[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:51

Jeetje wat een weer he! Toliene heeft een dagje vrij. Maar ben bang dat mennen in de bak morgen helemaal niks wordt. Zondag zou ik moet helpen op de vereniging maar die wedstrijd is al afgelast.

Hier eventjes afwezig geweest omdat ik mega druk was met studie, werk, bedrijf, pony, huishouden en de hond. Even de puf niet om actief mee te lezen. Maar zal ik vanaf nu weer gewoon doen :)

Ik had 3,5 jaar geleden ook een verzorgster. Maar mocht toen op mn nieuwe stal geen verzorgster meer. Nu hoeft het ook niet meer, omdat ik het zelf red. Tenminste ik ga 2 keer per week niet naar stal, dan voert mijn stalgenootje :)

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:56

Hier komt er toevallig zondag iemand langs voor te kijken of het iets zou kunnen worden. Ik ben namelijk niet de allergemakkelijkste als het gaat als verzorgster die dan ook de paarden zou trainen/rijden. Heb in het verleden al eens verzorgers/bijrijders gehad voor m'n groot paard en dat ging niet altijd even gemakkelijk. Iets van bang om mijn 'kindjes' uit handen te geven :P

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 23:57

@Jenny, Leuk dat je terug komt en het is toch waar dus van daar dus rond de zwerfdieren. Leuke caafjes verder, kriebelt hier ook voor cavia's maar ik hou mij in. Ik heb ook 8 konijnen nog.

Ben vandaag enkele vrachtwagen zeilen gaan halen, hier en daar een scheur maar al een heel stuk uitgehaald direct voor de konijnen over de ren en schoongemaakt. Die zitten nu mooi droog normaal in plaats van onder een zeil waar het gewoon los doorregent bij een stevige bui. :+

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:30

Wat een regen hè vandaag! Of viel het bij jullie mee?

Maakt mij verder niet uit want ik houuuuu van herfst <3 Vanmorgen een behoorlijk eind in het bos gelopen met de honden en daarna een flinke kop warme chocomel gedronken in ‘t tentje daar; heerlijk met dit weer. Willem had een dagje vrij vandaag dus alleen getut. Niet zoveel te melden verder..

Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:34

Is dat jullie hond? Is hij net nieuw?

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:42

Klopt, we hebben hem nog niet super lang.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:09

Ik vind er helemaal niets aan aan dit weer hoor -O-

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:16

Ik heb vandaag een flinke buitenrit in Huijbergen gedaan van bijna 30km.
We hebben het zowaar droog gehouden!
Alleen toen we aan het einde het terrein op reden, begon het (flink) te regenen...

Ik vind het prachtig hoe de bomen weer verkleuren <3

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:58

Ik vond het raar genoeg verfrissend om in dit weer te rijden, al zag ik er nadien wel uit als verzopen kip uit (in regenpak) :')

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:36

Oh nee bah. Natte vachten die dan niet te borstelen zijn, blub overal, weer met hooi gaan sleuren, voeten niet uit te krabben zonder zelf onder de blub te zitten,...

Ik vind de herfst een heel mooi seizoen, als het zonnetje schijnt en/of het droog is :Y)

Maar het is voor de natuur wel nodig dat het flink regent.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:01

Oh maar dat is ook niet leuk die blub :+

Heb mij net een goede regenjas en regenbroek besteld, want met mijn poncho was het niet bepaald comfortabel op de sulky. Heb ook een waterdicht mennierdeken overgekocht van iemand. Verder bericht gestuurd naar de tandarts en osteopaat, zodat Brave z'n jaarlijkse check-up erop zit. En dan hoop ik verder te kunnen sparen :D

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:06

Oh ik vond het wel fijn dat het even goed doorregende, het is zo enorm droog op onze weides. Vorige week waren wij richting het noorden en wij verbaasden ons erover hoe groen het daar was tov bij ons.

Altijd fijn die check up jaarlijks. Hier komt de dierenarts over 2 weken ook weer voor de inentingen etc.

Komend weekend gaat Lola verhuizen en kort erna verhuizen ook Sjors en Spinner ( al is zij niet verkocht )
Toch wel even slikken, maar voor mij is dit wel de juiste keuze geweest.

Sinds vorige week hebben wij wel een nieuwe aanwinst erbij, ik denk dat de meeste hier haar al voorbij hebben zien komen.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:13

Kan het me voorstellen dat het toch lastig is ondanks een juiste keuze. Sterkte! :(:)

Ik vroeg het me ook al af, maar jullie hebben nu meerdere honden Suus?

Ik heb een lui dagje gehouden. Boek gelezen, sticker kleurboek gedaan en uit eten geweest met schoonouders bij La Cubanita.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:16

Knap hondje Suus <3 ik ben wel gek op dit weer, met regenpakje aan komt het helemaal goed.

Lekker lang ritje gemaakt Daniëlle! Toch droog gebleven, is wel knap op dit moment. :))

Jolynne handig een regenpak! Heb ik vandaag ook maar gekocht bij de kampeerhal hier.

Miranda, jaaaa <3 ze is heel erg knap! Hoe oud is ze?

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:23

Hier vandaag Hidde verhuisd, ga er verder niet te veel over uitweiden maar het moest en ben nu wel erg blij ondanks dat ik het heel moeilijk vond. Per pb wil ik er best wat over vertellen :) Hidde staat nu heerlijk op stal en overdag bij 2 andere shetlanders. Dichtbij grote bossen en km’s zandpaden <3 Als m’n ponykind maar happy is!

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:16

Jenny: klinkt fijn je nieuwe stal! Waarom moest je verhuizen (PB)? Veel plezier daar in ieder geval, heerlijk dicht bij het bos.

Laura: jij kan de regen weer trotseren :D

Miranda: veel plezier met je nieuwe aanwinst! Heb haar inderdaad voorbij zien komen, knappe merrie. Lekker samen lol maken.

Mandy: heerlijk toch zo’n lazy sunday :) Deze hond is echt van m’n vriend en mij en woont ook bij ons. Pup woont bij mijn ouders en is gewoon van ‘ons allemaal’.

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:02

Jammer dat je Hidde moest verhuizen Jenny, hopelijk krijgen jullie het naar jullie zin op de nieuwe plek :)

Hier geen verzorgers.

De zomer is duidelijk voorbij inderdaad :D Ik hield nooit zo van het najaar maar ik begin het steeds leuker/fijner te vinden, op de regen na.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:12

Dankje ja heel erg jammer. Maar beter zo :)

Hier btw ook geen verzorgers! Ben gelukkig in de mogelijkheid om iedere (soms meerdere keren) dag bij Hidde te zijn!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:09

Jammer Jenny, maar fijn dat je nu op een fijne stal staat :) En wat heerlijk dat je elke dag of soms zelfs meerdere keren per dag kunt gaan. Die luxe heb ik helaas niet.

Pepper zit al lekker in zn wintervacht en geniet iets teveel van de regen en zijn modderbaden :)) Heeft de verzorgster lekker wat te poetsen. :)

Miranda: Veel plezier met je nieuwe pony! Ik had haar al op je instagram gezien inderdaad.

Mandy: Heerlijk toch, lekker van genieten!

Suus: Fijne foto zeg. Ik ben ook zo gek op de herfst <3

Danielle: Dat is een flinke rit zeg, wat lekker!


Ik wil binnenkort eens met Pepper naar het strand, kijken hoe hij dat vindt. :)

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:26

Jenny, waarom moest je Hidde verhuizen? Je nieuwe stal klinkt wel goed! Hopelijk zijn jullie snel gewend.

Suus, leuk hoor een eigen hond! Mn vriend houdt niet van dieren maar een hond lijkt hem wel leuk nog. Is voor ons alleen niet haalbaar met werk. Hebben jullie een uitlaatservice of hoe doen jullie dat?

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:29

Susanne: Had de hond al op insta gezien, echt een knap (en lief?) ding!
Is ook wel fijn om een eigen echte (huis)dier te hebben met je vriend ipv eentje die je eigenlijk moet delen.

mirriejj: Had de merrie al te koop zien staan, zowel bij de huidige verkopers als de eigenaar ervoor (die haar beleerd heeft).
Is een leuke merrie, met een fijne maat. Moet je terug vanaf 0 beginnen of dat niet?

Kiekeboefje: Ongeacht welke reden het is ook is, is het wel fijn om naar een fijn plekje te verhuizen, waar jullie zich beiden goed voelen. Wel leuk dat je zoveel (meer?) uitrijmogelijkheden hebt..hopelijk zijn ze even fijn met de wagen hihi.

Frummels: Ik kan mij al inbeelden hoe hij eruit ziet na een dagje 'paneren' in de modder..zeker met zijn lichte kleur. :')

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:43

Kiekeboefje, is het 'veulen' (welshjes toch) ook mee verhuist? Hoe is het daarmee eigenlijk?

Susanne, wat een leuke hond! Zo leuk om een huisdier te hebben :)

Pepper lekker parkeren haha. Ja een modderbadje houden ze wel van :))

Mirriej, leuke merrie!
Heel veel plezier met haar!

Mandy een heerlijk lui dagje gehad...

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:03

Jolynne, ja zeker fijn :) ben er ook wel blij mee! Met een grote harde bak welke altijd droog is. De paden zijn zeker fijn met de wagen, mijn oude pony stond hier ook altijd in de buurt en we hebben km’s afgelegd daar. Zelfs meerdere paardenwatertjes en bossen speciaal aangelegd voor paarden recreatie <3 kan niet wachten weer te gaan rijden, gun hem eerst even lekker bijkomen.

Daniëlle, die is van mijn nicht en is daar gebleven :) gaat heel goed met hem, hij is al groot! Zal eens een foto zoeken.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:38

@ mirriejj: Die merrie is echt knap :j .

Doet mij denken aan grote Hero destijds @Jolynne

@Jenny, Hopelijk gaat het op de nieuwe stal nu helemaal fijn zijn.

Hier terug met Finn bezig geweest, cirkels vergroten en verkleinen gaat mooi vlot en vandaag begonnen met aangaloperen vanuit stap aanleren. Hem een beetje uitdaging geven :+

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:38

Mandyy schreef:
Jenny, waarom moest je Hidde verhuizen? Je nieuwe stal klinkt wel goed! Hopelijk zijn jullie snel gewend.

Suus, leuk hoor een eigen hond! Mn vriend houdt niet van dieren maar een hond lijkt hem wel leuk nog. Is voor ons alleen niet haalbaar met werk. Hebben jullie een uitlaatservice of hoe doen jullie dat?


Ik werk parttime en mijn vriend kan hem in de toekomst zo nu en dan meenemen, dus hij is niet langer dan zo’n 4 uurtjes alleen (en ook niet eens dagelijks) :)

Anders was het helaas geen optie voor ons geweest.