[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 22:05

Onze startpas is aangevraagd en ons debuut staat gepland op 1 november := super spannend!


Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:02

Leuk dat je gaat starten! November is gelukkig nog lang genoeg om je zenuwen kwijt te raken

Murphypower, dat klinkt alsof je er nog niet zo zeker van bent, waar hangt het vanaf wanneer je gaat starten?

Verschil tussen de punten en mijn gevoel is denk ik deels een heel erg vriendelijke jury en deels heel goed kunnen compenseren, we hadden niet heel veel zesjes zeg maar.
Over 3 weken starten we weer, heb er wel zin in :=

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189), Z1+1

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:05

Ik mag 29 september weer, onze eerste indoor wedstrijd := Niveau schijnt daar niet heel hoog te liggen dus volgens mijn instructrice kunnen we daar best een winstpuntje pakken. Ik betwijfel het want we zijn nog steeds niet B-klaar _O-

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:09

Roulette, goed toch juist?! Dat je goede onderdelen dus ook écht goed zijn! Ik zou liever dat zien, dan allemaal vijfjes en zesjes.

Mijn zenuwen onder controle?! ik vrees dat dat niet gaat lukken, maar we gaan het natuurlijk proberen ;) (jonge pony, net onder het zadel en ik ben al 10 jaar niet meer gestart := hihi)

Murphy, waarom twijfel je?

Ghost, wij zijn ook nog niet B-klaar. Maar ik wil mijn pony graag alvast wat gaan laten zien dus ach, we gaan voor de ervaring ;) oh ja... en men zegt dat het ook leuk hoort te zijn :P

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:45

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb inmiddels twee keer B gestart met mijn Groninger ruin :)

In 2018 een incidentele wedstrijd gestart, winstpuntje gereden. Daarna wat pech gehad (flink gevallen), van stal verhuisd, minder gereden. Sinds juli staan we op een nieuwe plek wat super bevalt en we zijn weer fanatiek aan het rijden en lessen.

Eind augustus voor het eerst weer gestart in de B, met een geweldig mooi resultaat: 202,5 en 206,5 en twee eerste prijzen. Meer wedstrijden staan gepland, merk aan mezelf dat de lat erg hoog ligt na zulke proeven en punten. Wat niet slim is, want we zijn nog maar super weinig op pad geweest dus de kans dat ik minder fijn ga rijden op wedstrijd is ruim aanwezig. Het zou niet gek zijn als Snob een keer wat spannend vindt en dat het invloed heeft op ons rijden.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:56

@Roulette_ & @linda2008 Het paardje wat ik rijd is nog niet volledig op conditie en we hebben nog wat problemen met trailerladen vanwege een dingetje wat er is gebeurd in het verleden. Echter zijn er alleen outdoor wedstrijden op stapafstand, en het outdoor seizoen is alweer bijna voorbij. We zouden er over 2 weken eentje kunnen doen, maar daarvoor wil ik eerst de stap bevestigen en de overgang galop --> draf. Het hangt dus een beetje af van de trailermogelijkheid wanneer we kunnen gaan starten. Het gaat overigens de goede kant op, dus vandaar hoop ik in november te kunnen starten.

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:34

Murphypower, ja zowel een bevestigde galop draf overgang als soepel kunnen laden zijn best praktisch met een wedstrijd, hopelijk pakt je paard het snel op.

Linda, wat mij de vorige keren goed geholpen heeft was een realistisch en niet al te hoog doel voor mezelf stellen wat ik zelf 100% kan beinvloeden. De punten komen nog wel een keer was mijn insteek (maar als ik jou zo hoor geld die instelling voor jou ook.

Maaike, welkom! Fantastisch dat het de eerste keer gelijk zo goed ging. Je kan dat ook zien als een teken dat je je iig niet druk hoeft te maken over hoe goed je rijdt, dus dat je je puntentotaal los kunt laten en gewoon fijn kunt genieten van je leuke paard.

