[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:42

@veertje, leuke foto's! Ook het verschil is mooi te zien zo :) SB mag ie iets meer om je binnenbeen indd.

Drukke maand aaidaa!

Marietje.. hihi, hij was 'aan' zeg maar? :D

Hier ook weer les gehad. Zo gaaf van mijn 'oude instructrice'. Heb gewoon weer echt plezier in het rijden, zelfs van simpel rondje rijden :) Basis moet wel echt ff beter. Dus dat is ook de reden dat we thuis blijven. En ik vind het ook wel even lekker, geen moeten..

Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:55

@ Meya; Leuke foto! (hoe doen jullie dat toch, ik heb nooit iemand die een foto kan maken :+ )
Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt met je nieuwe-oude instructrice! Basis is zo belangrijk! Als dat voor elkaar is, is de rest niet zo moeilijk meer. Alleen bij 90 % is de basis dus niet in orde en dan loop je vroeg of laat vast. Groot gelijk dat je even thuis blijft!

Ik ben nu ook een aantal maanden thuis aan het door trainen, eigenlijk beetje om dezelfde reden. Basis moet nog beter en hij mag wat sterker worden zodat het op achter kan volhouden.
Ik ga over 3 weken weer, best spannend!

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:49

Marietje bij mij is het mijn wederhelft lief aan kijken :D (En nee.. die doet het ook niet altijd. Komt wel vaak even kijken en zegt zijn mening. Maar gisteren zei ik, wil je eventjes komen filmen? Is een filmpje van 2 minuten :P van 1 uur les haha)

Ik heb sinds eind februari geloof ik niet meer echt gestart. Juli zou ik 1 proef, maar had dus niet eens echt tijd om in te rijden.. Gelukkig wou aaidaa wel eerder.. dus na 5 min de baan in en na 2 onderdelen afgegroet..
Zit te dubben of dit jaar nog starten 1x, gewoon voor de leuk weg. En anders na het veulen :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:33

@ Meya; Maar jij hebt ze aan huis toch? Dan is het wel makkelijker om je man even te vragen.
2 Minuten? Zo zo :') Die mannen ook he .... :+
Ik zal het ook een proberen of ik 1 dezer dagen ook iemand zover kan krijgen. :D

Waarom twijfel je of je nog wilt dit jaar?

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:47

Marietje35 schreef:
@ Meya; Maar jij hebt ze aan huis toch? Dan is het wel makkelijker om je man even te vragen.
2 Minuten? Zo zo :') Die mannen ook he .... :+
Ik zal het ook een proberen of ik 1 dezer dagen ook iemand zover kan krijgen. :D

Waarom twijfel je of je nog wilt dit jaar?


Haha, ach. Mag niet klagen, ip doet ie alles voor me :o
Ik wil de basis goed voor elkaar hebben voordat ik weer wegga. Vind het trainen zo leuk, dus wil niet koste wat kost op wedstrijd gaan terwijl het mij niet helemaal naar de zin is :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:56

Dan zou ik inderdaad lekker thuis blijven. :j

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:30

@Marietje, ik bied me wel aan om foto's te komen maken tijdens je training/les :P

@Meya, doortrainen is 9/10x ook wel echt fijn. Soms heb je dan wel meer spanning op wedstrijd maar je merkt wel dat de oefeningen veel beter gaan :)

Ik heb wel echt super veel zin in zondag. Vanavond net voor de regen nog even gereden en de proeven doorgenomen en dat ging best wel goed. Donner had iets te veel energie en was wat drammerig maar de oefeningen gingen wel goed :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:29

@ Veertje; Dat is lief! Woon je in de buurt?

Succes vast voor zondag! is het binnen? Helaas is de voorspelling niet al te goed :7

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:03

@Marietje, geen idee haha. Weet niet waar je woont, ik doe je wel even een pb :D

Nee helaas niet. Maar heb het op die locatie al eens gehad toen had ik mijn L1 debuut, wel de tweede proef eerste geworden omdat het 100% aqua training was :P Maar als het goed is blijft het rond half 5 droog dan moet ik starten. Losrijden is wel binnen dat scheelt al iets

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:19

Oh dat scheelt zeker ja, daar rij je toch de meeste tijd. Nou ja, duurt nog 2 dagen misschien dat de verwachting wat bijgesteld wordt.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:38

Ik hoop het haha en zo niet pech. Trainingsbroek mee zodat ik me na die tijd kan omkleden als ik nat ben :P

Hebben jullie nog een tip voor de oefening CX grote volte rechts, XA contra galop en A 4 tot 6 passen draf en dan galop links aanspringen. Donner weet wat de bedoeling is en zodra hij in draf is springt hij dus al aan. Hierdoor heb ik maar 2 drafpassen. Ik blijf zelf enorm stil zitten en geef geen extra hulp. Hij denkt de laatste tijd heel fijn mee alleen zoals die oefening kost dat punten in de proef

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:44

Dan zou ik 'm in de training niet meer op die plek rijden. Als je dat toch wilt doen: (want dat moet natuurlijk gewoon kunnen) als hij zelf aanspringt terug nemen en opnieuw laten aanspringen op jouw hulp.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:57

De oefening doe ik ook al op een andere plek ook na een random halve volte. Hij denkt de laatste tijd veel te veel mee haha. Ook met de draf verruimen dat vind hij moeilijk, gaat wel steeds beter maar als ik net iets te veel doe denkt hij al aan galop en dat deed hij voorheen nooit

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:00

Dan echt terugnemen en laten wachten tot jij de hulp geeft :j

Met verruimen en in galop gaan is een kwestie van gebrek aan kracht, hij vindt het waarschijnlijk lastig om helemaal te rekken, dus dan is de makkelijke weg in galop aanspringen. Ook dan terugnemen en weer opnieuw. Je moet echt voelen dat hij zich als het ware oprekt, soms helpt een klein tikje geven. Oefen het vooral op de lange zijde, dat is dan voor hem nu nog even net wat makkelijker met wat steun van de wand.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:16

Hij vind het ook super moeilijk. Het gaan wel steeds beter maar met kleine stapjes. Ik gebruik ook altijd de rand van het weiland omdat hij het daar dan het beste doet en als we het een paar keer hebben geprobeerd en het gaat goed pak ik een keer de diagonaal.
Vanmiddag nog maar even goed oefenen voor zondag en morgen alleen even lekker loswerken :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:20

Gewoon doen :j En ook al maakt hij takt fouten of gaat hij in galop, gewoon herstellen en weer proberen. Om het beter te maken zul je de grens moeten verleggen, dat gaat nou eenmaal gepaard met wat foutjes, geeft niets! Zelfde geldt voor als hij zelf aanspringt voor je hulp uit; terug nemen en pas aan laten springen als jij de hulp geeft.

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:53

Zou thuis niet zo letten op die drafpassen. Zou er dan een paar meer tussen laten. Zodat je het over de hele korte zijde doet ipv die paar passen bij a.

Hier heeeeerlijk gereden! <3

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 19:28

Hij deed het vandaag al zoveel beter! Hij wachtte veel meer oo m'n hulpen ook de middendraf heb ik even een klein trucje gevonden omdat hij zo graag wilt mee denken haha. Maar het hielp goed dus ook erg fijn gereden :D

Fijn Meya! Weekend dus heerlijk begonnen haha

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:00

Fijn veertje!

Ja klopt, en alvast goed afgesloten. Wat een weertje zeg!! Maar hebben vanochtend gereden, ook al regende het pijpenstelen. Ging weer fijn! :D

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:36

Meya, kun je niet binnen rijden ergens in de buurt? Of vind je de regen niet zo erg?


Ik moet vanmiddag starten in de regen. Heb al gezien op buienradar dat het dan echt hard gaat wanneer ik moet rijden. Word denk ik net als ons L1 debuut een aqua training. Precies dezelfde locatie haha. Ben benieuwd hoe het gaat, verwacht er met dit weer niet te veel van.

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:50

Oh nee, rij alleen binnen als de bak bevroren is. Regen maakt me niet zoveel uit :D

Succes vanmiddag!

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:10

Wauw! Dit debuut had ik niet verwacht. Donner was niet heel fijn te rijden, had wat spanning (ik neem dat weer over) maar eenmaal buiten, in de regen, liet hij het los en ik ook. Niet de hoogste punten gereden maar wel gewoon 2 winst. Eerste proef 183 en de tweede 180. De tweede is een gun factor haha had eigenlijk 179,5 en ze hebben van een 6,5 een 7 gemaakt. Dus dat maakt ons M1+2. Hij is M1+1 geweest tussen de pony's en wij rijden nu gewoon bij de paarden. Echt onwijs trots en blij :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:15

@ Meya; Fijn dat je zo lekker hebt gereden! Jammer van de regen, wat een weer he ...
@ Veertje; Wat goed, gefeliciteerd! Dat is een fijn begin!

Jee wat een weer .... echt alles staat blank, dan ben ik echt weer even blij dat ik een binnenbak heb. :o

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:35

Dankjewel Marietje! Ik weet dat we nog veel beter kunnen. Het was erg blubberig en dan durft Donner niet zo goed meer, hij word dan heel voorzichtig. Aankomende 2 zaterdagen starten we weer en daarna ff rust. Zaterdag weer de eerste keer binnen maar wel op een fijne rustige locatie :)

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:01

Mag ik me hier ook melden ? :)