[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 18:03

Gimme_Joy schreef:
Geen idee... Ik hoor het ineens wel vaker. Hopelijk volgend jaar meer, ik wil nou eindelijk wel eens gaan starten dan!

Ik heb misschien toch een bijrijder gevonden! Iemand die ik al best een tijd ken. Ze heeft zelf een jaarling en zoekt iets om te tijd van beleren te overbruggen. Zou wel leuk zijn als dit door zou gaan! *\o/* Ze is helemaal weg van Joy. Joy lijkt heel erg op de moeder van haar jaarling en ze hoopt dat die net zo gaat uitgroeien.
daar heb je een hele goede aan <3

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 18:22

Zaterdag mee gereden met autumn dessert trail. Super spannend vond mijn merrie. Schapen waren eng en ze vloog er vandoor door een soort golfkarretje. Op cirkel gezet tot ze wat rustiger was en daarna weer los gelaten. Maar wilde het niet proberen om te galopperen. Het zand was heel mul en zwaar en het regende wilde haar niet de benen laten breken. Ze wilde constant achter de rest aan, maar ben toch wel blij met hoe het gegaan is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 18:25

Leuke foto's!

Ze vind het reuze spannend kan je zien!


Lagonda

Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 18:55

Hee Kimmy, ik heb je gezien! Ik zag vooral je paard schrikken door die kar ja :+
Mijn paard was voor de verandering eens top braaf buiten! Echt super gereden <3
Afbeelding

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 18:56

Toffe foto Lilian!!

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:37

Leuke foto's allebei!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:50

Gave foto's! *\o/*

Dank Flip! Joy is ook echt een stoere merrie <3 8-)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:20

Hele gave foto's van de ADT!

Super GJ dat je hopelijk nu toch iemand hebt gevonden,

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:24

Lagonda schreef:
Hee Kimmy, ik heb je gezien! Ik zag vooral je paard schrikken door die kar ja :+
Mijn paard was voor de verandering eens top braaf buiten! Echt super gereden <3
[ [url=m/E8jIh9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja ze was echt even helemaal in paniek gelukkig wel veel op losse teugel kunnen rijden nog.

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:23

Vind die ADT foto's altijd zo gaaf he :D Hoe gaat dat nu eigenlijk in zijn werk? Is het daadwerkelijk een trail dat je volgt? Jullie zijn wel bikkels hoor zo in de regen haha

Jammer dat paardje het nog erg spannend vond Kimmy, maar toch weer ervaring rijker!

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 06:10

PRD schreef:
Vind die ADT foto's altijd zo gaaf he :D Hoe gaat dat nu eigenlijk in zijn werk? Is het daadwerkelijk een trail dat je volgt? Jullie zijn wel bikkels hoor zo in de regen haha

Jammer dat paardje het nog erg spannend vond Kimmy, maar toch weer ervaring rijker!


Je hebt een route naar de kale duinen en een route terug maar op de kale duinen mag je rijden waar je wilt ook door de heide. De route was dit jaar anders dan voorheen ook door een fietstunnel onder de autoweg door en die vond ze niet eng... :')
Maar op de vlakte was iedereen keihard aan het rennen dus ze wilde echt mee. Toen schrok ze en de 2 waarmee ik was draafden gewoon door dus ze werd even gek. Dus toen ben ik bij de tent gaan staan daar waren 2 lieve meiden die met mij wel in stap over de vlakte wilden. Toen was het wel weer goed. Maar ze blijft echt graag bij iemand want ze is nog behoorlijk onzeker. Maar mijn doel was om niet boos te worden, zoveel mogelijk ontspannen en haar losse teugel te geven waar mogelijk. Nou dat is wel aardig gelukt gelukkig.

Mijn merrie heeft sowieso aparte dingen, als ze poep ruikt moet ze poepen. Dus toen iedereen draafde en ze ruikte poep stond ze meteen stil om ook te poepen. _O-

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:20

Whahah bijzondere gewoonte _O- _O-

Maar kan me voorstellen dat ze in die drukte onrustig wordt en bij de andere paarden wil blijven, het is natuurlijk een hele ervaring ook voor paardlief. Klinkt verder wel heel vet trouwens, wie weet volgend jaar ook naar meedoen <<)

robinxfellow

Berichten: 796
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:01

Het vinden van een geschikte manege/stal waar ik westernles kan krijgen valt nog niet mee. De meeste liggen of aan de andere kant van Nederland of je moet een eigen paard hebben. Ik had eerste contact opgenomen met The Mill Ranch in Ede maar die hebben een wachtlijst van meer dan een jaar. Die hebben mij doorverwezen naar Westernstal Beau Dandy's in Woudenberg maar die geven geen les op maandag -mijn vrije dag- en zijn moeilijk te bereiken met OV. -O- Als het in de buurt is dan zou het ook op een avond kunnen op een andere dag maar anders red ik het niet met werk.
Iemand die nog een adres weet in de buurt van Putten/Ermelo? Ik moet er op de fiets of met het OV kunnen komen want ik heb geen rijbewijs.

Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Fotografie Instagram

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:08

Dat maakt het erg lastig dan. :\

Beau Dandy's is qua OV niet heel handig nee. Volgens mij stopt er wel iets van een bus maar aan de kant waar het terrein dicht gemaakt is. Vroeger was dat open en stopte er dus een bus voor de deur zeg maar.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:26

Over les gesproken, ik ben net weer thuis :D ging super! Dik 5 meter geslided haha. Wel met lespaard overigens

Ik heb het heilzame geluk dat ik op 10 min afstand van een goede stal sta

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:27

Gave foto's zeg <3
Fijn dat het voor beide op jullie eigen manier zo goed is gegaan

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4161
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:58

Heel tof die ADT foto's! Jaloersmakend, haha :D Fijn dat het toch geslaagd was!

Ik zou niks weten in de buurt van Putten, sorry.

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:20

Knap lastig een beetje een goede westernstal in de buurt vinden.. Moet voor mijn lessen ook altijd 3 kwartier rijden, met het ov 3,5 uur :wow: zonder auto zou het hier niet haalbaar zijn. Hoop dat je toch iets vind!

Over lessen gesproken, heb dit weekend ook eindelijk weer les met mijn eigen dame. :D We moeten er wel 20 a 30 minuten voor heen en terug stappen, maar dan is ze in iedergeval mooi opgewarmd/afgekoeld. :P

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:42

Als het dan inderdaad toch over instructeurs gaat.. ik les zelf bij Palden Schooneman van DMI Sporthorses in Ridderkerk, toch wel zo'n drie kwartier rijden. Maar ben voor mijn verzorgster (jaa erg blij met mijn goede verzorgster :+: ) op zoek naar iemand die bij mij aan huis kan komen voor een basisles reining of grondwerkles.. Omgeving Zundert... weten jullie misschien iets?

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4161
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:31

Ik sta bij m'n instructrice op stal, ideaal. :P En daarvoor stonden we +- 3km verderop en kwam ze daar naar ons toe, haha.

Natas, zit Peter Simons niet in die hoek? En de Two Lazy Seven Ranch (voor grondwerk dan) zit ook vlakbij jullie, net over de grens België in.. Semper Fi Ranch? In Brabant zitten er in ieder geval flink meer!

tinkerbellz

Berichten: 180
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:33

Bellatrix schreef:
Dat maakt het erg lastig dan. :

Beau Dandy's is qua OV niet heel handig nee. Volgens mij stopt er wel iets van een bus maar aan de kant waar het terrein dicht gemaakt is. Vroeger was dat open en stopte er dus een bus voor de deur zeg maar.


Stille meelezer valt even binnen ;)
Het is nog steeds open aan de 'bus-kant' hoor, er zit daar nu een deurtje, het is alleen dichtgemaakt voor auto's :)
Alleen weet ik niet of de bushalte daar nog steeds zit...

“Real cowboys never run, they just ride away.”

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 23:07

xXutopiaXx schreef:
Als het dan inderdaad toch over instructeurs gaat.. ik les zelf bij Palden Schooneman van DMI Sporthorses in Ridderkerk, toch wel zo'n drie kwartier rijden. Maar ben voor mijn verzorgster (jaa erg blij met mijn goede verzorgster :+: ) op zoek naar iemand die bij mij aan huis kan komen voor een basisles reining of grondwerkles.. Omgeving Zundert... weten jullie misschien iets?


Heeft Karel Bauer bijvoorbeeld geen route in je omgeving? Wel compleet andere aanpak, denk ik.

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:30

Yinthee schreef:
Ik sta bij m'n instructrice op stal, ideaal. :P En daarvoor stonden we +- 3km verderop en kwam ze daar naar ons toe, haha.

Natas, zit Peter Simons niet in die hoek? En de Two Lazy Seven Ranch (voor grondwerk dan) zit ook vlakbij jullie, net over de grens België in.. Semper Fi Ranch? In Brabant zitten er in ieder geval flink meer!

Haha ja denk niet dat Arienne naar ons gaat komen := Maar dat zijn wel goeie tips ja, ik ga eens kijken wat ik kan vinden :D

superpony schreef:
Heeft Karel Bauer bijvoorbeeld geen route in je omgeving? Wel compleet andere aanpak, denk ik.

Karel sluit inderdaad niet helemaal aan bij wat ik zoek :P

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:40

Karel is wel echt een super fijne en nette trainer.

gaucho

Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:26

Yep. Paar keer les van gehad en voor mij 1 van de beste die in NL beschikbaar zijn. Laat je goed nadenken. Ik ben binnenkort zo ver dat ik met Ace kan gaan lessen en ga dan zeker kijken of ik dat bij Karel kan doen.

Life begins at the end of your comfortzone.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers