Raimaer dressuurdebuut!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Raimaer dressuurdebuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 18:38

Vandaag was het dan eindelijk zo ver, Raimaer zou voor het eerst een dressuurproefje lopen. Ze is 4 (bijna 5) en heeft al wel officieel gesprongen maar dressuur wilde nog niet zo, tot de laatste 6 weken toen ze ineens enorm vooruit ging. Van een "ezel" dat nog niet gewoon kon halthouden zonder zich sterk en lang te maken, tot een fijn te rijden paard. Vandaar dat we het gingen proberen, en dan ook maar meteen L1. Ik had ingeschreven in Vught omdat ik daar vroeger gestaan heb en dus zelf vertrouwd kan rijden daar. Op tijd erop om los te rijden, en daar gedroeg ze zich keurig, afgezien van een beetje plakken aan wat andere paarden.

De eerste proef ging eigenlijk erg lekker, alleen schudde ze soms wat als ik te lang in een ophouding bleef hangen. Verder bokte ze een keer enorm in de galop, incl changement; maar ik kon toch nog opnieuw aanspringen (op de rechte lijn!) en wat middengalop laten zien. Verder vond ik zelf het hals strekken erg goed, en liep ze eigenlijk gewoon lekker ontspannen en soepel rond.

De tweede proef ging wel wat constanter, maar daarin liet ik haar wat te lang in de hals waardoor ze wat op de voorhand ging lopen. Verder geen grote fouten en een aantal nette onderdelen.

Kortom, ik was uiterst tevreden, ze had goed haar best gedaan en het waren redelijke proeven. Kennelijk dacht de jury er ook zo over, want we hadden twee keer 156 punten en waren 3e en 2e geworden. Er was streng gejureerd vond ik, later op de video viel me op dat ik voor goede onderdelen en slechte onderdelen gewoon zessen kreeg (de bok en het changement werden zelfs nog een 5); voer voor verdere discussie dus. De nummer 1 en 2 in de 1e proef had 159 en 158; in de 2e proef had de eerste 161 punten, en daarna 3 combinaties met 156 punten.

Misschien geen overdreven ruime winstpunten, maar net als Margreet was ik er superblij mee. Raimaer hebben we zelf gefokt, en is als veulen op sterven na dood geweest door een longontsteking; toen hadden we niet gedacht dat ze nu met 7 maanden drachtig zo netjes haar eerste L1 proefje zou lopen! Ik ga met een grijns naar bed vanavond en over twee weken gaan we weer!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 18:41

Netjes hoor.
Proficiat!!
Toch 2 wp's misschien geen vette, maar bij een strenge jury is 156 al heel erg veel Lachen

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 18:52

Ik ben er ook gewoon superblij mee!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:01

Super hoor!!! Gefeliciteerd, ben trots op je! Pling Enne, die vette winstpunten gaan er zeker komen!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:56

Gefeliciteerd !
Erg knap hoor om tijdens jullie eerste wedstrijd meteen 2 winstpunten te scoren

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:59

Top!
Ik weet hoe je je voelt Haha!

Nulla tenaci invia est via

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:18

goed van je! Echt knap dat je meteen al bij de eerste wedstrijden al zo goed scoort. Volgend mij wordt het wel een toppertje

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:37

Gefeliciteerd!
Kanp hoor.
En 156 punten bij een strenge jury is toch heel goed.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 23:06

Ik heb inmiddels de proeven een paar keer terug gezien, en vond zelf ik iets meer punten verdiend had (lees ca 160), maar dat kan me verder niet zo veel schelen. Ik weet ook wat er niet goed ging, dus dat is huiswerk voor de komende twee weken. Raimaer heeft gewoon geweldig goed haar best gedaan, zeker met de dikke buik die ze tegenwoordig moet meeslepen. Ze liet zich best lekker rijden in de proef, nu moet alles nog wat beter worden afgewerkt, maar daar hebben we alle tijd voor.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 08:37

Super joh! Echt fijn!

Party!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 09:53

Da's mooi werk he, fokken, opfokken en vervolgens in de prijzen rijden! Echt geweldig.

De hond is de betere mens

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:46

Goed joh! Je mag echt niet zeuren als je direct in de punten rijd op je eerste wedstrijd Knipoog

Is wel onwijs fijn dat jullie twee proevenmogen rijden indoor....dat wil ik ook!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:22

Wow Lielle, helemaal super gedaan met je drachtige merrie! Ik start Jur ook nog een paar maandjes door in de hoop L2 startgerechtigd te worden, ik zie wel. Maar voor de eerste keer is dit een superresultaat hoor!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:19

Keurig hoor, en dat voor de eerste keer......... Dat belooft nog wat voor de toekomst. Party!!

Navragen is beter dan afvragen.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 08:47

bedankt voor alle enthousiaste reacties!


Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:14

Hartstikke gefeliciteerd! Ik kan alleen maar hopen dat Iwan en ik het ook zo goed doen als wij onze eerste proef lopen volgend jaar!

Ein Pferd auszubilden bedeutet nicht nur,dass man es zum Gehorsam erzieht,wie viele es meinen. Genauso wichtig ist es,dass das Pferd mit Freude macht,was man von ihm verlangt. (Nuno Oliveira)

www.landschapsstal.nl www.caballos-andaluces.com

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 14:58

Gefeliciteerd!!!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 21:40

Gefeliciteerd! Heerlijk he, om met je eigen fokproduct zo goed te gaan, zeker als ze zoveel tegenslagen hebben gehad met hun gezondheid...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 09:46

Netjes gedaan hoor, zoals Jura het ook zegt moet dat een fijn gevoel zijn als je met je eigen 'zorgenkindje' zo lekker presteert! Cool

De kop is er iig af, op naar de volgende wedstrijden!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:59

Super! Helemaal voor de eerste keer L1 en met een drachtig paard.. Party!!

En de ruimere winstpunten komen vanzelf Lachen

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers