Gezocht een fijne stal omgeving Delft - Westland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Gezocht een fijne stal omgeving Delft - Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 13:27

Met goede faciliteiten.
Hier bedoel ik niet persé mee dat er een binnenbak aanwezig hoeft te zijn. Maar wel dat je ook bij dit regenachtige weer uit de voeten kan.
Op onze huidige stal is de buitenbak al weken matig, alle andere faciliteiten zijn veranderd in een zwembad (paddock, longeerpiste, trainingsmolen). We lopen nu al tegen allerlei problemen aan, en dan is de herfst pas net begonnen.

Belangrijk voor ons is dat er een goede sfeer heerst. Er weidegang in de zomermaanden is en er buiten de rijbak om ook faciliteiten zijn die ook bij nat weer gebruikt kunnen worden.
Zelf al contact gehad met Olsthoorn stables maar daar hanteren ze een minimum leeftijd waar helaas onze dochter (14) niet aan voldoet.

Prijs is ondergeschikt maar wel naar rato.

Liefst omgeving:
Nootdorp - Delft - Wateringen - de Lier - Schipluiden - Maasland

Hopelijk kunnen jullie helpen met de zoektocht naar een fijn nieuw onderkomen voor ons paardje. Mag ook bij particulier zijn. We staan voor alle opties open!


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70435
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Gezocht een fijne stal omgeving Delft - Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:44

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Gezocht een fijne stal omgeving Delft - Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:48

Denk dat je op dit moment overal lastig kam
Beooordelen. Na extreme droogte opeens extreem veel regen. Door de droogte was alles keihard en aks het dan opeens gaat stort regenen en dan zulke hoeveelheden kan op weinig plekken de grond het aan helaas

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Gezocht een fijne stal omgeving Delft - Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 14:00

Klopt. Maar een overdekte longeerpiste bijvoorbeeld biedt al meer mogelijkheden.
Wij hebben al vrij weinig faciliteiten maar kunnen nu echt geen kant op. Er zijn mensen die gewoon longeren maar ik denk aan die arme beentjes en blessures als ik ze zover weg zie zakken in de blubber. Dan beperk ik me bv tot stappen op het erf maar daar wordt ze ook niet blijer van.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Gezocht een fijne stal omgeving Delft - Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:21

langelaan verboon chardon zit allemaal in dezelfde hoek en hebben allemaal een binnenbak en goede faciliteiten.
Eventueel heb je nog de Elzenberg en de hooizolder ook met binnenbak.

huckellover

Berichten: 203
Geregistreerd: 09-10-13
Woonplaats: Delft

Re: Gezocht een fijne stal omgeving Delft - Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:28

In Delft zit Stal Poot. Die hebben een overdekte longeercirkel en overdekte trainingsmolen. Nu nog alleen een buitenbak maar volgens mij zijn er plannen voor een overdekte buitenbak. Ze hebben als het goed is momenteel een advertentie op marktplaats staan. Ik heb er 3 jaar met tevredenheid gestaan :)

Omdat ik toch wel behoefte had aan een binnenbak ben ik naar Die Flardingha Ruiters in Vlaardingen gegaan. Die hebben geen molen maar wel een overdekte 20x60 binnenbaan. Ook een hele leuke stal.

Tot slot is er nog stalling het Einde, daar heb ik zelf niet gestaan maar die hebben wel veel faciliteiten en ik weet dat daar veel meiden rondlopen met de leeftijd van uw dochter.

Huckleberry Finn new forest x connemara, M1 dressuur, M springen & M SGW

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 17:39

zodiacje schreef:
langelaan verboon chardon zit allemaal in dezelfde hoek en hebben allemaal een binnenbak en goede faciliteiten.
Eventueel heb je nog de Elzenberg en de hooizolder ook met binnenbak.


Waar zit stal hooizolder? De andere heb ik allemaal kunnen vinden

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Gezocht een fijne stal omgeving Delft - Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:40

Het is de Hooipolder. Het is vlakbij Chardon. Ik moet zeggen, dat wij nu ook moeite hebben met de hoeveelheid water. Woonwijken pompen af naar de polder en dan watert de drainage niet meer af.

Duran123
Berichten: 1034
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:52

Tessebes schreef:
Het is de Hooipolder. Het is vlakbij Chardon. Ik moet zeggen, dat wij nu ook moeite hebben met de hoeveelheid water. Woonwijken pompen af naar de polder en dan watert de drainage niet meer af.

Ah die ken ik. Ben ik pas geweest. Hebben echter alleen 1 bak en stuk land met paddock wat verkocht is maar ze nog mogen gebruiken, tot.........
Er stonden ook maar een paar paarden. Meerendeel van de stallen waren leeg.
Wel aardige mensen overigens.
Maar het feit dat ze wellicht binnenkort geen weiland meer hebben is voor mij sowieso een no go.

Dank voor het meedenken!

Jos_M
Berichten: 70
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gezocht een fijne stal omgeving Delft - Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:56

Pb gestuurd

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:11

Duran123 schreef:
Ah die ken ik. Ben ik pas geweest


Ik zei ook niet dat het wat was. :o

Ik denk dat het voor deze winter niet mee zal vallen een goede plek te vinden. Alle fijne stallen staan vol met wachtlijst. Misschien voor de volgende winter.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 20 bezoekers