Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Janneke2

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:08

Ik ben geen anti vaccer, maar ik heb vraagtekens bij de harde bewering 'dat het schema het beste zou zijn'.

Please mind: er is simpelweg verschil tussen het statistisch veilige schema -
....dat een uitstekend uitgangspunt is!!! -
en datgene wat 'nu, voor deze persoon ' het beste is.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:33

Eens, goed gezegd.

Stal Skýjafar, Tölt in Balans Tölt- en Centered Riding lessen op goed getrainde IJslandse paarden
Meer weten over mijn visie op rijden en trainen? Bezoek mijn vernieuwde site http://www.stalskyjafar.nl
Always learning

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:46

Janneke2 schreef:
Ik ben geen anti vaccer, maar ik heb vraagtekens bij de harde bewering 'dat het schema het beste zou zijn'.

Please mind: er is simpelweg verschil tussen het statistisch veilige schema -
....dat een uitstekend uitgangspunt is!!! -
en datgene wat 'nu, voor deze persoon ' het beste is.

Plus dat wat voor die ene persoon het beste is, ook nog eens niet per se gelijk hoeft te zijn aan wat voor zijn omgeving het beste is.

Schoentje, kerstmuts en [o]

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:37

Ik heb geen moeite met aangepaste schema's tot zekere hoogte. Maar zolang een kind nog geen enting heeft gehad (Omdat moeder om onduidelijke redenen pas met 4jaar wil beginnen bijvoorbeeld), dragen ze wel bij aan de risicovolle lage dekkingsgraad. Dat risico nemen ouders niet mee en dat vind ik wel een probleem.
Er zijn diverse medische redenen waarom artsen of de rijksoverheid adviseert anders of zelfs niet te vaccineren. Dat er ouders zijn die obv een onderbuikgevoel (want meestal is dat het naar mijn idee) kiezen volgens ander programma te enten is iedere eigen keuze. Heb ik ook geen moeite mee. Maar als daarmee de vaccinatiegraad tot risicovolle laagte daalt wordt het een ander verhaal.
En dan kom ik toch weet op wat m.i. de crux van het probleem is: ouders wegen enten af tegen het risico op het krijgen van de ziekte, terwijl het afgewogen moet worden tegen de gevolgen van een epidemie. Daar gaar het mis.

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:42

secricible schreef:
En dan kom ik toch weet op wat m.i. de crux van het probleem is: ouders wegen enten af tegen het risico op het krijgen van de ziekte, terwijl het afgewogen moet worden tegen de gevolgen van een epidemie. Daar gaar het mis.

Er is dat.

Realistisch gezien zou je de evetuele complicaties van een vaccinatie moeten afweten tegen de mogelijke complicaties van de ziekte.
Aangezien de kans op complicaties bij de ziekte veel groter is, dan de kans op complicaties van een vaccinatie, is vaccineren dus de meest verstandige keuze.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-19 03:12

pmarena schreef:
Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, TS doe ermee wat je wilt en ik hoop voor je dat je meisje snel aan de beurt is als dat je rust geeft :)

Dankjewel. Dochterlief is ondertussen geënt, wat mij rust geeft aangezien de laatste berichten zijn dat er dus besmette mensen hier in het dorp in de supermarkt en bij de apotheek zijn geweest. De zuster die de enting gaf wist mij ook te vertellen dat ik waarschijnlijk op tijd was en dat ze vanaf de dag erna waarschijnlijk mensen moesten gaan weigeren.

En ik wil ook even alle pro-vaxxers bedanken voor hun ongezouten mening. Ik heb bij de start van deze discussie heel duidelijk gevraagd waar ik wel en vóóral niét naar op zoek was. De vraag was gericht (zoals de titel doet vermoeden en blijkbaar niet begrepen wordt) aan anti-vaxxers en niet aan de personen die op 1 hand te tellen zijn en bijna 18 pagina's met modder smijten, wel of geenngelijk, feiten en meningen volgemaakt hebben. Dat is ook voor mij de reden dat ik ondanks meerdere verzoeken, die compleet genegeerd worden, hier niet reageerde.

Misschien dat er nog anti-vaxxers zijn die eventueel via pb willen reageren op de vraag:"Waarom zou je bij een uitbraak wel besluiten te enten?" Of in geval van welke ziekte zou je wel enten als er een uitbraak is en wáárom.