Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
rover_
Berichten: 1352
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:59

Balen Claudia. hier idem. 's ochtends waren ook forse buien aangekondigd maar met een mini buitje had je het wel gehad. Bij mij na het baggeren van de slootkanten had ik ook opnieuw ingezaaid maar alles werd er vakkundig uitgegeten waarbij ganzen en meeuwen de veelvraters waren. Zag na een paar dagen geen zaad meer liggen. Hoop dat het bij jou anders gaat. Vorig jaar is het op ander stukje wel goed gegaan maar dat hadden we met een ouderwetse roller (geleend van een boer) gedaan en dan ligt het zaad er niet meer zo bovenop.
Voorheen heb ik op paar kale stukken wel eens wat oud hooi en ander stuk gruis dat in de bakken van de slowfeeders bleef liggen gedaan en was verrassend dat daar toch best wat gras opgekomen is. Vooral met de rommel uit de slowfeeder bakken had ik vrij snel veel gras.


ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:18

O dat is nog een goeie!

Ik heb in de hooistolp nog wat oud spul liggen.

Mocht er nog wat over zijn vanavond dan strooi ik dat erover!

~Turbohoof Solutions ~

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:29

Hier heeft het snachts een flinke bui gegeven, maar ook dat slurpt de grond zo weg. Gekke is, ik was ervoor om half 8 savonds op stal aangekomen (bijrijdpaard) en iemand die bij mij een pakweg 2 km van mij af woont kwam om half 9 aan op stal. Ze zegt, heb je die bui ook meegekregen?? Ik zeg nee :') ik was al op stal en hier is het gek genoeg droog gebleven! (stal ligt pakweg 12km verder weg) Ik dus naar m'n vriend gestuurd, en is het nat genoeg haha? Zegt hij nee, geen druppel gevallen hier... :\

Toch gek dat het zo langs ons af is getrokken en bij een ander er als de bakken uitkwam _O-

Every accomplishment starts with the decision to try.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:46

Hier ook heel raar. Mag eigenlijk de was niet doen, maar had hem toch opgehangen vd week. Ik had ML aan de telefoon en zeg; het rommelt. Daarna 1 harde bui en klaar.

Kennisje woont 4km verderop had veel regen in de tuin. Haar paarden staan tussen haar en mij in en daar helemaal niks.
Mijn man komt bij onze paarden, 4km, maar uit de richting en alles goed nat......

Gisteravond zag ik dat mijn auto nat was, maar laatste rondje honden niks nat verder.

Net de stoute schoenen aangetrokken en naar bos gereden met hondjes. Halve rondje gelopen, maar rustig aan. Daarna paardjes stukje laten grazen en even gezeten. Mijn benen leiden echt een eigen leven en ben snel moe en buiten adem, maar moet echt weer wat te doen hebben.

MarliesR

Berichten: 3277
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:51

Hier is er vannacht een klein beetje regen gevallen, maar ook echt heel erg veel minder dan er was voorspelt. Maar wel lekker dat het even weer afgekoeld was!

Boeren heb ik de hele druk bezig gezien (en geroken :+ ) met nog even snel injecteren nu het nog net mag.

En vandaag is de pensioenpony gekomen :D
Ze is echt heel schattig en de paardjes reageren ook goed op elkaar gelukkig. Morgen mag ze eerst samen met Dailey (de Fuchs).
Afbeelding

Het is wel echt hilarisch hoe groot die twee van mij opeens lijken naast haar :')

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:04

Oh wat leuk. Een fjord.

Lynn_Nikita

Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:04

Hier was het noodweer vannacht vee onweer en heel veel regen. Ik had natuurlijk mijn beide autoramen open laten staan en dat zag ik vanmorgen toen ik in stapte. Voordeel, mijn stoelen zijn wel stofvrij nu. Nadeel, ik heb de hele dag met een natte broek gelopen ondanks de handdoeken

Qua kleur match hij er mooi bij Marlies, 3 tinten beige heb je n

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:24

Ha ha LN }:0

Leuke pensionado hoor Marlies :j

~Turbohoof Solutions ~

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:40

Leuke pensionada Marlies! Die van mij lijken juist mini met die reuzentinker erbij :+

Hier ook echt noodweer gehad vanaf 4:30 u, wel prachtig om te zien!

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:25

Hier 15mm gehad afgelopen nacht *\o/*
En ook echt immens harde onweer. Vriend en ik zaten rechtop in bed

We're all stories in the end...
Witje & Mellow
† 25-10-13, Gina

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:54

Ik werd er ook wakker van :=
Maar toen ik ging denken of het regen was of de waaier die nog aanstond, bedacht ik me dat ik geen zin had om uit bed te gaan om te kijken en ben terug in slaap gevallen. _O-

Every accomplishment starts with the decision to try.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:12

*\o/* regen gehad *\o/*

Ik ben ook zo blij met bokt, al mijn collega's en vrienden kijken me raar aan als ik blij ben met regen :')

~Turbohoof Solutions ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:38

Ik ben serieus jaloers op jullie...…

Hier werkelijk geen druppel!!!!

Afgelopen woensdag met spoed mijn gras laten wikkelen want het zag er naar uit dat het rond een uur of 12:00 flink zou gaan regenen. Het gras is er mooi droog ingegaan voor 12:00, maar geen spat regen gezien :') .

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:26

Wij hadden ook niks in Lelystad...

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:46

Zo, ik was even een tijdje 'afwezig' wel beetje meegelezen maar weinig te melden.

Gisteren hebben we een makelaar over de vloer gehad en de kans is zeer groot dat ik binnenkort niet meer 'legaal' in dit topic zit :o

Wbt regen. We hebben woensdag nacht een flinke plensbui gehad en verder niks meer.
Zon schijnt weer volop hier.
1 van de weides groeit iig nog lekker door dus hopelijk kunnen ze daar nog een tijdje op in oktober.
Dan willen we waarschijnlijk nog een weekje op vakantie gaan en scheelt mijn ouders slepen met hooi.


Lynn_Nikita

Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:50

Ga je verhuizen en paarden op pension Claudia? Oei?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:51

Ze beloven steeds regen, maar er valt niks......

Wel vervelend. Vorig jaar stond ik steeds te sproeien en kwam er daarna een bui. Dit jaar niet gesproeid en er valt niks, dus halve tuin dood.........

Vanavond om 12uur loopt voorlopig koopcontract af, dus is ons huis ovb van financiering verkocht en eind Okt weg.

Toen ik gister thuis kwam in slaap gevallen en daarna wel de rekening gehad. Blijkbaar is er een reden dat je nog niet alles mag na 1,5 week, ggrrr. Maar weet ook niet wat ik wel kan doen als je niks mag.

ClaudiaHS, ga je terug naar Nederland? En dan geen paardjes meer aan huis??

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:02

Ja verhuizen is wel bedoeling en dan ook zeer waarschijnlijk weer naar NL.
Kleiner huis met een 'normale' afmeting qua tuin.
Melle gaat dan terug naar pension.
Rocky en Puck zullen dan helaas verkocht moeten worden want €750 pensionkosten per maand wordt me iets te gek.
We moeten nog vanalles regelen en uitzoeken voor er definitief een bord in de tuin gaat.
Makelaar gisteren was gelukkig zeer positief over ons huis en het bedrag wat hij in gedachten heeft staat ons aan.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:03

Ingrijpende beslissing lijkt me!

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:08

Dat is het zeker en ik wil ook sowieso even in overleg met de pensionstal waar ik altijd heb gestaan of er iets te regelen valt omtrent Puck.
250 euro p.m voor een mini en waar ik geen gebruik maak van faciliteiten is een beetje veel.
Hij heeft zelf ook mini's dus misschien......

Ik heb er de afgelopen maanden heel veel slapeloze nachten van gehad.
Heel veel scenario's bedacht.
Maar ik ben er zo zat van ( grote huis, vele onderhoud, winters met alleen maar drek, en nachten wakker liggen als het stormt..) <- enkele voorbeelden

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:13

Dan klinkt het als de verstandige keuze!

In welke omgeving komen jullie terug, wie weet kan er iemand hier iets voor je betekenen qua eventuele tijdelijke opvang of iets dergelijks?

rover_
Berichten: 1352
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:20

Pittig ClaudiaHS, sterkte. Ga duimen dat Puck voor een klein prijsje terecht kan.

Aj superpony, pas je goed op jezelf! Niet voor niets dat je je 6 weken rustig moet houden en niet mag tillen etc..

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:33

Poehh, lastige beslissing inderdaad zeg.. maar duidelijk weloverwogen!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:46

Heftige beslissing ClaudiaHS.

Misschien is een huis met klein stukje grond nog te doen om Puck met een klein maatje aan huis te houden en Melle wel in pension?

Rover, ja, maar je kop wil wel en veel pijn heb ik niet.

probeer me er wel wat aan te houden, maar mijn man moet dagelijks na werk uitmesten en hij is al 12u van huis elke dag.
Maar heb mijn krachten en energie straks nodig voor verhuizen, dus herstel moet wel goed gaan.

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:53

Robijn wij gaan richting Enter, Wierden, Almelo, Bornerbroek.
Twente dus.

SP ik heb 3 huizen op mijn lijstje staan met 1500-1800m2 grond.
Mochten we zoiets kopen dan zou Puck indd mee kunnen en dan met een vriendje erbij.
Maar eigenlijk zijn deze huizen ook vrij oud en dat is nou net wat we niet meer willen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers