[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Wouter99
Berichten: 32
Geregistreerd: 27-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:45

Wat een leuke topic heb ik gevonden. Nadat ik zowat de hele middag alle reacties heb gelezen meld ik mij graag aan

Onze Welsh/Arabier Salim v. Sabuch OX vv. Nabuch OX, is vandaag precies 13 jaar bij ons. Dit jaar is hij 24 geworden, still going strong! *\o/*

Eigenlijk is het de pony van onze dochter, ontzettend veel plezier mee gehad, dressuur, eventing, springen, crossen aan het strand of op de Drunenese Duinen, deze kanjer was er altijd!

Helaas heeft zij vorig jaar een zware operatie gehad en mag zijn om medische redenen niet meer rijden. Om het rampjaar compleet te maken is ook vorig jaar mijn lieve Fries op 19 jarige leeftijd plotseling overleden.....

Na de afgelopen winter met de pony kilometers aan de hand te hebben gestapt, bedacht ik mij dat ik er ook wel gewoon weer op kon gaan rijden. De 'luxe' dressuur spullen uit het vet gehaald, eerste buitenritje gemaakt, maar dit was het niet......

Alles verkocht en een zadelpad aangeschaft zonder beugels en een fijn bijpassend western hoofdstelletje erbij en wij hobbelen lekker om de stal. Bij geluk zijn ze met een enorm nieuwbouw project bezig vlakbij de stal, dus de zandwegen zijn een leuke aanvulling om een drafje en galopje uit te proberen. Dat ik na 45 jaar, voor het laatste zonder zadel heb gereden, weer terug ben hierbij is wel grappig, maar meer geniet ik dat Salim het ook zo leuk vindt om heerlijk ontspannen op zijn ouwe dag een paar keer per week naar buiten te gaan.

Mijn hele leven al genoten van 2 rassen; de Arabier en Fries, jaren lang mogen bezitten en eindeloos veel plezier en liefde van gehad. Na een moeilijke periode te hebben afgesloten heeft deze stoere man mijn hart voor een 2e keer weer gepakt en geniet ik volop van hem <3



Afbeelding


Afbeelding


Salim 24 jaar


Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:51

Wat leuk dat je weer met haar rond kan stappen. Ziet er nog topfit uit voor 24 jaar.

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:14

Mag ik me hier weer melden?
Vrij onverwacht heb ik mijn Arabische merrie Dayimah welke ik ongeveer 2 jaar geleden verkocht heb weer terug gekocht dus ik ben weer in bezit van een Arabier

'Change is never easy, you fight to hold on, and you fight to let go'

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:40

Calimero_ schreef:
Mag ik me hier weer melden?
Vrij onverwacht heb ik mijn Arabische merrie Dayimah welke ik ongeveer 2 jaar geleden verkocht heb weer terug gekocht dus ik ben weer in bezit van een Arabier


Wauw! Gefeliciteerd!

Www.auras-sportarabians.com

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 22:19

Ik had er stiekem al iets van meegekregen via Kelly, gefeliciteerd :) Ik ben echt heel blij voor Dayimah dat ze weer een goed huisje gevonden heeft.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:19

Alleen meteen helaas wel een dikke domper. Ik had sinds kort een staller erbij om het financieel iets makkelijker te maken. Ze heeft een tinker ruin van 2 jaar, super lief en sociaal dier. Maar Dayimah is me toch een potje dominant naar hem! Met mijn 3 jarige shetlander ruin Henkie was het meteen goed, niks aan de hand. Maar die Tinker wordt om de haverklap achteraan gejaagd. In de schuilstal werd hij in een hoekje gedreven dus om ongelukken te voorkomen heb ik ze nu op het land en in de paddock zodat hij makkelijk weg kan komen. Maar het land zit vol slip sporen en Dayimah haar gedrag wordt niet beter dus de staller gaat een ander plekje zoeken.

Meer mensen hier die zoiets mee hebben gemaakt? Ik snap het gedrag wordt echt niet. Het is niet specifiek bij voer, en ook niet altijd om Henkie te beschermen. Echt heel random moet hij gewoon oprotten.

'Change is never easy, you fight to hold on, and you fight to let go'


Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:52

Calimero_ schreef:
Alleen meteen helaas wel een dikke domper. Ik had sinds kort een staller erbij om het financieel iets makkelijker te maken. Ze heeft een tinker ruin van 2 jaar, super lief en sociaal dier. Maar Dayimah is me toch een potje dominant naar hem! Met mijn 3 jarige shetlander ruin Henkie was het meteen goed, niks aan de hand. Maar die Tinker wordt om de haverklap achteraan gejaagd. In de schuilstal werd hij in een hoekje gedreven dus om ongelukken te voorkomen heb ik ze nu op het land en in de paddock zodat hij makkelijk weg kan komen. Maar het land zit vol slip sporen en Dayimah haar gedrag wordt niet beter dus de staller gaat een ander plekje zoeken.

Meer mensen hier die zoiets mee hebben gemaakt? Ik snap het gedrag wordt echt niet. Het is niet specifiek bij voer, en ook niet altijd om Henkie te beschermen. Echt heel random moet hij gewoon oprotten.


Mijn merrie hield niet van paarden met 'gekke' kleurtjes: bont, palomino etc. 8)7 maar uiteindelijk schikte ze zich altijd wel. Hoe lang staan ze nu samen? Wellicht even naast elkaar zodat de rust wat kan terugkeren?

1 juli 2015: Enzo

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:49

Welkom terug Calimero!
Mijn minimerrie is exit gegaan, die kon zich ook niet gedragen en het werd alleen maar slechter, ik hou het verder bij mannetjespaarden. :Y)

Wouter, wat een leukerd!
Super dat je lekker met hem bezig gaat!

Hier gaat alles goed, Malik doet het super en hoeft verder nog niet zoveel.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:51

Morgen is ze er één week. Ik heb ze al steeds een deel apart omdat de eigenaar van de Tinker het ook niet echt fijn vind dat haar paard steeds zo weg gejaagd wordt. Dan is er ook niks aan de hand, Dayimah staat even makkelijk alleen eigenlijk. Maar zodra ze weer bij elkaar zijn begint het weer.

Ik wil het nog wel even afwachten maar het is uiteraard de keuze van de eigenaar zelf wat die aandurft.

'Change is never easy, you fight to hold on, and you fight to let go'

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:01

Ik heb hulp met inrijden!!



Calimero, ik had het wel ook een aantal maanden aangekeken maar toen Malik geblesseerd raakte was ik er klaar mee.
Ze deed echt onnodig agressief, als hij rustig stond te slapen vloog ze hem opeens aan enzo, echt raar gedrag.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:12

@MirandaFuego: Ja dat is ook precies het gedrag wat Dayimah vertoont. Het lastige is dat ze dit alleen de vorige keer bij mij nooit heeft gedaan, ze stond toen onderaan de rang terwijl ze de grootste was. Ook bij Kelly stond ze onderaan in rang. En dan ineens nu dit gedrag, die had ik even niet zien aankomen. Bij mijn shetlander doet ze het dus niet, die zijn dikke vriendjes.

'Change is never easy, you fight to hold on, and you fight to let go'

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:06

Ze is automatisch de baas over een 2 jarige, maar sommige paarden kunnen daar totaal niet mee omgaan, die hebben een leider nodig :)

Maar leuk weer wat leven hier in de brouwerij :D

Van de week Hulsebos laten komen en Djuun krijgt een op maat gemaakt zadel, verwend nest!
Vandaag sinds eeuwen weer eens met d'r gesprongen, dat vidn ze zo leuk! Ze geeft je ook echt een veilig gevoel, hoewel ze er wel een beetje jolig van wordt :')
Afbeelding

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:36

Ja ik denk ook dat de oplossing een fijne rustige leider zou zijn, maar ik kan er moeilijk nog één bij kopen, haha.

Hoe kwam je bij Hulsebos Letizia? Ik heb vroeger ook Hulsebos gehad maar die zijn wel best grof/grote wrongen en kussens, past dat een beetje op een Arab? Misschien is het tegenwoordig anders hoor.

Zelf ben ik ook nog aan het kijken wat het gaat worden qua zadel voor Yiem. Probleem is mijn dikke kont en haar vrij korte rug.. Maar goed, we komen er vast uit.

'Change is never easy, you fight to hold on, and you fight to let go'

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:10

Fijn een op maat gemaakt zadel, hopelijk gaat het bevallen!
Grappig dat Djuun springen zo leuk vindt!
Dat wordt dus een overstap van dressuur naar springen! :P

Calimero, dat is idd vervelend, het kan wel zijn dat ze nog moet leren omgaan met haar nieuwe status.
Hier is de shet de dominantste, is dat bij jou ook niet? (Niet altijd heel duidelijk te zien maar daarom gaat dat misschien wel goed)
Malik staat sinds kort middelste in rang en mijn andere mini wordt dus door Malik ook niet al te vriendelijk behandeld, maar daar zie ik wel duidelijk verbetering in.
In het begin was Malik heel fel maar nu leert hij beter te doseren, gewoon dreigen ipv aanvallen.
Handig is wel dat ik kleine doorgangetjes heb zodat Malik hem niet constant achterna kan.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:17

Ja misschien staat mijn shet ook wel bovenaan hoor, dat zou best kunnen. Omdat dat gewoon prima gaat let je daar niet zo op. Hij kan met beide goed, dus in de nacht staan ze omstebeurt met mijn shet en overdag allemaal bij elkaar. Kleine doorgangen maken gaat lastig voor een tinker helaas, haha!

'Change is never easy, you fight to hold on, and you fight to let go'

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:33

Calimero_ schreef:
Hoe kwam je bij Hulsebos Letizia? Ik heb vroeger ook Hulsebos gehad maar die zijn wel best grof/grote wrongen en kussens, past dat een beetje op een Arab? Misschien is het tegenwoordig anders hoor.

Omdat het maatwerk is, kan je dat allemaal aanpassen :) We hebben voor halve wrongen gekozen en de kussens zijn op dit model prima voor aan av, volgens de aanmeter wordt dit model vaak voor de arabiertjes gebruikt :)
Als je niet op mijn beroerde houding let ( :+ ) kan je hier zien dat hij totaal niet grof op haar staat :)
https://www.instagram.com/p/B2UubF2nc8W ... goj7sccooe
Ooh, de zweetbladen zullen wat korter wezen dan bij deze :)

Ik vind het super leuk Miran, ook wel een beetje spannend, maar Djuun geeft je een heel safe gevoel. Echter vrees ik dat mijn lijf vaak springen niet op prijs gaat stellen :\

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:24

Djuun heeft nog best veel plek voor het zadel, ligt er mooi op, bij Fu lag mijn zadel van 43 cm al net aan. :')
Maar bij Malik zal dat ook makkelijker zijn.
Gewoon af en toe wat springen is ook leuk toch, ik ben zelf ook van de afwisseling, zo blíjft het ook leuk!

Idd was dit makkelijker op te lossen dan de mini die achter Malik aanzat.
Maar het blijft altijd gedoe, nu is de geit weer lastig tegen de mini en die kan wel door kleine doorgangen. >;)

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****


racinggirl
Berichten: 1282
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 20:55

Hoi allemaal,

Ik wil me ook graag melden hier.

Sinds kort ben ik in het bezit van de vier jarige hengst F.H Bahji.

Ik ben super blij met hem naast hem heb ik nog een 6 jarige partbred.

Dreams don’t work unless YOU do!

BarbaraNova

Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:56

gefeliciteer beiden met de Arabiertjes.

Heb je een foto @racinggirl?

Wat een kou ineens, net toch maar even een regendekentje opgedaan bij de oudste....

RomySmink

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:57

Wat leuk! Ik lees mee!

Dit is trouwens mijn knappe av jaxxon :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bed, Breakfast and Box Angelbeeck
Kom heerlijk overnachten met paard in onze B&B!
Crissy + Rocky's Raven <3


Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:28

Welkom Romy <3

Afbeelding
Hier was ie nog geen 24 uur oud <3 met mij haha. Het is zo'n heerlijk dier, ga je veel plezier van krijgen!

De eerste dagen vond ik hem ook echt helemaal fantastisch en heb ik ook getwijfeld of ik hem niet wilde kopen, maar uiteindelijk sluit hij toch net niet genoeg aan bij wat ik zoek in een paard :) en als ik zie wat een fijn plekje hij nu krijgt vind ik het allemaal helemaal goed zo! :D

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥


RomySmink

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:28

Aleeneh schreef:
Welkom Romy <3

Hier was ie nog geen 24 uur oud <3 met mij haha. Het is zo'n heerlijk dier, ga je veel plezier van krijgen!

De eerste dagen vond ik hem ook echt helemaal fantastisch en heb ik ook getwijfeld of ik hem niet wilde kopen, maar uiteindelijk sluit hij toch net niet genoeg aan bij wat ik zoek in een paard :) en als ik zie wat een fijn plekje hij nu krijgt vind ik het allemaal helemaal goed zo! :D

Dankjewel ! Leuk om te horen :). Ik had het al gehoord. Je zou liever een merrie willen toch?
Gaat hij zeker krijgen :)! Voornaamste was dat het karakter mega klikte. Ik was meteen verkocht. Ik had ook gekeken bij een homozygoot zwarte wat weer veel meer mijn voorkeur had qua kleur maar jaxxon heeft mij echt met zijn bambi ogen en lieve karakter voor zich gewonnen.

Bed, Breakfast and Box Angelbeeck
Kom heerlijk overnachten met paard in onze B&B!
Crissy + Rocky's Raven <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers