Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
DubbelFun

Berichten: 88619
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:11

Haha... alsof hij gesnapt is :)


Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:37

Maakte hem per ongeluk wakker uit zijn dutje voor het eten oeps

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:31

Nawh de skeet :))

Hier zitten de twee samen tevreden hooi te eten :+:

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:27

Ecky <3
Afbeelding
Afbeelding

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

DubbelFun

Berichten: 88619
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:35

Leuk gedaan.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:10

Ik wil dit hok als nachthok kopen voor de cavias nu vraag ik mij af neemt deze niet te veel ruimte in de ren van 240x120 ?Afbeelding


DubbelFun

Berichten: 88619
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:08

Dat lijkt me niet.
Ik zou wel de ingang iets kleiner maken dmv een plaatje hout aan de binnenkant zodat je ook de klep nog dicht kunt doen.
Leuk hok wel :)

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:13

DubbelDun schreef:
Dat lijkt me niet.
Ik zou wel de ingang iets kleiner maken dmv een plaatje hout aan de binnenkant zodat je ook de klep nog dicht kunt doen.
Leuk hok wel :)


Oké word de ren ook niet te klein komen misschien in maand december 2 of 4 cavias logeren voor 1 maand die komen als de klik er is bij mijn groepje in de ren word de ren dan ook niet te klein?

DubbelFun

Berichten: 88619
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:24

Hoeveel heb je er nu in zitten ??

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:30

4

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:31

Ik wil sws als ik tijd en het geld heb nog stuk bij het hok aanbouwen maar wil sws een huisje voor de cavias waar ze in de winter in kunnen met dikke laag stro

DubbelFun

Berichten: 88619
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:02

Op 240x120 kun je wel 8 cavia's houden, maar persoonlijk zou ik nooit zomaar tijdelijk een vreemde groep bij mijn eigen caafs doen. Buiten de ruzie/vechten kun je ook allerlei ziektes meekrijgen.
In een goed gesettelde groep zou ik nooit wisselende cavia's doen. Dan liever 2 aparte groepen aanhouden met elk hun eigen ren en nachthok.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:06

DubbelDun schreef:
Op 240x120 kun je wel 8 cavia's houden, maar persoonlijk zou ik nooit zomaar tijdelijk een vreemde groep bij mijn eigen caafs doen. Buiten de ruzie/vechten kun je ook allerlei ziektes meekrijgen.
In een goed gesettelde groep zou ik nooit wisselende cavia's doen. Dan liever 2 aparte groepen aanhouden met elk hun eigen ren en nachthok.


Oké. Ik zit er zelf ook over na te denken om nog 2 jonge beertjes bij te nemen maar iemand zei dat 6 beertjes in dat hok te klein zou zijn ?

En als de logeer cavias komen zou ik ze apart zetten

melody7

Berichten: 13684
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:07

Heb je je 4 beren nu al bij elkaar zitten? Meer dan twee beren bij elkaar doen lukt zelden, zeker wanneer ze nog jong zijn. Vreemde cavia's erbij zetten zou ik ook zeker niet doen. Let ook op met stro, dat kan naar prikken en daardoor zelfs wondjes/abcessen veroorzaken. Ik vind dat hokje wel leuk voor in een ren! Misschien kun je het zelfs wat hoger zetten zodat ze er ook nog onder kunnen :)

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

DubbelFun

Berichten: 88619
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:10

@melody: goed idee, moet met die grote deur/loopplank makkelijk kunnen.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:36

melody7 schreef:
Heb je je 4 beren nu al bij elkaar zitten? Meer dan twee beren bij elkaar doen lukt zelden, zeker wanneer ze nog jong zijn. Vreemde cavia's erbij zetten zou ik ook zeker niet doen. Let ook op met stro, dat kan naar prikken en daardoor zelfs wondjes/abcessen veroorzaken. Ik vind dat hokje wel leuk voor in een ren! Misschien kun je het zelfs wat hoger zetten zodat ze er ook nog onder kunnen :)


Ik zet altijd jonge beertjes er bij dus jonge cavias bedoel ik mee tot 6 weken oud . En mijn cavias zijn eigenlijk heel makkelijk moet wel in neutrale ruimte koppelen en hok schoon maken voor ze met ze alle er in gaan. Ken iemand die heeft 15 mannen beren samen.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:39

Ik heb ook de ervaring dat (hele) jonge beertjes erbij zetten wel goed gaat. Maar toch kan het dan naar mate ze ouder worden als nog fout gaan. Ik heb ivm de fok enkel de zeugen samen in grote groepen. De beren zitten bij mij of bij een zeug, of met jonge beertjes.

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 22:28

DubbelDun schreef:
Op 240x120 kun je wel 8 cavia's houden, maar persoonlijk zou ik nooit zomaar tijdelijk een vreemde groep bij mijn eigen caafs doen. Buiten de ruzie/vechten kun je ook allerlei ziektes meekrijgen.
In een goed gesettelde groep zou ik nooit wisselende cavia's doen. Dan liever 2 aparte groepen aanhouden met elk hun eigen ren en nachthok.

Eerlijk gezegd vind ik dit voor 8 beren wel te klein. Die hebben wat meer persoonlijke ruimte nodig. Ik las als advies ongeveer 1 M2 voor beren. Ik heb 6 beren op 8.5m2 en zou er niet zoveel op een kleiner stuk willen houden.

Als je een hele stabiele groep hebt, maar jij hebt toch nog allemaal jonge dieren? (Panda?). Tot een jaar puberen ze en zijn toch meer op zoek naar grenzen.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 02:07

beert schreef:
DubbelDun schreef:
Op 240x120 kun je wel 8 cavia's houden, maar persoonlijk zou ik nooit zomaar tijdelijk een vreemde groep bij mijn eigen caafs doen. Buiten de ruzie/vechten kun je ook allerlei ziektes meekrijgen.
In een goed gesettelde groep zou ik nooit wisselende cavia's doen. Dan liever 2 aparte groepen aanhouden met elk hun eigen ren en nachthok.

Eerlijk gezegd vind ik dit voor 8 beren wel te klein. Die hebben wat meer persoonlijke ruimte nodig. Ik las als advies ongeveer 1 M2 voor beren. Ik heb 6 beren op 8.5m2 en zou er niet zoveel op een kleiner stuk willen houden.

Als je een hele stabiele groep hebt, maar jij hebt toch nog allemaal jonge dieren? (Panda?). Tot een jaar puberen ze en zijn toch meer op zoek naar grenzen.


Heb 2 cavias van 2 jaar
1 cavia van bijna 1 jaar en 1 cavia is 4 maand

DubbelFun

Berichten: 88619
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:12

@beert: hoe groot is jouw nachthok dan ??

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 14:20

DubbelDun schreef:
@beert: hoe groot is jouw nachthok dan ??

Het hele hok is 6x1.5 ongeveer. Ze kunnen de hele dag en nacht op en neer lopen. Ik heb op vier plekken een grote berg stro liggen.

DubbelFun

Berichten: 88619
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:46

Maar niet echt een afgesloten nachthok?
Want je kunt nog zo'n grote ren hebben, als je een klein nachthok hebt wat je ook 'avonds afsluit, dan zitten ze een flink aantal uren nog op elkaars lip :)

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 14:59

Nee ze zitten nooit opgesloten bij elkaar. Ik kan het wel doen, maar het is niet nodig geweest. Het hele hok is overdekt dus als het koud is, dan moeten ze zelf maar bedenken dat het slimmer is om knus bij elkaar te zitten. Al heb ik nu dus wel aan de andere kant van het hok een berg stro. Dus ze zijn nooit helemaal tot elkaar veroordeeld :-)

DubbelFun

Berichten: 88619
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:05

Ik doe ze 's nachts wel op slot vanwege buitengebied en roofdieren, maar momenteel zitten ze met 3 in een hok van 2 m2. Dus die hebben niks te klagen :)

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 18:23

DubbelDun schreef:
Ik doe ze 's nachts wel op slot vanwege buitengebied en roofdieren, maar momenteel zitten ze met 3 in een hok van 2 m2. Dus die hebben niks te klagen :)

Ja snap ik goed. Mijn hok van de cavia's is eerst 6 jaar gebruikt voor een fret en om die binnen te houden. Dus die is marterproof gebouwd om andere redenen :-).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Karma_k, Mizora en 54 bezoekers