Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:07

Dat zou wel mooi zijn dan.

Oud in de zin van; veel verbouwen? Wel kleiner misschien, dus sneller klaar??

In welke regio ga je zoeken? En niet oud, dus liever nieuw va??


ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:37

Citaat:
Maar heb mijn krachten en energie straks nodig voor verhuizen, dus herstel moet wel goed gaan.


Verstandig SP!

Begrijpelijke keuze hoor Claudia. Alles kost ook veel tijd en energie. Eerlijk gezegd zou ik dan kiezen voor helemaal niks meer aan huis. Met die kleintjes heb je alsnog veel te doen. Wel minder dan met 2 grote erbij natuurlijk maar je hebt toch je werk eraan.

Als Listo er straks niet meer is, of met pensioen kan, stoppen wij er helemaal mee (al is die merrie zo taai, dat duurt nog met gemak 10 jaar).

Paarden zijn een groot deel van ons leven, maar er zijn ook nog andere dingen dan alleen dat...

~Turbohoof Solutions ~

MarliesR

Berichten: 3277
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:40

Poeh Claudia, dat lijkt me geen makkelijke beslissing! Maar ik hoop dat het je (uiteindelijk) rust gaat geven!

Superpony, oef oeps! Maar snap heel goed dat het lastig is om je aan die rust te houden en dat je toch ook wel wil kijken waar de grenzen liggen


Mijn paardjes en Fjordje gaan echt zo goed <3 Ze hebben de hele middag bij elkaar gestaan. Nu eerst weer apart zodat ze allemaal even hun rust kunnen pakken en morgen weer lekker samen.
Afbeelding

En ook zoooo blij met mijn PP tot dusver al! Heerlijk om te allemaal zo lekker rond te zien scharrelen.

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 17:15

superpony schreef:
Dat zou wel mooi zijn dan.

Oud in de zin van; veel verbouwen? Wel kleiner misschien, dus sneller klaar??

In welke regio ga je zoeken? En niet oud, dus liever nieuw va??


Degene die ik heb opgeslagen zijn allen rond bouwjaar '65 met een klein perceeltje.
We willen graag iets vanaf 2001 ongeveer.
Huis wat klaar is en waar ik sws de eerste 5 jaar geen rare dingen hoef te doen.
Alles vanaf 2000 met enigzins een beetje grond is ons veel te duur.
En we hebben best een behoorlijk budget en overwaarde in dit huis.

Ik kijk regio Almelo met een straal van 2-3 km.

Verbouwen willen we niet meer.
Mijn man heeft een dubbele hernia dus dat schiet op.
Keer een nieuwe keuken plaatsen oid wil ik best naar verder ook niet.

Ziet er goed uit Marlies.
Mooi plaatje

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 06:14

Echt een mooi plaatje Marlies! Heerlijk is het toch om je beestjes zo te zien genieten?

ClauHS, heftige beslissing, maar wel verstandig. Hoe lang hebben jullie je paarden aan huis gehad?
Het is inderdaad megaveel werk en soms probeer ik mij ook weleens te bedenken hoe het zou zijn als ik geen paarden meer zou hebben. Dan kom ik tot de conclusie dat ik werkelijk geen idee heb wat ik zou moeten doen :D . In pension zou ik zelf nooit meer willen.

Ik heb het "voordeel" dat mijn 1,5 hectare weiland niet aan mijn huis vast ligt. Ligt aan de overkant van de weg. Dit zou ik als ik stop met de paarden vrij makkelijk kunnen verkopen en dan houd ik rondom het huis zo'n 2200 m2 over. Dan zou ik wel wat kleine dieren kunnen houden en evengoed flink wat werk op het terrein hebben, maar dat is voor ons te overzien.

Ons huis is uit 1908, maar gelukkig helemaal gerenoveerd. Wat overigens niet wil zeggen dat we er niets aan hoeven te doen ;) .

Veel succes in je zoektocht naar een nieuwe fijne plek!

SP, gaat het alweer iets beter met je?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 08:58

ClauH schreef:
Citaat:
Maar heb mijn krachten en energie straks nodig voor verhuizen, dus herstel moet wel goed gaan.


Verstandig SP!

Begrijpelijke keuze hoor Claudia. Alles kost ook veel tijd en energie. Eerlijk gezegd zou ik dan kiezen voor helemaal niks meer aan huis. Met die kleintjes heb je alsnog veel te doen. Wel minder dan met 2 grote erbij natuurlijk maar je hebt toch je werk eraan.

Als Listo er straks niet meer is, of met pensioen kan, stoppen wij er helemaal mee (al is die merrie zo taai, dat duurt nog met gemak 10 jaar).

Paarden zijn een groot deel van ons leven, maar er zijn ook nog andere dingen dan alleen dat...

Wij hebben dit ook.Ik heb er nog 1 ,iedere keer kijk ik wel voor er weer 1 bij maar mijn hart wil wel maar mijn lijf niet meer. Ik heb ook nog een paar operatie's voor de boeg en stel die iedere keer uit vanwege de dieren en onder tussen word je lijf niet beter. Als ik de ideale pensionstal vind voor mijn paard,dan doeken we de boel op.Of 1 van mijn eigen pensionmensen moet de boel over willen nemen....Maar heb tot nu toe nog geen reactie. Bij mij ligt de paardeboel achter huis met eigen weg,dus in principe zo los van huis te maken.

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:01

[***], we wonen hier nu 4 jaar.
Dus zo lang staat Melle hier ook.
Ik was gelukkig erg tevreden met de pensionstal waar Melle hiervoor stond, dus daar zet ik hem zonder slecht gevoel zo weer neer.
Moeten ze wel plek hebben tzt _O-
Helemaal geen paard zou ik niet willen.
Ons huis is wat jonger en we hebben hem nu voor 95% helemaal gerenoveerd.
Stuk waar de paarden staan +paddock + schuur zou hier ook vrij makkelijk apart van het huis verkocht kunnen worden.
Heeft ook een eigen ingang/oprit
Dan hou ik een 3000m2 over.

Mijn man zegt wel, wat moet ik straks gaan doen met mijn tijd :')
Die loopt hier meestal met de bosmaaier, beetje onkruid plukken, klooien in de schuur en met de zitmaaier rondcrossen.

We hebben natuurlijk ook heel erg veel spullen.
En net 2 maand geleden een trekkertje gekocht.
Bosmaaiers, zitmaaier, kettingzaag e.d.
Hopelijk kunnen we wat slijten aan de nieuwe bewoners straks.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:59

Wij willen echt nooit meer in pension, maar ik ben er dan ook echt niet geschikt voor. In pension deden we ook altijd al alles zelf. Nu met een eigen plek ook.
Juist omdat mijn gezondheid en lijf niet zo goed zijn, gaan we voor aan huis ook. Het was al een wens, maar op afstand hou ik niet meer vol. Nu ga ik erheen en moet alles in 1 keer doen. Aan huis kan ik het over de dag verdelen en kunnen we na het eten nog een laatste ronde doen bijv. Mijn man is nu 12 uur van huis en doet eerst de paarden, dus eten we vaak laat.
Het wordt de eerste jaren wel pittig met aanleggen van een pp en het huis verbouwen.

Overigens zijn onze paarden niet te verkopen. Dan moet ik ze op 1 of 2 na laten inslapen.

Heb gister nog wel met ML en hondjes op de hei gelopen, maar te ver, dus ging moeizaam. Daarna op de bank Voice senior gekeken en niks meer gedaan. Dat is dan wel lekker.
We liepen te ver, omdat we normaal een flink groot rondje in stevig tempo doen en dachten nu minder ver te lopen, maar ja........Gaat een stuk langzamer.

Britta31

Berichten: 13066
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:08

Wij willen ook geen paarden meer als onze ruin van 24 dood is.Daarom hebben we ook als maatje een ruin van 30 in een soort van pension bij ons.Wel blijft de ruin gewoon bij ons in pension als onze ruin eerder dood zou gaan.Een oud paard moet je dan niet verhuizen en hij is ook al 30 dus dat zal dan geen jaren meer duren.Als hij jong was geweest had zijn eigenaar hem natuurlijk wel moeten verhuizen.Als de bejaarde geitjes dood zijn wil ik ook geen nieuwe meer.Alleen wat gaan we dan met het land doen als we geen dieren meer hebben?Misschien een buurboer die er een paar koeien op wil zetten.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:16

prutsmuts verkopen we de helft van het perceel als bouwkavel (als dat mag )als we er flauw van zijn.

Voor nu genieten we er nog volop van

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:32

Pension waar ik eerder stond was echt wel heel fijn.
Stal zelf doen en de rest werd voor je gedaan.
In de weekende moesten we zelf de paarden binnen en buiten zetten.
We hadden een groepsapp en meestal maakten we dan een verdeling dat er smorgens 2-3 waren om buiten te zetten en smiddags/begin avond ook om weer binnen te zetten.
Genoeg weide, swinters mooie grote ruime paddocks.
Ruime stallen, binnenbak , longeercirckel en 2 buitenbakken.
Eerder teveel hooi dan te weinig.
Heb op gegevn moment gevraagd of hij Melle wat minder hooi wilde geven.
Hij had echt elke keer zo'n enorme berg in z'n stal _O-

Sp, wel rustig aan doen he.
Je kan je straks nog druk genoeg maken met verhuizen en klussen e.d.
Wanneer gaan jullie?

Lynn_Nikita

Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:56

belle_boef schreef:
prutsmuts verkopen we de helft van het perceel als bouwkavel (als dat mag )als we er flauw van zijn.

Voor nu genieten we er nog volop van


Hahaha leuke spelfout wat wil je er dan opbouwen :o :o

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:36

Lynn_Nikita schreef:
belle_boef schreef:
prutsmuts verkopen we de helft van het perceel als bouwkavel (als dat mag )als we er flauw van zijn.

Voor nu genieten we er nog volop van


Hahaha leuke spelfout wat wil je er dan opbouwen :o :o


:o :o :o :o :D :D :D :D

Zoiets stond een tijd terug te koop. 20 kamers en ik??? Klik het aan en toen pas viel het kwartje :0

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:42

ClaudiaHS, Ja precies. Er zijn vast fijne stallen en ik ken zat mensen die het ook fijn vinden in pension en gezellig. Maar ik ben echt niet geschikt. Heb hele sterke eisen en wensen zoals 24/7 buiten, kwaliteit hooi etc etc etc.

Ik heb zelf een hekel aan nieuwbouw. Maar dat komt omdat wij een van de eerste bewoners van Almere waren en alles beton en kaal was. Ik ben Amsterdammer, maar van nature altijd een buiten/natuur mens geweest en kan niet zonder groen. Dus ergerde me er vreselijk aan.
En ook de huizen waren echt snel snel snel bouw........Scheve wanden etc.

Ik ben zelf ook totaal niet modern. De keuken die we nu hebben zou ik zo weer willen en in nieuwbouw is het vaak zo strak allemaal.
We hebben maar een klein huisje gekocht en kunnen alles naar eigen wens maken. Maar moeten wel erg veel verbouwen. Zal wel honderden keren vloeken, maar gaan ook dingen uit handen geven zodat we daar geen omkijken naar hebben zoals de uitbouw.
Het moet echt eigenlijk, maar heb nu wel vaak zoiets van; waarom verbouwen en uitbouwen. Voor ons 2 is het eigenlijk prima. Maar we moeten overwaarde sws gebruiken, dus maken er wel wat van. En echt heel ver onder ons budget gekocht ook.

Als het goed gaat allemaal gaan we eind sept/begin Oktober over.

Gister liep bedenktijd van ons huidige huis af, dus die moeten we als zij de financiering rond krijgen 25Okt opleveren.

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:15

Ik heb mijn paarden ook het liefst 24/7 buiten maar ik merk de laatste tijd aan melle, vooral met die hitte, dat hij het niet fijn vind buiten ondanks genoeg schaduw.
Met de temperaturen rond de 30° en hoger gaat hij heel neurotisch rondjes lopen uren lang.
Dan heb ik hem nog liever op stal staan.
En ja swinters staan ze dan soms wat te veel binnen naar mijn zin.
Bij echt slecht weer gaan ze dan maar een halve dag naar buiten.
Maar melle is een mietje wbt kou dus ik verwacht dat het terug op stal straks geen problemen geeft.

Sommige mensen zijn niet gemaakt voor woonwijken.
Mijn buurvrouw verklaard me voor gek dat we weg willen.
Ik had zelfs eergisteren het idee dat ze boos op me was :=

(Nieuw)bouw voelt voor mij op een bepaalde manier veiliger ofzo.
Ik weet niet hoe ik het moet noemen.
Ik slaap hier al jaren best slecht en hoor alles.
Elk vreemd geluidje en ik heb een hartslag van 300 bij wijze van spreken.
We hebben hier geen buren, man is vaak een aantal dagen weg naar het buitenland en ik ben hier dan echt alleen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 15:18

O daar ben ik wel jaloers op ,helemaal geen buren.Ik was ook boos op mijn buren toen ze verhuisde, buiten dag en hallo en pakjes aannemen zag en hoorde ik ze nooit,wie weet wat we er nu voor terug krijgen. We hebben veel dieren ,wonen ook in agrarisch gebied maar wel vlak tegen antwerpen dus als je pech hebt krijg je een stadszeur naast je.
Er word hier in de buurt nogal veel geklaagd over blaadjes van bomen en vogelstront.Ook zo vreemd aan de rand van het bos en weien aan de andere kant.

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 16:59

Ja geen buren in de straat is echt ideaal. Ze Zitten er wel maar op een km afstand. Van kruising tot kruising staat alleen ons huis :D
Ik denk dat de buurvrouw vooral boos is dat de waarde van ons huis in 4 jaar tijd bijna verdubbeld.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:50

ClaudiaHS schreef:
Ja geen buren in de straat is echt ideaal. Ze Zitten er wel maar op een km afstand. Van kruising tot kruising staat alleen ons huis :D
Ik denk dat de buurvrouw vooral boos is dat de waarde van ons huis in 4 jaar tijd bijna verdubbeld.

Ohh jij hebt bijna het hutje op de hei. Ik heb ook maar langs 1 kant buren dichtbij dan het pad naar de wei en dan een maisveld,maar ik wandel veel met de honden dus zie ze wel regelmatig de buren.

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:11

:j voor een kluizenaar is dit het ideale huis.
Zelfs buren zie ik niet als ik met de honden ga wandelen.
Enige wie we hier zien als het mooi weer is, zijn bejaarde Nederlanders die massaal gaan fietsen hier in de omgeving.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:48

Citaat:
Er word hier in de buurt nogal veel geklaagd over blaadjes van bomen en vogelstront.

Pff daar kan ik me zo aan ergeren...
Ik had vroeger buren die werkelijk waar iedere boom op hun eigen grond gekapt hebben om deze reden.
Om vervolgens de eerstvolgende zomer te klagen dat het zo warm was :)*

Citaat:
:j voor een kluizenaar is dit het ideale huis.
Zelfs buren zie ik niet als ik met de honden ga wandelen.

Het lijkt mij heerlijk :j
Ik snap dat je het in je eentje niet fijn vind hoor, maar die rust <3
Jammer genoeg is zoiets voor mij te ver fietsen naar mijn werk, en ik geef mijn vaste contract en pensioen ook niet graag op >;).

Zo houden we allemaal wat te wensen over ;)

Vriendlief was van de week creatief met longeren, ik heb er zo om gelachen. Dolly de shet zit aan de longeerlijn. Normaal gesproken gaat Listo in een hoek staan of loopt ze terug naar de wei, maar volgens mij had ze helemaal niet in de gaten dat zij niet degene was die aan de longeerlijn zat? O:)


~Turbohoof Solutions ~

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:50

Hahaha geweldig Clau!
En heel makkelijk zo 2 tegelijk longeren.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:59

ClauH, te grappig, hahahaha!!

Ik snap mensen niet. Hier gooit de een na de ander zijn tuin vol met steen en een grote overkapping. Voor standaard tuintjes 10 apparaten........
En waar wij van huren ook; stukje grond, maar totaal geen buiten mensen. Bomen gekapt, huren mensen in om blad te blazen en zitten verder amper buiten.

Sowieso valt het me op dat mensen hier echt weinig respect hebben voor dieren en de natuur. Toch gek als je aan de veluwe woont.

Nou, klein beetje regen gehad en in de verte flitsen, maar verder..........

rover_
Berichten: 1352
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 07:12

Wat een subliem filmpje ClauH, zo grappig :-)

JudithO

Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:41

Zo, ik meld me ook maar weer eens. Enorm druk hier met nieuwe baan, en thuis het terras afgemaakt, nieuwe deuren in de schuur gemaakt, schuur en het halve huis opnieuw in de verf gezet, nog wat deuren en kozijnen geschilderd, en oogst uit de moestuin verwerkt.

Claudia, dappere beslissing. Prima omgeving wel waar je nu naar terug gaat.

Clau, geniaal filmpje met dat longeren :')

Hier Punette helaas weer hoefbevangen. Ik gok dat de grasgroei na de regen het veroorzaakt heeft. Ze heeft nu eenmaal ppid en zonder medicijnen is ze gevoeliger voor hb. De eerste dagen heeft ze op pijnstilling gestaan, maar zodra ze iets beter begon te lopen ben ik daarmee gestopt. Toch flauw, aangezien ze echt maximaal 2 uur per dag op het gras stond met graasmasker. Rest alleen op de track met hooi (overjarig en niet onbeperkt). Oh well, we weten hoe we ermee moeten dealen en we waren er gelukkig weer op tijd bij.
Misschien dat we haar voortaan alleen eind van de zomer tot in de herfst op de prascend gaan zetten om dat stukje hoefbevangenheid te voorkomen. Daar gaan we nog even over nadenken met de dierenarts.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:53

Grappig filmpje,wel handig zo.
Ik heb nu iedere dag een paar uur de grote wei open daar staan ze tot hun knieën in het gras nu.In tegenstelling tot overal hebben we hier regelmatig buien.Eerlijk gezegd is het hier al 2 jaar ideaal weer. Er valt genoeg om flink gras te houden en net genoeg om de boel niet in een modderboel om te toveren,dat hebben we ook al gehad,dat het huilen ons nader stond als het lachen dat we dachten als het nu niet stopt met regenen dan moeten de paarden weg van het land.Toen zwommen er eenden in mijn normaal gezien droge bak rond.Op zich was het grappig om te zien ze ruste uit op de balken die net boven het water uit staken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: denice, Majestic-12, wonderlover en 42 bezoekers