[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:40

Hier ook echt goede ervaringen met de Renco dekens.
Liggen super goed en echt hufterproof.
Lees over de goedkopere varianten dat ze kwalitatief veel minder zijn.


fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 06:53

Een kenmerk van de New Zeeland dekens is de stugge stof. Kan zijn dat die goedkopere wat dunnere en daardoor iets soepelere stof gebruiken maar die is dan weer minder hufterproof.

Overigens maken ze bij Renco de deken op maat waardoor de pasvorm natuurlijk altijd goed is. Stof moet zich alleen vormen door gebruik.

Maar het is jouw geld en keuze :j

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:00

Chesss schreef:
Willen jullie eens meedenken. Ik heb een vos van 1.85. Dekens van diverse merken geprobeerd, maar ze trekken alleemaal naar achteren en knellen dan op de schouders en schoft. Voor het mooie zou je an maatje kleiner nemen, maar dan kom ik al gauw in de knel met zijn hals. De HH highliner zitten als gegoten, maar die zijn niet waterdicht en moet ik weer deken erover heen doen. Weet iemand of er een HH deken is die lijkt op de pasvorm van de highliner? [ [url=m/vPeJVq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand ervaring met de horse avalanche?


Horze avalanche had ik altijd op mijn paint ruin liggen ( op de foto's pas 3 jaar overigens ) - die qua type niet heel rastypisch was.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lag op hem prima, nooit schuurplekken, dook niet naar achteren. Dit is de ongevoerde, maar had m ook in 150 en in 300 gram voor hem, zo fijn vond ik de pasvorm. Maar die van mij had niet zo'n scherpe schoft als die van jou...


Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:14

Chesss schreef:
Willen jullie eens meedenken. Ik heb een vos van 1.85. Dekens van diverse merken geprobeerd, maar ze trekken alleemaal naar achteren en knellen dan op de schouders en schoft. Voor het mooie zou je an maatje kleiner nemen, maar dan kom ik al gauw in de knel met zijn hals. De HH highliner zitten als gegoten, maar die zijn niet waterdicht en moet ik weer deken erover heen doen. Weet iemand of er een HH deken is die lijkt op de pasvorm van de highliner? [ [url=m/vPeJVq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand ervaring met de horse avalanche?


Ik zou gaan kijken naar een deken met halve hals. Vind ik erg fijn liggen op mijn merrie met hoge schoft.


Lady

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:15

Chesss schreef:
Willen jullie eens meedenken. Ik heb een vos van 1.85. Dekens van diverse merken geprobeerd, maar ze trekken alleemaal naar achteren en knellen dan op de schouders en schoft. Voor het mooie zou je an maatje kleiner nemen, maar dan kom ik al gauw in de knel met zijn hals. De HH highliner zitten als gegoten, maar die zijn niet waterdicht en moet ik weer deken erover heen doen. Weet iemand of er een HH deken is die lijkt op de pasvorm van de highliner? [ [url=m/vPeJVq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand ervaring met de horse avalanche?


Is die highliner wel een outdoordeken? Of is dat een staleeken/onderdeken? Als hij wel outdoor is, maar niet goed waterdicht is, kun je hem waterdicht maken met spray. Met een staldeken zou ik dat niet aandurven.

MarjanB

Berichten: 16305
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:38

Highliner is een staldeken.. ik deed er altijd een regendeken van HH over heen.

Mijn tante is blij met d’r nieuwe 100 grams (shires) :) heb er een 100gr onderdeken bij, helaas zijn de 200gr uitverkocht..

Afbeelding

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:09

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Herkent iemand deze deken? Ik heb m 2de hands gekocht en hij past echt prachtig op mijn fjord. Wil er dus nog 1 kopen, maar kan nergens een merkje vinden. Iemand een idee?

MarjanB

Berichten: 16305
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:11

Première?

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:13

Fabster schreef:
[ [url=m/OR2Bdr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EyZ60R.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ntNcq2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Herkent iemand deze deken? Ik heb m 2de hands gekocht en hij past echt prachtig op mijn fjord. Wil er dus nog 1 kopen, maar kan nergens een merkje vinden. Iemand een idee?


Lijkt qua kleur en model en sluitingen etv heel erg op eigen merk van ruitersportcentrum kraaij.

En dat zijn idd fijne dekens.

Kleur bies is anders.
Maar sluitingen, ringen langs halsdeel etc gelijk.


Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 04-10-19 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:14

Citaat:
Herkent iemand deze deken? Ik heb m 2de hands gekocht en hij past echt prachtig op mijn fjord. Wil er dus nog 1 kopen, maar kan nergens een merkje vinden. Iemand een idee?


Hij lijkt op de vliegendeken/regendeken die ik van de kroo huismerk/qhp heb. Zelfde voorsluitingen (zelfde patroontje) en dezelfde ringetjes voor een hals.

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:44

Tnx! Ga ik daar eens kijken

zoef123

Berichten: 364
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:05

MarjanB schreef:
Highliner is een staldeken.. ik deed er altijd een regendeken van HH over heen.

Mijn tante is blij met d’r nieuwe 100 grams (shires) :) heb er een 100gr onderdeken bij, helaas zijn de 200gr uitverkocht..

[ [url=m/1d6Fjx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja klopt dat ze uitverkocht zijn komen wel binnen als het goed is. Vind shires echt heel mooi. Maar omdat 200 op was toch niet gedaan.

MarjanB

Berichten: 16305
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:14

zoef123 schreef:
MarjanB schreef:
Highliner is een staldeken.. ik deed er altijd een regendeken van HH over heen.

Mijn tante is blij met d’r nieuwe 100 grams (shires) :) heb er een 100gr onderdeken bij, helaas zijn de 200gr uitverkocht..

[ [url=m/1d6Fjx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja klopt dat ze uitverkocht zijn komen wel binnen als het goed is. Vind shires echt heel mooi. Maar omdat 200 op was toch niet gedaan.


Ik twijfel om er nu maar een 300 grams outdoor bij te bestellen scheelt niet veel in prijs. Wel in ruimte..

Life is a balance of holding on, and letting things go…

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:12

Fabster schreef:
[ [url=m/OR2Bdr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EyZ60R.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ntNcq2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Herkent iemand deze deken? Ik heb m 2de hands gekocht en hij past echt prachtig op mijn fjord. Wil er dus nog 1 kopen, maar kan nergens een merkje vinden. Iemand een idee?


Ik zeg ook première in verhouding een kleine staartflap

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:27

snorkel1986 schreef:
Fabster schreef:
[ [url=m/OR2Bdr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EyZ60R.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ntNcq2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Herkent iemand deze deken? Ik heb m 2de hands gekocht en hij past echt prachtig op mijn fjord. Wil er dus nog 1 kopen, maar kan nergens een merkje vinden. Iemand een idee?


Ik zeg ook première in verhouding een kleine staartflap


Ah, premiere! Ga ik die ook eens bekijken. Ik dacht die DKR dekens. Die lijken er ook wel op.

zoef123

Berichten: 364
Geregistreerd: 08-10-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:22

@marjanB zou ik doen.
Ik had uitgezocht (nadat ik er achter kwam dat 200liner op was) een 0 gram regendeken te kopen en een 100 liner en een 200 regendeken. Dus 2 dekens en 1 liner. Dat leek me het handigst haha had ik van 0 t/m300 maar toen kwam ik bij de dolle dagen bij kraaij en zag ik een mooie 150 en 300 dus nu ook klaar.

marshmellow

Berichten: 742
Geregistreerd: 10-01-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 22:12

Iemand hier ervaring met een HH Highliner onder een Bucas deken?
De highliner paste prima onder de Nika deken die vandaag helaas is overleden.. onder de QHP deken stak hij aan alle kanten onder de deken uit (bij de hals en achter bij z'n billen).
Wil nu een Bucas Irish Turnhout bestellen maar ben bang dat de highliner daar misschien ook onder uit piept bij de hals :\

Cupido ♥

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 07:59

Hoeveel gram hebben jullie op liggen? Mijn 3 jarige warmbloed paard staat 24/7 buiten zonder schuilstal. Twijfel of de 0 grams nog warm genoeg is, maar 200 gram lijkt me overdag al wel weer erg warm. Paard heeft overigens niks bij te zetten...

Asterix: B+2 dressuur, B+22 - L+0 springen & B+21 sgw

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:01

Er zit nog wel iets tussen 0 en 200 ;)
Regendeken met fleece heeft met oudje nu op. Dag en nacht buiten..

MarjanB

Berichten: 16305
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:04

Mijne heeft 100 gram op, zit heel dun in het velletje en door verhuizen wat afgevallen

Life is a balance of holding on, and letting things go…

nienke_layla

Berichten: 185
Geregistreerd: 01-05-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:08

Weet er iemand een betrouwbare webshop waar ik goedkoop een 50 of 100 grams deken kan vinden die verder een basic kleur heeft?

Of een goedkope deken met liner systeem? Iemand ervaring met een liner van een bepaald merk en die onder een andere deken leggen?

Ik zag de waldhausen dekens die ik voor mijn oudere paard heb, maar die vind je niet op de reguliere webshops of er zit een hele lange wachttijd op.

Zaf & Fay

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:18

welkoop verkoopt waldhausen.
verder zou ik op marktplaats kijken, daar stond laatst ook een waldhausen op.
en agradi heeft laagste prijs garantie al weet ik niet of ze dat merk hebben :j

nienke_layla

Berichten: 185
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:21

ellepel schreef:
welkoop verkoopt waldhausen.
verder zou ik op marktplaats kijken, daar stond laatst ook een waldhausen op.
en agradi heeft laagste prijs garantie al weet ik niet of ze dat merk hebben :j


Welkoop heeft alleen 200 grams, maar die deken heb ik al. Ik ben nu aan het kijken naar de liner van kramer. Ik weet alleen niet of dat blijft zitten.. en of dat schuiven dan eventueel verholpen kan worden met een losse elastische singel.

Zaf & Fay

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:44

Mariposa11 schreef:
Er zit nog wel iets tussen 0 en 200 ;)
Regendeken met fleece heeft met oudje nu op. Dag en nacht buiten..


Hij heeft inderdaad ook een 0 met fleece op. Paard past mijn 100 grams deken echt niet, anders had hij die op gekregen. Ik ga geen nieuwe deken kopen, omdat hij nog flink groeit en dus later wel in de 100 zal passen.

Asterix: B+2 dressuur, B+22 - L+0 springen & B+21 sgw

Sky_As

Berichten: 4662
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:50

Mijn paard heeft met deze temperatuur de bucas smartex medium op. ....Maar heeft het er gewoon fris onder.
Ik zou niet weten hoe deze deken tot -10 zou moeten werken.
Net zo'n koukleum als het vrouwtje.
Voor grote paarden vind ik trouwens de rambo cosy heel mooi liggen. Die ligt op mijn reus het mooiste.

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers