[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:27

DR wij wonen ook in buitengebied maar ze komen gewoon. Misschien gewoon eens proberen te bestellen?
Wat jammer dat je een deel van de training uit handen moet geven maar ook heel stoer dat je zo zelf bewust bent en ernaar handelt.

Mella helemaal overheen gelezen sorry! Wat jammer dat ze zn last had van de warmte.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 16:43

Ooooh jaaaa boodschappen bestellen is echt het EINDE! _/-\o_
Hier geen bezorgen, ik haal ze op. Volgens mij kan bezorgen wel, maar dan moet ik weer thuis zijn en niet in de tuin want dan hoor ik niets en blablabla. Dus ik bestel gewoon bij de Jumbo en haal het binnen het door mij gekozen tijdslot op. :j

Voor groenten ga ik regelmatig gewoon naar de Aldi ofzo, of wat me uitkomt :j

Nou Laura, nog één dagje warmte, hou vol! :D

Nouvel, wat een lekker gevoel dat je weer in de buurt komt! Leuke foto's ook! Ik vind jou ook altijd zo mooi en vooral relaxed zitten! Nu Ferro nog wat opwaartser, gaat helemaal goed komen! :D
Heb je trouwens al eens gehoord van dat Engelse voer? Ik weet het merk niet meer... Behoorlijk prijzig, maar weinig nodig en geen/zeer weinig suiker meen ik me vaag te herinneren.

DR! Volgende week al ja! :D Waar logeren jullie? Van der Valk? Ik ga proberen tijd vrij te maken. Je gaat met Jonne toch? En Amber den Heyer bedoel je?

AD, wat leuk zeg, als je pony het zo goed doet met een andere ruiter! En ik wil natuurlijk ook een niet-billenfoto van moeder en dochter pony! Wel een erg gaaf kleurtje!

Mella, balen he die temperaturen! Ik hoop zaterdag nog wat eerder te kunnen, maar jakkes...
Gelukkig koelt het 's avonds wel snel weer af, dus ik rij deze week gewoon 's avonds.


Ik heb vorige week weer les gehad. Viel me wat tegen, maar de beelden vielen nog wel redelijk mee. Juf en ik zijn het er wel overeens dat we te weinig progressie tonen. Dus ik ga dat boek van Dressage Pro aanschaffen om meer te gaan plannen. Zaterdag wel op concours, zeer benieuwd hoe dat zal gaan. Het is vlak bij huis en op gras. Hopellijk kan ik nog wat eerder (half 10) in verband met helpen en warmte :+
Verder heb ik nu een weekje vakantie en wil ik mijn schuur opnieuw beitsen... {:} }:0 :')

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 06:44

Janine, en anderen, dank!
Ach we werken rustig door en dan zien we wel, het is geen paard met veel front, dus heel veel hoger rijden is gewoon lastig en moeilijk voor ons beide. Komt vast nog wel een beetje beter door rustig door te trainen, maar een fries in z’n houding zal het nooit worden...

Fijne vakantie ook Janine, lekker aan de klus en met rijden aan de bak, succes met je wedstrijd vast!

Hier trouwens boodschappen gewoon in de winkel, nog nooit wat laten bezorgen.
Mijn vriend doet 1x in de week de grote boodschappen en ik haal tussendoor nog bij wat nodig is.

AD klinkt als goede resultaten!
Gefeliciteerd!
Succes in de Z2!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:18

High five Nouvel! Mijn Fries mist wat bravoure... Al moet ik wel zeggen, dat met wat meer vertrouwen van zijn kant naar mij toe het wel beter wordt... Tot en met het M1 heeft zijn front (en ultra makkelijke aanleuning) me wel heel veel punten geleverd. :j Geeft gewoon een makkelijker beeld...

Maar nu vallen we een beetje door de mand, zijn romprichting is wat neerwaarts, hij mist wat bravoure dus dan kom je al heel anders binnen :j

Gisteravond niet meer gereden, het bleef maar warm zeg... :\ Morgenavond in de her!
Wel even de deken er af gehad en afgespoeld, Op zijn hoofd is hij volledig genezen van de schimmel en ook alle andere plekken zijn enorm minder geworden! *\o/*
En hij ziet er gewoon waanzinnig uit, ik voer hem momenteel echinacea bij en schwarzkummelol... Echt wooow... Heel erg woow! En hij schuurt ook niet meer zo als voor de echinacea! Zou bijna denken dat het een wondermiddel is!

Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:21

Janine wat fijn dat het zulk goed resultaat heeft en geeft. Hopelijk kan hij straks helemaal zonder deken en heeft hij geen jeuk meer.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:24

Zonder deken durven we niet aan vanwege de rest. Die manen zijn me echt heilig!

Maar wat het echt is geweest? Schimmel en mijt en mugjes? Ik weet het niet... Het leek wel een paard met alopecia die krabziek was... :+

Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:26

Ik herken je twijfel die van mij krabte ook enorm en nu sinds vorig jaar zonder deken en alles is nog heel geen manen afgeschuurd enz.
Doe vooral wat goed voelt.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:39

Wat fijn Janine dat hij zo opknapt van de olie en de echinacea!
Daar word je dan toch altijd wel blij van als je zo aan het tobben bent!

Front en fijne aanleuning zijn wel iets waar je in je rijden ook heel blij mee kunt zijn denk, beide mist Ferro en dat maakt het wel steeds lastiger, maar goed, ik merk wel dat naarmate hij sterker wordt ook voor stukje bij beetje wat meer bij elkaar en omhoog komt, iets meer looplust van zichzelf was daarbij ook leuk geweest... :D
Al heeft elk paard natuurlijk wel wat, net wat je zegt, dat houdt het rijden ook boeiend zullen we maar denken, het zal toch maar allemaal vanzelf gaan...

Ja bleef echt lang warm gisteravond, pfff...
Ik was gisterochtend al naar strand geweest met een kennisje, foto’s gemaakt op strand, erg benieuwd of er nog wat leuks bij zit.
Lijkt vandaag wel wat meer afgekoeld, vanavond clubles...

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:41

Dappere keus DR, hopelijk kunnen jullie daarna nog weer even verder samen!

Janine, fijn dat ie beter in zn vel zit, letterlijk!

Benieuwd naar je foto's Nouvel, zeker aangezien jij meestal wel gave plaatjes hebt :D Die herfst foto's waren ook zo gaaf!

Hier gisteravond gereden, dacht ik doe rustig aan, tis warm. Mr was dus volop enthousiast en niet te stoppen _O-
Vandaag nieuwe ijzers en tanden gedaan. Lekker 1,5u onder zeil op zn pony hoeveelheid verdoving.. :+

Na mijn vakantie ga ik ook de boodschappen laten bezorgen en kijken hoe t bevalt :D Supermarkten zijn echt wel een uitdaging geworden qua hoeveelheid prikkels en t lukt niet elke keer om heel vroeg op tegen sluitingstijd te gaan. In mn vorige appartement zat ik op 100m van een kleine supermarkt, dat ging altijd wel, maar nu.. Je kan me echt opvegen na de weekboodschappen :=

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:27

En ik meld kom me ook maar weer eens melden...! Pffff, heb het echt veel te druk om actief te blijven reageren, lees wel braaf mee hoor! :')

Noukie fijn dat meneer er zo'n zin in heeft!

Mahitri gelukkig kon je dekje en cap van iemand lenen! Wat een stress lijkt mij dat haha. Balen dat je hem er niet lekker bij kreeg in de proef.

Mellamoshan Is Henkie echt zo erg bij de smid? :') Is ook wel een karaktertje he :=
En gefeliciteerd met je wp'en de 18e! Ondanks het slechte gevoel, toch nog dubbel winst! Super joh. Wat sneu dat hij vorig weekend zo'n last had van de warmte zeg! Inderdaad geen fijn weer om in te starten.

Nouvel fijn dat je vooruitgang merkt in de proeven! Punten komen zeker mooi in de buurt zo! Gave foto's ook, geeft een mooi beeld. Halthouden is hier ook altijd een dingetje hoor, zelfde als die van jou; niet stil willen staan maar gelijk naar achteren willen. Benieuwd naar je foto's op het strand! Hoe was je les?

Laura wat spannend, de allerlaatste loodjes! Wel fijn hoor, boodschappen thuis laten bezorgen! Ik heb het voordeel dat ik nog thuis woon en mijn ouders de boodschappen doen :') Maar als ik mijn verjaardag vier regel ik het zelf en vorig jaar voor het eerst laten bezorgen; ideaal!

Sanne gefeliciteerd weer! Jullie gaan lekker!

AD leuk je weer eens te horen! En wat een super resultaten de afgelopen tijd zeg!

DR moeilijk besluit om de training even uit handen te geven, maar hopelijk geeft het uiteindelijk wel het gewenste resultaat.

Janine wat fijn dat de schimmel de goede kant op lijkt te gaan! Fijn!


Hier zijn we nog steeds lekker bezig gelukkig! Vorige week dinsdag weer les gehad en dat was wel even nodig weer, maar heeft er ook voor gezorgd dat het weer de goede kant uit gaat. Het knikje met zijn hoofd in de bochten is puur even een balans dingetje, met de juist manier van oppakken is dat volledig weg! Hoefsmid nog druk mee bezig; hij is net afgelopen woensdag weer gedaan door mijn huidige smid. Over 6 weken staat er een afspraak met een andere smid voor een second opinion. Benieuwd wat hij dan erover zegt.

Met de warmte afgelopen maandag even iets heel geks gedaan :') Samen met een stalgenootje de sproeiers in de buitenbak aan gedaan en zonder zadel er doorheen gereden.. In mijn geval alleen stappen, want Fes vond het wel even heel spannend _O- https://www.instagram.com/p/B1o0t9GoW7c ... hare_sheet

Ohja en hij is afgelopen zaterdag op de weegschaal gegaan! 642 kg en gemeten op 170,1 :D

Aanstaande zondag hebben we weer wedstrijd; de laatste van dit seizoen en voorlopig ook onze laatste wedstrijd... Aangezien de wedstrijden vanaf oktober weer naar de binnenbaan verhuizen en dat een 20x40 baan is, kan ik geen Z starten daar in de winter... Mijn stalbaas/instructrice gaat waarschijnlijk binnenkort met hem aan de slag met de trailer in de hoop dat we toch van de winter nog een aantal indoorwedstrijdjes op ander terrein kunnen meepakken.

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

mellamoshan

Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:56

Cindy, fijn dat je er weer opzit en het dus goed gaat!
janine, super dat hij geen schimmel plekken meer heeft. Dat boek van dressage pro, wat kun je ermee?
DR, wat een stoer besluit om je paard in training te zetten. Rij je dan even helemaal niet?
AD, wat een fantastische resultaten! Gefeliciteerd! Prachtig veulen ook!

Wb Henk en de warmte, normaal kan hij er vrij goed tegen. Maar ik denk dat ik ook ivm wedstrijd, iets minder gestapt heb met hem in de tussentijd.

Mochten er mensen dit weekend op concours gaan, succes!
Wij gaan morgen een dagje meerijden met de Ermelose paarden tweedaagse. Nog niet eerder gedaan, dus ben benieuwd!

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:08

Mm en Cindy, succes dit weekend!

Ik heb dit weekend geen dressuurplannen, morgenochtend lekker naar strand, zondag weet ik nog niet wat ik ga doen.
Volgende week zondag weer Herman.
Vanavond les van m”n instructeur hier op de club.

Deze week weer op school aan de slag geweest, maandag nog dagje en vrij en dag begint maandag het echt werkende leven weer...

Foto’s zaten ondanks de mist boven zee nog wel wat leuke bij, niet echt spectaculair maar altijd leuk om terug te zien!
Die met tegenlicht vind ik zelf wel heel gaaf!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:14

En vanmorgen *\o/*



Mijn moeder was weer even gekomen voor foto’s, ben benieuwd!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:46

Even egopost hoor...

Ik ging vanochtend starten, niet te veel gevraagd met losrijden want zon brandde een beetje, ook al was het maar 25 graden ofzo, misschien nog niet eens. Hij voelde wel superfit, dus dat stemde me blij.
Eerste proef, mennn... hij was ON FIRE! Echt LIT! Niet normaal... Ik kon gewoon gaan zitten en sturen. Oké, wel na de eerste AC want daar leek hij toch weer te willen stoppen :? Maar boeiend, hij ging aan en niet weer uit.
Maar de jury vond het niet goed, een 2 en een 3 op de travers (ik had bij de ene gewoon het idee alsof hij zich compleet dubbelvouwde om mijn been, maar het commentaar zat op de lengtebuiging), verder voornamelijk zesje. En als algemeen commentaar dat hij meer op achter moet.
Al met al 193 punten... Toen het zo superslecht ging heb ik deze jury ook wel eens gehad, kreeg ik maar 10 punten lager geloof ik. Dus redelijk verbijsterd over het kleine verschil terwijl het voor mij enorm voelt.

Tweede proef kende ik niet goed, vannacht eerst een poos wakker gelegen over of ik wel moest gaan vanwege de warmte. En sowieso nooit heel goed verdiept in die proef. Dus alles was een beetje een verrassing, en de eigenaar lees heel rustig voor en is gewend dat ik mijn proef ken. Dus voorbereiding was ruk in de proef zeg maar :')
Maar ook daar bleef hij gewoon keihard doorstomen. Zitten en rijden. Wel was de lengtebuiging daar beduidend slechter. Resultaat; 200 punten.

Ik had stiekem zó gehoopt op één winstpuntje, want vandaag is het exact vijf jaar geleden dat ik voor het eerst op deze stal kwam. En dan zou Wietse het sportpredicaat krijgen. Dus ik vind het best wel jammer.

Maar wat was het een heeeeeeeeeeeeerlijk gevoel! Over twee weekjes gaan we weer, weer deze locatie. Nu al zin in! Als ik aan het rijden denk, de punten moet ik gewoon een beetje vergeten deze keer :')

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:19

Super dat je zo fijn hebt kunnen rijden en dat hij zo’n goed gevoel gaf!
Dat neemt niemand je meer af!
Jammer dat je dan net een jury hebt die het niet voldoende wardeert..
Kon je je wel vinden in wat er op je protocol stond?

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:29

Hmmm, in de eerste proef vond ik het commentaar over het op 4 sporen gaan lastig te beoordelen. Voor mijn gevoel boog hij echt heel erg om mijn binnenbeen, zoals het moet. Daarom vond ik de 3 en de 2 nogal pittig. Lengtebuiging is verder natuurlijk altijd wel een beetje een issue bij hem, plus dat ik er in het losrijden minder aandacht aan heb besteedt, vanwege de warmte.

De onderdelen waar ik hogere punten op had verwacht (uitgestrekte galop en middengalop) waren allemaal zessen en niet voorzien van commentaar. Dat vind ik wel heel erg jammer.
Dat het algehele commentaar is dat hij meer gesloten moet, ja, snap ik wel, kan ik me ook in vinden. Maar die gulden middenweg moeten we gewoon nog meer vinden.
Hij stond heel erg aan en ik vond het niet nodig om hem uit te zetten. Allang blij dat hij zo enorm voorwaarts was :D

Tweede proef kon ik de punten beter met het commentaar matchen, verrassend waren de 6,5-en op de keertwendingen, die ook niet heel slecht gingen. Ook verrassend dat ik tegenwoordig helemaal geen commentaar meer krijg op de stap, want zo'n waanzinnige stapper is hij gewoon niet. Ook hier algemeen commentaar dat hij meer verzameld moet.

Heb m'n juf al gesproken, we gaan er woensdag aan werken. Maar ik ben voor nu heel erg blij met een paard dat voorwaarts was, voorwaarts bleef (ook in de zijgangen, want met een gebrek aan lengtebuiging is dat wel heel lastig, meestal vallen ze dan terug) en lekker door het lijf liep. Althans, zo voelde het. Het beeld was volgens mijn stalgenootje ook heel ontspannen.
Maar met dit gegeven kan je beter werken aan verzameling dan met een paard dat in twee stukken loopt of eigenlijk liever stilstaat. :D

Btw, megagaaf joh... zo op het strand <3

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 20:36

Wat heerlijk naar het strand Nouvel :D Ik heb ook een tijdje redelijk in de buurt van Noordwijk gestaan en ging daar ook wel eens heen, heerlijk! Helaas nu een stukje verder weg vanaf het strand.

Wat balen Janine dat je zo'n fijne proef rijd voor je gevoel maar dit niet gezien word. Gewoon je fijne gevoel vasthouden en het blijft eenmaal een jurysport. Ik was vandaag op het NK kijken en heb daar ook vreemde winnaars uit de bus zien komen :=

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:37

Cindy, fijn dat Fez weer goed is! Ben je gelijk maar gaan volgen op Insta :D
Succes vandaag!

Nouvel, die eerste en vierde foto vind ik wel tof hoor! Filmpje ook. Echt genieten voor beide!

Mella, hoe was t in Ermelo?

Janine, wat ontzettend stom dat je gevoel en punten zo niet overeen kwamen! Maar wel heel lekker dat je zo fijn gereden hebt! Dat dan maar vasthouden :)

Haha, Steffi, wonderlijk soms he? Ik ben alleen vrijdag geweest, wel hele mooie proeven gezien ook.

Wij donderdag weer lekker t bos door gecrost.
Afbeelding
Gister gedressuurd, voor t eerst sinds zondag weer S&T in, dus kon wederom opnieuw beginnen wat dat betreft _O- I love him :+ Aan het eind wel heel fijn. Vandaag nog een keertje en dan dinsdag het vliegtuig in. Kan mn mama hem lekker elke dag zelf doen en na mijn vakantie afsluiten met wedstrijd. Voor haar ook wel eens fijn denk ik. En dan op naar wss de laatste outdoor wedstrijd ;( Jammer hoor, ik vind t buiten zoveel leuker!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:56

Haha lekker ding Noukie!
oh heerlijke foto, gaaf die heide!

was je bij de Hippiade geweest?
ja altijd verrassend blijft het met punten, zelfs daar...
Ik heb een keer de menhippiade gereden en toen had ik in 1 proef 20 punten verschil tussen 2 jury's!

janine, fijn dat het in de 2e proef in ieder geval meer klopte. Ach je bent weer geweest zelf goed tevreden, dat is ergens ook wel het belangrijkst, lekker doortrainen!

Ik heb vanmorgen nog meer strandfoto's gekregen van mijn moeder, ze was gisteren weer even naar strand gekomen om foto's te maken.
Ik heb er maar weer eens eens een topicje van gemaakt, voor wie het leuk vindt
[RIJ-ITP] Genieten op strand en beetje bakwerk

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:29

droversrun, ik kom elk jaar rond augustus/september weer terug hier. _O- Wel super leuk dat ik de meeste ook gewoon nog op fb kan volgen. :D
Wat goed van je, dat je haar in training gaat zetten. Doe je goed. Hopelijk heb je daar straks veel profijt van en kan je nog lekker even doorrijden.

Janine1990, een hoofdenfoto van moeder en dochter moet nog gemaakt worden. Komt vast binnenkort wel!
Ik ben benieuwd hoe het boek van Dressage Pro je gaat bevallen.
En dat positieve gevoel van je proeven vasthouden hoor, dát is waar je het voor doet toch. De punten komen vanzelf.

Noukie, zeker eens proberen dat boodschappen laten bezorgen. Scheelt een hele hoop prikkels. Je kan gewoon thuis op je gemakje bedenken wat je nodig hebt.

cindyy_1993 geweldig zo onder die sproeiers. _O- Ik ga duimen voor je dat er progressie komt in het trailerladen, en je straks eindelijk weer samen op stap kan!

Wij zijn gister een proefje Z2 gestart. We rijden sinds een week weer, waarvan 2x het bos in. Dus het leek me super verstandig om met deze voorbereiding te starten. :+ Helaas net voor de proef een heupblessure van mijn kant, dus het was vooral proberen blijven zitten en er niet af vallen pff. Wat een pijn had (en heb) ik! Alsnog 196 punten dus viel niks tegen. :') Daarna kon ik niet meer zitten/lopen/staan, hoop dat het snel beter gaat.
Zaterdag voor het eerst op mn guppy 'gereden'. Zo gaaf. <3
Afbeelding
Afbeelding

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:37

MM hoe was de paarden tweedaagse? Lijkt me wel gaaf hoor!

Nouvel ik blijf zó jaloers he dat jullie zo het strand op kunnen! En wat een gave foto's! En dat filmpje.... heerlijk! <3

Janine Wat gaaf dat hij zo'n goed gevoel gaf!! Heel erg balen van de punten dan, maar dat gevoel kan inderdaad niemand je meer afnemen!

Noukie ook jaloers op jou met het bos haha. Er komt een dag.... Dat wij ook weer op pad kunnen en kunnen genieten van de natuur...
Whaha wat een grapjas is het zeg. Gelukkig goed afgesloten! En bijna vakantie... Toch wel lekker hoor!

AD wat mega balen van je heup zeg! Hoop voor je dat het snel minder pijnlijk wordt... Punten vallen inderdaad nog mee! En wat een knappe guppy! Echt gaaf zo voor de eerste keer erop!


Nou wij gisteren dus ook weer op wedstrijd. Ook niet al te beste voorbereiding met 1 keer les gehad in de afgelopen 2 maanden en eigenlijk maar 1,5 week echt een beetje doorgepakt met ook nog 4 dagen vrij tussendoor ivm de warmte... Dus ik ging er eigenlijk heel zen in. Fes dacht daar ietwat anders over. Hij was in de binnenbaan gelijk onwijs jumpy. Springen, hupsen, continu scheef trekken... Lastig losrijden op deze manier... :') Uiteindelijk maar geprobeerd gewoon even tijdje te galopperen, dat werkte wel positief en toen kon ik hem eindelijk wat meer rijden, maar nog steeds niet met te veel been. Met baanverkennen buiten ook weer jumpy en hetzelfde probleem als binnen. Toen ook weer veel galop en dat werkte ook positief. En vooral mijn eigen houding erop aanpassen pakte goed uit; voor mijn gevoel als een zoutzak zitten en heel veel praten. Ohja en uitademen.
En toen de proef; we begonnen de proef heeeel fijn. Fijn in aanleuning, goed voorwaarts, voor mijn gevoel mooi aan het dragen. Tot we na het stapstuk bij A moesten aangalopperen... Precies op dat moment besloot er een paard achter de A op de wei aan de kletter te gaan... En ja, daar reageert Fes nou eenmaal op.. Dus ja hoor, Fes ging mee. (https://www.facebook.com/cindyy1993/vid ... =3&theater) Dit heeft de volledige linkergalop tot de eerste wissel in de S geduurd voor hij eindelijk de spanning kon laten afvloeien. Daarna gelukkig het laatste stuk heerlijk kunnen afsluiten. Maar door die actie uiteraard niet winstwaardig; 196 punten.
Tweede proef gaf hij gelukkig hetzelfde fijne gevoel. Maar daarin hadden we helaas door toch ergens wat spanning een fout in de slangenvolte; hij sprong om in de contragalop |( Daarvoor dus helaas een 4 en dit heeft ons ook een winstpunt gekost... In de tweede proef hadden we 203 :( Echt mega balen, maar toch wel blij met een aantal andere vooruitgangen die hij boekt; Spanning vloeit al iets sneller af en... we hadden voor 2 eenvoudige wissels gewoon een 7 en een 7,5! Terwijl hij deze vooral op wedstrijd heel moeilijk vindt omdat hij dan moeilijker te verzamelen is. Dus daar echt wel even trots op! (https://www.instagram.com/p/B16CXezodfi ... _copy_link)


Afbeelding

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:37

Nouvel, ja, was vrijdag even wezen kijken. Paar bekenden mochten rijden. Altijd wel gezellig, je komt er ook weer zoveel bekenden tegen enzo, en daarnaast fijne sport over het algemeen :)
20 punten verschil is ook apart he?! En dan ook nog grote verschillen op onderdelen, of vooral net puntje meer/minder?

AD, hoe gaat t nu met je heup? Jullie zijn ook wel een stel pechvogels samen he.. Maar alsnog knap debuut met die omstandigheden.

Cindy, ik ben jaloers op jouw eenvoudige wissel! _/-\o_
Verder heel zonde van de spanning, vooral die tweede proef dan echt nét niet. Vooral omdat je ook niet zo makkelijk door kan starten in de winter. Hopelijk krijgen jullie toch weer vooruitgang met de trailer en kan je weer op pad, ook naar het bos :)

Ik ben afgelopen dagen even voor de weg van de minste weerstand gegaan. Aangezien ik toch een week weg ben, had t weinig zin om op S&T door te gaan. Moet straks toch weer opnieuw beginnen _O- Zondag en gister nog echt fijn gereden op trensje dus. Zondag was ie enorm aan, heel ruig en vlug, wel tikkie hectisch. Gister juist ietsje trager, maar liet ie zich wel heel mooi zetten en zoveel rust. En, de held, ging uit zichzelf aan de wissels, want blijkbaar kan ie dat heus wel en ging ie t wel even laten zien :') Hij blijft verbazen :D Iig top afgesloten, en nu staan de koffers gepakt en mag ik zo (nouja, vandaag) richting vliegveld.

ivy_power89

Berichten: 5825
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:54

Ik heb de afgelopen dagen braaf mee gelezen maar van reageren kwam het niet echt....
2 weken geleden onder het mes gegaan, heb 5 nachten in het ziekenhuis gelegen, en ben nu thuis aan het herstellen van een toch wel heftige operatie.
Dat ik over een week of 4 gewoon weer op een paard zou zitten, (dat vond ik dan tenminste) schuif ik maar even aan de kant haha.
Met een ritssluiting van mn lies tot bijna aan mn knie, en een grote wond aan mn elleboog waar ze ook nog donorhuid (van mn eigen huid gelukkig) hebben gebruikt, valt herstel mij best zwaar.

Paard wordt gelukkig gereden door 2 dames, zodat hij niet 3 maanden stil kwam te staan. Mijn andere project (fries) wordt ook door hun door gereden, dus ik hoop niet al teveel stappen terug gedaan te hebben als ik begin november weer een poging wil gaan doen.

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:33

Ivy klinkt inderdaad als een heftige operatie. Wie weet stel je je doel gaande weg weer wat bij. Sterkte voor nu hopelijk word je ook beetje vertroetelt.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:44

Noukie die eenvoudige wissels gaan niet altijd zo hoor :') Van de 8 wissels in die 2 proeven zijn er maar 2 echt gelukt haha. Als het goed is gaan we as maandag de trailer met voorlader van een stalgenootje erbij pakken zodat hij iig eerst gaat leren dat hij er gewoon doorheen kan lopen... En ik ga niet kijken want dan weet ik zeker dat ie er niet in gaat :')
Begrijpelijk dat je even de makkelijke weg hebt gekozen! Wel lekker dat je nog fijn hebt kunnen rijden voor je vakantie. En die wissels dan, hahaha uitslover! En fijne vakantie nog he!

Ivy klinkt heftig zeg.. jeetje! Heel veel sterkte met het herstel!

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 6 bezoekers