[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:29

Breed en breed :') tot nu toe past niks.. van Rambo tot amigo vanalles geprobeerd

Afbeelding
Afbeelding

Bucas big neck 185 (die had ik nog en ook te krap)

Afbeelding
Afbeelding

vliegendeken ook bucas schuurt ze voorop open ook met verbreder.

Afbeelding

Afbeelding

Life is a balance of holding on, and letting things go…


sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:44


ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:55


MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:58


Life is a balance of holding on, and letting things go…

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:13

De vliegen deken van Bucas past mijn paard ook totaal niet terwijl de buzz-of rain en andere Bucas dekens haar prima passen.

Edit: zie net dat de andere Bucas ook te krap was, die lijkt op de foto wel mooi te liggen.


MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:37

Weidebloem schreef:
De vliegen deken van Bucas past mijn paard ook totaal niet terwijl de buzz-of rain en andere Bucas dekens haar prima passen.

Edit: zie net dat de andere Bucas ook te krap was, die lijkt op de foto wel mooi te liggen.


Ja hij lijkt mooi te liggen maar zodra ze gaat stappen trekt ie strak op de borst en gaat ie echt van links naar rechts :( dat doen vrijwel alle dekens helaas. Zat nog te twijfelen of een deken met halve hals een optie is.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:38

ellepel schreef:
jullie ervaring met dekens van deze site ?
https://www.paardendekensenzo.nl/winter ... -star.html

heb via marktplaats gevraagd voor meer fotos van de sluitingen,maar die krijg ik niet.
kwa prijs is het wel heel netjes namelijk


Heb vorig jaar voor mijn jonge hengstjes deze dekens gekocht omdat ik bang was voor slopers haha :) Maar zijn fijne dekens en waren goed waterdicht! Als ze een 0 gram hadden met losse hals in pony maat dan had ik die ook gelijk weer gekocht :)

http://www.bluedyfas.nl
Dilly ZZ+4 reserve kampioen - Noa L+2 reserve kampioen - Anna B+10 Kampioen
Dilly-Anna span B+12 Indoor kampioen 2019 en 2020 Dilly-Noa span B+3
Follow us on instagram Follow us on facebook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:38

En Weatherbeeta? Dat zijn ook fijne dekens voor brede paarden, met name de freestyle/comfitec premier free.

Deveneyyy
Berichten: 214
Geregistreerd: 11-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:44

Wie kan mij helpen? Ik heb de Bucas Smartex extra besteld, de big neck variant. Nu ligt de deken aan de voorkant heel mooi, sluit mooi aan bij de hals. Maar de achterkant is te lang waardoor de van die flappen krijgt.. Ik denk dat als ik nu naar maat 165 ga, dat hij voor weer te strak gaat zitten terwijl dit tot nu toe de enige deken is die goed ligt bij zijn schouders..... help!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is een 175

<3 N O L A N

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:53

Tarico schreef:
En Weatherbeeta? Dat zijn ook fijne dekens voor brede paarden, met name de freestyle/comfitec premier free.


Ook een goede ja! Ik heb horseware nu een berichtje gedaan of die nog tips hebben.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:16

Deveneyyy schreef:
Wie kan mij helpen? Ik heb de Bucas Smartex extra besteld, de big neck variant. Nu ligt de deken aan de voorkant heel mooi, sluit mooi aan bij de hals. Maar de achterkant is te lang waardoor de van die flappen krijgt.. Ik denk dat als ik nu naar maat 165 ga, dat hij voor weer te strak gaat zitten terwijl dit tot nu toe de enige deken is die goed ligt bij zijn schouders..... help![ [url=m/4Mlk0k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4co82V.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/s8XPo5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een 175


Als t niet trekt op de borst, dan maar te lang. Mijn amigo is ook te lang. Geeft geen schuurplekken en doe er nun2 jaar mee

