Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:44

ZoeyDercks schreef:
Ahhh Escada wat een knapperd!! Hopelijk trekt z'n knie snel bij.

Ik heb eindelijk wat rijdend beeldmateriaal om te laten zien :+

Fedra WH is een 17-jarige PRE merrie van 1.55m hoog, haar vader is de bekende Grelo <3
Ze heeft ondertussen 8 veulens gehad en de laatste is 1,5 jaar geleden.
Van nature heeft ze een heel sterk achterbeen, maar na de laatste bevalling is haar bekken en achterhand niet meer wat het geweest is. Nu na heel veel trainen en sterker maken begint het weer terug te komen. Onder goede begeleiding rijden we nu tig zijgangen en stap-galop overgangen *\o/* De potentie voor het verzamelde werk zit er enorm in dus wie weet nog ooit stapjes piaffe (als ik het vraag :+)

Dit is Fee haar "ik snap niet zo goed wat je nu wil maar ik doe het goed toch?" hoofd
[ [url=m/jk45qQ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hrshBr.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/341GDh.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/g3fum3.png]Afbeelding[/url] ]


Knappe merrie <3

Paarden aan huis is veel werk, je krijgt dan ook al het onderhoud erbij wat je niet moet onderschatten en weggaan is ook een stuk moeilijker.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:47

Mwah vind ik meevallen.

Wij zijn per dag een uurtje kwijt aan mesten en voeren maar die was ik op vorige stallen ook al kwijt omdat ik het meeste toch al zelf deed _O-

Voor een dagje weg voeren wij gewoon meer en voor een weekendje weg hebben we genoeg vrijwilligers die wat willen komen doen.
Voor vakanties zelfs al wat mensen die het erg leuk zouden vinden op ons huis en dieren te passen.

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:28

Hebben jullie PRE's al een deken op? Valoroso heeft nog niet echt een dikke vacht, en het word vannacht 5 graden. De nachten worden sowieso wat kouder dus zat eigenlijk te denken om hem alvast aan een deken te laten wennen. Kreeg van de fokker de tip om hem wel in de winter sowieso een deken op te doen want zijn volle broer had het ook zwaar in de winter :o

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:32

Yooo ik wil toch kijken of ik hier mee kan kletsen als dat mag :D
Af een toe spiek ik eens hier in het topic maar zeg nooit echt iets omdat ik dan binnenval. Dus ga ik maar proberen mee te kletsen :))

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 23:35

Robijntjah schreef:
Mwah vind ik meevallen.

Wij zijn per dag een uurtje kwijt aan mesten en voeren maar die was ik op vorige stallen ook al kwijt omdat ik het meeste toch al zelf deed _O-

Voor een dagje weg voeren wij gewoon meer en voor een weekendje weg hebben we genoeg vrijwilligers die wat willen komen doen.
Voor vakanties zelfs al wat mensen die het erg leuk zouden vinden op ons huis en dieren te passen.


Als je het gewoon bent, is het anders natuurlijk, maar ik ken mezelf ook wel, als ik thuis kom na 10-11u werken, ga ik het echt niet zien zitten om nog een uur stallen te gaan mesten of te voeren :p
Vind het prima nu, als ik ga en ik heb tijd, dan doe ik stallen en help ik met voeren, maar heb ik geen tijd,
of kan ik eens niet gaan, dan wordt het gewoon gedaan :)
Ik vrees een beetje dat al "het werk" erbij, ervoor zorgen dat het minder echt mijn ontspanning zou zijn en meer een verplichting en dan geraak ik gewoon heel snel gedemotiveerd. Ik kreeg vorig jaar nog ergens de vraag van een stal of ik hun jonge paarden niet betaald wou komen rijden, maar daar had ik ook geen zin in omdat het dan dus een verplichting wordt. Nu met Jenara vind ik het heerlijk en heb ik ook echt altijd zin om te gaan, omdat ik weet dat het niet moet.

Jenara heeft nog geen deken op, ga wel vragen dat ze dit weekend even checken of ze het niet te koud heeft, ik ben zelf namelijk op weekend en kan het niet controleren.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:20

Doña heeft een ongevoerde regendeken op nu. Zodra het echt continu ruim onder de 15 graden is overdag, krijgt ze een gevoerde op.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:20

Mijn werk ervan maken zou ik ook nooit meer willen, heb ik een tijd gedaan en was het plezier in mijn eigen dier volledig kwijt :=

Ik merk eigenlijk juist dat ik sneller even aan de slag ga met de paarden wanneer ik een uurtje vrij heb tussendoor, hoef niet meer naar en van stal te reizen, dat scheelt natuurlijk een heleboel.

Hier nog steeds geen dekens.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:22

Diva staat bij de eerste druppel regen onder een deken en dat kan niet ongevoerd want dan slaat de kou van het water alsnog op de spieren :=

Aan huis vind ik eigenlijk wel fijn, elke dag een kwartiertje mesten en 5 minuten voeren. Verder nog een kwartier per dag kwijt aan naar de wei brengen ofzo maar vind het eigenlijk wel ontspannend zo. Rijden doe ik eigenlijk niet meer.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:03

Elevada staat nog steeds zonder, wonderbaarlijk genoeg heeft ze het ook echt nog niet koud.

Als ik geen kinderen had, zou ik ook vaak tussendoor even wat met de paarden doen nu ze aan huis staan. Helaas moet ik het nog steeds plannen :') Nog een paar jaar, dan zijn ze allemaal oud genoeg om zichzelf te vermaken haha

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:20

Hugo is nog niet geschoren en staat nu onder 100 gram.
Hij redde het echt niet zonder deken, stond te trillen als een rietje... :')

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:30

Die van mij was ook wat koud.. Staat nu ongeschoren onder een 100 gram!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:43

Ik heb ook een 100 gr opgelegd.
Mijn nieuwe zadel is binnen en WoW wat een verschil weer met rijden! Het is helemaal voor hem gemaakt met een U vorm boom, soufflé kussens en mooi kort. Zit en ligt als een huis! Goede service ook van Sella!
Afbeelding

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:44

Knap zadel. Zitten die nog zo hoog in prijs als toen ze net begonnen?!

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:45

Wauw wat een mooi zadel!

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:47

Heel gaaf! Paard is er vast ook blij mee :D

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:03

Wat een prachtig zadel, en inderdaad mooi kort.
Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:42

Robijntjah schreef:
Knap zadel. Zitten die nog zo hoog in prijs als toen ze net begonnen?!


Ze zitten altijd tussen de 2000,- en 2500,- en dat vind ik echt niet duur voor een kalfslederen zadel wat van voor naar achter helemaal custom gemaakt is.
Mijn kniewrongen zijn zelfs verstelbaar. De boom is altijd aan te passen dus je hoeft ook geen ander zadel als hij nog flink bespiering krijgt.

Bij Custom/Erreplus/Anatomica/Albion etc betaal je 3000,-/4000,- deze dagen.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 15:12

Ik zat me net te bedenken dat mijn eigen zadel tegenwoordig ook gewoon in die prijsklasse valt :+

Custom paste niet op Mo.

Zit te denken om te gaan laten kijken of mijn huidige zadel voor de dressuur op aurelia gaat passen en er een veelzijdigheids bij te doen.
Soms kriebelt het wel om te gaan springen...

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:22

De mijne heeft geen deken op nog en maakt altijd erg veel vacht aan. Hij heeft het ook nog niet bepaald koud op het moment. Vind het ook altijd lastig :+

Wat een gaaf zadel Zsazsa! <3

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:11

Vanavond toch even een ongevoerde regendeken erop gemikt. Het wordt nu toch wel beduidend frisser, en als het dan morgen echt zo gaat regenen weer, dan heeft ze het wel koud.
Het was zo koud dat ze helemaal stond te dampen net bij het longeren

Afbeelding

Lumkea

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:00

@zsazsa
Welk type is dit van Sella? Ik wacht intussen al 11 weken op de mijne hopelijk is hij er nu snel want ben heeeel ongeduldig!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:48

Lumkea schreef:
@zsazsa
Welk type is dit van Sella? Ik wacht intussen al 11 weken op de mijne hopelijk is hij er nu snel want ben heeeel ongeduldig!


De Velluto 2 met aanpasbare kniewrongen is dit.

Lumkea

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:38

@zsazsa
Ik heb dezelfde! Ik post ook een foto als ik hem (eindelijk) heb!

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:38

Volgend jaar Campeonato in België zie ik op FB!

Hoeveel betekenen deze keuringen eigenlijk binnen de PRE wereld? Kijken ze voor hengsten meer naar de Campeonato dan naar de APTO keuringen bijvoorbeeld? Ik heb er namelijk niet veel verstand van en ik wil graag weten wat belangrijk is om aan mee te doen voor mijn hengst. :D

Dais_

Berichten: 4027
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:15

Hier sinds gisteren ook een ongevoerde regendeken er op. Het drama van niet passende dekens kan weer beginnen. Ik ben benieuwd hoeveel dekens ik dit jaar weer erbij koop die uiteindelijk toch niet goed liggen :-).

Welke dekens passen goed op jullie pre's?


Zsazsa, mooi zadel zeg!

Maartje, het geeft wel een mysterieus sfeertje aan de foto haha.


Paard aan huis lijkt me fantastisch. Wij zoeken al eventjes naar een koopwoning met plaats voor paarden aan huis, maar de huizenmarkt is vreselijk momenteel.
Het is wel meer werk, maar het scheelt een hoop reistijd en je kunt het flexibeler indelen qua tijden.
Ik hoop dat we snel iets vinden!