[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:01

Afbeelding

Tadaa *\o/* Grappig, want het was echt heel onverwachts. Toch wel trots, in een jaar tijd van scharminkel dat niks kan of kent naar B met winst :))

En nog een screenshot van het losrijden in de binnenbaan.
Afbeelding

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:40

Zag het net op insta. Gefeliciteerd!
Mag je toch trots op zijn :D

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:03

Gefeliciteerd!! Lekker begin zo :)

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:21

Gefeliciteerd, Ghostattack! Als je zo al winstpunten binnen haalt, belooft wat voor de proefjes dat hij ook voor jouw gevoel fijn loopt ;)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:59

Ghost, gefeliciteerd! Ik wilde precies hetzelfde zeggen als roulette :j

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:23

Volgens mij heb ik 'm ooit al gepost maar hierbij een filmpje Linda. Is van proef 6 en ik had 199 en 223 punten.

Even indekken, nee ik geef mn paard geen ruimte met halsstrekken, dit was zeer bewust. En je ziet dat haar buik wat in de weg zit in de galop, na deze wedstrijd mocht ze dan ook met zwangerschapsverlof.


linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 05:24

Zulke punten en dan nog “even indekken” :')
Bedankt voor het filmpje ! Wat een super nette en steady proef! (Ik zie dat ik nog genoeg werk aan de winkel heb :P haha)

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:21

Ik vind halsstrekken echt een rot onderdeel. Nu doet deze merrie dat echt bijna nooit normaal, die zakt netjes en dan ineens zwiept ze dr hoofd de lucht in en dan moet je een 6km lang paard weer aan elkaar hengelen. Durfde dat risico echt niet te nemen op een kampioenschap, op kleine wedstrijden blijven we gewoon oefenen.

Mn ruin kan wel super halsstrekken maar ook die raak ik kwijt als er een stel alpacas achter de bosjes lopen te ritselen :'). Voor deze proef hadden we 207 punten. Veel simpeler paard dan de merrie maar hij is echt enorm fijn om te rijden.


linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:23

Wauw ook een nette, steady proef :j je rijdt ze keurig!
Nou daar zijn wij echt nog laaaang niet.... :o maar wel mooi vergelijkingsmateriaal om te zien waar we naar toe moeten werken :j

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:25

Wat een nette proeven! Zal ze eens laten zien aan Zorro :') :+

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:03

L_iek schreef:
Wat een nette proeven! Zal ze eens laten zien aan Zorro :') :+


:)) zou gewoon hoog inzetten en meteen een filmpje van Edward Gal laten zien of zo :')

Vanavond weer gereden, al die problemen waar we tegenaan liepen op wedstrijd waren spontaan verdwenen, hopelijk gedraagt ze zich komende wedstrijd ook gewoon.

absque_dubio

Berichten: 7846
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:41

Linda2008, ziet eruit als een fijn zadel!
Ik vraag me ook altijd af waarom er geen 10en worden gegeven voor de verzorging; wat kan er nog beter?

Dee_Es, dat gewiebel van die jonkies is wel een dingetje ja. Net alsof ze dronken zijn. :')
Wat jammer dat je de eerste proef niet fijn hebt gereden. Wel heel netjes dat je dat de tweede proef hebt kunnen oplossen! En toch nog leuke punten!

melissa_93 ik heb een Ster Welsh WPBR pony, komt uit mijn eigen Kroon Sport Z2 startgerechtigde merrie, en als papa Goldstar du Bois.

Roulette_ altijd spannend, om van stal te verhuizen. Hopelijk bevalt het op deze stal.

Ghostattack super gaaf, de eerste twee winstpuntjes. Jij zal wel nog steeds op een roze wolk zitten. :D Wanneer is de volgende wedstrijd? En heb je het hele proefje ook op film?

Zo, volgens mij ben ik niemand vergeten. :+
Dit is mijn guppypuppy, voor het idee;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier staan nog wel meer foto's, of in mijn profiel :)
absque_dubio @ [ITP] Van guppy naar kleuter; Pretty Perfect (v. Goldstar du Bois)

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:51

Ik vind jouw puppy echt heel knap!

Wij zijn gisteravond weer weggeweest en zijn nu L1+8. Ik had 205,5 en 202 punten. Helemaal tevreden mee en super lekker gereden. De rommeltjes moeten er nog uit maar dat kunnen we! Volgende week mn laatste wedstrijd voor de selecties, dan 'moet' ik dus 2 winstpunten rijden in 1 proef anders mag ik geen L2 starten :=

En die zenuwen, wat een drama zeg. Hebben jullie daar ook zo'n last van? Ik leg mezelf natuurlijk ook wel druk op maar ik zit dus gerust met hartkloppingen op het paard. Alsof de jury ineens uit het hokje kan komen om je op te eten of zo :')

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:31

Wat een knappe gup!!

Dee_es super knappe punten, lekker hoor! Die 2 punten volgende week moeten ook vast goedkomen als je zo dik scoort.

Die zenuwen zijn super herkenbaar.. Het wordt wel iets minder, maar vannacht had ik al wedstrijd in mn dromen. We gaan komend weekend weer starten, voor het eerst binnen (en uberhaupt pas de 3e keer dit jaar) dus mijn verwachtingen zijn laag qua resultaat. Eerst maar eens rond zien te komen.

absque_dubio

Berichten: 7846
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:39

Dee_Es dat zijn hele mooie punten zeg! En rijd je volgende week maar 1 proefje, dat je 2 winstpunten in 1 proef moet hebben?
En ja, ik heb enorm veel last van spanning. Bij mij is het zelfs een tijd zo erg geweest dat ik niet thuis in de bak durfde te rijden als er mensen op stal waren (met idee, misschien komen ze dan kijken, en kijken = veroordelen). Nu had ik toen het geluk een lesjuf te vinden die ook coaching doet, en die heeft mij enorm geholpen. Maar nog steeds zijn er momenten dat ik het niet fijn vind dat er mensen staan te kijken of mensen meegaan op wedstrijd. Ik ben te perfectionistisch en leg mezelf een enorme druk op, en daarnaast ook constant het idee 'ik ben een beroerde ruiter, een ander kan de pony's beter rijden' etc.
Wat voor mij helpt, is om dan regelmatig op wedstrijd te gaan. Dan wordt mijn spanning minder. :+ En daarnaast plan ik ook geen wedstrijden weken vooruit, want dan heb ik ook weken de tijd om erom te stressen..

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:18

Ik ben dus gelukkig niet de enige met die spanning en zenuwen. Regelmatig starten helpt mij inderdaad ook en ik heb het geluk dat ik twee paarden heb die zich niet van hun stuk laten brengen en gewoon hun rondje sjouwen.

Maaike, zo'n eerste indoor wedstrijd is altijd even spannend. Je ziet veel paarden die dan met de rem er op gaan lopen of juist gaan rennen. Vooral lekker de tijd nemen voordat je je gaat melden bij de jury en dan even goed de hoeken door rijden en op de enge dingen af rijden (juryhokjes, mestbakken langs de ring, spandoeken). Heb nog nooit meegemaakt dat een jury moeilijk ging doen als je met een duidelijk gespannen paard even een rondje extra de tijd neemt.

absque, dat klinkt goed, een instructrice die ook coach is. Fijn dat het nu wat beter gaat! Vooruit plannen doe ik wel want dat geeft me juist iets om naartoe te trainen, ik word pas echt op de dag van de wedstrijd zenuwachtig. Ik heb vroeger wel Bach rescue gebruikt, kennen jullie dat? Misschien moet ik dat weer eens proberen want ik vergat gewoon om adem te halen afgelopen keer zo gespannen was ik (braaf paard bleef gewoon lopen gelukkig).

absque_dubio

Berichten: 7846
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:36

Ik heb het probleem dat mijn pony wel eentje is die spanning opbouwt, dus ook voor haar is het goed regelmatig te starten. De 3 jarige is denk ik hetzelfde, lijkt kwa karakter toch wel enorm op haar moeder. Wat fijn dat jij wel zulke paarden hebt die stug door blijven lopen.
Ik les al jaren niet meer bij die instructrice, het is wél een hele goede vriendin van mij geworden. Dus als ik weer eens in de knoop zit omdat ik niet durf te rijden, dan helpt vaak een belletje of een bezoekje van haar al voldoende om weer verder te kunnen. Nou sleept mijn vriend mij ook erg goed er doorheen. Een goed team om je heen hebben is zó belangrijk.
Bach rescue heb ik ook wel eens gebruikt, goede ervaring mee. Maar mijn spanning kan wel eens zo erg zijn dat Bach rescue niet meer helpt. :')

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:45

Een fijn team om je heen is super belangrijk, zowel met trainen als op concours!

Wij hebben onze allereerste binnenwedstrijd er op zitten. Snob was super braaf maar vond t wel hartstikke spannend. En dat ziet er niet zo uit, veel mensen zeiden juist dat ie er zo ontspannen uut zag. Mijn gevoel was heel anders, moest er best aan rijden om rond te komen. Eerste proef kwam hij terug in tempo door de spanning en was daardoor wat tam. Tweede proef was de rem er meer af en voelde fijner (en zag er beter uit volgens mijn juf :) ). Punten vielen niks tegen, 192 voor de eerste proef en 190,5 voor de tweede. Jammer dat het betere gevoel niet overeen kwam met de punten, maar ach. Voor de eerste proef mochten we zelfs nog een oranje lintje komen ophalen! Je raakt wel verwend zo hoor, alle wedstrijden tot nu toe een prijs op mogen halen.
Op naar de volgende, hopelijk is Snob dan iets minder onder de indruk van de binnenbaan. Ik ben iig super tevreden, hij was echt heel braaf verder

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:57

Ik kruip even weer terug in dit topic.
Zometeen mijn eerste wedstrijd met Kamea in het B.
Super zenuwachtig maar we gaan kijken wat het word en hoe ze zich gedraagt, gaat vooral om de ervaring.
Sowieso is de galop een punt waar we aan moeten werken en de aanleuning mag wat stiller. We zullen het zien op de protocol straks *\o/*

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:26

Ik kom weer even binnenvallen. Alles wel mee gelezen maar niet meer gereageerd.

Met Gestoa zijn we rustig aan het opbouwen. Gisteren voor het eerst weer wat langere stukken gedraafd tijdens de buitenrit. We hebben 5/6 weken lang gestapt en dat 5x in de week. Gisteren ruim een uur buiten geweest en het draven mee gepakt. Ze voelde niet meer stijf aan en veel losser door haar lijf in vergelijking met een paar maanden terug. We hebben denk ik intotoaal maar 5 minuten gedraafd en kleine stukjes.
Deze maand dus lekker alles rustig aan op pakken en het draven steeds wat langer maken en misschien eind van de maand zelfs een galopje erbij. Tot nu toe gaat het de goede kant op dus wie weet maak ik eind dit jaar nog mijn B debuut met haar :)

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:15

Netjes Maaike!

Ik heb vandaag weer gestart in de B, voor het eerst tussen de paarden.

Ze liep niet heel fijn vandaag, ze was erg druk helaas. Eerste proef ging opzich fijn totdat ik de galopvolte deed in plaats van een gebroken lijn, heel zonde want daardoor had ik 179,5 gereden en dus 0,5 tekort voor een winstpunt.

2de proef ging beter maar nog niet zoals we konden en daar een winstpuntje kunnen meenemen en een 1ste prijs van de B/L1!

Dus nu moeten we nog 1 punt voor de L1 en daar gaan we aankomende dinsdag voor.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:25

Deempje, welkom (terug?) laat je weten hoe het is gegaan?

Roosje, hoe veel punten had je in de tweede proef?

Veertje, zo te lezen blessureleed? Hopelijk kun je eind dit jaar je debuut maken :j

Mijn debuut stond gepland op 16 oktober maar ze is vorige week ziek geworden. Ze leek hersteld maar gister op de keuring bleek ze nog erg mat... ze krijgt dus nog wat extra tijd. Hopelijk kan het debuut wel door gaan... :o

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:59

linda2008 schreef:
Deempje, welkom (terug?) laat je weten hoe het is gegaan?

Roosje, hoe veel punten had je in de tweede proef?

Veertje, zo te lezen blessureleed? Hopelijk kun je eind dit jaar je debuut maken :j

Mijn debuut stond gepland op 16 oktober maar ze is vorige week ziek geworden. Ze leek hersteld maar gister op de keuring bleek ze nog erg mat... ze krijgt dus nog wat extra tijd. Hopelijk kan het debuut wel door gaan... :o


Ja klopt. Het is waarschijnlijk een ontsteking in haar koot geweest. 6 weken terug is ze daarvoor behandeld. Maar ondertussen was het sinds maart bezig dat ze telkens kreupel was. En na een paar dagen huppelde ze weer vrolijk rond. Was een beetje raar voor ons we wisten niet hoe of wat. Maar in mei gebeurde het weer en zonder dat we wat hadden gedaan met haar stond ze weer op 3 benen en toen besloten we gaan haar 2 maanden rust geven en naar de dierenarts geweest enz. Dus we zijn een aantal maanden verder maar het gaat nu goed gelukkig :)

Hopelijk is die van jou snel weer beter en kunnen jullie je debuut maken!

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:01

Ik kom me ook weer melden :) Vorig jaar voor het eerst 2x wedstrijd gereden in oktober en januari. Super spannend allemaal, ik rij ook pas 3 jaar paard dus het valt niet mee haha! En toen kwam in mei dit:
Afbeelding

Dus hadden we even een break :)

In de zomervakantie weer lekker begonnen met rijden en vandaag weer eens gestart op wedstrijd. Ons grootste probleem zit in ontspanning en aanleuning omdat ik mijn paard simpelweg in de steek laat zodra we de ring in rijden (spanning en zenuwen :') ). Vandaag was de eerste proef dan ook niks (169 punten) en de tweede ging een stuk beter (181 punten). Dus toch een leuk beginnetje gemaakt :) En toen wilde mevrouw ook heel graag naar huis want haar uier stond op spanning hahaha!

Ik ben in elk geval tevreden :) we staan inmiddels op 3 winstpunten nu en zijn nog lang niet klaar voor de L1 dus voorlopig blijven we nog even :)

Afbeelding

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:06

Nou we zijn de proef doorgekomen.. ze gedroeg zich super op vreemd terrein, toen we aan de proef moesten beginnen was ze heel gespannen. Alles aan de bakrand was eng, donker vlekje licht vlekje.. maar we zijn er door gekomen. Voor mijn gevoel ging het best oke maar we hadden de turbo er een beetje op. Gespannen Kamea betekend alles over tempo dus in 4 min was onze proef ook al klaar :+
Ik wou ook niet te veel aan haar prutsen en haar gewoon haar rondje laten lopen.
Voor de rest niet ontevreden, 172 punten daar moet natuurlijk nog heel wat bovenop maar een goed begin.

Afbeelding