[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 19:15

Afbeelding

Cowsense right here! <<) :))

Avalanche

Berichten: 15931
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:17

_O-

Knap hoor Joy 8-)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 19:25

Ze duwde hem in het begin zelf met haar neus naar voren. Natuurlijk zat mijn telefoon toen in mijn zak. Maar het is net een hond. Alles dat beweegt, daar moet ze achteraan. Zwanen, skippyballen, nepkoeien, kruiwagens, zadelkarren, honden, kinderen... "When it moves, you can herd it! Yieehaaa"

Tuurlijk Joy +:)+ :')

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:27

Daar zou ik dan maar mooi gebruik van gaan maken ...

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 19:29

"Ruim even de zadelkar op Joy! En daarna kan je beginnen met voeren, maar let op, éérst de rest, en dan mag je zelf pas!"

_/-\o_

Avalanche

Berichten: 15931
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:08

Lijkt me bijzonder praktisch. Het is echt het perfecte paard :j

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 20:51

JAAAA ROZE WOLK ROZE WOLK *\%/* *\%/* *\%/*

Het stopt niet hoor :=

Gereden en netjes de aanwijzingen van Naomi opgevolgd (eerst los en dan wat oppakken). Joy dacht daar anders over. Zodra ze wat druk op de teugel voelde, bolde ze haar rug en zakte haar neusje :wow: . En dat bleef ze doen. Zelfs in de galop vroeg ze om mijn hand en liep ze voor een paar sprongen in frame!

Bizar hoe snel ze dit oppakt! En hoe fijn ze loopt... Ondertreden als een malle en zo licht op de hulpen <3

Ok, ik stop weer :=

Komende twee dagen heeft ze vrij. Vannacht is de laatste nacht buiten, vanaf morgen gaan ze 's nachts naar binnen. Ze is alweer een goede wintervacht aan het bouwen :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 21:09

Oh we hebben haar ook weer even gemeten! Viel me alleszins mee :o

155 schoft
158 kont. Alhoewel kont echt moeilijk te meten is met al die spieren...

Hopelijk trekt het gelijk en blijft het dan zo. :')

Edit: had ik al gezegd dat Eurohorse eind oktober komt om zadels te passen? Zal eens kijken of het jonge paardenplan iets voor ons is. Gaat me wel weer wat centjes kosten ^) :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:54

Oh ik weet nog dat ik dacht dat Duke die maat ging houden, voor mij lijkt het nu echt super groot 1m60 haha, ik zal nooit meer lengtes onderschatten.

Ik hoop dat zaterdag op de shireshow ergens eens een deftige meetstok te lenen valt haha

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 08:22

Prachtige foto net gekregen van stal! Hij stond al op de algemene fb pagina van stal. Heerlijk om te zien!

Afbeelding
(Ik herkende meteen die dikke reet :D )

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 13:47

Afbeelding
Afbeelding

<3 <3 <3

(Foto's uit een filmpje trouwens, dit door haar lijf doet ze nog niet de hele tijd, maar het is work in progress!)

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 22:23

Wat ziet dat er heerlijk uit!
Had je het filmpje ook?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 22:29



Je ziet dat ze nog heel erg zoekende is. Maar dit ging afgelopen maandag al stukken beter. Ze nam mijn hand sneller aan en bleef ook langer ontspannen lopen.

Morgen komt er een vrouwtje langs om te kijken of het klikt om Joy te verzorgen. Ze is helemaal weg van Joy en heeft zelf ook paarden gehad, dus heb er een goed gevoel bij.

Zaterdag heb ik weer les! *\o/*

De afgelopen drie dagen ben ik niet geweest. Ze staan sinds dinsdagavond weer binnen 's nachts, dus hier heeft ze mooi even aan kunnen wennen. :D

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 22:35

Wat gaat ze lekker zeg, die Joy! :D

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 23:07

Oh ja dat filmpje heb ik gezien O+
Is dat iemand anders dan die de vorige keer zou komen kijken? hopelijk klikt het!

I ben trouwens benieuwd naar je ervaring met het jonge paarden plan

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-19 10:18

Kimmsel schreef:
Wat gaat ze lekker zeg, die Joy! :D


*\o/* straks weer les!

We gaan het zien Sirius! Ik hoop dat het allemaal een beetje betaalbaar is.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-19 14:29

Top gereden weer! *\o/*

De draf is zo ontzettend stabiel! Ze laat nu heel makkelijk los en buigt mooi door op kleine stukjes. Naomi was weer zeer te spreken of haar baanwerk. Ze treedt zelf al onwijs onder namelijk. Nu ze wat meer gaat bollen is dat nog beter te zien.

Galop is wel een dingetje. Ze heeft nog te weinig kracht en is niet voorwaards. Ik moet haar erg helpen, met namen in de bochten. We hebben het gehad over of een spoortje in de galop niet voor nu even beter is. Ik moet zo werken dat ik mijn balans gedeeltelijk verlies en ze uit de galop valt. Als ze wat voorwaardser wordt, wordt het voor haar veel makkelijker om ook in de galop te gaan dragen.

Na het rijden heeft ze de equissage singel om gehad. We hebben meteen maar even gestapt, omdat ze er de vorige keer vrij heftig op reageerde (willen liggen en rollen). Nu konden we relaxed stappen en daarna met hooi op stal, ze kon nu gelukkig ontspannen.
Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:56

Is galop nu, op welke manier dan ook, onder de man gewoon niet te veeleisend en kunnen jullie niet beter verder werken aan de stap en de draf onder de man? Daarnaast kan je dan aan de (dubbele) longe werken aan de spier- en krachtopbouw en daar de galop gaan meenemen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 10:27

Het zou kunnen. Vooral omdat er zo'n verschil zit in draf en galop. Ik was al van plan om dat te overleggen met Naomi. Punt is dat ik vind dat met dubbele lijnen we erg op de volte moeten werken en ik vind dat te belastend. Maar de vraag is of galop onder het zadel niet nog belastender is nu.

Stof tot nadenken!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:45

Je kunt het werken met de dubbele longe c.q. op de volte moeten werken, natuurlijk wel beperken tot 2x een paar minuten galop per kant. Je hoeft er niet gelijk een hele les van 45 minuten mee vol te maken.

Trouwens ik heb nu dubbele longe les, 45 minuten per keer, waarbij ik veel in de menpositie achter mijn paard loop. Dat zijn rechte lijnen op de hoefslag of op de binnenhoefslag. Dat is dan in stap en kleine stukjes in draf (mijn arabierig typje is een langpootmug en ik ben een bolletje op pootjes, dus we zijn niet zo'n supermatch op de grond). We zijn pas begonnen met de variatie lange teugel, waarbij ik naast de achterhand van mijn paard loop. Daarbij kunnen we ook veel rechtuit werken en kunnen we de draf meer meenemen omdat ik en arabierig typje beter hetzelfde tempo kunnen aanhouden omdat ik haar dan beter kan verzamelen waardoor haar tempo omlaag gaat.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 10:06

Ik werk inderdaad weleens met dubbele lijnen. Nu we onder het zadel wat meer aan nageeflijkheid werken, wilde ik dat er op de geond ook weer wat meer bij gaan pakken.

Alle trainingen die ik doe met Joy zijn niet langer dan 15-20 minuten. Vrijheidsdressuur is dan wat langer (tot de wortelstukjes op zijn :P ), rijden is max 15 minuten.

Zaterdag heb ik voor het eerst niet gelongeerd voor het rijden. In het begin was ze wat meer voorwaards, maar eenmaal aan het werk had ze de focus direct weer terug.

Verzorgster had afgezegd overigens, ze voelse zich niet lekker. Dit wordt een beetje een never ending story zo -O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:09

Ik zou dan inderdaad denken aan tempo oefenen in draf, conditie opbouwen met ruiter in stap/draf en daarna eens met de galop verder. Maar ik ben geen coach of trainer, verre van dus ik heb er weinig verstand van, zeg ik eerlijk :D

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:53

Gimme_Joy schreef:
Het zou kunnen. Vooral omdat er zo'n verschil zit in draf en galop. Ik was al van plan om dat te overleggen met Naomi. Punt is dat ik vind dat met dubbele lijnen we erg op de volte moeten werken en ik vind dat te belastend. Maar de vraag is of galop onder het zadel niet nog belastender is nu.

Stof tot nadenken!


Ik heb voor de tempo in de draf gekozen om naar buiten te gaan en rechte lijnen op te zoeken. Veel minder zwaar dan bochtenwerk en de bodem (lees gras) is vaak ook minder zwaar dan zand.

Nu heeft ze de smaak te pakken en heeft ze het gaspedaal gevonden. Als we aan de galop toe zijn ga ik dat sowieso weer doen.

Maar alleen als het goed voelt natuurlijk. :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 10:11

Het gaspedaal zit er rechtuit wel op. Het is alleen een beetje lastig, omdat er in de omgeving niet echt een mogelijkheid is om buiten te rijden. Anders had ik dat allang gedaan, want ik denk dat Joy dat heerlijk vindt.

Ik ga eens vragen of er in de buurt een beetje iets van een galoppad is. Sowieso vanmiddag pak ik de dubbele lijnen er weer bij.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 22:37

Vandaag dus weer sinds lange tijd de dubbele lijnen gepakt. Ze deed het hartstikke braaf! Ik merk daar nu ook echt vooruitgang in. Mooi laag lopen op minste teugeldruk en daar nu ook een paar passen kunnen blijven. Ze kan dan al zo mooi dragen! Ben echt blij met haar bouw en haar beweging, helemaal op deze manier komt dat supermooi uit! <3

Galop ook eventjes meegepakt en ook daar wil ze zakken. Maar balans is veel minder. Geeft niks, we werken eraan!

Donderdag rijden, vrijdag longeren en zaterdag les. Is de eerste keer dat ik 3 dagen achter elkaar iets doe, maar ik ga ervan uit dat ons dat best lukt!