Linda, daar ben ik ook echt super blij mee! Ik kan tijdens de proef ook zo trots zijn op mijn geweldige paard als ondanks spanning en dat ik dan nog wel eens een hulp geef en tegelijkertijd inhou, zij toch gewoon een prachtige verruimde draf eruit kan gooien. Mijn paard kan echt zoveel meer dan wat wij nu rijden en met een wedstrijd gooit ze er op een manier altijd een schepje bovenop, volgens mij heeft ze er echt lol in tegenwoordig.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189), Z1+1

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:50

Roulette_ schreef:
Murphypower, ja zowel een bevestigde galop draf overgang als soepel kunnen laden zijn best praktisch met een wedstrijd, hopelijk pakt je paard het snel op.


Ja hij pakt het al goed op en hij kan het ook wel maar hij is enorm snel, dus dat remmen is nog lastig en rustig stappen dus ook. Als hij eenmaal goed stapt dan kan hij daar ook echt negens voor krijgen.

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 08:04

Ik ga vandaag weer een poging wagen. Zorro heeft energie voor 10 dus ik ben benieuwd.

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:56

Roulette, wij gaan de eerste paar keren sowieso alleen voor de ervaring en ik vind het een goed meet-punt om te zien waar we staan. :j

Liek, hoe is het gegaan vandaag?

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:19

Vandaag 2 winstpunten gereden. Ging niet onaardig maar het waren ook geen top proeven. Teller staat op B+10 nu. Morgen nog twee proeven en dan denk ik dat ik bij het indoor seizoen mezelf ga wagen aan de L1. Binnen is hij namelijk stukken makkelijker te rijden.

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:08

Wat goed, gefeliciteerd! Waarom vond je het zelf geen top proeven? Wat ging er naar jouw idee minder goed? En vond de jury dat ook?

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:11

linda2008 schreef:
Wat goed, gefeliciteerd! Waarom vond je het zelf geen top proeven? Wat ging er naar jouw idee minder goed? En vond de jury dat ook?


Hij is nogal snel afgeleid. Reed een hele schattige shetlander in de naastgelegen ring en Zorro vond het schijnbaar ook wel wat. Gevolg, neus in de lucht en stuur en rem verloren. Heb hem dan wel snel terug maar was het helemaal eens met de jury dat de aanleuning dan niet goed genoeg is.


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:05

Gefeliciteerd Liek met je winst! Waar heb je gestart??

Wij mochten gisteren ook weer aantreden en ondanks dat we opeens eerder moesten starten en Snob best wat spanning had door alles om de ringen heen, deed hij het super braaf. Resultaat 199,5 en 202,5 en we mochten twee tweede prijzen ophalen. Gaat hard zo met de punten, B+9 alweer.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:55

Maaike schreef:
Gefeliciteerd Liek met je winst! Waar heb je gestart??

Wij mochten gisteren ook weer aantreden en ondanks dat we opeens eerder moesten starten en Snob best wat spanning had door alles om de ringen heen, deed hij het super braaf. Resultaat 199,5 en 202,5 en we mochten twee tweede prijzen ophalen. Gaat hard zo met de punten, B+9 alweer.


Gefeliciteerd met je punten! In Loon op Zand, 3 winstpunten rijker alweer.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:03

Liek mooi de wp'en binnen in de B, top! Mooie uitdaging om de overstap naar de L1 te maken

Maaike wat een mooie scores! Gefeliciteerd!!

Wij hebben gisteren een onderling stalconcours gestart, was mooi veel te kijken om de baan heen dus een heel mooi leermoment weer. 1e proef vond ze het ook allemaal nog best heel spannend waardoor tempo net wat aan de hoge kant lag maar geen gekke fouten oid, 2e proef ging echt heel fijn <3 1e proef 204 en de 2e proef 212 :D
L2 paard ook gestart, die deed ook goed zn best :) 1e proef ging de 1e middengalop even mis en de 2e proef kregen we een mooie bok met aanspringen in galop :') die had 191,5 en 192.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 21:32

Lang geleden maar vandaag nog eens een onderling wedstrijdje gereden op stal en voor het eerst L2 gestart. Proeven gingen best goed op wat stomme foutjes van mij na (doorzitten ipv lichtrijden en te laat naar draf). Hij liep echt fijn voor wat ik van hem gewend ben, al een stuk beter dan een half jaar geleden. Nette proeven dus maar niet geweldig, ik dacht ergens in het midden of eerder achteraan te eindigen, maar ik was al lang blij dat hij het zo goed had gedaan. Blijk ik bij beide proeven eerst te zijn! <3 Ik ben natuurlijk super trots op mijn dikke vriend! Al dat harde werk om hem soepeler te maken en bijgevolg om de problemen met wijken en achterwaarts opgelost te krijgen, heeft dus geloond :) .


Ook allemaal hele mooie punten hier!!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 00:02

Wij hebben vandaag een geweldige les gehad! Soms heb ik het idee dat we zo een B proef kunnen starten, zelfs een geslaagde middenstap gedaan :D

Gisteren nog foto's gemaakt van de knapperd <3
Afbeelding

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:37

Gave foto!

Wat een mooie punten komen er allemaal voorbij, 212, wauw!!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:48

@maaike Dankje!

Super mooie punten hier allemaal!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:56

Moppiefilou lekker kunnen rijden dus, top!

Murphy lekker gelest, top! Weet je al wanneer je je debuut wil gaan maken?
Mooie foto!

Gisteren weer lekker thuis gereden, wat bof ik toch met mijn paard. Me vader moest een paar keer met de trekker naar de wei en dan moet hij door de bak, ze gaf er helemaal niks om <3
Vandaag sinds lange tijd een keer weer naar clubles geweest, ging ook fijn :) Alleen de paraplu was even heel spannend

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:37

Melissa: Paraplu levert hier ook regelmatig schrikreacties op. Maar dan eerder dat ie het openklappen niet verwacht had dan hij er echt bang van is. Voor de rest wel echt fijn dat ze met andere "enge" dingen zo braaf is! :)

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:16

melissa_93 schreef:
Moppiefilou lekker kunnen rijden dus, top!

Murphy lekker gelest, top! Weet je al wanneer je je debuut wil gaan maken?
Mooie foto!

Gisteren weer lekker thuis gereden, wat bof ik toch met mijn paard. Me vader moest een paar keer met de trekker naar de wei en dan moet hij door de bak, ze gaf er helemaal niks om <3
Vandaag sinds lange tijd een keer weer naar clubles geweest, ging ook fijn :) Alleen de paraplu was even heel spannend


ik hoop zo snel mogelijk, maar ga uit van november!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 05:52

Maaike, jemig wat een punten :wow: gefeliciteerd!

Murphy, knappe foto zeg <3

Ons debuut staat gepland... :=
16 oktober, en gelijk op 1 november nog een keer op dezelfde locatie (omdat ik wil zien of er verschil in zit als ze de locatie al eens gezien heeft).
Wij gaan niet voor winst, is ook niet haalbaar want draf verruimen is nog lastig, a-c lijn is slingerend en een rechtergalop hebben we nog niet :P en zo nog wat dingen, maar dat vind ik allemaal niet zo erg (ze is pas 4 maanden onder het zadel ;) ) we gaan voor de ervaring :j

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:44

Jeetje wat heb ik hier lang niet gereageerd. :+

Zie nieuwkomers, welkom!
Zie ook hele nette punten voorbij komen!

Wij hadden 17 mei onze laatste wedstrijd (B+5 waren we toen) en toen door steeds geen vervoer hebben 4 maanden niet gestart.

Nu had ik in juni mijn rijbewijs gehaald en werd ik 14 september 18. Gelukkig kunnen we met onze auto en trailer B combinatie trekken.

Dus had ik besloten vanaf nu alleen op wedstrijd te gaan. Eerst nog bij de ponys en vanaf 6 oktober bij de paarden.

17 september gelijk gestart, voor het eerst alleen weg en dat ging super! De proeven gingen ook best lekker maar niet geweldig en 1 winstpuntje gereden.

Gisteren weer gestart, alleen en voor het eerst weer indoor. En fijn kunnen rijden, en 2 winstpunten! Bij een best strenge jury, dus enorm trots.

01-10 , 06-10 , 08-10 gaan we weer en dan hoop ik stiekem 08-10 mijn L1 debuut te maken. Tot die tijd lees ik lekker mee :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers