De kleinere electrische auto, ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RianneH

Berichten: 28233
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

De kleinere electrische auto, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 14:50

We zitten eraan te denken over te gaan op een electrische auto en willen ook bij dit type auto niet te groot gaan.

Gezien Bokt vol zit met ervaringsdeskundigen vroeg ik mij af of er gebruikers zijn van de kleinere electrische auto’s en hoe dit bevalt? Op dit moment zijn we (puur vanaf het internet) wel gecharmeerd van de Renault Zoë, specifiek eigenaren van deze auto of juist een soortgelijke?

8nnemiek

Berichten: 43390
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: De kleinere electrische auto, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:53

Ik lees mee :j

Er is nog ergens een topic over elektrische auto's, maar volgens mij geen ervaringen met de kleinere auto's.
Wij vinden de Zoë ook interessant. Het enige nadeel is dat je de accu moet huren, of kopen maar dan wordt hij direct een heel stuk duurder. Ik weet zo gauw even niet meer wat de huurprijs is.
De Fiat500E vind ik ook erg interessant.

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:08

Ik heb een BMW i3, in mijn ogen ook een kleiner model tegenover de kona en de eniro. Maar qua prijsklasse net iets hoger natuurlijk

Ik heb hem sinds april en kan er tussen de 250-300km mee rijden. Beetje opletten als ik voor mijn werk verder moet rijden dat mijn auto volledig opgeladen is die dagen. De i3 rijdt met het éénpedaal systeem, als je je gas loslaat remt hij automatisch en laadt zo de batterij op. Eventjes aanpassen in het begin, maar een geweldig makkelijk systeem dat je rap gewoon bent. Verder moet je geen zotte dingen doen in elektrische wagens zoals de verwarming vollebak zetten of airconditioning op de max, want dan gaat je batterij rap vooruit.

Elektrisch rijden is aanpassen, maar ik vind het gewoon zalig rijden. Geen constant gebrul van de motor, als je voor het licht staat is het ook echt muisstil. Daarnaast trekt hij fantastisch snel op met zijn 178PK en hoge koppeling. Ook 's morgens bij het instappen en het vertrekken op mijn werk tegen de avond, is de auto voorverwarmd of voorgekoeld, fantastisch snufje.

Ik heb de E-niro (Kia), de Kona (hyundai) en de E-leaf (nissan) getest vooraleer ik de btw testte. E-leaf is ook een verrassend leuke (kleine) wagen, zeker ook met die one pedaal drive, maar was niet ideaal om af en toe mijn hond in te verplaatsen. Uiteindelijk heel lang op de E-niro gestaan, maar die had over de 200PK en lag qua wegligging niet zo vast en ik voelde me daar op de een of andere manier niet veilig in. Als laatst de bmw getest en die heeft mij overdondert.

Mijn tip, ga testen. Elektrisch rijden is helemaal anders dan de gewone verbrandingsmotoren en moet je ook gewoon liggen. Ik zit persoonlijk liever iets hoger, maar wil binnen ook ruimte hebben en ik vond mij bv bij de kona heel erg opgesloten qua beenruimte. Er zijn intussen zoveel verschillende types en modellen met allemaal hun plussen en minnen.

Veel succes bij je zoektocht! En stuur me maar moest je vragen hebben.

De link naar het andere topic over elektrische wagens:

[HTT] Ervaringen elektrisch rijden

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: De kleinere electrische auto, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:56

Sluit de Hyundai Ioniq niet uit.
Wij hebben hem sinds een week of 5 en echt een hele fijne auto.
Heeft het voordeel van snel laden.

Rex_Rolfo

Berichten: 5378
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:04


_djoeke_
Berichten: 285
Geregistreerd: 31-10-07

Re: De kleinere electrische auto, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:20

De Zoë is een leuke auto, maar de accuhuur maakt hem al snel vrij duur om te rijden.
Wij vinden de Opel Corsa en de Peugeot e-208 daarom interessanter, maar die rijden nog amper rond.