[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 03:46

XRuby_SymmyX schreef:
Dat zeker maar er zijn er zoveel in mijn omgeving. Hoe weet ik wie de best is :(


Beetje rondvragen naar ervaringen.En de algemeen bekende zoals Rodinde, Ellen en Giselle Bartels kun je altijd proberen.

afkepieteke

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:20

Afgelopen zaterdag ben ik stiekem op wedstrijd geweest, donderdag nog opgegeven, proeven niet meer kunnen oefenen, maar gewoon gereden! Ik moet nog B starten dus dat durfde ik wel aan, met resultaat! Mijn doel was om Anna voorwaarts te houden in de proeven, wat lukte en ik dus al heel blij mee was. We hebben 188 en 191 punten behaald, wat betekend dat ik nog maar 1 wp hoef om L te starten :):)

Afbeelding

Zondag nog een proefgerichte clinic gereden in de klasse L1, het voorwaartse was er iets af door de wedstrijd van de vorige dag, maar alsnog 182 punten bij elkaar gereden. Na de tijd wat aan de slag om dingen te verbeteren, waardoor ze ook heel fijn begon te lopen! <3

Afbeelding

<3 Anastacia <3
New forest pony, tussen de grote dressuurpaarden
B + 11 L1 + 10 L2 + 10 M1 + 11 M2 + 10 Z1 + 2

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 09:00

Gefeliciteerd Afkepieteke!Al een wedstrijd in de planning?

Ik ben met het Stipje naar de Almelose ruiterdagen geweest.Geheel zonder verwachting want had hem alleen een keer onderling gestart.
Maar wat een werkertje is dat zeg!Mocht 8 winstpunten, 1x een gedeelde 2de prijs en een 1ste prijs mee naar huis nemen in de M1.

Afbeelding
Afbeelding

Hij werd wel een beetje moe gedurende de week maar is enorm gegroeid.En ik blijkbaar ook want op dag 1 kreeg ik nog een 6 voor houding en zit en vrijdag een 8 :P

https://www.facebook.com/10000246187413 ... &sfns=xmwa

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:07

Hoe gaan de wedstrijden bij jullie? Mooie punten gereden of mss alweer een klasse hoger mogen starten?

Wij blijven behoorlijk hangen in de M2 -O- wat een *piep* proeven zijn dat....

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:16

Hier gaat het prima.Stippie x Z1 gestart en ondanks een vreemde jury toch mooi geklasseerd.Mijn Lollipop heel braaf onder het zadel en mijn Yellow lijkt het ook beter te gaan doen.
Heb het Stipje nog ingeschreven voor over 4 weken maar verder ff dooroefenen thuis.
De M2 proeven vind ik veel fijner tegenwoordig, op die lange stukken stap na.En veel juryleden durven niet te punten.

afkepieteke

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:03

Hier gaat het super! Inmiddels zijn we al weer 4 wedstrijden verder, en staat de teller op L1 + 7 *\%/*

Voorlopig nog geen wedstrijden opgegeven, maar in oktober zijn er wel weer een paar wedstrijden die ik wil starten, en daarmee de L1 afronden. L2 is nog wat aan de lastige kant, dus voordat we daar zijn wil ik eerst thuis goed trainen.

<3 Anastacia <3
New forest pony, tussen de grote dressuurpaarden
B + 11 L1 + 10 L2 + 10 M1 + 11 M2 + 10 Z1 + 2


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:46

Bij mij gaat het onverwachts goed. Boven verwachting is de L1 ineens heel snel gegaan en vorig weekend L2 gestart en nu alweer L2+4.

Verslagje voor het idee van mijn afgelopen 2 weekenden :)

[RIJ-ITP] Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:29

Ambre, die stip is echt te gaaf gewoon, super ponytje, ookal oogt hij behoorlijk paard achtig? Hoe groot is hij? Fijn dat Yellow ook beter gaat, wat had hij? Al met al op de goede weg dus :-)

Ukkiepuk nou de M2 problematiek herken ik ook, moeilijke klasse! een 4 heb je zo als iets mislukt, maar die 8 phoe das echt flink werken.

Knap hoor, afkepieteke, lekker bezig!

Ik ga zo je topic lezen Fleury, leuk dat je er een hebt gemaakt *\o/*

Wij hadden een beetje een dipje: veel net niet puntjes. Niet slecht maar ook wel balen dat je echt lekker gereden hebt en dan toch blijft hangen op net niks. Maarrrrrrrrrrrrrr we hebben de positieve wind in de haren hoor, we hadden de laatste wedstrijd zelfs 203/198,5 in het M2 dus dan gaat het ineens snel! nog 3 te gaan tot het Z, we tellen echt af *\o/*

Daarnaast zijn we nog fanatiek aan het springen en crossen, hij loopt steeds vaker en makkelijker een foutloos rondje en eigenlijk willen we wel graag L gaan rijden maar ik vind de stap van B naar L behoorlijk heftig, vooral in het springen krijg ik zelf snel de zenuwen. Maar gewoon proberen en we gaan het wel zien :)

Mijn reusje was gister mee voor het eerst op wedstrijd in de M2, gelijk twee winst ondanks behoorlijk wat spanning *\o/* heel blij mee want ik heb echt weinig zin om nog een jaar met twee paarden in de M2 te hobbelen eerlijk gezegd :Y) En blij dat ik hem inmiddels, ook als hij spanning heeft, toch wel onder de duim kan houden (dat was met zijn 184 ook wel eens anders :') ).

We hobbelen lekker verder *\o/*

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:01

Afkepieteke: de stap tussen L1 en L2 is ook best groot.Alles komt vrij vlug achter elkaar en zeker pr 11 is best pittig.

Fleury: knap gedaan!

Mysticrider: hij is maar 1.46.Het is dat ponietje waar jij 2 jaar geleden een zadel voor bent komen passen.Super leuk dier en kan bewegen als een grote.Wissels mogen nog wat beter op de hulp maar ik hoop over een half jaar wel Z2 te kunnen starten.
Yellow had zich geblesseerd op de kogel en is daar ook niet helemaal mooi op de foto.Afwachten dus hoe lang het goed blijft gaan.Rijtechnisch vind ik hem echt lastig, hij gooit nogal met zn bit en wordt snel kort in de hals.Nu is hij nog maar 5 dus zal grotendeels kracht zijn.Oefeningen loopt hij heel makkelijk, net van gummi dat diertje.

L lijkt me ook hoog met een pony.Maar ik vind 50 cm al hoog zat.
En een knoepert van boven de 1.80 komt ook beter tot zn recht in de grote baan dus hopelijk snel promoveren.En als je ze allebei Z hebt mag je voortaan het M2 lekker overslaan.Ik heb de Stip maar 1x M2 gestart.

afkepieteke

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:18

ambre schreef:
Afkepieteke: de stap tussen L1 en L2 is ook best groot.Alles komt vrij vlug achter elkaar en zeker pr 11 is best pittig.


Ja ik had laatst op een onderlinge wedstrijd L2 gestart, toen reed ik ook 177 punten of zo iets. Het was ook echt niet goed genoeg, zelf had ik de proef nog nooit gereden en die ochtend had ik ook al 2 parcoursen gesprongen, dus de pit was er ook iets uit. Maar onder de proef dacht ik van jeeetje dit is allemaal nog best lastig :j
Daarom gaan we eerst even lekker verder trainen 8-)

<3 Anastacia <3
New forest pony, tussen de grote dressuurpaarden
B + 11 L1 + 10 L2 + 10 M1 + 11 M2 + 10 Z1 + 2

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:33

Wat goed dat jullie alweer verder zijn!

Kreeg ik maar een 4 voor een mislukt onderdeel := ik had afgelopen zondag een mooie 2 te pakken :D en een 3,5 en een 4 >;) maar gelukkig wel nog 186,5 en 187 gereden.
Zaterdag ook 2 winst gereden dus de teller staat ineens op 9 :oo
De wedstrijden hiervoor reed ik steeds tussen 164 en 174 punten :roll: echt bizar dat het zo scheelt, terwijl mijn proeven over het algemeen hetzelfde zijn.

We hebben vooral moeite met de lengtebuiging in de travers en uitgestrekte stap lukt in de ring ook niet. Door de spanning kan hij niet lekker door zijn lijf stappen.
Ik sta 29/9 nog op de wachtlijst om te starten en 12/10 is onze laatste wedstrijd dit seizoen. Ik hoop dat we dan wel het laatste puntje kunnen rijden!

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:25

De laatste is altijd het lastigste!

Ik had vorige x een 3,5 voor een travers.Heb het filmpje zonder vermelding vh punt aan 2 jury’s laten zien waar ze me zeiden makkelijk een 8 te durven geven.Was echt heel bijzonder...

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:34

Dat is wel heel bijzonder Ambre!

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:54

Leuk om van iedereen weer de verslagen te lezen :)

Ambre, ik blijf je stippie ook heel leuk vinden en fijn dat het goed gaat! Ook fijn dat het beter gaat met je andere pony :j
Afkepieteke, goed bezig hoor! Met doortrainen zal die L2 ook lukken :D
Fleury, leuke foto's, ook leuk zo een weekendje wedstrijd :))
Misticrider, ik hoor van meerdere mensen dat de M2 zo'n rotklasse is := Mijn instructrice vindt het ook een hele lastige klasse maar ze mag gewoon versneld promoveren dus ze slaat die altijd mooi over :')


Hier niet meer gestart sinds het voorjaar, op stage geweest natuurlijk en alleen in het bos gereden daar. Daarna weer opgepakt maar ook nog op vakantie geweest en langs de chiropractor voor de pony dus nu sinds paar weken echt goed bezig. Eerste wedstrijd staat wel alweer op de planning over 1,5 week *\o/* Eens kijken of we het nog kunnen in de L2 _O-

Rikkie 17-11-2010 ~ 19-09-2018 Y;(
Kalinka 4-5-2014 Dressuur : B + 16 L1 + 22 L2 + 17 M1 + 2 Springen : B + 1
Rachel 19-05-2012 - 13-04-2014
Rise up

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:23

ambre schreef:
Afkepieteke: de stap tussen L1 en L2 is ook best groot.Alles komt vrij vlug achter elkaar en zeker pr 11 is best pittig.

Fleury: knap gedaan!

Mysticrider: hij is maar 1.46.Het is dat ponietje waar jij 2 jaar geleden een zadel voor bent komen passen.Super leuk dier en kan bewegen als een grote.Wissels mogen nog wat beter op de hulp maar ik hoop over een half jaar wel Z2 te kunnen starten.
Yellow had zich geblesseerd op de kogel en is daar ook niet helemaal mooi op de foto.Afwachten dus hoe lang het goed blijft gaan.Rijtechnisch vind ik hem echt lastig, hij gooit nogal met zn bit en wordt snel kort in de hals.Nu is hij nog maar 5 dus zal grotendeels kracht zijn.Oefeningen loopt hij heel makkelijk, net van gummi dat diertje.

L lijkt me ook hoog met een pony.Maar ik vind 50 cm al hoog zat.
En een knoepert van boven de 1.80 komt ook beter tot zn recht in de grote baan dus hopelijk snel promoveren.En als je ze allebei Z hebt mag je voortaan het M2 lekker overslaan.Ik heb de Stip maar 1x M2 gestart.



Haha ja ik dacht al dat het dezelfde moest zijn, maar toen was het nog een " gewoon leuk ponytje met mooie stipjes" nu echt een beer om te zien! Gaaf hoor! Echt bewonderenswaardig hoe je alles maar in het lopen krijgt op niveau, is voor mij echt een doel om ook zo kundig te worden, ooit *\o/*

Had het wel over L eventing hoor, niet over L springen daarvoor zijn we (of naja, vooral ik) nog niet klaar. Thuis oefenen we soms wel eens op 110 en dat gaat prima, maar ja er zit nog een heel verschil tussen is een rondje 110 proberen en officieel 110 starten (inclusief dubbels die dus niet passen enz)


afkepieteke schreef:
ambre schreef:
Afkepieteke: de stap tussen L1 en L2 is ook best groot.Alles komt vrij vlug achter elkaar en zeker pr 11 is best pittig.


Ja ik had laatst op een onderlinge wedstrijd L2 gestart, toen reed ik ook 177 punten of zo iets. Het was ook echt niet goed genoeg, zelf had ik de proef nog nooit gereden en die ochtend had ik ook al 2 parcoursen gesprongen, dus de pit was er ook iets uit. Maar onder de proef dacht ik van jeeetje dit is allemaal nog best lastig :j
Daarom gaan we eerst even lekker verder trainen 8-)


Gewoon lekker kilometers blijven maken, en dressuur na het springen is ook gewoon niet alles, maar dan beter andersom!


ukkiepuk schreef:
Wat goed dat jullie alweer verder zijn!

Kreeg ik maar een 4 voor een mislukt onderdeel := ik had afgelopen zondag een mooie 2 te pakken :D en een 3,5 en een 4 >;) maar gelukkig wel nog 186,5 en 187 gereden.
Zaterdag ook 2 winst gereden dus de teller staat ineens op 9 :oo
De wedstrijden hiervoor reed ik steeds tussen 164 en 174 punten :roll: echt bizar dat het zo scheelt, terwijl mijn proeven over het algemeen hetzelfde zijn.

We hebben vooral moeite met de lengtebuiging in de travers en uitgestrekte stap lukt in de ring ook niet. Door de spanning kan hij niet lekker door zijn lijf stappen.
Ik sta 29/9 nog op de wachtlijst om te starten en 12/10 is onze laatste wedstrijd dit seizoen. Ik hoop dat we dan wel het laatste puntje kunnen rijden!


Ja stom is dat toch he, echt zo gek. Ik heb ook een aantal proeven gehad waar ik zelf echt heel blij mee was en dan op 178 blijven bungelen. Een veel minder fijne levert dan weer wel winst op.... Vind dat maar lastig! Vaak is bij ons het probleem dat ik in het strekken sowieso punten verlies (zit gewoon geen middendraf in) en het echt moeilijk is om hoger dan een 6 te scoren bij sommige jury's, ja dan is het een lastig verhaal. Maar nu ik er nog 3 moet begin ik toch wel af te tellen tot het Z :o En mijn grote nu ook in het M2 dus ik ben momenteel M2 ervaringsdeskundige haha.

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

lenavoske
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:56

Startpas is aangevraagd, vanaf het indoorseizoen starten met mijn knappe merrie !! <3 Afbeelding

afkepieteke

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:21

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken :P Vorige week een L1 wedstrijd nog opgegeven last minute, terwijl ik er pas één had staan op 13 oktober. Fijn kunnen rijden wat resulteerde in 185 en 197 punten! Hiermee zijn we L1 + 10. De wedstrijdcommissie van de wedstrijd van 13 oktober maar even gemaild, want we gaan ons L2 debuut maken! *\o/*

<3 Anastacia <3
New forest pony, tussen de grote dressuurpaarden
B + 11 L1 + 10 L2 + 10 M1 + 11 M2 + 10 Z1 + 2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:57

Ik zou dit seizoen mijn startpas aanvragen. Helaas zit mijn pony opeens compleet vast en krijg ik hem niet of nauwelijks in de linker stelling. Vandaag de osteopaat/chiropractor erbij en het denk ik een jaar uitstellen... helaas.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

lenavoske
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:46

Wij hebben ons officiële debuut op 3 november!! Op de manege waar ik altijd gereden heb, dus lekker vertrouwd! *\o/*

saskiaojan

Berichten: 7239
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 08:30

Gm!

Ik heb straks mijn Zdebuut :j ben erg zenuwachtig, ik heb vd week al besloten om hc te starten, zodat het vooral een goede oefening is om te kijken waar we staan. Maar nu had ik toch een vraag die mijn instructeur niet kon beantwoorden.
Als je hc start mag je je zweep erbij houden toch? En mag je in de uitgestrekte/ middendraf dan ook nog lichtrijden... Dat doorzitten is dan echt een ramp -O-

Thanx alvast

Spenk
Berichten: 21740
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 10:35

Zweep mag erbij, lichtrijden uiteraard niet is gewoon minpunten.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:28

Maar lichtrijden is dan geen probleem want het eindresultaat is uiteindelijk niet van belang.Je krijgt dan toch wel een beeld van je prestatie.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:00

Heerlijk toch keer hc starten.

Ik ben niet meer gestart, misschien volgende week als er nog plek is.
Oh wacht wel 1x gestart, abominabele punten, geen winstvond ik oke, maar oef... dit was dramatisch laag..
Dus gisteren was opsteker, gaat dus toch ergens iets wel goed.

Gisteren centrale keuring, 6 deelnemers,4e plaats, maar super trots... want qua karakter is ze dus een 10 waard ondanks tekortkomingen in haar gangen.
4e met 53 punten, winnaar had er 56, rest had 8ten en 8.5ven voor gangen,we waren in goed gezelschap, Z paarden en M paarden en ook nog goede bewegers waarvan er een 1.55 groot is een andere 1.50. Maar ik ben zo trots op mijn klein maar dappere dinkie in die loeizware bak.


Afbeelding

En nog iets leuks. 1e agility aan de hand en oder het zadel, Sjol is ook ooit 1x meegeweest en was toen ook 1e bij de agility onder het zadel, zo moeder zo dochter *\o/* <3

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

saskiaojan

Berichten: 7239
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:05

Bedankt! Ik heb het gered met doorzitten, als ze maar los is en de kont eronder dan lukt dat dus :+
Verder nog teveel slordigheidjes en alles nog net niet goed genoeg, maar ik ben heel tevreden, 174,5&182.... We zijn er nog lang niet, maar het is geen afgang als ik naar de punten keek van de andere ruiters :o

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:11

Gefeliciteerd Sjolvir, dat zijn cijfers om trots op te zijn!

Oh help ja dat doorzitten, ik ben daar ook altijd bloednerveus voor haha. Maar hele nette punten saskiaojan, zeker voor de eerste keer :)

Ik ben een beetje illegaal in dit topic, ik heb in juli een paard gekocht. Een kleine merrie van De Niro:

Afbeelding

Met Maddog gaat het verder gelukkig heel goed, dat is nog steeds mijn absolute nummer 1 <3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Larislaatje en 34 bezoekers