreda4 schreef:
Helaas ook een lekkende bucas bij mijn grote merrie. Regent enorm in aan de voorkant, lekte al bij de naden die had ik vol gepropt met stormsure wat hielp. En nu lekt hij dus ook random op de rug nadat ik de deken heb laten wassen en waterdicht heb laten maken....

Weet iemand of ik dit nog kan fixen met een of ander goedje? De deken is daar heel verder.


[ [url=m/NGDu64.jpg]Afbeelding[/url] ]


Balen he. Ik heb de bucas power turnout gehad. Was al niet heel tevreden er over want met regen werd de deken erg zwaar. Na dat ik de deken professioneel had laten reinigen kon ik de deken ook weg doen. Totaal niet waterdicht meer. Tijd terug bij een lezing van bucas geweest en ze geven geen garantie als je bij een random wasserij laat wassen.

Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:43

De naden geloof ik nog wel en snap ik ergens. Maar dat op de rug niet.
Wat ik mij wel af vraag wat ze dan verstaan onder laten reinigen. Bij welke bedrijven je dan moet zijn wil het onder garantie vallen.

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 00:18

Ik heb nog geen deken op liggen :') :=
Hij ligt wel klaar, maar ze gaat overdag lekker naar buiten en 's nachts op stal. Heeft het verder niet koud, dus ik laat de deken nog even in de auto

I am because you were

Maggy1989

Berichten: 27
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:18

zoef123 schreef:
Tancreda4 schreef:
Helaas ook een lekkende bucas bij mijn grote merrie. Regent enorm in aan de voorkant, lekte al bij de naden die had ik vol gepropt met stormsure wat hielp. En nu lekt hij dus ook random op de rug nadat ik de deken heb laten wassen en waterdicht heb laten maken....

Weet iemand of ik dit nog kan fixen met een of ander goedje? De deken is daar heel verder.


[ [url=m/NGDu64.jpg]Afbeelding[/url] ]


Balen he. Ik heb de bucas power turnout gehad. Was al niet heel tevreden er over want met regen werd de deken erg zwaar. Na dat ik de deken professioneel had laten reinigen kon ik de deken ook weg doen. Totaal niet waterdicht meer. Tijd terug bij een lezing van bucas geweest en ze geven geen garantie als je bij een random wasserij laat wassen.


Hier een ex-Bucasfanaat. Ik heb jarenlang tevreden bucasdekens gebruikt. Maar ik heb nu binnen 2jaar 3 dekens gehad die niet meer waterdicht waren na wassen (volgens voorschriften). M’n smartex rain die ik begin dit jaar had gekocht was gisteren ook klam aan de binnenkant en die is nog nooit gewassen. Ben d’r klaar mee, die dekens zijn veel te duur hiervoor. Naar mijn ervaring krijg je ze nooit meer echt waterdicht als ze eenmaal lekken...

Ik ben overgestapt naar Horseware Rhino. Heeft iemand misschien ervaring met de ”Rhino Wug Turnout Lite 100gr “?

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:22

De 3 geschoren hier vonden het gister niet zo lekker, dus die heb ik maar de 100 grams opgegooid, vooral koukleum was daar blij mee.
De 3 ongeschoren staan onder een 0 grams regendekentje puur tegen het vieze weer nonstop hier.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:49

Faitherr schreef:
Welke bucas dekens gaat het om? Ik heb 3 maal een nieuwe gekregen en ze waren allemaal lek, lekte bij redelijke regen door op de rug en bij extreme regen had ik een zeiknat paard.
Ging om de bucas freedom (met hals)
Heb nu een ander merk want was er wel klaar mee.



Dat had ik nu ook bij mijn Freedom, had het er echt helemaal mee gehad en heb een Amigo gekocht. Nogsteeds heel blij mee

Heb wel naar tevredenheid van de Bucas Buzz off Rain de sunshower gekocht. Deze deken heeft zelfs de regen van de afgelopen weken doorstaan. Heb van iemand begrepen dat een deel van de Bucas dekens nu in China gemaakt worden, misschien dat daardoor de waterdichtheid van sommige type dekens zo tegen valt...

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:51

Maggy1989 schreef:
Ik ben overgestapt naar Horseware Rhino. Heeft iemand misschien ervaring met de ”Rhino Wug Turnout Lite 100gr “?


Wel met de lite en 200 grams... ik ben groot fan. Vorige week twijfelde ik nog of ik een overstap ging maken naar de Amigo vanwege de prijs, maar weet nu 100% zeker dat ik bij Rhino blijf. Vorige week de wug lite van 6 jaar oud en al paar keer gewassen in de wasmachine opgedaan. Na een hele dag heel erg veel regen dacht ik dat ik wel zou moeten wisselen. Deken afgedaan en paard was nog steeds helemaal droog!!

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:26

Gister geschoren en onder 200 weg gezet. T is best koud hier! Brr die wind

[o]

Maggy1989

Berichten: 27
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:41

Sjira schreef:
Maggy1989 schreef:
Ik ben overgestapt naar Horseware Rhino. Heeft iemand misschien ervaring met de ”Rhino Wug Turnout Lite 100gr “?


Wel met de lite en 200 grams... ik ben groot fan. Vorige week twijfelde ik nog of ik een overstap ging maken naar de Amigo vanwege de prijs, maar weet nu 100% zeker dat ik bij Rhino blijf. Vorige week de wug lite van 6 jaar oud en al paar keer gewassen in de wasmachine opgedaan. Na een hele dag heel erg veel regen dacht ik dat ik wel zou moeten wisselen. Deken afgedaan en paard was nog steeds helemaal droog!!


Ah dat is fijn om te horen! Ik heb de 100grams vanmiddag besteld. Het enige wat ik van Bucas steeds hoor is “neem contact op met je leverancier” en “registreer je deken”. Daar heeft mijn paardje weinig aan als ie ondertussen met een lekke deken staat... :D

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:42

Mijn geschoren shet staat 24´7 buiten onder 200gr met hals. Had het gister koud onder 100.

Never make eye contact with anyone while eating a banana

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:35

Advies gevraagd aan jullie over de smartex varianten en multistable..

Ik heb voor mijn paard de Bucas smartex rain en 2 keer de medium variant + nog een multi stable.

Ik zou heel graag willen weten wat de effecten zijn van de multistable en hoeveel grams t vergelijkbaar is en of dit voldoende is voor de temperaturen onder nul. Mijn grote dressuurpaard maakt weinig tot geen vacht aan en heeft t snel koud. Tussen de 5 en de 10/11 graden doe ik de medium vaak al op..

Ik zou graag willen weten wat voor temperaturen zouden de multistable en de medium aan kunnen samen denken jullie? En weet iemand wat die multistable kan hebben qua temperatuur? Ik kan dat nergens vinden.. Of moet ik er nog eentje van 300 gram bij kopen?

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:32

Hier sinds gister ook onder de dekens gezet :)

Aangezien het overdag nog best warm kan zijn nu nog onder de bucas smartex Rain, word het kouder krijgt ze een medium op :)

Edit: ik trek net op stal de deken af, en tot mijn verbazing komt mijn paard daar warm onderweg. Zelfs zweet op de schouders, want daar is de smartex iets gevoerd. >;)

I am because you were

Mando

Berichten: 15684
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:34

Ik haal de mijne ook vochtig onder zijn regendeken vandaan hoor.

Gisterenavond 100 grams op gedaan, na een half uur zeiknat.
Dus weer 0 grams op gedaan.

Hij is al racestreep geschoren.

Dit weekend gaat het weer naar de 20 graden.
Dan maar weer bloot.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:02

Hier vandaag helemaal geschoren en 200 grams op.
Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:23

Was vandaag in Rotterdam ook best warm, 16 graden. Gelukkig vanochtend kunnen wisselen van Smartex rain maar sunshower. Voor de nacht weer Smartex op gegooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:31

Mijn paarden staan al enkele weken onder 0 gram. Nu wil ik toch misschien een dekenloze winter.

Kan ik ze nog afhalen, of ben ik al te laat? :brr:

Staan overdag buiten (wind, regen) en 's nachts op stal. Als het echt regent kan de 0 gram erop.

mavantos

Berichten: 3583
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:48

Djali schreef:
Mijn paarden staan al enkele weken onder 0 gram. Nu wil ik toch misschien een dekenloze winter.

Kan ik ze nog afhalen, of ben ik al te laat? :brr:

Staan overdag buiten (wind, regen) en 's nachts op stal. Als het echt regent kan de 0 gram erop.


Ik zou dan vrijdagochtend de dekens af doen, want aankomend weekend wordt het warm en komende week blijft het dinsdag in Zuid-Holland rond de 15 graden. Dan kunnen ze nog prima zonder deken staan en heb je nog een soort overgang. Althans, dan zet je ze niet ineens in 10 graden met mega regen in hun naakkie :')

In principe geeft 0 gram bijna weinig warmte en houdt ze voornamelijk droog. Lijkt mij geen probleem om nu nog van de dekens af te gaan.

Kilimanjaro
@puppy_freek

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 16:11

Zijn er mensen die de Bucas Recuptex als onderdeken gebruiken? Dus altijd oplaten (uiteraard ga ik eerst opbouwen).
Zo ja, enig idee als hoeveel grams ik dat ongeveer moet zien?

Jurylid brons en zilver
Als iemand weet waar Harmany is hoor ik dat heel graag!

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 16:25

HarmanyL schreef:
Zijn er mensen die de Bucas Recuptex als onderdeken gebruiken? Dus altijd oplaten (uiteraard ga ik eerst opbouwen).
Zo ja, enig idee als hoeveel grams ik dat ongeveer moet zien?


Ik gebruik m Wel als onderdeken. Wat ik begreep is het te vergelijken met 100 grams. De deken zelf heeft nauwelijks voering. Warmte is wel ander soort warmte.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 19:05

Paardlief heeft vorig jaar onder de dekens gestaan. Was mager (lees alle ribben bijna zichtbaar maar verder niet echt dun). Dit jaar weer hetzelfde. Geen wormen of dergelijke wordt flink bijgevoegd en het hooi is goed. :\

Paardje is inmiddels al wel 16 geworden. Denk toch maar de dekens weer opgooien hoeft ze daar geen energie meer in te stoppen

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:12

Mijn Weatherbeeta regendeken heeft vandaag 70 mm regen in 6 uur door staan. Paard was nog kurkdroog, alleen bij de hals had het een beetje ingeregend.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:28

+:)+ Dat is goed nieuws :D

Mijn tweedehands Rhino is ook goed droog gebleven, hier helaas wel iets meer ingeregend, dus heb de weatherbeeta op gedaan met hals voor komende nacht. Dat is toch wel fijn met een bak aan dekens, een droge op kunnen doen :)

"Een draver, is gaver" :D

Fritsfrats

Berichten: 479
Geregistreerd: 28-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:47

Hier vandaag de amigo bravo met front disc sluiting maat 6,6 (198) geprobeerd maar deze is toch te groot.

Weet iemand of de amigo bravo met v sluiting door gespen anders valt dan een disc sluiting?

Gaat om onderstaande deken. Twijfel of ik deze in 191 of 198 nodig heb.

https://www.dochorse.nl/amigo-bravo-12-plus-lite.html


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers