Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:56

Ik ben heel tevreden over DAP Zuidoost Drenthe. Maar weet niet of die in jouw gebied ook komen.


Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:42

superpony schreef:
Ir1ne schreef:
Mocht je tips nodig hebben voor een DA, wil/kan ik wel meedenken. ik ken ze hier in de regio(s) aardig goed, zowel Drenthe als Groningen.


We hebben toen arts en dier een paar keer gehad en Aa en Hunze. Laatste heeft deze ruin als eerste onderzocht destijds.

Nu hebben we een veearts die een eigen kliniek heeft met zijn vrouw en 24/7 bereikbaar is. Echt paarden artsen en fysio en dus altijd dezelfde als je belt.

Hebben ook contact met een kliniek gehad en vroegen dan wel naar een bepaalde arts, maar ik vind 1 eigen arts en goed bereikbaar eigenlijk wel heel fijn.

Moeten zelf ook een huisarts en de vorige valt net buiten ons geloof ik nu. Die zit 1 dorp verder. Mijn reumatoloog wil het weten zodat er ook een nieuwe reumatoloog uitgezocht kan worden daar. Maar kwam al 3 of 4 huisartsen tegen.......Wil gewoon een aardige en goeie.


Rieks Hatzmann is met pensioen in ieder geval, weet niet of je die eerder heb gehad.

In Klijndijk zitten meerdere, maar daar heb ik geen ervaring mee (mijn paard wordt daar beslagen maar niet behandeld).

In Groningen zitten een aantal goeie en een aantal die ik er liever niet bij zou hebben :)

MarloesHJ wat is een pomologisch festival?

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it


MarloesHJ

Berichten: 2448
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:10

Ir1ne, het is mij niet helemaal duidelijk wat nu precies de bedoeling was, maar naast muziek was er veeeeel met appels en eten/drank/drinken en info over appels/peren, en traditionele dingen met appels.

Wel best druk voor zo'n klein gehucht als waar het was...

Ruiter in Balans - ruitervitaalcoach (i.o.) in Zuid-Limburg https://www.instagram.com/ruiterinbalans?igsh=c3I0dHFoeTVuOHJi&utm_source=qr

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:32

Wat rot dat hij je dan zo aan het twijfelen brengt. Ik ben erg tevreden over Wolvega kwa kliniek en kwa facturatie zijn ze ook erg netjes (je moet soms duidelijk vertellen wat je niet wil .

sterkte ermee iig


superpony schreef:
Heb er wel 2 die inmiddels wel oud en kapot zijn. Maar de nieuwste zijn ook alweer meer dan een jaar oud en blijven goed.
Heb ook weleens los duur net besteld en zelf dicht geknoopt, maar was monniken werk en was zo kapot.

De pest is dat ze bij ons vrijwel altijd samen rond 1 bak gaan staan vreten. We hebben 4 plekken, maar ze moeten altijd samen aan 1 net staan trekken.......

Heerlijke foto Azmay!! En jij hebt mooi strak hekwerk!! Hoelang staat dat al? Dat bij ons staat is echt niet mooi meer, maar de eigenaar doet er niks aan, dus wij repareren steeds. We wilden eerst hekwerk, maar had er de laatste tijd wat twijfels over.
Je ligt er praktisch bij, of niet??

Mijn NF is net echt flink gestruikeld, been klapte dubbel en hij hield hem meteen in de lucht. Ik was wel even in paniek. Heb hem vd week nog met de veearts bekeken vanwege zijn dingetjes.......Hun ook gebeld en moest nu vooral koelen. Maar goed, je staat midden in de bak met een pony op 3 benen en voor hem betekent 1 in de lucht, zwaar voor de rest van zijn benen en lijf.
Cooling bandage om gedaan en daarna nog mn hele pot cooling gel. ML moet nu meteen nieuwe halen.......
Als het een verstuiking is gaat het straks weer beter. Zo niet, moet ie de komende dagen op bute en wordt verhuizen een ding.......
Hij heeft echt veel ups and downs. Hou altijd rekening met het afscheid, maar elke keer als wij stoppen, leeft hij echt goed op. Soms ook langere tijd.
Had altijd in mijn achterhoofd dat ik aan huis meer voor hem kon doen, dus het is heel dubbel als ik hem nu alsnog vlak voor verhuizen moet laten gaan. Niet vanwege deze ene klap, maar het totaal natuurlijk.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:36

Als kliniek vind ik Wolvega wel een optie. Maar zo thuis als er iets is en je de veearts wil bellen, zoek ik wel wat in de buurt.
Helaas zijn Arts en Dier en AA en Hunze wat groter dan mijn voorkeur. Geen slechte ervaring met beiden, maar ben nu verwend met een veearts koppel dat je 24/7 kan bellen, altijd dezelfde krijgt, je elkaar kent en zij de paarden ook......

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:37

Heeft iemand tips voor goede omheining? Ik wil voor twee lange zijdes op ons perceel een hek hebben, wel stevig maar het hoeft geen duizenden euro's te kosten. Er moet aan 1 kant ook een opening in.

Wij zijn vrijdag bezig gegaan met het kappen van de wildgroei bij ons huis, men wat een klus zeg! We krijgen wel meer ruimte voor de paarden, het is dus allemaal voor het goede doel ;)

Afbeelding Het hek moet aan de voorkant en zijkant komen (opening bos moet dicht).

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:51

Oh succes alvast met kappen, wij hebben het dubbele aan grond en daar moet ook nog zooooveel gekapt worden _O-

Zondag ga ik weer verder aan een pad van het bos naar de paddock zodat we het grasgedeelte af kunnen gaan sluiten.

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:07

Robijntjah schreef:
Zondag ga ik weer verder aan een pad van het bos naar de paddock zodat we het grasgedeelte af kunnen gaan sluiten.

Jaaa nieuw pad :):)

Wat rot van de NF superpony, en dat zo vlak voor het verhuizen -O-

Is 'pom-' niet iets met appels?! :') Wat je omschrijving ook doet vermoeden haha.. ik las de 'm' eerst als 'rn' _O- Krijg je ineens een heel ander festival :')


Ir1ne schreef:
ik ben ook geen groot afnemer natuurlijk.... maar vind het zo gek dat ze de moeite niet eens nemen :(

Bizar hè.. dat merk ik ook.. hebben nu contact met Rutjes, en dat loopt wel aardig, maar nog steeds moeizaam :') Terwijl wij toch wel 8 stallen, 2 poetsplaatsen, minimaal 5 staldeuren en een grote schuurdeur, en nog wel meer moeten hebben.... werd gewoon een beetje misselijk van de prijs van de offerte _O-

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:10

superpony schreef:
Als kliniek vind ik Wolvega wel een optie. Maar zo thuis als er iets is en je de veearts wil bellen, zoek ik wel wat in de buurt.
Helaas zijn Arts en Dier en AA en Hunze wat groter dan mijn voorkeur. Geen slechte ervaring met beiden, maar ben nu verwend met een veearts koppel dat je 24/7 kan bellen, altijd dezelfde krijgt, je elkaar kent en zij de paarden ook......


Dat is heel erg fijn, al helemaal als je goed vertrouwen in ze hebt.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:13

Robijntjah schreef:
Oh succes alvast met kappen, wij hebben het dubbele aan grond en daar moet ook nog zooooveel gekapt worden _O-

Zondag ga ik weer verder aan een pad van het bos naar de paddock zodat we het grasgedeelte af kunnen gaan sluiten.


Oh heel veel sterkte, het is echt klote werk haha. Wij hebben ergens een x zo'n machine gezien die de hele boom uit de grond haalt en meteen in stukje maakt, dat leek ons echt ideaal haha.

Wij hebben het idee om de takken etc te laten versnipperen en uit te strooien op het pad in het bos waar de paarden op komen te lopen.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:21

Ja daar hebben wij het ook over gehad maar dat blijkt echt een hele grote puinzooi te worden als je het niet goed onderhoud.
Hebben wel zelf een kloofmachine aangeschaft, das wel een aanrader hoor!

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:27

Robijntjah schreef:
Ja daar hebben wij het ook over gehad maar dat blijkt echt een hele grote puinzooi te worden als je het niet goed onderhoud.
Hebben wel zelf een kloofmachine aangeschaft, das wel een aanrader hoor!


Die kloofmachine staat ook op ons verlanglijstje, daar hebben we veel positieve verhalen over gehoord.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:38

Wij hebben niet zo een groot stuk, maar gaan rondom gewoon afzetten met palen en koord of lint ( ben er nog steeds niet 100% uit........) En dan onderste deel gaas. Maar dat is puur voor de honden en evt honden van anderen weer niet bij ons kunnen.

We willen bijna zeker bruin/oranje koord, maar ben nog een klein beetje bang dat de paarden het niet goed zien en neig dan nog steeds wat naar bruin/oranje lint.

We moeten wel snoeien en hebben er nog niks voor. Iedereen roept; koop een goede bosmaaier, maar vind ze best duur. En het is nu veel werk, maar straks alleen voor bijhouden.
En de goedkopere zijn wat lichter schijnt, dus kan ik het zelf makkelijk doen. Die van Lild is nu 120 euro met opzet stukken om ook eens een tak te pakken.

Heb je bij een echt bos helemaal niks aan natuurlijk. Maar dan zou ik kijken naar huren of 2e hands misschien. Als je klaar bent, gebruik je het toch minder daarna.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:51

Wij hebben echt groot materiaal ingekocht, kettingzaag, een snoeiding zaag (heeft een naam maar ik kom er niet op _O- ) etc. We moeten wel.

Wij hebben groen lint en de paarden zien het prima, zelfs in het bos ;)

Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:57

kojack schreef:
Heeft iemand tips voor goede omheining? Ik wil voor twee lange zijdes op ons perceel een hek hebben, wel stevig maar het hoeft geen duizenden euro's te kosten. Er moet aan 1 kant ook een opening in.

Wij zijn vrijdag bezig gegaan met het kappen van de wildgroei bij ons huis, men wat een klus zeg! We krijgen wel meer ruimte voor de paarden, het is dus allemaal voor het goede doel ;)

[ [url=m/kd1u54.jpg]Afbeelding[/url] ] Het hek moet aan de voorkant en zijkant komen (opening bos moet dicht).


Zo'n gaashekwerk als heras?

Hier bruin/oranje koord en volgens mij kunnen ze dat prima zien.
Nooit problemen gemerkt iig.

I love you to the moon and back

Morpheus81
Berichten: 563
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:13

Onze veulens zien bruin/oranje koord/elastiek in ieder geval duidelijk NIET -O- -O- -O- Bij het oude huis alles hersteld om het netjes op te leveren volgende week en dat kunnen we nu dus nog een keer doen. En dat wordt dus gewoon weer wit.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:22

Ja, daar heb ik niks aan als iedereen wat anders blijft zeggen he?! hahahahahaha

Aan de ene kant hebben wij zoiets van; het moet netjes, er is bos rondom, dus natuurlijke kleur en ook geen nare binnenkomer bij buren aan de ene kant.
Maar aan de andere kant, denken we; als het allemaal netjes is, moet het niet uitmaken. En veiligheid staat voorop.

Robijntjah, ja met zo een stuk bos snap ik dat. Maar de zwaardere machines zijn ook echt zwaarder. Nu moeten we wat doen en daarna is het wat bijhouden......
Nu doe ik al jaren alles met de hand, zowel thuis als bij de paarden. Is echt vreselijk, maar ja......

Morpheus81
Berichten: 563
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:24

Haha ja snap ik. Misschien heb ik gewoon 3 blinde of hele domme veulens. Maar die gaan er telkens door. En met wit doen ze dat niet. De volwassen paarden doen dat niet.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:26

Wij hadden vroeger bij veulens altijd zakjes aan het lint hangen. Ook bij wit overigens.
Heb het dus wel vaker gehoord bij veulens.

Doet me eraan denken dat wij die ook misschien 2 in pension krijgen :=

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:34

Wij hebben normaal gewoon zwart lint gehad en dik wit koord en merk zelf niet veel verschillen. Zelfs in een stukje bos jaren terug groen draad gehad, omdat het niet mocht opvallen.

Aan de ene kant kan je met koord iets meer afstand tot de paal krijgen. De onderkant nemen we gaas, maar hebben we nog niet gekozen ook. Willen netjes met buren ook even overleggen aan 1 kant.

Met veulens inderdaad van die vlaggetjes eraan en dan nog.......
Moet wel zeggen dat het nooit bij ons zelf is gebeurt, maar veulens van een dame die ik ken, gaan altijd overal doorheen.

Als ik er niet uitkom, pak ik maar het goedkoopste en de goedkoopste kleur. Zag ook dat ze opeens hippe kleuren hebben?? Wie wil nou blauw, roze of paars??

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:35

Penny meisjes? :=
Nee, dat lijkt me nou ook niet heel mooi in het bos...

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:41

Ik wil aan die twee kanten een hek en daarnaast de paddocks en landjes afzetten met palen en lint. Maar men, wat is er veel te krijgen he? Ik had via site een berekening gemaakt van wat ik ongeveer kwijt zou zijn en kwam op €3600 uit := . Dus ik ga even met een landmeter (of hoe heet zo'n ding) rondjes lopen om te kijken wat ik precies nodig heb en ga dan marktplaats enzo afstruinen voor aanbiedingen :o

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:50

Er is belachelijk veel keus en ze zitten allemaal dichtbij elkaar qua prijs. Of de een heeft alleen dat merk en de ander weer die.

Wij hebben niet zoveel grond, dus dat scheelt enorm. Omdat we een beetje benadeeld zijn met de hypotheek, moeten we even 1 maand rustig aan doen. We halen nu eenvoudige palen en als alles afgehandeld is, denken we dat we die vervangen door dikkere en dan die dunne voor de paden gaan gebruiken.
Het is gewoon even balen hoe het gelopen is, maar komt gelukkig helemaal goed.

Mijn man zegt steeds; bestel gewoon het lint wat we nu hebben. Hangt al 2jr strak en ze gaan er niet doorheen. Is van de verhuurder, goedkoopste van agrishop en ook hele goedkope ( wel slechte!! ) geleiders. We hebben dat wel zelf gehangen.

De afstand tussen de palen bepaald natuurlijk ook hoeveel je nodig hebt. We hebben rond de wei nu 4 meter. Ik vind dat een mooie afstand op zich. Maar willen we ooit nog dwarsbalken waren die 2,5 meter, dus zou 5 meter beter zijn en dan later op de helft nog palen erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:57

Ik vind bruin wel echt veel mooier. Hier in de buurt is een huis verkocht en hebben de nieuwe eigenaren alles vervangen door wit lint. Iedere keer dat ik er langs rij valt het weer op. Het steekt echt heel erg af en zij hebben ook strookbegrazing waardoor het geheel echt heel rommelig oogt. Hier bruin lint en de dames zien het prima. Wij hebben lint van patura. In de paddock wel goedkoop lint. We hebben daar een afrastering van beoband en ik wilde daar even wat afzetten voor de shet (vrat tussen het hek door :Y) ) en had toen zo'n goedkope rol bruin lint gehaald bij Agradi. Maar dat spul is zoveel dunner, geleid veel slechter en slijt veel sneller.

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:58

Wat balen dat jullie benadeeld zijn met de hypotheek, dat soort dingen zijn echt altijd bagger.

Wij hebben ook niet veel grond hoor, nog geen ha en daarvan de helft bos.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, hagelslag en 42 bezoekers