[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:19

Nee klopt Susanne gister viel het mee, maar met longeren thuis is het bijvoorbeeld een drama, dan weigert ze te lopen na 20 minuten want dan is haar energie op. Gister ging het nog redelijk omdat ze de dag ervoor stil had gestaan. Maar merkte ook in mijn vaardigheid dat ze minder power gaf dan een aantal maanden geleden. Ik ga het ook maar is proberen maar een basisbrokje, kijken of ik daar iets uit kan halen voor haar.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7


Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:30

Magic is van nature een hele rustige goedzak, waarbij het beetje extra pit en energie ontbreekt. Het heeft even geduurd voor het ideale voer vond, maar hij doet het goed op Superforce en Actionmix van Cavalor, naast een schep luzerne brok. :)

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:40

Wauw Suus, wat is Willem toch een topper! Knap hoor, wat een modder bende joh!

Het viel Danielle volgens mij erg mee, het 4 span sturen.
Moet ook zeggen dat ze erg braaf zijn in het 4 span en ze hadden al zo'n 15 km gelopen, maar Danielle deed het erg leuk!

Mijn pony's krijgen subli, smorgens een klein bekertje pony brok en savonds een klein bekertje muesli zonder.
Verder krijgen ze een vitamine korrel en evt een supplement wat nodig is.
Rondom de marathons krijgen ze wel extra sport muesli, met alleen dressuur vaardigheid doen ze het hier goed op

Benji & Zipper & Carlos & Chico
& Djinty❤️

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:49

Suus: Gefeliciteerd! Wat super goed zeg! Maar wat een gigantische blubber zeg. Vind het knap dat je hem daar netjes in rond hebt kunnen sturen..
En ja ik ben heel blij dat ik alles zo rustig aan heb gedaan met Pepper ook. Gewoon overal de tijd voor genomen en niets overhaast gedaan. Denk dat dat ook wel meegehilpen heeft :)

Jenny: Wat fijn dat je de tweede proef zo lekker hebt kunnen rijden! Een fijn gevoel is zo belangrijk. En hele nette punten ondanks de eerste niet zo lekker ging. :) Ik vind Hidde zo een knap hoofdje hebben. Lekker dat hij zo braaf op de trailer bleef staan.

Mandy: Alvast fijne vakantie!

Linsey: Jammer van je punten en de vaardigheid. Heb je wel lekker kunnen rijden?
Voor wat betreft voeding kan ik je helaas niet helpen, daar ben ik niet zo in thuis.. Pepper krijgt twee keer per dag een hand fibra premium en onbeperkt hooi en daar doet hij het tot nu toe goed op. Al kan ik me indenken dat als hij strakjes wat meer in het werk staat, hij misschien iets anders nodig heeft. Maar dat zien we dan wel. :)


Pepper vandaag toch maar even in de stapmolen gedaan een kwartiertje. Ik had helaas teveel last van mijn rug om hem in te spannen. Dus van de week nog maar een keer proberen. Morgen mag hij even aan de lange lijnen aan t werk.
Ik merk wel dat zijn wintervacht al flink begint te komen! Dat gaat echt snel opeens -O-

Zou iemand weer een gil willen geven als de tuigonderleggers van bont weer in de aanbieding zijn? Ik hou t zelf ook in de gaten maar ik lijk toch steeds net te laat te zijn. >;)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:44

@Manddy, Proficiat hiermee!

@Kiekeboefje, Heerlijk he niet afhankelijk zijn en ergens kunnen raken met de pony's. Vervoer je je sulky in de auto of aan de klep?

@Ingrid, We hadden inderdaad een topic genootje waarvan der pony het ook had maar die had er enorm last van wel.

@Frummels, Zijn al een heel eind niet meer in de aanbieding geweest helaas. Ik was er ook op aan het wachten.

Andere overweging was onderleggers van cellpad iemand ervaring?

De trailer is hier verkocht en opgehaald, nu verder rondkijken naar een bestelwagen om ze dan in te vervoeren :D . Was gisteren mee gaan mennen met een vriendin die ook eentje heeft en toch heerlijk hoor. Gewoon door het raampje piepen of pony lief rustig staat.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:00

Ingrid: Mowgli was dat inderdaad :j

Jenny wag leuk je eerste wedstrijd *D

Suus wat is willem toch een knappe man he <3

Kymberly ik ben ooteman ook in de gaten aan het houden voor de bont onderlegger, ook geen geluk gehad tot nu toe. En die vachtjes gaan inderdaad echt al heel hard, Floor loopt al rond met een mooie racestreep :=

Linsey voor meer energie de topaction geprobeerd van cavalor? hoor daar veel goeie ervaringen over. Wel bij warmbloeden, die hebben toch weer een ander metabolisme dan shetlanders, maar misschien helpt het wel.

Floor gaat heel erg goed! in mijn vakantie alleen naar het bos geweest, ruim 10 km gereden en hij liep super! aan de longe en met het lange lijnen begint hij ook steeds beter te bewegen. Morgen komt de DA voor zijn jaarlijkse checkup en dan heeft ie even een paar daagjes vrij.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:16

He bah, Linsey en Suus nog beide niet lekker in de situatie. Ik hoop voor jullie beide dat het ook snel betert!

Ik wou Miriam ook al aan je aanraden Ingrid, wel vervelend hoor dat er weer iets bij gekomen is.

Pepper doet het volgens mij wel heel erg goed Kym! Bevalt je sulky ook goed?

En wat een knappe Hidde zeg! Het is een enorm knappe pony. Je trailer iet er trouwens enorm handig uit!!


Lola is gisteren verkocht, ze komt gelukkig op een enorm fijne plek te staan en haar baasje is een klein pennymeisje <3 Sjors was al verkocht, hij verhuisd zodra dat Lola ook overgaat zodat er hier thuis niemand alleen staat. Beide baasjes denken gelukkig heel lief met me mee!

Dit weekend wel met Jim genoten van de paarden2daagse, het blijft ook echt mijn heerlijk ventje <3

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:50

Fijn mirriej dat ze zo een goed huisje heeft gevonden! <3 En ook fijn dat de nieuwe baasjes zo meedenken.
Mijn sulky bevalt super! Kreeg hem heel snel en goed in balans, echt totaal geen probleem mee gehad. Verder zit ie heerlijk, lekker zacht stoeltje, super vering. Ben er heel blij mee :)

Lillian: Hmm.. Hopelijk komen ze nog wel in de aanbieding. Ik vind ze zonder korting iets te prijzig :o

Lori: Fijn dat de trailer verkocht is! Zo een busje lijkt me ook wel wat.. Misschien in de toekomst.

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:58

Oh jeetje Miranda dat had ik niet aan zien komen. Sterkte maar heel erg fijn dat ze een goed huisje krijgen :) De 2 daagse met Jimmy <3 zo leuk, zou ik ook zo graag een keer gaan doen.

Lori ja mijn trailer is echt super :) de sulky gaat mee voorop de trailer!

Heb gisteren mest onderzoek laten doen, want dacht echt dat Tessa wormen heeft. Maar ze zijn beide nagenoeg schoon! :D paar eitjes, maar das de moeite niet dat chemische spul naar binnen te spuiten.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:36

@Jenny, Klopt je moet pas boven een bepaalde ei telling ontwormen behalve als het spoelworm is dan bij 1 ei al.

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:25

Ik zal het voor de bontjes ook in de gaten houden, al vind ik ze nu niet zo aan de dure kant. Ik rij sinds kort met Cellpad en moet zeggen dat ik hier tevredener over ben.

Het babygehalte begint stilaan weg te gaan bij mijn jaarling, hij staat tegenover vorig jaar ook nog relatief dun in z'n vacht.

Afbeelding

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:51

Fijn dat ze geen wormen hadden Jenny.

Jolynne die is mooi. Niet overbouwd ofzo. Geen naarling haha.
Jij hebt een pony te koop staan zag ik. Is dat dezelfde die je een tijdje terug hebt laten beleren? (En vroegtijdig terug haalde).
Ging het niet meer?

Amy begint ook steeds meer baby-af te zijn. <3

Afbeelding

Afbeelding

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:05

Leuk al die baby’s die volwassen worden <3

Ik zal de onderleggers voor jullie in de gaten houden! Met korting toch net even wat aantrekkelijker. Ik vind ze nog steeds super; worden hier intensief gebruikt (en gewassen) en zijn allen nog als nieuw.

Lola verkocht. Ik kan niet zeggen dat ik het niet zag aankomen maar natuurlijk wel heel lastig zo’n keuze. Het is een leuk dier en super om te horen dat ze een fijn nieuw huisje gevonden heeft. En Sjors ook verkocht dus. Hou je het nu weer alleen bij Jimmy en Spinner aan huis? :)

Wat fijn dat Floor zo goed gaat! Met de galop ook steeds beter?

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:09

Magic staat inderdaad te koop, niet geheel mijn eigen beslissing maar deels verplicht..reden wil ik liever niet openbaar zeggen. :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:38

Jeetje Jimmy, alletwee toch verkocht. Lastig zeg! Waren beiden super leuk!

Heerlijke baby billetjes hier :-)


StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:40

Ooh die is knap. Hier vanavond ook de jaarling (1.5jarige) van de Weide afhalen terug naar huis.

Enkele ponys nieuw huisje en zag magic voorbij komen op faceb al serieuse mensen gehad?

Hier druk met van alles en nog wat lees braaf bij.

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:13

Vooral veel onserieuze mensen die hem te duur vonden omdat hun doeleinde enkel weidemaatje en/of handpaard zou zijn.
Tja dan moet je ook niet gaan kijken naar een grotemaat en beleerd vind ik.

Maar hij gaat terug naar zijn oude eigenaresse, wel met vele € verlies..maar dat neem ik met alle 'plezier' erbij. Ik zou namelijk zelf ook gehad willen hebben dat ik die optie had bij m'n grootste paardenvriendje toen, ook al moest ik er flink voor bijbetalen.. ik weet hoe moeilijk en emotioneel kan zijn, zeker omdat ze hem ook al sinds veulen af aan had.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:24

Snel gegaan! Wel zonde van zoveel verlies.
Als ik nog opzoek was geweest naar een pony erbij had ik ‘m opgehaald maar dat weet je :) Ik heb echter definitief besloten het bij eentje te houden zolang Willem nog (in de sport) loopt.

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:27

herkenbaar, als ik mp of dergelijke open en het begint al met een heel verhaal weet ik waar het op eindigt, geen budget maar wel goed huisje. alsof ik ze voor niks heb en ze niks vreten. negeer die vaak ben daar wel klaar mee. sommige mensen zijn nog niet erg gewend aan de prijzen van nu maar serieuze mensen wel en daar spreek ik liever wat mee af.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:44

Klopt hoor. Toen ik Don te koop had veel biedingen gehad van max €250 euro ‘want zo’n shet is niet meer waard’ _O- Zelfs eentje die zei nadat hij mijn vraagprijs hoorde, dat ik hem beter naar de slacht kon brengen (?).

Hij is uiteraard gewoon voor mijn vraagprijs verkocht. Stomme marktplaats tokkies.

:')

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:47

Uiteraard had ik liever gehad dat ik gewoon m'n verkoopsprijs kreeg, maar ik weet hoe veel hij voor z'n oude eigenaresse betekend en dat zij gewoonweg niets van toekomstplannen heeft met hem buiten gezelschap. Maar ik weet dat hij het daar goed heeft gehad en terug goed zal hebben..naast dat een oude eigenaresse die hem al z'n hele leven kent compleet anders is als iemand die hem bv voor dat bedrag zou willen kopen. Zo en dan denk ik teveel vanuit het gevoel ipv verstand, maar dat verkies ik dan liever..ik weet hoeveel pijn het kan doen als je niet weet hoe de toekomst eruit zou komen te zien van je grootste (in dit geval kleine) paardenvriendje. Ik had toen ik hem net te koop zette beloofd dat ik haar in contact ging brengen met de nieuwe eigenaar, maar hem 'teruggeven' gun ik haar nog veel meer.

Ik heb dan enkel nog m'n verkoopprojectje, maar dat zal wel snel vlotten gezien ik al veel (oprecht) geïnteresseerde heb. :)

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:48

Ik negeer vaak zulke mensen, of antwoord gewoon met m'n eerlijke mening die ze niet altijd even goed waarderen. :+

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:52

ach ik stuur dan nog weleens terug welk deel van de pony ze komen halen :D

Knolselder

Berichten: 4316
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:36

Hoi iedereen. Volgens mij had ik mezelf hier ooit al eens voorgesteld, maar blijkbaar per ongeluk ontstipt ofzo >;)

Ik mis het erg om over mijn pony's te kunnen kletsen en thuis ben ik ook maar de enige die ermee bezig is, dus bij anderen ook niet veel gehoor.
Even nog eens kort voorstellen: ik ben Annelies, 33 jaar, Belg, omgeving Antwerpen. Ik heb jarenlang miniatuurpaarden gefokt, maar ben daar erg in aan het minderen. Er zal nog een beetje gefokt worden met de minipaarden, tot ik uitgebold ben.

Wel heb ik terug mijn oude liefde teruggevonden. De Shetlander.
Ik heb nog steeds mijn eerste grote shet, Blacky. Ondertussen al 21j hier en hij heeft dit jaar 25 kaarsjes uitgeblazen.
Mijn liefde is teruggekomen dankzij Hilton. Een impulsaankoopje op de paardenmarkt. Een zwarte shet tussen 20 andere zwarte shets. Maar toch... deze trok heel erg mijn aandacht. Zogezegd een ruin. Door de stress voelde het ook als een ruin. Tot hij mij heel de markt oversleurde en hij aan de trailer 2 ballen had _O-
Maar goed. Die zijn er alsnog afgegaan. Thuis hem een lesje in handzaamheid gegeven, en hij maakte de klik en sindsdien hebben we een enorm mooi opwaarts parcours, is hij beleerd en rijden we met de sulky.
Deze pony heeft mij eigenlijk wel uit een moeilijke periode gehaald en terug een lichtpuntje gegeven in het plezier van pony's hebben. Hij is echt mijn maatje.

Ik heb nog shetten (en dus ook nog een paar minipaardjes), maar die zullen terloops dan wel eens ter sprake komen en voorgesteld worden, anders wordt dit een (nog veel langere) lange post :')

Momenteel ook bezig met een nieuw projectje om ook te beleren en wie weet ooit in dubbelspan te lopen met Hilton.

Hilton, 5 jarige ruin
Afbeelding

Project Peerke, 8 jarige hengst
Afbeelding

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:37

Grappig had vroeger een grotere tinker Jack en bij die dat ook eens gezonden toen ze minder dan de helft bood met een zielig verhaal erbij. "Wil je de voor of achterkant", die was beledigd hoor maar ik ook :')

En naar de vorige eigenaar mits ze het dier doodgraag zagen is altijd fijn. Hier ook eentje als die ooit weg gaat ze het als eerste zou horen. Ik hoor van alle vorige eigenaren nog buiten die van Cookie en van de pony van mijn zus.

@Jolynne, Hoe bevalt cellpad beter? Hoor veel goede dingen over deze van wol maar zou iets zonder dierlijke producten net nog fijner vinden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers