[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:44

Netjes Lieke! En toch fijn dat ze zo meewerkend zijn!

Susan, het is dit jaar inderdaad ergens anders, in Ophemert. Inschrijving vorige week geopend dus ik ben er weer bij!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:15

Uiteindelijk 4e!
Dank allen :D

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:05

Ik rij komende zondag mee in Westdorpe, van hier ook ruiters?

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:49

Cioccolato schreef:
Dikke bak als hindernis 1. Gelijk spoorbomen als hindernis 2. Dan nog hindernis 5, dacht serieus op de foto van fb dat ie voor het L was. Geen alternatief, moeilijk geplaatst en in het begin van de cross. Daarna weeer perfect en heerlijk gebouwd voor de B. Dus eigenlijk van lastig naar makkelijker te rijden. Ipv makkelijker inkomen en opbouwen qua moeilijkheidsgraad, zoals het normaal gebouwd wordt.
Meestal even lekker beginnen om in te komen, piek en even rustig afbouwen. Dit was piek, rustig afbouwen zeg maar


Zondag gestart in de L. Ik deel dezelfde mening als hierboven. Het stond echt dik gebouwd en veel hindernissen stonden hetzelfde als de M (op de bordjes stond bijvoorbeeld L: zoals getoond en M: zoals getoond), M had alleen een extra lus vanwege de afstand. Geen fijne inkomers, maar direct een paar dikke hindernissen. Mijn merrie is nog wat onzeker als ze weg moet van de groep/inrijterrein. Dit was geen fijne ervaring voor haar. Uiteindelijk ook niet verder gekomen dan hindernis 4, dit was een hele brede bak met water/eendjes vanaf een bult naar beneden. Paarden keken echt in een donker gat en de bomen waren niet gemarkeerd. Zeer lastig in te schatten voor onervaren paarden. Zijn ook erg veel mensen uit gegaan op die hindernis, een aantal vallen en veel weigeringen.

Zijn meerdere mensen geweest die dit hebben aangekaart, pas toen de klasse M begon hebben ze de hindernis aangepast, paar buxesboompjes erin.. :n Terwijl de hindernis voor de M juist wel een mooie test was, maar voor de L echt to much. Daarna een dikke afsprong, die beter past bij de M. Heel jammer, vond de rest van de cross super gebouwd, paar mooie technische lijntjes erin.

In het topic stond eerder geschreven dat het een fijne cross was voor een eerste keer L, maar kan deze cross absoluut niet aanraden als een cross om te debuteren, er stond geen enkel alternatief en het was echt te fors gebouwd hiervoor. Het had voor de L wel een stuk toegankelijker gemogen. Voorbeeld was ook hindernis 8, steile bult omhoog, dikke boom, steile bult naar beneden dikke boom en daarna direct de op-af sprong er achteraan. Een van deze combinaties was voldoende geweest voor een L, helemaal met de afsprong van hindernis 5 er nog bij denkend.

Nee, voor ons was Norg wederom geen succes. Ik zal hier dan ook niet nog een keer naar afreizen, ondanks dat ik het een super georganiseerde cross vind op een prachtig terrein. Kom er toch wel om mijn paard met veel vertrouwen op te leiden en deze cross draagt daar niet aan bij. Hoorde hier overigens veel meer mensen over, als ook meerdere bekende namen die hier niet meer met hun jonge/onervaren paarden aan deelnemen. Ons volgende doel is de L in Oss/Geffen. Hoop dat deze fijner te rijden is..

Overigens had ik zelf ook mijn dag niet, had echt last van de hitte was ook ziek na de cross, overgeven, hoofdpijn. Achteraf gezien had ik gewoon niet moeten deelnemen, maar had me er zo op verheugd ;(

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:34

Ik heb genoemd dat het een prima debuut cross was.
Dat was het ook. Vorig jaar heb ik in het L de cross ziek foutloos uitgereden. Alleen een balkje in het springen. De bak die nu 4 was, was de eendenkooi. Stond mooi. De bult met boom, naar beneden weer boom en dan walletje was er ook en heb ik als prima ervaren vorig jaar. De wal stelt niet zoveel voor en met een beetje rustig rijden is die lijn wel te doen.
De andere afsprong ken ik dus ook, leuk. Ook voor 't L. Maar dan moet je wel rustig aan kunnen rijden en rustig er na verder. Dat was vorig jaar ook prima.
Oftewel de hele opbouw dit jaar was raar. Vind voor alle klasses dat je minimaal 3 hindernissen moet hebben om even lekker in te komen. Voor de B misschien wel 5, voor 't L 4 en voor de M 3 ofzo maar zoiets. Even ritme kunnen pakken. En dan, zet dan wat pittige dingen neer. Maar niet onmogelijk..

Ik vond het water voor de M ook niet mooi. Je springt er in en dan gelijk om, om überhaupt niet te verongelukken.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:45

Cioccolato schreef:
Ik heb genoemd dat het een prima debuut cross was.
Dat was het ook. Vorig jaar heb ik in het L de cross ziek foutloos uitgereden. Alleen een balkje in het springen. De bak die nu 4 was, was de eendenkooi. Stond mooi. De bult met boom, naar beneden weer boom en dan walletje was er ook en heb ik als prima ervaren vorig jaar. De wal stelt niet zoveel voor en met een beetje rustig rijden is die lijn wel te doen.
De andere afsprong ken ik dus ook, leuk. Ook voor 't L. Maar dan moet je wel rustig aan kunnen rijden en rustig er na verder. Dat was vorig jaar ook prima.
Oftewel de hele opbouw dit jaar was raar. Vind voor alle klasses dat je minimaal 3 hindernissen moet hebben om even lekker in te komen. Voor de B misschien wel 5, voor 't L 4 en voor de M 3 ofzo maar zoiets. Even ritme kunnen pakken. En dan, zet dan wat pittige dingen neer. Maar niet onmogelijk..

Ik vond het water voor de M ook niet mooi. Je springt er in en dan gelijk om, om überhaupt niet te verongelukken.


Ik ben er dit jaar niet geweest, maar vorige jaren was het absoluut anders gebouwd. De afsprong is flink, maar niet ‘to much’ voor het L; die hoogte (mag maximaal 1.20 zijn) mag gewoon. Dit jaar was die eendenbak op een belachelijke plek gesitueerd.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:51

Ja een wereld van verschil dit jaar en voorgaande jaren..

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:19

Cioccolato schreef:
Ik heb genoemd dat het een prima debuut cross was.
Dat was het ook. Vorig jaar heb ik in het L de cross ziek foutloos uitgereden. Alleen een balkje in het springen. De bak die nu 4 was, was de eendenkooi. Stond mooi. De bult met boom, naar beneden weer boom en dan walletje was er ook en heb ik als prima ervaren vorig jaar. De wal stelt niet zoveel voor en met een beetje rustig rijden is die lijn wel te doen.
De andere afsprong ken ik dus ook, leuk. Ook voor 't L. Maar dan moet je wel rustig aan kunnen rijden en rustig er na verder. Dat was vorig jaar ook prima.
Oftewel de hele opbouw dit jaar was raar. Vind voor alle klasses dat je minimaal 3 hindernissen moet hebben om even lekker in te komen. Voor de B misschien wel 5, voor 't L 4 en voor de M 3 ofzo maar zoiets. Even ritme kunnen pakken. En dan, zet dan wat pittige dingen neer. Maar niet onmogelijk..

Ik vond het water voor de M ook niet mooi. Je springt er in en dan gelijk om, om überhaupt niet te verongelukken.


Ik ben absoluut geen piepert qua forse hindernissen etc.. ook niet qua moeilijke lijnen. Ben echt wel wat gewend.. maar ik vond dit geen L cross voor midden/begin van in het seizoen. Het verschil tussen de B en L was te groot hier. Dit zou een mooie cross zijn aan het einde van het seizoen, als afsluiter na een heel L seizoen en om te testen of je klaar bent voor de M. Maar niet voor de eerste keren L om je paard vertrouwen op te laten doen. Was het de jaren hiervoor makkelijker/eerlijker gebouwd?

Die eendenbak zo aan het einde van een bult op een donker stuk zonder duidelijke grondlijnen/inschatting en aan het begin van een cross vind ik oneerlijk geplaatst. Misschien leuk voor de M als uitdaging maar voor een L vind ik dat niet. Op een lange lijn misschien of waar die eerder stond wel, maar niet zo als dit jaar. Ik denk dat de uitslagen ook genoeg zeggen..

De overige lijnen trouwens, zoals die bulten met die bomen en daarna de op en af, waren ook heel mooi hoor, en ook zeker goed te doen. Alleen voor het L, hoeft niet alles erin gepropt te worden he.. er waren uitdagingen genoeg voor de jonge/onervaren paarden. De afsprong heb je al een keer gehad dan in het begin van de cross. Waarom twee keer bijvoorbeeld. Dat soort dingen zouden dan het verschil voor de L en M kunnen maken.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:24

Zoals ik al zei, was die voorgaande jaren anders gebouwd. Wel om een eerste keer L te starten. Ik heb er zelfs een BB debuut met een jong paard gereden wat ik dit jaar absoluut niet had willen doen. Dan kwamen we niet over 1. Zoals best veel BB combinaties afgelopen weekend hadden. Of 2 bijvoorbeeld.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:26

Cioccolato schreef:
Zoals ik al zei, was die voorgaande jaren anders gebouwd. Wel om een eerste keer L te starten. Ik heb er zelfs een BB debuut met een jong paard gereden wat ik dit jaar absoluut niet had willen doen. Dan kwamen we niet over 1. Zoals best veel BB combinaties afgelopen weekend hadden. Of 2 bijvoorbeeld.


Nee oke haha dan begrijpen we elkaar goed. :j

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:28

Ik zou er nu zoals die stond ook zeker geen L debuut gaan rijden. Gekkenwerk eigenlijk.. Als ik ook zag welke ervaren paarden er stopten op hindernis 4, die normaal alle gekke dingen springen. Vind ik dat echt heel veel zeggen..

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:36

Ik heb ook Norg gereden. Super fijne dressuur. Springen fijn foutloos en in de cross in het L een fout op de eendenkooi. Tuurlijk hij was wat zwaarder dan vorig jaar en de eendenkooi stond ook rot ;( maar ik vond het verder niet een hele gekke L cross. Reden nog bijna binnen de tijd ondanks de fout. En gingen met een mooie 7e plaats naar huis.

Misschien dit jaar geen succes als je een debuut wilde maken. Maar ik vond het ook niet zo’n hele gekke cross als hier gezegd wordt.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:49

Denk ook dat het omdat het toch voor de drie noordelijke provincies de kampioenschappen zijn het ook niet heel vreemd is dat de cross niet simpel is en geschikt voor een debuut. Voorgaande jaren was dat steeds het commentaar.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:32

Evelijn schreef:
Denk ook dat het omdat het toch voor de drie noordelijke provincies de kampioenschappen zijn het ook niet heel vreemd is dat de cross niet simpel is en geschikt voor een debuut. Voorgaande jaren was dat steeds het commentaar.


Als je kijkt naar de uitslagen vraag je je toch af of ofwel noordelijke combinaties geschikt zijn voor zo'n cross ofwel de cross geschikt is...

Ik heb zelf B gestart, ook L gestart dit seizoen en de B cross leek eerder een L cross, zeker in het begin. Daarnaast waren er ook ontzettend veel uitvallers op het springparcours en is die echt een stuk hoger neergezet dan normaal. Ik vind het geen verkeerde hoogte, maar als je een kampioenschap houdt en het niveau ineens hoger is dan wat de ruiters normaal afleggen + spanning van een kampioenschap is dat imo de reden dat er tot 3 keer een ambulance nodig was in de 2 uur voor mijn start :)

Ik vond het verder een leuke uitdagende cross, maar ik snap best als je echt puur op B niveau rijdt en/of een jong paard/jonge combinatie bent dat dit echt een brug te ver was.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:48

DewiFoto schreef:
Ik heb ook Norg gereden. Super fijne dressuur. Springen fijn foutloos en in de cross in het L een fout op de eendenkooi. Tuurlijk hij was wat zwaarder dan vorig jaar en de eendenkooi stond ook rot ;( maar ik vond het verder niet een hele gekke L cross. Reden nog bijna binnen de tijd ondanks de fout. En gingen met een mooie 7e plaats naar huis.

Misschien dit jaar geen succes als je een debuut wilde maken. Maar ik vond het ook niet zo’n hele gekke cross als hier gezegd wordt.


Maar Dewi jij bent toch al M gestart met Chappie? Dan kan ik me voorstellen dat je dan deze L vindt meevallen en er niet van onder de indruk bent :))

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:24

Dan moet die idd makkelijk zijn.

Hij stond niet mooi opgebouwd. Voor de B. Als in rustig in komen en ritme kunnen krijgen. De cross verder was prima te doen, maar dit jaar even niet voor een debuut

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:08

Iemand hier nog interesse voor een stal tijdens SGW Texel? Van vrijdag tot maandag bij The Eagles Ranch :)

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 15:05

Zijn er al foto's beschikbaar van de cross in Geffen?

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:41

vosje2010 schreef:
Zijn er al foto's beschikbaar van de cross in Geffen?


ben ook benieuwd :D

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:16

Gaan er mensen naar heerjansdam dit weekend ? :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:06

Wij niet. We moeten eerst een klein probleempje oplossen. Er is nog maar 1 ding wat meneer echt eng vindt en dat is als er een paard in galop richting hem komt. Die ga je op SGW zeker tegen komen natuurlijk, dus dat is nog even een werkpuntje de komende tijd. Ik heb helaas wel weer vliegles gehad daardoor omdat hij pijlsnel om kan draaien. Gelukkig is het vertrouwen inmiddels dusdanig gegroeid dat ik er wel weer gelijk op durfde. Ik gok zomaar dat het dit seizoen ook geen eventing starten wordt voor mijn man en Hocus, we willen hier goed de tijd voor nemen.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:36

Ik cross dit jaar niet meer.
De bedoeling was 6 oktober mee te doen in de Bavaria ring, maar dat kan niet.
Ben namelijk nu 13 weken zwanger en kom hopelijk volgend jaar weer mee kletsen hier :)
Hopelijk kan ik hem met longeren in een klein beetje conditie houden en daarna weer wat gaan opbouwen zodat ik mei weer wat kan trainen. Een ander erop zetten doe ik maar niet, hij is vrij eenkennig en heb geen zin in na de zwangerschap eerst problemen te moeten oplossen.

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:40

Gefeliciteerd!

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:13

suikermeisje schreef:
Ik cross dit jaar niet meer.
De bedoeling was 6 oktober mee te doen in de Bavaria ring, maar dat kan niet.
Ben namelijk nu 13 weken zwanger en kom hopelijk volgend jaar weer mee kletsen hier :)
Hopelijk kan ik hem met longeren in een klein beetje conditie houden en daarna weer wat gaan opbouwen zodat ik mei weer wat kan trainen. Een ander erop zetten doe ik maar niet, hij is vrij eenkennig en heb geen zin in na de zwangerschap eerst problemen te moeten oplossen.



Wel voor het goede doel! Wat leuk. Gefeliciteerd :D

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:15

Gefeliciteeeeeerd!