[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:02

Ja verzorgster kreeg het eruit. :j
Ik lag zelf ziek op de bank. Morgen eindelijk naar Max toe. Beetje jammer dat het veel gaat regenen en ik daarna door moet naar de huisarts, kan ik net weer even niet fijn Max doen.

Net snoepjes gehaald. Bij de Welkoop was een mooie aanbieding en kreeg ook kattensnacks mee met een krasbonnetje dat we thuis hadden gekregen. :D


Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:50

Balen mandy dat je je zo beroerd voelt. gelukkig heeft je verzorgster het moertje er wel uitgekregen en dat hij verder niet kreupel loopt.

Susanne daar heb je mooi mazzel mee dat hij alleen z´n eigen voer pakt :=

Ik heb net de uitslag van Floris zijn bloedtest gekregen, de DA zei dat hij licht positief was (>100 pg/ml is positief). Nu heb ik zijn uitslag via de mail gezien Voor nu hoeft medicatie nog niet en moet ik hem goed in de gaten houden, in training houden, kijken of ik in het voor en najaar het gras zoveel mogelijk kan beperken en eventueel Glucobalance bij voeren.... hij zit op 226 :oo

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:21

Beterschap Mandy :(:) Fijn dat het moertje uit Max zijn hoef is.

Bedoel je dat Jimmy zijn manen er af gaan als je 'm gaat scheren Miranda?

Balen dat Floor positief getest is op cushing Lillian..

Knolselder

Berichten: 4316
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:52

Manen knippen of trekken? >;) NOOIT hier. Hoe langer en dikker hoe liever :D

Wat jammer dat Floor positief testte Lillian... :(

Ik heb mij ingeschreven voor mijn eerste wedstrijdje met Hilton en ik schikt nu al in mijn broek, haha.

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:58

Knolselder schreef:
Manen knippen of trekken? >;) NOOIT hier. Hoe langer en dikker hoe liever :D

Wat jammer dat Floor positief testte Lillian... :(

Ik heb mij ingeschreven voor mijn eerste wedstrijdje met Hilton en ik schikt nu al in mijn broek, haha.

Hier ook hoe langer hoe mooier
Ben al 2.5 jaar Beauty aan het laten groeien. Duurt lang helaas

Knolselder

Berichten: 4316
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:08

Ja, echt heilig hier hoor! Ik doe niets liever dan door lange manen gaan met wat conditioner en zachtjes borstelen <3

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:41

Hier ook allemaal lange manen. Kan er echt van genieten, zeker die van Cookie en Lucky zijn zo mooi en bij beiden niks knopen <3 . Was vandaag foto's aan het terugkijken van Lucky toen die nog maar een weekje oud was, gaat zo snel hij is al bijna 2,5jaar inmiddels.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 06:59

Ik vind dat lange manen pony’s vaak ‘suf’ maken, een beetje ouwelijk ofzo. Vaak frissen ze zo op van een sportcoup. Ik weet dat de meeste mini’s en shetten lange manen hebben maar ik vind het zelden mooi. Vaak zit er ook nog zo’n iel nekje onder en dan denk ik helemaal ‘brrrr’ haha.

Een Fries hier op stal had een hele gave hals en prachtige lange manen, ja dan kan ik het zeker waarderen, plaatje klopte gewoon.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:42

Ik knip ze altijd bij Pepper. :j
Vind lange manen ook vaak een beetje suf ogen.

Vraagje voor degenen met een verzorger: hoe zijn jullie daar aan gekomen? Ik wil toch graag weer wen verzorger voor Pepper want ik merk echt dat ik mezelf mentaal in de nesten werk met dat heen en weer gehol de hele tijd.. maar ik vind het lastig om een betrouwbaar iemand te vinden. Op marktplaats staan alleen 10 jarige meisjes die willen rijden etc. :=

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:02

Een van mijn verzorgsters had op Bokt gereageerd op een stukje waarin ik aangaf dat ik zo baalde dat mn vorige verzorgster was gestopt.
Andere verzorgster kreeg ik via Romy aangeboden. Ik weet nog of Romy nog mee leest maar het is echt een topper! Zo blij mee! :D

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:40

Mandyy schreef:
Een van mijn verzorgsters had op Bokt gereageerd op een stukje waarin ik aangaf dat ik zo baalde dat mn vorige verzorgster was gestopt.
Andere verzorgster kreeg ik via Romy aangeboden. Ik weet nog of Romy nog mee leest maar het is echt een topper! Zo blij mee! :D


Ik ben er nog! Fijn dat het bevalt. Zij had op Mp gereageerd.

Ik heb er nu eentje die ik al een tijd ken. Maar ik vind het zelf heel lastig. Mijn pony’s zijn eigenlijk ook net te heftig.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:52

Ik heb het even in de groep gegooid op stal.. misschien dat iemand nog iemand kent of interesse heeft. Ik zoek echt een verzorger en geen bijrijder. Dat vertrouw ik helaas (nog) niet. Tenzij het een volwassen iemand is met veel men ervaring. :)

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:12

Bij mij mogen ze alleen mennen als ik er bij ben.

Knolselder

Berichten: 4316
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:20

Ik heb wel verzorgsters, maar het is zo moeilijk iemand goed te vinden... Ik had mijn zoektocht stopgezet. Maar deze kwam dan op mijn pad en gaf ik dan nog maar eens een kans.

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:32

Frummels schreef:
Ik heb het even in de groep gegooid op stal.. misschien dat iemand nog iemand kent of interesse heeft. Ik zoek echt een verzorger en geen bijrijder. Dat vertrouw ik helaas (nog) niet. Tenzij het een volwassen iemand is met veel men ervaring. :)


Woon je niet in de buurt van Ingrid? Zij zocht een poosje geleden een ‘men shet’ voor af en toe.

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:03

Ik hou bij Sem lange manen, omdat hij van die mooie witte heeft. (Wel met iel nekje eronder :') )
Fleurtje lekker kort.
Ik doe ze uitdunnen met een uitdunkammetje. Voorheen trok ik ze altijd, maar het groeit zo hard en zoveel manen dat ik het teveel werk vond :+

Verzorgsters zijn moeilijk te vinden inderdaad.
Ik heb 2 buurmeisjes die af en toe aan komen of te poetsen en wandelen.. maar die komen zo weinig dat ik er eigenlijk weinig aan heb :o
Maar ach, pony's staan aan huis, dus het is allemaal wat makkelijker...

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:57

Hier doe ik ze allemaal zelf, vandaag Finn even laten uitrazen aan de leadrope en daarna nog even overgangen geoefend. Cookie ook even aan de lijn gehad maar korter, de kudde maakt hem momenteel mak hij kijkt enorm veel af van de rest. Gisteren hem voor het eerst zien kroelen ook en Finn is de baas niet meer gelukkig die was daar echt niet geschikt voor %) .

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:15

Ik had een hele fijne verzorgster, helaas door gebrek aan motivatie van haar kant is ze gestopt. Heel jammer. Wil ook behalve mijn instructrice niemand anders meer op de sulky hebben, en verder als ik niet kan voert mijn stalgenootje, verder hoef ik niemand erbij meer voor Floor vind het toch wel lekker om zelf te kunnen beslissen wanneer ik wat doe, met een verzorgster hou je er toch altijd wel rekening mee met wat zij de dag ervoor heeft gedaan.

Bij floor twijfel ik nog of ik ze weer laat aangroeien of dat ik ze rechtop hou. vind de fjordenkapsel hem heel stoer staan, maar lange manen hebben ook wel wat.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:36

Ik heb geen verzorgers. Wel 1 meisje dat nu af en toe komt rijden onder het zadel, als ik erbij ben.
Had even iemand die zelfs menwedstrijden mocht starten. Maar kwam opeens nooit meer. Weer wat van geleerd. Ga ook geen tweede keer meer energie steken in verzorgers ect. Voorkomt irritaties en teleurstellingen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 06:29

Lillian__ schreef:
Ik had een hele fijne verzorgster, helaas door gebrek aan motivatie van haar kant is ze gestopt. Heel jammer. Wil ook behalve mijn instructrice niemand anders meer op de sulky hebben, en verder als ik niet kan voert mijn stalgenootje, verder hoef ik niemand erbij meer voor Floor vind het toch wel lekker om zelf te kunnen beslissen wanneer ik wat doe, met een verzorgster hou je er toch altijd wel rekening mee met wat zij de dag ervoor heeft gedaan.

Bij floor twijfel ik nog of ik ze weer laat aangroeien of dat ik ze rechtop hou. vind de fjordenkapsel hem heel stoer staan, maar lange manen hebben ook wel wat.


Maar dat is meer een bijrijder wat jij bedoelt denk ik. Ik zoek echt een verzorgster. Dus die hem wat extra aandacht heeft, poetst etc. Ik wil absoluut niemand op de sulky hebben met hem..
en met verzorgster hoef je ook geen rekening te houden met wat ze hebben gedaan de dag ervoor :)

Ik heb via stal iemand kunnen vinden. De dochter van iemand die bij ons in de paddock groepsstalling staat! Dus ben benieuwd. Ze gaat twee doordeweekse dagen voor Pepper zorgen. :)
Geeft mij wat meer lucht. Hopelijk klikt het en gaat het goed. Morgen gaat ze voor het eerst met haar moeder.

Ik wilde het ook altijd graag allemaal zelf doen. Maar ik ben vaak pas rond 18:15/18:30 thuis van kantoor, dan nog eten en in de auto naar stal dus voor 19:30 uur lukt me vaak niet om er te zijn. Ik wil mezelf niet langer martelen want op deze manier is het echt een “moetje” aan het worden en dat vind ik zonde :n het moet wel allemaal leuk blijven.
Gelukkig staan we vol pension en staat Pepper 24/7 buiten in een groep met grote schuilstal, dus een dagje overslaan kan geen kwaad.

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 07:33

Wel fijn dat je een verzorgster gevonden hebt! Het is altijd fijn als het jou ook wat meer lucht geeft.

Ik heb sinds 1,5 jaar ook een verzorgster, zij mag in principe ook mennen met Jim, maar zij heeft meer de voorkeur voor lekker tutten en knuffelen. Nou laat haar dat vooral doen, de pony's vinden dat heerlijk.

Ik had ook nog iemand die geregeld met Jimmy op pad ging, maar net als bij Patricia kreeg ik ineens geen gehoor meer.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:30

@Frummels, Hopelijk is het een fijne verzorgster :j .

Hier maar een rondje hoeven bij gewerkt, de shetten kwamen vragen of ze terug naar "binnen" mochten de regen was toch hun ding niet :') .

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:52

Kym: ik snap precies wat je bedoeld, het moet inderdaad geen ‘moeten’ worden. Het is nog altijd een hobby en moet wel zo blijven voelen en niet als een ‘verplichting’ :) Fijn dat je iemand hebt kunnen vinden!



Wat een regen vandaag. Vanmiddag wel een lekkere boswandeling kunnen maken toen het iets droger werd. Eindelijk herfst, m’n lievelingsseizoen <3

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:58

Mini & Hippie heeft momenteel nog enkele van die lycra vliegenmaskers binnen in kleine maat, misschien interessant voor jullie ook? Zijn meestal wel erg snel verkocht.

Finn aan het werk gezet met een deel van zijn tuig aan, die kijkt onschuldig maar er vlogen mij daar een hoop bokken uit in het begin. Wel daarna heel fijn kunnen werken met hem.
Afbeelding


Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:21

Terug na weg geweest! :D

Lori schreef:
@Jenny, Merk jij dat er veel zwerfhonden zitten daar? Ik zit te kijken voor een hondje te adopteren en kwam Roemenië ook tegen als een van de landen dat er veel zouden zitten.


Heel erg veel straathonden. Kon af en toe wel janken.. Hele zielige dingen gezien maar ook met paarden, koeien en varkens. Hier in NL of België zou dat niet kunnen. Dan zouden er al vele diensten op af zijn gekomen. Daar is dat overal schrijnend. @Miranda jammer dat jullie zo'n slechte ervaring hebben! Toch hoor ik dat het heel vaak wel goed gaat en heb ook oppashondjes die uit bijvoorbeeld Griekenland of Roemenië komen, die doen het hier super :) Maar je hebt idd veel gevallen waarbij het slecht gaat, ze zijn nerveus en hebben wegloopgedrag. Voor ons ook zeker geen buitenlander.

Daniëlle, zelf heb ik niks met kleine hondjes maar deze zijn wel erg stoer 8-)

Lillian, wat super leuk een liefde in je leven :) Wat klote dat je Floor positief heb getest...... :(

Mandy, naaahw Maxie <3 Wat lief dat hij je zo mist!

Hier nog niet geschoren :) Hoefde ook niet want ik was op vakantie voor 2,5 week. Het was heerlijk en we hebben een groot avontuur gehad! Maar ook wel weel chill om thuis te zijn hoor, had de beestjes gemist en vooral Hidde. Helaas tegenvaller toen ik op stal kwam, kan er niet echt over uitweiden maar ik ga zorgen dat het goed komt, alles voor mijn ponykind. <3

We hebben wel een nieuw familie lid <3 Helaas was vlak voor onze vakantie mijn kleine liefde Flipster overleden. :( Dus moesten we toch een nieuwe vriend voor het leven voor Onna. Dus is Eddy (rechts) er bij gekomen! <3

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 1 bezoeker