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:34

EmptyWords schreef:
Deveneyyy schreef:
Wie kan mij helpen? Ik heb de Bucas Smartex extra besteld, de big neck variant. Nu ligt de deken aan de voorkant heel mooi, sluit mooi aan bij de hals. Maar de achterkant is te lang waardoor de van die flappen krijgt.. Ik denk dat als ik nu naar maat 165 ga, dat hij voor weer te strak gaat zitten terwijl dit tot nu toe de enige deken is die goed ligt bij zijn schouders..... help![ [url=m/4Mlk0k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4co82V.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/s8XPo5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een 175


Als t niet trekt op de borst, dan maar te lang. Mijn amigo is ook te lang. Geeft geen schuurplekken en doe er nun2 jaar mee


Maakt toch niet uit dat er flappen zijn? Hij hoeft er geen modeshow in te lopen, neem ik aan. Als hij verder goed zit, geen irritatie veroorzaakt en andere dekens lastig zijn, zou ik zeggen: de flappen maar voor lief nemen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:10

MarjanB mijn merrie is ook breed. Ik heb weatherbeeta dekens gekocht. Die past goed op de borst. Helaas heb ik de deken te groot gekocht en schuift hij daardoor na het rollen. Maar qua ruimte op de borst is de deken ideaal en goede kwaliteit.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:21

MISTRAL94 schreef:
MarjanB mijn merrie is ook breed. Ik heb weatherbeeta dekens gekocht. Die past goed op de borst. Helaas heb ik de deken te groot gekocht en schuift hij daardoor na het rollen. Maar qua ruimte op de borst is de deken ideaal en goede kwaliteit.


Ok denk je dat die ook goed is als ie de goede maat heeft? Ben ondertussen al zoveel geld kwijt aan dekens :(

Life is a balance of holding on, and letting things go…

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:36

MarjanB schreef:
MISTRAL94 schreef:
MarjanB mijn merrie is ook breed. Ik heb weatherbeeta dekens gekocht. Die past goed op de borst. Helaas heb ik de deken te groot gekocht en schuift hij daardoor na het rollen. Maar qua ruimte op de borst is de deken ideaal en goede kwaliteit.


Ok denk je dat die ook goed is als ie de goede maat heeft? Ben ondertussen al zoveel geld kwijt aan dekens :(


Ja voor mijn oude merrie heb ik dezelfde deken en daar heb ik geen problemen mee.

Edit: dat vermogen aan dekens uitgeven ken ik helaas..

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 07:28

Deveneyyy schreef:
Wie kan mij helpen? Ik heb de Bucas Smartex extra besteld, de big neck variant. Nu ligt de deken aan de voorkant heel mooi, sluit mooi aan bij de hals. Maar de achterkant is te lang waardoor de van die flappen krijgt.. Ik denk dat als ik nu naar maat 165 ga, dat hij voor weer te strak gaat zitten terwijl dit tot nu toe de enige deken is die goed ligt bij zijn schouders..... help![ [url=m/4Mlk0k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4co82V.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/s8XPo5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een 175


Deze is echt te groot. Bij andere merken kom je daar mee weg maar bij bucas gaat de deken dan scheef trekken.
Ik zou naar een ander merk kijken, rambo bijvoorbeeld.

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:18

Bedankt voor de reacties over de uitrijdeken. Het is mijn eerste winter met echt hele dagen buiten en alleen een buitenbak. Dus zal zien hoe het gaat.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:44

Ik zou ook van andere merken niet een te grote deken kopen, dit doet toch af aan de pasvorm. Ik begrijp het dilemma wel, ook hier vele dekens gekocht en verkocht voordat ik de juiste pasvorm had gevonden.

Je kan sowieso eens contact zoeken met Dominick want zij hebben een huurservice, wat vaak goedkoper is dan kopen en weer verkopen.
Hier ligt de Weatherbeeta mooi op mijn langere draver, maar rond de borst wel open. Die ruimte kan ik me voorstellen dat juist net goed valt voor paarden met een bredere boeg.
Ook valt de Wug hier mooi bij een breed paard met lage halsaanzet. Bij mijn paard vind ik het juiste weer niet optimaal liggen, hoewel dat kleine stukje hals een hoop inregenen voorkomt..

Wat betreft uitrijddeken, naar mijn idee is dat vooral de overbrugging van deken (>200grams) die je eraf haalt om te voorkomen dat het paard direct koud staat. Dan rijdt je warm, deken af en doe je je training, en na de cooldown weer deze of de gewone deken op. Maar ook hier is het weer afhankelijk van de weersomstandigheden, mid februari met een zonnetje is totaal anders dan koude wind in december bijvoorbeeld.

"Een draver, is gaver" :D

cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:32

Voor de shet eigenaren die ervaring hebben met meerdere merken dekens heeft iemand enig idee hoe de bucas irish turnout pony valt?

Ik heb altijd de amigo bravo dekens maar ze past deze niet.
Ze heeft een beetje een tussen maat en is niet heel breed op haar borst maar wel weer kwa rug lengte normaal maar daardoor valt horse ware dus te ruim bij haar borst en trekt de deken naar achter.
Nika is ook te groot van voren en een maat kleiner wordt te kort.
Shires tempest verzuipt ze helemaal in kwa borst.
Enige wat redelijk bij haar zat was de deken van een stalgenootje een QHP maar ze wist niet meer welk type het was en het is een 600D en wil zelf graag een 1200D.

Ik kan de bucas natuurlijk gewoon bestellen maar als er hier een kenner gelijk al zegt dat ze ruim vallen van voren hoef ik het niet eens te proberen en wellicht heeft iemand wel een idee welk merk er in 1200D wel wat smaller van voren valt.
Horseware 114 is te kort en 122 te ruim.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:40

Bucas valt vrij smal op de borst. Voor mijn shet ruin te smal. Horseware past hem super (Rhino en Rambo).

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:54

ik vind bucas super fijn ivm de temp regeling. Dat vind ik bij andere dekens lastig in te schatten..

De harry horse 200 gram deken stond mijn haf snel onder te zweten, terwijl dat met bucas niet zo is. Ik blijf vooral de temp lastig vinden..

Amigo was binnen een week kapot..

Ik twijfel nog steeds over wel of niet scheren.. kan ook uiteraard nog een streep scheren.

cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:19

Susanne schreef:
Bucas valt vrij smal op de borst. Voor mijn shet ruin te smal. Horseware past hem super (Rhino en Rambo).


Oke mooi dan ga ik hem bestellen om te proberen,dank je wel!

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

zoef123

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:59

MTinker schreef:
Deveneyyy schreef:
Wie kan mij helpen? Ik heb de Bucas Smartex extra besteld, de big neck variant. Nu ligt de deken aan de voorkant heel mooi, sluit mooi aan bij de hals. Maar de achterkant is te lang waardoor de van die flappen krijgt.. Ik denk dat als ik nu naar maat 165 ga, dat hij voor weer te strak gaat zitten terwijl dit tot nu toe de enige deken is die goed ligt bij zijn schouders..... help![ [url=m/4Mlk0k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4co82V.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/s8XPo5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een 175


Deze is echt te groot. Bij andere merken kom je daar mee weg maar bij bucas gaat de deken dan scheef trekken.
Ik zou naar een ander merk kijken, rambo bijvoorbeeld.


Mee eens dit zou ik echt niet doen.

zoef123

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:01

Faitherr schreef:
ik vind hem eigenlijk best wiel netjes liggen hoor, waar vind je hem strak dan?

Ik vind de deken rond de hals strak zitten en ik vind dat de deken omhoog komt boven op de billen en naar voren schuift als ze omlaag gaat met haar hoofd.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:53

MarjanB schreef:
Tarico schreef:
En Weatherbeeta? Dat zijn ook fijne dekens voor brede paarden, met name de freestyle/comfitec premier free.


Ook een goede ja! Ik heb horseware nu een berichtje gedaan of die nog tips hebben.


Ik heb ook een Weatherbeeta gekocht mijn brede Spaanse. Past goed, waar een Amigo in dezelfde maat aan de voorkant bijna 10 cm tekort kwam.


Afbeelding

Patroon is niet mijn smaak maar pasvorm is belangrijker. Na een keer rollen is de deken toch zwart..

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers