Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:30

Echt he. Ben ik meteen zo´n doos die het allerliefste meteen de dierenarts zou bellen voor een complete check + röntgen zodat ik zeeeeeker weet dat er echt niets stuk is _O-

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:34

Hahaha als het niks zou kosten, had ik dat ook zeker gedaan :') In heel veel situaties waarschijnlijk haha

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:36

Echt he. Maar goed, geen wondjes niks, liep ook niet kreupel gelukkig dus het zal allemaal wel weer meevallen. Zo lomp kan ze zijn af en toe. Beetje wennen weer na zo´n hypervoorzichtig ding als Mo _O-

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:41

Diva is ook vreselijk lomp, die kan echt met 4 benen de lucht in stuiteren en dan vergeten hoe ze moet landen dus zo op haar zij ploffen >;)
Ze heeft er nog nooit een stap kreupel van gelopen _O-

Gisteren weer even met mijn neus op de feiten gedrukt met het trekpaard, die begint echt wel meewerkend te worden maar ze blijft erg lomp. Gisteren een inschattingsfout waardoor ze een beetje klem kwam en bijna dwars over met heen gallopeerde, het blijft uit kijken :x

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:41

Ja, lekker lompe actie weer :') Hahaha

Oef, da's wel ff een dingetje Azmay, als zo'n paard over je heen dendert! :oo

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:42

Ik denk dat het met Aurelia ook allemaal wel meevalt maar ik wordt wel (voor de 2e keer in korte tijd) in 3 minuten 10 jaar ouder :+

Suf paard. En zelf gewoon opstaan en eruit zien alsof ze denkt: tjah, dat kon dus niet, oke, en doorrrrrr _O-

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:01

Heb ook wel 's zo hard gelachen om Splash.. die nam een spurt in de wei, niet normaal.. zat ie ook weer in de tijd van het 'vallende blaadjes sydroom', net als nu.. ^) wilde ie zich niet laten pakken net als nu... , en om dat extra kracht bij te zetten ging ie met een noodgang naar het eind van de wei... waar ie te laat tot de ontdekking kwam dat het het eind van de wei was _O- Dus die wilde een te scherpe bocht maken, en gleed zo ontzettend grappig op z'n gat :') Maar even hou je je adem in...... en vervolgens staat ie op en rent net zo hard weer de andere kant op.... }:0 Deken gelijk verrot natuurlijk :') Verder was het erg grappig hahaha, staat zelfs nog ergens op film :')

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:44

superpony schreef:
Ik bestel nooit bij agradi, maar heb toevallig vorige winter mijn ariat stalschoenen daar besteld en die waren met alle kortingen wel echt heel goedkoop. Koop ze elk jaar, maar nog nooit zo goedkoop ergens gehad eigenlijk.

Bedenk me nu opeens of bruin/oranje of terra wel mooi is als we een meter groen gaas hebben.

Van Cranenbroek is wat ver weg. We mogen eerder even aan de slag, maar dat wordt toch het weekend. Moet dus voor het weekend alles hebben.


Ik ben eindelijk aan het bijlezen :+
Maar als je een voorbeeld wil (als dat nog zin heeft) kan ik straks even een foto maken?
Het gaas valt hier behoorlijk weg, maar het is wel schreeuwend duur.

*gaatweerverderlezen*

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:50

Hey, ja we hebben nog niks gekozen. Wel bruin koord, maar er is rondom braam, dus oude lint en gaas zit er nog omheen. Alleen een paar open stukken even snel gerepareerd.

Een nieuw stuk gister erbij getrokken en dat met ons bruine koord gedaan. Ik denk dat we dan wat we nu kunnen gebruiken gaas onderlangs doen en zorgen dat het los kan en verplaatst volgend jaar. Moet gewoon voor de winter en ons gemak zo. Dat de paardjes goed veilig kunnen staan, hondjes rondlopen en wij ons bezig kunnen gaan houden met verbouwen.......

Het camperen valt me nu al tegen. Kan niks kwijt en keuken is echt vreselijk klein en onhandig.

Moeten eigenlijk 1 slaapkamer direct de vloer laten storten, maar er moet meer en voor 1 kamer is duurder. Maar de rest kan echt nog niet en daar is het super rot, dus kunnen we een hele ( grotere ) slaapkamer niet gebruiken.

Hoe we het gaan indelen ook nog geen idee. Soms denk ik, we vragen een sloop vergunning en bouwen nieuw, maar ja.......Dan zit je ook zo maanden in een caravan.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:30

no offense maar dat weet je toch wanneer je het huis koopt?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:37

Robijntjah schreef:
no offense maar dat weet je toch wanneer je het huis koopt?


Ja hoor, dat wisten we.

Maar niet alles was zichtbaar. Ten eerste was er alleen een kijkdag en daarna moest je bieden. Daarbij stond alles vol en konden we niet de vloeren lostrekken.

Het is niet erg, maar voor nu moeten we er wel doorheen.

En eerlijk is eerlijk, maar heel veel mensen hebben van alles beloofd en niemand die komt helpen. Dan gaat alles gewoon langzamer dan je plant op een dag.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:47

Rotte vloeren. Breek me de bek niet open en helaas is niet alles zichtbaar zelfs niet met een taxatie en bouwkundig rapport.
Ik ben nog steeds aan t wachten op de verwarming. Best fris nu met overdag l6 graden in huis.

Stomme regen. Ik had vandaag vrij maat alles wat ik buiten wilde doen kon niet door het stomme weer. Regent al de hele dag non stop

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:00

Tuurlijk kan je niet alles zien op 1 dag.
Hier hetzelfde, overigens zijn wij wel 3x wezen kijken.
Maar er bleek een gigantisch vochtprobleem te zijn hier.
Toen we hier net gingen wonen kwamen we er al achter dat er hier en daar stuc zo los liet ter hoogte van de plinten en er zwarte plekken achter weg kwamen :r
Na een gigantische hoosbui icm met hoge temperatuur buiten bleek het vocht geen kant op te kunnen.
Ik had gewoon de gang, keuken en eetkamer blank, het droop van de muren.
Uiteindelijk opgelost maar heeft ons wel 8000 euro gekost.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:13

Naar is dat he! Wij hebben het bouwkundig laten keuren en vanuit daar kwam advies tot aanvullend onderzoek en is er nog een houtworminspectie, zwaminspectie en asbestinventarisatie gedaan. Toen bleek dat de verkopers vergeten waren te melden dat ze zelf - zonder Kiwa certificaat - een olietank hadden verwijderd en hebben we ook nog maar snel voor de overdracht een bodemonderzoek gedaan, oftewel we waren echt een paar duizend euro verder voordat het van ons was). En dan nog had het asbestinventarisatie bedrijf een flinke misser gemaakt die denk ik zo'n 5000 euro extra heeft gekost. Blijkbaar heeft zo'n bedrijf alleen een 'inspanningsplicht', maar soms denk ik, moet er toch nog eens achteraan want ze gaven ook aan dat ze dit gewoon gezien hadden moeten hebben en kwamen daarom gratis herinventariseren (goh dankjewel :7 ). Wij denken altijd maar daarom hebben we het wel kunnen kopen.

Onze verkopende makelaar verkoopt niks zonder dat het bouwkundige gekeurd is (kopers kunnen zich er bij de keurder tegen verzekeren dat er niks gemist is). Ons vorige huis hadden we 30 kijkers en 20 biedingen en toch mochten mensen nog 2e keer kijken als ze dat wilde. Voelde voor ons erg goed en heel eerlijk denk ik ook dat mensen met meer zekerheid en tijd om na te denken en te kijken uiteindelijk meer betalen. Als alle makelaars het zo zouden doen zou al een hoop schelen.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:43

Wij gaan bij huizen ook altijd minimaal 2x kijken.
De 1e keer altijd vrij snel door een woning heen (eerste indruk) en 2e keer langer en beter overal naar kijken.
Ik zou dus ook geen huis gaan bekijken waar ze een kijkdag hebben en verder niet.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:58

Wij zijn maar 1 x wezen bezichtigen maar hebben wel alle mogelijke risico’s meegenomen in onze beslissing en ons heel goed afgevraagd of we het konden in deze omstandigheden want je moet er wel de persoon voor zijn.

Ik kijk dan ook liever naar alles wat wel goed gaat, dat werkt voor mij veel motiverender!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:10

Robijntjah schreef:
Ik kijk dan ook liever naar alles wat wel goed gaat, dat werkt voor mij veel motiverender!


Zo'n fijne instelling! Er zijn altijd wel dingen die beter hadden kunnen lopen of weet ik wat, maar als je op die vibe je hele leven verder borduurt, wordt je ook niet veel gelukkiger :')

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:30

Helaas hadden wij ook de pech dat de verkopers ineens bedachten dat het bieden werd met 1 keer kijken ipv "normaal"verkopen wat het eerst wel was ivm de vele kijkers. Met 1 keer kijken kun je echt niet alles zien. Daarbij had ik het huis er waarschijnlijk ook niet door laten staan, puur omdat er in de prijsklasse rond de 3 ton gewoon ontzettend weinig te koop is, en wat er al te koop is allemaal opknapper is.
De woningmarkt bepaald momenteel ontzettend veel helaas.

Ik probeer dus ook vaak positief de dingen te bekijken, te zie wat er al allemaal gedaa is, maar u stageerd het een beetje, buiten onze schuld om, en dan met 2 jonge kinderen waarvan 1 extra zorg nodig heeft , mij man in ploegen werkt en daardoor niet altijd kan klussen, ik werkeloos raakte waardoor inkomen ineens gigantisch daalde en de bouwer van de aanbouw die er al 6 mnd over doet ipv de afgesproken 2 maanden, heeft het kamperen wel lang genoeg geduurd. Ik heb er zeker nog steeds geen spijt van maar met nu 13 graden in huis mag het wel een beetje gaan opschieten. Ik wil gewoon eens op een bak zitten in de avond en mijn spullen uit de verhuisdozen halen


zo klaagmodus weer uit
positieve is dat er nu ook licht in de hooiopslag is. *\o/*
Afbeelding
Helaas regende het vandaag teveel om nieuw hooi te halen , begint goed op te raken. Hoop morge n drogere momenten te hebben

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:46

Dat is ook zo, maar je kunt er best weleens even doorheen zitten en even lekker willen klagen toch?
Er vallen altijd dingen enorm tegen met klushuizen. En dan achteraf als je terug denkt valt het toch mee. Ik weet nog wel dat ik riep dat ik deze keer niet ging kamperen. Vorige keer had 5 weken met alleen 2 slaapkamers en 6 dagen bouwvakkers over de vloer er flink ingehakt. Aannemer zei voor de kerst kun je erin, dus wij overdracht oude huis op 1 maart gezet. Wat denk je..... toch weer 2-3 weken op een slaapkamer boven gekampeerd. Maar dat ben je paar weken later weer vergeten is mijn ervaring en 2-3 weken was nu eigenlijk heel goed te doen. Je kunt dat veel beter hebben in maart dan november blijkbaar en we waren beter voorbereid.

Vreten die van jullie trouwens ook zoveel hooi? En blijft dat dan de hele winter zo? Ik had half augustus iets van 240 kleine baaltjes (van 22-23kilo) liggen met het idee dat het toch wel genoeg moest zijn voor heel jaar voor 650 kilo paard (grote en mini). Afgelopen week zijn er 6 baaltjes doorheen gegaan. Misschien dat ik toch nog wat ga halen voor het uitverkocht is.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:01

Wij hebben alleen de slaapkamers af na 5 mnd en dat begint u wel te irriteren. Veel dingen zijn "bijna"af maar daar kunnen wij iet door verder ivm lakse klussers. Meeste doen wij zelf maar veel verder kunnen wij nu niet helaas. Als je vooraf weet dat bepaalde ruimtes niet te gebruiken zijn, dan weet je dat en stoort het minder omdat je daarop voorbereid bent, maar als je ruimtes wel al had willen gebruiken en ineens blijkt daar vanalles mis te zijn, is dat best lastig. In de zomer had ik er minder last van, zat ik vee buiten en kon ik daar klusjes doe, met die regen nu zit ik soort van opgesloten in huis

ik voer nu 2 balen per dag aan 2.5 paard geen gras alleen bak en paddock nu waar ze lopen. Zijn wel iets kleiner, denk 15 tot max 20 kg per baal

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:01

FleurVP, ik heb iets kleinere baaltjes dan jij hebt maar in de winter moet ik er elke maand wel 50 halen, nu heb ik meer paard (denk zo’n 1100 kilo) maar zodra er echt geen gras meer is dan eet mijn warmbloed alleen al iets meer dan 1 baaltje per dag. Mijn IJslander kan meestal met half-3/4 toe per dag. Dan heb ik het wel over echt koude dagen en ik heb ze niet onbeperkt staan. Meestal is het dan 1.5-1.3/4 baal per dag. Gelukkig niet de hele winter lang maar goed, hoe lang hangt van de winter zelf af.

LynnNikita, ik voel met je mee qua temperatuur in huis. Hier is de ketelmodule van de cv kapot. Ik kan hem alleen aan krijgen door twee draadjes contact te laten maken en hem vervolgens weer handmatig uit te zetten voordat het een sauna in huis wordt. Maar goed dat doe ik niet voor een half uurtje ‘s avonds. Met als gevolg dat het hier nu ook zo’n 16 graden in huis is. En dat is leuk voor een dagje maar niet voor weken. En aangezien gisteren de verkeerde ketelmodule na 3 weken levertijd is geleverd vrees ik dat het nog wel even gaat duren voordat de juiste er is. Gelukkig kan ik nu wel even de ketel aanzetten dus klagen doe ik niet ;) Hopelijk komt er binnenkort weer schot in de zaak voor jullie!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:28

2000 kg paard (5 stuks) eet hier momenteel zo’n 45-50 kg hooi per 24 uur. Daarvan staat 1.750 kg ook nog 2 uurtjes per dag op de wei, maar das wel spinaziegras. Na twee uur willen ze eraf en gaan ze gelijk hooi eten :')

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:37

Dat klinkt niet fijn, 3 weken levertijd ook! Stel je voor dat zoiets in de winter gebeurt. Kunnen jullie geen elektrische dekentjes of iets regelen?

Het erge met aannemers enzo is trouwens ook dat wij de 3e keer (andere deel huis) waarschijnlijk wederom met de altijd tig maanden uitlopende aannemer gaan doen omdat hij verder wel betrouwbaar is, betaalbaar is en goed werk levert. Alleen plannen is niet zijn sterke kant. Ik heb nog nooit gehoord/meegemaakt dat het ergens anders beter was tenzij je echt zo'n dure bouwgarant aannemer oid hebt of het waren kleinere projecten.

Ik was ook wel uitgegaan van 1 zo'n baaltje per dag als het heel koud is. Maar niet nu al met 16 graden. Ik dacht 3 maanden 1 baaltje per dag dus 7 per week en 3 maanden 4-5 baaltjes per week. In de zomer (met maar 1.5-2 uur gras per dag) aten ze maar een half baaltje per dag en waren de netten nooit leeg.
Achja ik ga gewoon nog een trailer vol halen (misschien 2 als manlief daarvoor te porren valt) en sla volgend jaar nog groter in.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:42

Heeft ook met de regen te maken. Bij nat weer (en helemaal bij nat en winderig weer) eten ze meer dan bij droog vriezend weer.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:12

Ah dat klinkt goed, ik dacht als ze met echte kou nog een keer de hoeveelheid dat ze eten verdubbelen.... die van mij denkt ook dat hij smelt, dus die staat de hele dag in de stal te vreten en poepen :') . 24mm regen en meneer was nog helemaal droog.