Een (kleine) fan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Zebrastreep

Berichten: 9741
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Een (kleine) fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 19:59

Hey hoi

Gisteren heb ik zo iets schattigs meegemaakt met mijn Fjordenkind. Een vriend van mij kwam foto's maken op de heide omdat die zo mooi in bloei stond. Ik wil al jaren graag foto's van Udith en mij tussen de mooie heide en helemaal met een mooie zonsondergang. Mazzel dat met het mooi weer dit ook perfect was.

Op de heide is het momenteel erg druk met mensen die komen wandelen en fietsen. Zo ook kwam ik gisteren een gezin tegen met jong kinderen. En zoals altijd met jonge kinderen 'ohhh een paard , mogen we hem aaien'. Udith is altijd wel in voor wat aandacht ( en helemaal van kinderen) op de hoop dat ze misschien wel wat te vreten hebben. Maar dit meisje vroeg heel wat anders ze kwam enthousiast aanrennen en vroeg hoe mijn paard heette. Ik vertelde haar dat ze Udith heet. Het meisje riep haar moeder en zei 'mama , we hebben Udith weer gevonden'! Ik natuurlijk een beetje verbaasd maar moest ook wel lachen. Haar moeder vertelde mij dat toen haar dochter 2 was ze Udith ook een keer zijn tegengekomen op de heide. Sindsdien was ze niet meer opgehouden over Udith en hoopte ze elke keer als ze ging wandelen haar tegen te komen. Het meisje wist zelfs nog te vertellen dat Udith haar toen kusjes had gegeven ( Udith heeft wat vrijheidsdressuur geleerd en kusjes geven is daar één van). 3 jaar lang heeft dat meisje onthouden hoe mijn paard heette. Ook haar ouders waren ontzettend enthousiast , en ook opa moest thuis direct gebeld worden dat ze Udith weer had gezien Ik ken deze mensen verder niet en omdat we wat haast hadden voordat de zon onder ging kwam ik later pas op een leuk idee!

Ik had met die vriend van mij erover dat het leuk zou zijn om een 'Udith-fan middag' te organiseren voor dat meisje. Ik ken deze mensen verder niet wat het helaas lastig maakt. Op Facebook heb ik al een oproepje gedaan maar het loopt nog niet echt storm. Het idee is om haar ouders via via hopelijk te vinden en eens af te kunnen spreken dat hun dochter een ritje kan maken op Udith en poetsen enzovoort. Want zo'n mega Udith fan (behalve ik dan natuurlijk) ga ik nooit meer tegenkomen haha.

Zeer benieuwd of ik in contact met de familie kan komen. Tips zijn zeker welkom!

Dit is tevens mijn eerste post op Bokt :D

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush


kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Een (kleine) fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:05

Och wat een leuk verhaal van jou Udith en het kleine meisje....
Heel bijzonder en hopelijk vindt je ze terug via via....
En welkom of Bokt .....

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Een (kleine) fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:22

Wat een super leuk idee! Ik kan je helaas niet verder helpen met het vinden van het meisje en haar familie maar hoop echt dat je ze kunt vinden!

Anoniem

Re: Een (kleine) fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:28

Ahhh ik hoop dat je haar vindt.
Heb je het ook op FB staan?

Welkom op Bokt. :D

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Een (kleine) fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:54

Wat ontzettend leuk! Als ik met meneer fjord op de hei ben krijg ik alleen maar opmerkingen als “KIJK MAMA, DAT IS EEN DIK PAARD” -O-

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:25

Ahhh, schattig. In welke omgeving was je? Heb je een accent (Amsterdams, Rotterdams, Fries, Gronings) gehoord bij het gezin? Hoe meer bijzonderheden, hoe groter de kans dat je het gezin weer vind.
Misschien wonen ze wel in de buurt, hebben jullie een buurt app? Buurt facebook groep.

Laat je weten of het gelukt is?

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Een (kleine) fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:28

Wat een lief verhaal, ik duim dat je ze vindt!

Insta: ArtbyEvaRoeters

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:29

Isabel schreef:
Wat ontzettend leuk! Als ik met meneer fjord op de hei ben krijg ik alleen maar opmerkingen als “KIJK MAMA, DAT IS EEN DIK PAARD” -O-

“Is dat een IJslander”
“Nee een fjord”
“Een wát?”
“Een fjord!”
“Oh, een sjard! Wat leuk”

Maar super leuk, ik hoop dat je ze vindt!

♡♡♡♡♡

Zebrastreep

Berichten: 9741
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 23:24

Anoniem schreef:
Ahhh ik hoop dat je haar vindt.
Heb je het ook op FB staan?

Welkom op Bokt. :D


Ja alleen liep het nog niet heel erg... Inmiddels is het bijna 40 keer gedeeld dus het schiet al iets op.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Zebrastreep

Berichten: 9741
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 23:27

Isabel schreef:
Wat ontzettend leuk! Als ik met meneer fjord op de hei ben krijg ik alleen maar opmerkingen als “KIJK MAMA, DAT IS EEN DIK PAARD” -O-


Ik moet hier stiekem toch een beetje om lachen.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Zebrastreep

Berichten: 9741
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 23:29

rien10 schreef:
Ahhh, schattig. In welke omgeving was je? Heb je een accent (Amsterdams, Rotterdams, Fries, Gronings) gehoord bij het gezin? Hoe meer bijzonderheden, hoe groter de kans dat je het gezin weer vind.
Misschien wonen ze wel in de buurt, hebben jullie een buurt app? Buurt facebook groep.

Laat je weten of het gelukt is?


Bedankt voor de tip ik zit in de omgeving Assen, Rolde, loon enz. Aangezien het al best laat op de avond was (19:45) en het meisje 5 was op een doordeweekse avond gok ik dat ze niet heel ver weg wonen

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Zebrastreep

Berichten: 9741
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 23:30

theadora99 schreef:
Isabel schreef:
Wat ontzettend leuk! Als ik met meneer fjord op de hei ben krijg ik alleen maar opmerkingen als “KIJK MAMA, DAT IS EEN DIK PAARD” -O-

“Is dat een IJslander”
“Nee een fjord”
“Een wát?”
“Een fjord!”
“Oh, een sjard! Wat leuk”

Maar super leuk, ik hoop dat je ze vindt!



Ik had dit laatst ook was ik zonder zadel naar buiten en mijn moeder ging ook rondje mee. Kwamen er mensen voorbij oh wat een mooie haflinger. En mijn moeder zei nee een Fjord. En die mensen weer nee joh een haflinger. Hoor je ze 10 meter weer oh nee joh dat is een Fjord. Blijf die reacties toch leuk vinden hahaha

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Een (kleine) fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 00:29

Wauw, wat gaaf en vooral heel bijzonder zeg!

Is het geen idee om (evt. in overleg met de beheerder/boswachter daar) wat briefjes op die plekken daar neer te hangen, met oproep om contact met je op te nemen bijv. per mail of FB? En dan de briefjes even strak verpakken in plastic boterhamzakjes met plakband, worden ze ook niet nat.

Waarschijnlijk lopen ze daar dus wel vaker (en misschien nu nóg wel vaker na deze ontmoeting).

Echt een leuk idee ook van je om iets leuks voor dat meisje te organiseren.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Een (kleine) fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 00:55

Het zou wel heel toevallig zijn, maar hoeveel kindjes waren er? Mijn neef woont daar namelijk ook in de omgeving, zijn echte natuurmensen en zijn jongste is 5 jaar en paardengek...

Ik heb eigenlijk geen contact meer, maar moest het zijn dochtertje kunnen zijn, dan wil ik hem er zeker voor contacteren.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Zebrastreep

Berichten: 9741
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 01:09

poetser schreef:
Het zou wel heel toevallig zijn, maar hoeveel kindjes waren er? Mijn neef woont daar namelijk ook in de omgeving, zijn echte natuurmensen en zijn jongste is 5 jaar en paardengek...

Ik heb eigenlijk geen contact meer, maar moest het zijn dochtertje kunnen zijn, dan wil ik hem er zeker voor contacteren.


Oei ik dacht 2 in totaal 1 kindje was nog jonger gok een jaartje of 2. De moeder van het meisje was iets stevig gebouw bruin tot zwart haar en droeg een bril het 5 jarige meisje had blond haar.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Anoniem

Re: Een (kleine) fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 01:23

Welkom op bokt!
Misschien nog handig om even te vermelden waar het precies was en rond hoelaat?

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 01:25

Dan ben ik bang dat het toch iemand anders was :( Ze heeft alleen een ouder zusje en de moeder is een hele smalle vrouw.

Veel succes met je zoektocht in elk geval en als je een linkje hebt naar de Facebook post dan kan ik hem ook delen. Misschien weten ze wel wie je bedoeld?

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Zebrastreep

Berichten: 9741
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 01:33


Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Een (kleine) fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 01:43

Ik heb hem gedeeld :)

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Zebrastreep

Berichten: 9741
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-19 17:15

Goed nieuws! Het meisje is gevonden. Ze is hartstikke blij haha. Ze was al verdrietig dat Udith de vorige keer niet in de camera keek toen ze een foto maakte. En ze heeft allemaal vragen over Udith en Ofira (Udith haar veulen).

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Een (kleine) fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:25

Wat leuk!

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Een (kleine) fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:34

Wat fijn en leuk zeg!!
En, je verrassing verklapt of dat nog niet?


MarjanB

Berichten: 16422
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Een (kleine) fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:47

Wat leuk, ik las mee omdat het zo’n lekker penny verhaal is :D super leuk en hoop dat t meisje de dag van haar leven heeft!

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:47

AnnexUdith schreef:
Goed nieuws! Het meisje is gevonden. Ze is hartstikke blij haha. Ze was al verdrietig dat Udith de vorige keer niet in de camera keek toen ze een foto maakte. En ze heeft allemaal vragen over Udith en Ofira (Udith haar veulen).

Àh super lief dat je dit doet TS! <3

neila
Berichten: 90
Geregistreerd: 26-11-16

Re: Een (kleine) fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:25

Wat leuk is dit!

En inderdaad, super dat je dit doet. Wordt vast een leuke middag.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers