[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Happy_Hippie

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:36

Ik heb weer eventjes jullie hulp nodig ik heb nu 2 regendeken maar door dit weer moet ik ze iedere keer wisselen en ben ik bang dat ik nog een 3e nodig heb, weet er iemand een goed betaalbare regendeken die goed water dicht is?

Ik heb nu een master die trekt heel snel naar achter:( en een Deken Horseware Rambo Tech Duo (deze is echt super maar geeft wel schuurplekken op schouders).

Kunnen jullie me helpen alsjeblieft ?

Hier een foto van hoe hij eruit ziet het gaat om de palomino

Afbeelding

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com


Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:38

Waarom moet je steeds wisselen?

Happy_Hippie

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:42

Femke_Tweety schreef:
Waarom moet je steeds wisselen?

Omdat ze door de extreme regen van afgelopen dagen steeds door lekken, en ik wil de master zo min mogelijk opleggen in verband met het naar achter schuiven, en trekken van voor.

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Saaams

Berichten: 13244
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:44

Happy_Hippie schreef:
Femke_Tweety schreef:
Waarom moet je steeds wisselen?

Omdat ze door de extreme regen van afgelopen dagen steeds door lekken, en ik wil de master zo min mogelijk opleggen in verband met het naar achter schuiven, en trekken van voor.


Dan verwacht ik dat je dekens te groot zijn gekocht. Al eens maat kleiner geprobeerd?0

Laerkens Beauty

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:46

Oy, maar dat is beroerd!

Doorlekken mag níét!

Ik zou dan eerder kijken of deze dekens nog in te spuiten zijn om waterdicht te maken.

Of vervangen voor een echt goede nieuwe.


Als de dekens echt goed zijn, zou wisselenin principe niet hoeven.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:59

ik moet wel zeggen. Dit weer is wel het weer om mijn bucas deken op te leggen en te zien of die nog goed waterdicht is.. omdat ik hem gewassen heb en waterdicht heb laten maken maar wel op de bucas manier laten wassen/waterdicht heb laten maken

x aantal jaren geleden heb ikook keer bucas laten wassen. MAar toen was die speciale bucas wasservice er nog niet. deken was mooi niet waterdicht meer..

maar ik woon een half uur van mijn paard vandaan dus wordt lastig tussen doo controleren. Maar goed kan altijd nog aan een stalgenoot vragen

Happy_Hippie

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:05

Saaams schreef:
Happy_Hippie schreef:
[quote="Femke_Tweety"
Waarom moet je steeds wisselen?

Omdat ze door de extreme regen van afgelopen dagen steeds door lekken, en ik wil de master zo min mogelijk opleggen in verband met het naar achter schuiven, en trekken van voor.


Dan verwacht ik dat je dekens te groot zijn gekocht. Al eens maat kleiner geprobeerd?0[/quote]

Mijn paard heeft zo een lastige maat eigenlijk ligt bijna geen enkele deken perfect behalve de bucas freedom turnout high neck 150gram, die schuurt ook niet.

Bij de Deken Horseware Rambo Tech Duo vind ik de v sluiting heel erg handig omdat hij altijd op de wei staat en hij geen belemmeringen heeft in zijn hals tijdens het grazen. Deze is idd net aan de grote kant maar 175 was echt te klein.

175 is vaak te klein en 185 te groot, nu hebben niet alle merken ook een tussenmaat Heelaas.

Met het regen de Deken Horseware Rambo Tech Duo lekt niet door maar zodra ik denk dat hij bijna gaat doorlekker ga ik ze wisselen en laat ik hem drogen, om te voorkomen dat hij doorlekt. De regen van afgelopen dagen was ook niet echt weinig zegmaar en die van mij blijft dan lekke buiten staan (ze hebben een schuilstal waar ze in kunnen) :').
Met welke spray kan ik ze het beste nog een keertje extra waterdicht spuiten?

De paarden staan bij ons aan huis, maar ik zit gewoon nog 5dagen in de week op school en ik werk doordeweeks en hij het weekend, dus is het wisselen van de dekens niet altijd mogenlijk. Aangezien mijn moeder op het moment niet goed kan lopen ivm operatie aan haar voet vind ik het onverantwoordelijk om haar de dekens te laten wisselen

Sorry ik ben heel slecht in het uitleggen van dingen


*edit: De rambo is nog geen jaar oud dus zou nog gewoon goed moeten zijn,(en was een behoorlijke ruk uit mijn portomonee dusja).

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:57

Ik heb een Rhino en gelukkig nog nooit last gehad van doorlekken, zelfs niet na het repareren van een mini gaatje. Erg vervelend dat doorlekken!

Keep your dreams alive.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:34

Happy_Hippie schreef:
Femke_Tweety schreef:
Waarom moet je steeds wisselen?

Omdat ze door de extreme regen van afgelopen dagen steeds door lekken, en ik wil de master zo min mogelijk opleggen in verband met het naar achter schuiven, en trekken van voor.


Ik heb nu spul gekocht voor tentdoek, wat waterdicht maakt. Met extreme regen en wind is het gewoon heel lastig om alles goed droog te houden. Maar met extra inspuiten werkt t wel een stuk beter. If in dit geval met mijn emmertje spul: insmeren met verfroller.


Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:13

Het valt mij op dat mijn Rambo’s ook niet meer waterdicht zijn.
2 en 3 jaar geleden gekocht.
Probleem heb ik met mijn amigo’s niet.
Mijn master deken trekt ook in de juiste maat naar achter, dus dat herken ik ook.
Lijkt me dan dus gewoon niet de goede pasvorm.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:26

Mijn rambo voelt wel wat klammig met die extreme regen als ik die aftrek, maar is zeker niet lek. Vergeet niet dat het voor paarden met de wintervacht erg warm is onder de deken dus dat vocht condenseert tegen je binnenvoering. Betekent niet dat de deken lek is ;).
Had gisteren deken van stalgenoot in handen, die was echt lek. Paard was op verschillende plekken zeiknat.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:52

Mijn eerste Rambo was nooit nat of door gelekt en is tien jaar mee gegaan.
Vind het echt apart dat de ‘jongere’ Rambo dekens echt door lekken vooral op de naden, bij mijn paard.
Klam is idd wat anders dan nat. Maar dat verschil kan iedereen nog wel zien neem ik aan.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:10

Ik heb heel wat dekens liggen, maar niks blijft hier kurkdroog bij extreem weer. Dus dan spuit ik het maar 2 x per jaar in. Scheelt wel veel.

Pumpkins

Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:40

Ik had een paar jaar geleden een nieuwe Bucas Turnhout. Die was ook zo lek als een mandje, terug gestuurd en zelfs na Bucas behandeling nog steeds niet waterdicht. Dus die deken mochten ze houden. Mijn 10 jaar oude Smartex is daarentegen nog steeds waterdicht, zelfs met dit weer. Maar ik was mijn dekens ook nooit, alleen de liners. De buitenkant is toch na een week egaal bruin :')

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 18:58

ik vind harrys horse op zich prima dekens.
gister dan even voor nood de 200 grams er op,omdat de ongevoerde dus toch wat was doorgelekt.
maar die gaat ook al het 2 e seizoen in
en wat ik wel een beetje een nadeel vind dus als je echt ongevoerd hebt.
die lekken sneller door dan dat er een fleecelaagje in zit

ongevoerd harrys horse
Afbeelding

en de 200 gram
Afbeelding

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:24

Mijn rambo lekt ook op de naden zag ik gister. Zouden jullie hem daarvoor obv garantie terug laten sturen? Of is het gebruikelijk dat ze lekker op de naden? Met name de bevestigingspunten van de buikkoorden.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:33

Remark schreef:
Mijn rambo lekt ook op de naden zag ik gister. Zouden jullie hem daarvoor obv garantie terug laten sturen? Of is het gebruikelijk dat ze lekker op de naden? Met name de bevestigingspunten van de buikkoorden.


Als je nog garantie hebt zou ik hem terug sturen. De dekens zijn hartstikke duur en horen nergens te lekken.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Fritsfrats

Berichten: 479
Geregistreerd: 28-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:05

Heeft iemand hier een tip welke deken voor een oud paard met hoge schoft?
Paard heeft weinig bespiering

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 06:33

Catago performance! HIer een rank paard met hoge schoft onder staan. Normaal alles onder bucas winterdekens maar deze bevalt voor haar net zo goed.

femkepien

Berichten: 457
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:44

Hoe bevalt de nieuwe disc sluiting op de amigo dekens? :)

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:13

Qua ligging goed.Ik heb de regendeken. Alleen die van mij zijn erg handig met het openmaken bij zichzelf en bij elkaar.

zoef123

Berichten: 364
Geregistreerd: 08-10-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:53

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben tevreden met mijn nieuwe dekens klaar voor de winter! 150 gram kraaij ruitersport en 300 gram qhp.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:01

Ik ben momenteel ontzettend aan het twijfelen tussen een Amigo Bravo 1200D plus of een Rhino plus, beide de lite versie. Ik heb altijd Rhino gehad en ben er zeer tevreden over. Maar de Amigo dekens zijn ook doorontwikkeld en kosten nou eenmaal een stuk minder. Nu weet ik wel dat het materiaal anders is en de manier van het waterproof maken. Bij de Amigo zit er als het ware een laagje op terwijl deze bij de Rhino ertussen zit. Ik ben dus bang dat de Amigo toch minder goed ademt. En daarbij heb ik interesse in de Airmax liner maar ook daarvan lijkt het mij dat deze bij de Rambo en Rhino beter werkt dan bij de Amigo. Wat zijn jullie ervaringen met de verschillen tussen Amigo en Rhino dekens?

Edit: paard staat van 's ochtends tot 's avonds in de wei en 's nachts in stal met buitenluik. Houdt dus in herfst/winter altijd dezelfde deken op. Alleen de liners wissel ik afhankelijk van de temperatuur.

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:39

Rhino dekens zijn ander materiaal, stof is wat sterker dan van de amigo. Rhino zit tussen amigo en rambo in qua kwaliteit.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:19

Ik vind Rhino wel heel anders vallen qua model dan Amigo, Rhino is ruimer voor en Amigo is weer langer naar beneden.
Tenminste zo vallen ze op onze paarden... :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, Casca en 5 bezoekers