[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 18:46

@StalNollie, Een beurs vlak bij mijn deur in het verre België.

@Knolselder, Ik duim mee dat het top thuis door gaat. Gaan der zeker en vast plezier aan hebben.

@Sunshinedaan, Je koets ziet er nog iets lager uit dan mijn eigen wagen. Heeft die 16" bandjes?


Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:22

Ja, dit zijn 16 inch wielen inderdaad.

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:43

Super leuk meiden ziet er gezellig uit zo op de heide! En mooie foto’s van jullie vaardigheid, leuk die afgedrukte foto’s als aandenken.

Ons NK liep helaas iets anders als gepland, na de eerste (al dramatische) proef moeten afmelden voor de tweede. Toen hij naast de trailer stond voor poetsen/inspannen begon hij heel raar te doen met zijn hoofd/oor (laten hangen, scheef houden, schudden); het leek wel minder te worden dus er voor gekozen om te gaan rijden. Maar was niet te doen, hij was niet te rijden, kwam steeds weer omhoog, draaide constant om, tijdens mijn proef heeft hij zo ongeveer pirouettes gemaakt waar Anky jaloers op zou zijn (ongevraagd uiteraard), hij stond als een wilde stier te maaien/stampen. Zo heb ik hem nog nooit zien doen en verder rijden was geen optie.

Zuur; zo hard naar toe gewerkt en we waren er echt klaar voor om te knallen. Half Nederland door gereden in de vroege uurtjes. Maar helaas.

De dierenarts heeft hem daar nagekeken en het was volgens hem een insect in zijn oor geweest. We zullen het nooit weten maar ik wil het hier thuis ook nog even laten onderzoeken of het niks anders (geweest) kan zijn.

Wat ik wel super leuk vond, was dat er zoveel mensen (vooral andere deelnemers) naar me toe zijn gekomen om te zeggen hoe gaaf Willem kan lopen. Dat ze nog nooit een shet zo hebben zien lopen en bewegen. (Hij liet enorm gave stukken zien tussen het gek doen door). Maakte m’n dag toch nog een beetje goed :) Het blijft natuurlijk een showbink en met zoveel publiek trekt ‘ie zijn benen graag nóg wat hoger op haha.

Deze vond ik wel toepasselijk voor mijn NK :')
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:45

Oh en ik heb ook nog een winstpunt gereden in die proef, geen idee waar ik die aan verdiend had.

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:50

Ohh jeetje dat is wel enorm zuur Susanne!!

Leuk om alle verhalen zo te lezen. Zo te zien hebben jullie allemaal genoten :D

Jim en ik zijn rustig aan het trainen voor ons eerste wedstrijdje, hij is zo knap de laatste tijd.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:56

Stoer Miranda, wanneer is het? :D

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:36

Susanne schreef:
Stoer Miranda, wanneer is het? :D


12 december pas hoor :D

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:43

Jeetje Suus dat is balen. :\
Ontzettend sneu voor jullie!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:55

Mooie foto's zag ik voorbij komen!

Echt enorm balen Susanne, hopelijk valt het allemaal mee met Willem zijn oor.

Mega leuk Miranda! Nog even trainen en dan gaan met die banaan, waar gaan jullie starten?

Knolselderij fijn dat je een goed huisje hebt kunnen vinden.

Toliene en ik mochten gister ook weer naar de Hippiade. We reden een hele fijne foutloze ronde en foutloze barrage. Wat er voor zorgde dat we eventjes op nummer 1 hebben gestaan. Helaas waren de laatste 2 deelnemers net iets sneller waardoor we weer 3de zijn geworden. Maar enorm trots, Toliene heeft zich van haar beste kant laten zien, en heb heel fijn kunnen rijden. Op naar een spetterend indoor seizoen, met ons Z vaardigheid debuut *\o/*

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:19

Goed gereden Linsey! *\o/*

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:47

Super Linsey. Ik vind de sulky klasse wel een ondergeschoven kindje.. hoorde dat je geen brons had gekregen...

Knolselder

Berichten: 4316
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:10

Gefeliciteerd Linsey! Ik word helemaal hebberig van jullie zo enthousiast bezig te horen.

Vandaag zou ik met Hilton trainen en Danielle zou komen kijken en hopelijk tips kunnen geven. Helaas bleek Hilton bij thuiskomst koliek te hebben. Dus mijn dag wordt een beetje anders ingevuld nu. DA is al geweest en heeft al pijnstilling gegeven en water en olie via sonde. Dus nu afwachten en regelmatig laten bewegen.

Qua Inka heb ik ineens boter bij de vis gedaan en ze gisteren ineens weggebracht. Die staat op een topplekje nu. kan me niet beter indenken!

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:40

Knolselder: hè bah koliek! Hopelijk knapt hij heel gauw weer op :(:)

Willem mocht vandaag mee naar de drafbaan! Wat een gave ervaring. Beide zo enorm genoten! :wow: <3 Dit gaan we echt vaker doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:42

Haha Suus die pony van jou is gewoon niet normaal. Die benen :wow: _/-\o_

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:07

@Knolselder dat is schrikken :(:) . Hopelijk gaat alles snel terug goed.

Op fb al gereageerd maar wat een been actie heeft Willem <3 .

Hier eindelijk na net geen 4 maanden staat Cookie bij de rest en is het buiten een piepje af en toe helemaal rustig. Was niet de bedoeling, hij stond bij de shetten er naast en Finn heeft zich zelf tussen de draadjes door gepuzzeld maar dat verliep vrij rustig dus ze maar allemaal samen gelaten. Is wel zo makkelijk en lekker sociaal voor hem.

@Ingrid, Hoe gaat het nog met Alf?

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:56

Linsey, goed gedaan 3e! *\o/*

Knolselder, blij dat het weer wat beter met hem gaat. Is echt even s trokken zeg. Pfff

Susanne wat gaaf op een drafbaan! Willem houdt wel van beentjes gooien <3

Lori fijn dat Cookie zijn draai heeft gevonden bij de anderen.

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Knolselder

Berichten: 4316
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:16

Wat een gave foto's op de drafbaan! Moet echt kicken zijn!

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:04

Knolselder al poeppie ?

Lori hij vond het wel welletjes geweest nu lekker samen stuk praktischer ook voor jezelf.

Knappe willem wat een beenwerk

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:39

Kymberly, wat een eind fietsen! Dat fietste ik iedere dag voor 4 jaar naar school en daarna naar de stad 18 km enkele reis voor 3 jaren. Nooit moeite mee gehad maar toen ik laatste jaren alleen moest werd het wel stom. Pepper doet het zombies voor de wagen <3 wees trots op hem en jezelf! Komt helemaal goed met jullie zo :)

Daniëlle, jammer van het balletje op de hippiade maar wel ervaring rijker! Jullie hebben al best heel veel bereikt in korte tijd. Grappig gezocht zo Fleur naast Beauty :))

Patricia ook weer een mooi rondje! Gefeliciteerd!

Susanne, jammer van de hippiade. Sneu voor Willem dat hij er zo’n last van had ook. Op de drafbaan is echt een droooom <3 hij loopt ook weer zo leuk!

Miranda, leuk een eerste wedstrijdje!!! :D

Toliene en Linsey ook een goed rondje gereden! Gefeliciteerd en idd op naar het indoor seizoen.

Knolselder, welkom :) fijn dat Inka een goed huisje heeft gekregen. Ik vind haar ook altijd zo charmant, volgde altijd je kraam topics :D Heeft je pony al poepjes??? Koliek is mijn grootste nachtmerrie...

Lori wat fijn dat de paardjes nu samen kunnen <3

Ik ben op vakantie, nu in Roemenië :D we zijn op rondreis met de VW camper <3 ik zal jullie vd week een foto laten zien van de auto want deze is echt on fleeeeek en gemaakt voor vriendlief zelf <3 Is wel bestemd voor de verkoop helaas :(

De avond voor we weg gingen kreeg het paard van mijn nicht koliek. En omdat zij die ochtend weer terug zou komen van vakantie stond ik er alleen voor. Ik had even een mental breakdown.. zoiets opnieuw doorleven lukt me nog niet. Gelukkig vriendje die me kwam helpen en snel de dierenarts. Hij huppelt weer door de wei maar wat een nacht merrie! ;(

Knolselder

Berichten: 4316
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:59

Daarnet nog geen drolletje. Ben wel een goede wandeling met hem gaan maken en hij was heel fit en actief en blij om buiten te komen. dus dat is ook al een goed teken zeker?

Ik fiets ook erg veel. Wel elektrisch :Y)
Heb 2 jaar geleden bewust mijn auto verkocht zodat ik wel MOET fietsen. Alleen soms lastig als ik dan wel een auto nodig heb. En dan vooral als die een trailer moet trekken lief naar de mama kijken _O-

Kiekeboefje, er komt weer een kraamtopic aan. Alleen een béétje anders dan anders :roll:

Rondreizen met een camper door Roemenië, wauw, lijkt mij wel tof!

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024


Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:05

Dat is ook super goed Linsey!

Suus je hebt een wereldpony!

Gelukkig goed afgelopen! Fijne vakantie, ben benieuwd naar de foto!

Ik ben ook op vakantie, in Antalya. Helaas gaat het met mijn gezondheid ook hier niet top. Slechter dan verwacht, dus dat is lastig...
Vandaag wel een jeepsafari gedaan, inclusief raften. Gaaf maar serieus eng ook!

Foto’s van gisteren:
Afbeelding
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:53

Bedankt allemaal <3 Ik ben gewoon elke dag weer verliefd op hem, hebben jullie dat nou ook met bepaalde pony’s? Willem is echt een once in a lifetime pony...

Miranda: Zijn de pony’s al verhuisd naar hun nieuwe baasjes? Kun je er een beetje aan wennen? Succes met oefenen voor de wedstrijd! Zo leuk.

Lori: Goed om te horen dat Cookie rustig in de groep is.

Jenny: Gaaf zo’n vakantie! Show maar foto’s hoor hihi. Veel plezier nog even. En brrr ja dan komen al je herinneringen van Donja terug...

Mandy: Ook al zo’n heerlijke vakantie. Wat ontzettend jammer dat alleen je gezondheid niet mee wil werken, dat is zeker op vakantie gewoon hartstikke rot. Ik hoop dat je evengoed kunt genieten.

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:54

Susanne schreef:
Bedankt allemaal <3 Ik ben gewoon elke dag weer verliefd op hem, hebben jullie dat nou ook met bepaalde pony’s? Willem is echt een once in a lifetime pony...

Miranda: Zijn de pony’s al verhuisd naar hun nieuwe baasjes? Kun je er een beetje aan wennen? Succes met oefenen voor de wedstrijd! Zo leuk.

Lori: Goed om te horen dat Cookie rustig in de groep is.

Jenny: Gaaf zo’n vakantie! Show maar foto’s hoor hihi. Veel plezier nog even. En brrr ja dan komen al je herinneringen van Donja terug...

Mandy: Ook al zo’n heerlijke vakantie. Wat ontzettend jammer dat alleen je gezondheid niet mee wil werken, dat is zeker op vakantie gewoon hartstikke rot. Ik hoop dat je evengoed kunt genieten.


Oh wat fijn dat het zo goed gaat in je groep Lori! Dat geeft jou ook rust he.

Ik heb dat inderdaad met Jim, dat is mijn once in a life time pony. Lola, Sjors en Spinner ( die blijft wel van ons, maar gaat naar een pensioenplekje) zijn nog niet verhuisd. Zodra Lola verhuisd is, dan kan de rest ook over :j

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:15

Romy was mijn once in a lifetime pony. Kan nog steeds zo ontzettend boos en verdrietig worden dat de toenmalige staleigenaar besloot de hele kudde op een keiharde ongelijke bevroren fructaan wei te gooien ...
Afbeelding

Jim en Willem zijn inderdaad ook van die speciale pony's waar je geen tweede meer van vind.

Knolselder

Berichten: 4316
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:51

Ik denk dat er wel meerdere pony's bestaan die kunnen doorgaan als 'once on a lifetime', al klopt dat dan niet meer.
Hier ouwe Blacky uiteraard. Maar nu is Hilton toch ook echt een belangrijke pony voor mij.

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers