[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:46

Nouvel schreef:
Ik vind Rhino wel heel anders vallen qua model dan Amigo, Rhino is ruimer voor en Amigo is weer langer naar beneden.
Tenminste zo vallen ze op onze paarden... :D

Dit is ook mijn ervaring!

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen


Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:58

Ik ben meer tevreden van mijn Rhino dan van mijn Amigo :)

Keep your dreams alive.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:34

Ik juist meer tevreden over amigo dan rhino.
Die gingen bij mij zomaar kapot.

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

Deni11

Berichten: 1215
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:42

Weet iemand welke maat shires deken ik moet kopen voor mijn shet? Schofthoogte ca 1 mete, en normaal maat 135 of 137, maar met de maattabel naar shires maten twijfel ik er over.

S <3

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:00

Hoeveel gram hebben jullie er nu op liggen? Mijn paard geeft nu 100 grams op, maar begint op haar hals al een vachtje te krijgen :(

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:05

50 grams, 's nachts op stal

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:08

0 grams Rambo, is nog 13/14 graden overdag.
Nacht binnen, overdag buiten.
Vacht houd je helaas niet tegen met alleen een deken...


Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:23

Nul grams tegen de regen, vanaf morgen 1 met fleecevoering voor de nacht en overdag indien nodig of de nul grams bij regen.

En je houdt idd de vacht niet tegen met een deken. De vacht onder de deken lijkt alleen vaak dunner dan op de hals omdat hij "plat gedrukt" wordt en op de hals de wind erdoor en lekker door de war met rollen ed..

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:38

Dag en nacht onder 100 gram.

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:50

De ene onder ongevoerde regendeken, de andere onder 200 gram met hals. Dag en nacht buiten, ongeschoren.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:58

1 onder 0 grams regendeken. Maar heb toch t idee dat er wel wat meer onder mag. Moet met hem nog even kijken wat voor hem werkt. Hij heeft dit jaar voor t eerst een deken op. Hij is 28 en heeft ppid en vermagert. Laatst stond hij aardig verkrampt. Met deken wel minder, maar nog niet lekker ontspannen. Dus moet even experimenteren met hem.

De ander onder een fleecegevoerde. Beide 24/7 buiten.

Ik heb voor mijn oudje trouwens een tweedehands deken gekocht en die valt echt super goed. Maar ik kan nergens een merkje vinden. Wat ik jammer vind, want een reserve is altijd handig. Waar kan ik dat nou vinden?

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:06

Heb alleen een 0 grams regendeken op. Volgende week de hals en borst scheren. Dat zal een pak schelen aan zweten.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:10

Heeft iemand trouwens ervaring met decathlon delens? Er staat ‘voering van netstof’. Dat klinkt echt vervelend voor de vacht.

mavantos

Berichten: 3517
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:30

Het is weer de tijd van het jaar, de dekens komen uit de kast. Mijn paard (vierjarige hengst) z'n favoriete tijd van het jaar, want dan kan hij ze weer slopen -O-

Nu ben ik dus opzoek naar dé tip tegen slopen. Hij zet gewoon z'n tanden in de deken en gaat dan leuk ermee spelen en aan trekken. M'n dunne zomerdeken die hij eergisteren op kreeg had gisteren al twee serieuze gaten...

Nu hebben we al de deken met anti bijt ingesprayd en overwogen z'n tanden eruit te trekken ~~}> . Alleen dat eerste helpt niet en dat tweede lijkt me toch geen goede optie.

Nu ben ik dus opzoek naar een echte onsloopbare deken die ik over m'n staldekens kan doen om ze een iets langer leven te gunnen. Bij voorkeur met een dichte voorkant, zodat hij niet vast kan komen te zitten in de gespen als hij erin bijt. Al is ieder ander onsloopbaar deken ook welkom. Iemand tips? Deken hoeft niet waterdicht te zijn overigens.

Kilimanjaro
@puppy_freek

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:32

mavantos schreef:
Het is weer de tijd van het jaar, de dekens komen uit de kast. Mijn paard (vierjarige hengst) z'n favoriete tijd van het jaar, want dan kan hij ze weer slopen -O-

Nu ben ik dus opzoek naar dé tip tegen slopen. Hij zet gewoon z'n tanden in de deken en gaat dan leuk ermee spelen en aan trekken. M'n dunne zomerdeken die hij eergisteren op kreeg had gisteren al twee serieuze gaten...

Nu hebben we al de deken met anti bijt ingesprayd en overwogen z'n tanden eruit te trekken ~~}> . Alleen dat eerste helpt niet en dat tweede lijkt me toch geen goede optie.

Nu ben ik dus opzoek naar een echte onsloopbare deken die ik over m'n staldekens kan doen om ze een iets langer leven te gunnen. Bij voorkeur met een dichte voorkant, zodat hij niet vast kan komen te zitten in de gespen als hij erin bijt. Al is ieder ander onsloopbaar deken ook welkom. Iemand tips? Deken hoeft niet waterdicht te zijn overigens.


renco dekens

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:36

kijk naar canvasdekens of new zealand dekens :j
renco inderdaad erg goed!
of goedkopere 2e hands dekens als ze niet waterdicht hoeven te zijn?

mavantos

Berichten: 3517
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:39

EmptyWords schreef:
mavantos schreef:
Het is weer de tijd van het jaar, de dekens komen uit de kast. Mijn paard (vierjarige hengst) z'n favoriete tijd van het jaar, want dan kan hij ze weer slopen -O-

Nu ben ik dus opzoek naar dé tip tegen slopen. Hij zet gewoon z'n tanden in de deken en gaat dan leuk ermee spelen en aan trekken. M'n dunne zomerdeken die hij eergisteren op kreeg had gisteren al twee serieuze gaten...

Nu hebben we al de deken met anti bijt ingesprayd en overwogen z'n tanden eruit te trekken ~~}> . Alleen dat eerste helpt niet en dat tweede lijkt me toch geen goede optie.

Nu ben ik dus opzoek naar een echte onsloopbare deken die ik over m'n staldekens kan doen om ze een iets langer leven te gunnen. Bij voorkeur met een dichte voorkant, zodat hij niet vast kan komen te zitten in de gespen als hij erin bijt. Al is ieder ander onsloopbaar deken ook welkom. Iemand tips? Deken hoeft niet waterdicht te zijn overigens.


renco dekens


Ja die heb ik gezien inderdaad! Ik zag alleen een groen totaal vormloos deken op de site staan... Kan me niet voorstellen dat die fijn zitten en daarnaast is die zo lelijk dat het pijn doet aan m'n ogen. Het deken hoeft echt de schoonheidsprijs niet te winnen, maar dit is echt té erg :')

Kilimanjaro
@puppy_freek

mavantos

Berichten: 3517
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:41

ellepel schreef:
kijk naar canvasdekens of new zealand dekens :j
renco inderdaad erg goed!
of goedkopere 2e hands dekens als ze niet waterdicht hoeven te zijn?


Ik heb er idd naar gekeken, maar kan geen betrouwbare site vinden die ze hebben. Tips?

Ik zie ze op enkele sites wel staan, maar die lijken niet echt betrouwbaar en ik ken ze ook niet.

Tweedehands kan ook, maar hij sloopt ze zo snel dat, dat alsnog een erg duur grapje gaat worden. Zoek iets waar ik echt even mee vooruit kan.

Kilimanjaro
@puppy_freek

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:50

Als het niet waterdicht hoeft te zijn. Kijk eens of je ergens een jute deken kan krijgen. Die gooi je er dan overheen.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:36

mavantos schreef:
EmptyWords schreef:

renco dekens


Ja die heb ik gezien inderdaad! Ik zag alleen een groen totaal vormloos deken op de site staan... Kan me niet voorstellen dat die fijn zitten en daarnaast is die zo lelijk dat het pijn doet aan m'n ogen. Het deken hoeft echt de schoonheidsprijs niet te winnen, maar dit is echt té erg :')


Het is een groene plank als de deken net nieuw is maar deze vormt zich naar het lichaam.
Deken is wel wat zwaar en totaal niet modieus maar wel echt hufterproof. Hooguit het riempje of een bilkoord die kapot gaat.
Bij ons in de ruinenkudde van 15 paarden gaat een Renco jaren mee.

Maar goed als het oog belangrijker is kun je beter regelmatig nieuwe dekens kopen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Ladygiroc

Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:39

Heb je ook zo'n vilten voering fransje? Of is dat inmiddels wel met de tijd mee gegaan?

Als er iets hufterproof is zijn het die dekens inderdaad!

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:57

Ladygiroc schreef:
Heb je ook zo'n vilten voering fransje? Of is dat inmiddels wel met de tijd mee gegaan?

Als er iets hufterproof is zijn het die dekens inderdaad!


Wollen dekentje inderdaad :j

Ze zijn echt superouderwets maar degelijk en eenmaal in model voor je paard ook comfortabel. Blinven zonder singels gewoon op hun plek liggen ook met weidegang. En dan ook nog hufterproof en waterdicht.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

HarmanyL

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:11

Wat zouden jullie aanraden..
Paard staat nog tot 1 november buiten van 16u - 11u. Daarna van 6 - 12u. Heb zelf de voorkeur voor stay dry type met liner systeem, maar als ik me niet vergis is dat alleen Bucas, en dat model ligt dus niet lekker..
Heb nu een 0 grams Amigo deken van Horseware en dat model bevalt prima

Jurylid brons en zilver
Als iemand weet waar Harmany is hoor ik dat heel graag!

Chesss
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:18

Willen jullie eens meedenken. Ik heb een vos van 1.85. Dekens van diverse merken geprobeerd, maar ze trekken alleemaal naar achteren en knellen dan op de schouders en schoft. Voor het mooie zou je an maatje kleiner nemen, maar dan kom ik al gauw in de knel met zijn hals. De HH highliner zitten als gegoten, maar die zijn niet waterdicht en moet ik weer deken erover heen doen. Weet iemand of er een HH deken is die lijkt op de pasvorm van de highliner? Afbeelding

Iemand ervaring met de horse avalanche?

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014085

Chess. Aktion x Pion RIP
Alando JetsetD x Zeoliet RIP 16.06.2023

mavantos

Berichten: 3517
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:16

fransje23 schreef:
mavantos schreef:

Ja die heb ik gezien inderdaad! Ik zag alleen een groen totaal vormloos deken op de site staan... Kan me niet voorstellen dat die fijn zitten en daarnaast is die zo lelijk dat het pijn doet aan m'n ogen. Het deken hoeft echt de schoonheidsprijs niet te winnen, maar dit is echt té erg :')


Het is een groene plank als de deken net nieuw is maar deze vormt zich naar het lichaam.
Deken is wel wat zwaar en totaal niet modieus maar wel echt hufterproof. Hooguit het riempje of een bilkoord die kapot gaat.
Bij ons in de ruinenkudde van 15 paarden gaat een Renco jaren mee.

Maar goed als het oog belangrijker is kun je beter regelmatig nieuwe dekens kopen.



Nee ik ga echt niet aan die dekens beginnen. €250 voor één lelijke stugge groene deken met een pasvorm van een zak heb ik niet over. Heb wel een fijne new zealand van equitheme gezien, maar nog niet gevonden in maat 195 helaas.

Kilimanjaro
@puppy_freek


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers